1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 12 липня 2019 року № 1650
Про скаргу Слюзенка В.О., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 липня 2019 року за № 21-30-31746
До Центральної виборчої комісії 10 липня 2019 року надійшла скарга Слюзенка Володимира Олександровича на дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 18 Вигонюка Андрія Володимировича.
У скарзі суб’єкт звернення просить "визнати протиправними дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 18 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Вигонюка Андрія Володимировича, що полягають у виготовленні та розповсюдженні друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, а саме - виборчий плакат з написом "АНДРІЙ ВИГОНЮК викликає на "Детектор брехні" нардепа Руслана Демчака", та використання Державного Прапора України у своїй передвиборної агітації; зобов’язати кандидата в народні депутати України в одномандатному окрузі № 18 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Вигонюка Андрія Володимировича припинити розповсюджувати агітаційні матеріали - виборчий плакат з написом "АНДРІЙ ВИГОНЮК викликає на "Детектор брехні" нардепа Руслана Демчака"; прийняти рішення про попередження кандидата в народні депутати України в одномандатному окрузі № 18 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Вигонюка Андрія Володимировича за порушення кандидатом у депутати обмежень щодо проведення передвиборної агітації, а саме виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів (виборчий плакат з написом "АНДРІЙ ВИГОНЮК викликає на "Детектор брехні" нардепа Руслана Демчака"), що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що він 7 липня 2019 року, перебуваючи в місті Іллінці, став свідком того, що на місцевому базарі кандидат у народні депутати України особисто здійснював передвиборну агітацію у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів, друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації, публічні заклики не голосувати за кандидата в народні депутати України Демчака Р.Є., який є кандидатом у народні депутати України в тому самому окрузі, та встановлення агітаційного намету із зображенням символіки та логотипу політичної партії "Всеукраїнське об’єднання "Свобода".
У вказаному наметі був розміщений виборчий плакат з написом "АНДРІЙ ВИГОНЮК викликає на "Детектор брехні" нардепа Руслана Демчака", який суперечить вимогам частини сьомої статті 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), оскільки не містить відомостей про замовника, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
На підтвердження зазначеного Слюзенко В.О. до скарги додав копії 6 фотокарток.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 11 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії того самого дня надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 18 Вигонюка А.В., у яких ідеться про те, що два тижні тому під час особистої зустрічі з Демчаком Р.Є. він публічно запросив його разом пройти "детектор брехні". Таку пропозицію тиражує громадська організація "Всеукраїнська люстрація", до якої Вигонюк А.В. не належить. Матеріали цієї організації він не розміщував, а також не розміщував Державного Прапора з метою реклами. Крім того, Вигонюк А.В. зазначив, що під час проведення передвиборної агітації не вживає прізвища та імені "Руслан Демчак" та вважає викладену в скарзі інформацію недостовірною.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року № 1279 зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 18 Вигонюка Андрія Володимировича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), виборець, чиї особисті виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або політичну партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктами 1, 5 частини третьої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі проведення зустрічей з виборцями, розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації.
Частинами п’ятою, сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Частиною двадцять третьою статті 74 Закону встановлено заборону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, що здійснила друк, її тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

................
Перейти до повного тексту