- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 11 липня 2019 року № 1614 |
Про скаргу громадянина Кривди М.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 9 липня 2019 року за № 21-30-30801
До Центральної виборчої комісії 9 липня 2019 року надійшла скарга громадянина Кривди Михайла Миколайовича про скасування реєстрації кандидата в народні депутати України Холодова Андрія Івановича, включеного до виборчого списку ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" під № 22, у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, суб’єктами оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України Холодова А.І. та ПОЛІТИЧНУ ПАРТІЮ "СЛУГА НАРОДУ".
Суб’єкт звернення зі скаргою просить, зокрема, скасувати реєстрацію кандидата в народні депутати України Холодова А.І., включеного до виборчого списку ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" під № 22, у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
На підтвердження своїх вимог суб’єкт звернення вказує, що за інформацією, наявною в його розпорядженні та отриманою ним як журналістом з джерел, що не можуть бути розголошені на підставі Закону України
"Про друковані засоби масової інформації" , щодо перетинання державного кордону України Холодовим А.І., останній був відсутній на території України більшу частину днів протягом 2015-2018 років.
Крім того, Кривда М.М., обґрунтовуючи порушення своїх виборчих прав діями суб’єктів оскарження, зазначає, що "мав намір подати документи для його реєстрації кандидатом у народні депутати України, але під час перевірки своїх документів встановив, що в один із останніх п’яти років він не перебував на території України більшість часу (в сумі за рік більше ніж 180 днів), а отже, не зміг реалізувати гарантоване йому Конституцією України "право бути обраним". В той час, інші особи, в тому числі Холодов А.І., подали до Центральної виборчої комісії неправдиву інформацію та були зареєстровані кандидатами в народні депутати України, всупереч вимогам
Конституції України та
Закону. Таким чином діями суб’єктів оскарження порушено гарантовані статтею
24 Конституції України положення".
Вивчивши скаргу, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Відповідно до пункту 7.2
Порядку під час вивчення скарги виборча комісія встановлює, чи подано скаргу належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Законом, чи віднесено Законом розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені
Законом.
Так, згідно з положеннями частин першої, четвертої статті
108 Закону, підпункту 8 пункту 2.1
Порядку суб’єктом звернення зі скаргою до виборчої комісії у передбачених законом випадках може бути, зокрема, виборець, чиї особисті виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі, у тому числі на участь у роботі виборчої комісії чи на здійснення спостереження, порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження. Виборець може оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів оскарження, зазначених у частині другій статті
108 Закону, якщо ці дії чи бездіяльність порушують виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі його особисто.
Статтею
5 Закону визначено, що участь громадян України у виборах депутатів є добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у виборах. Однак скаржником не зазначено, які саме дії вчинили суб’єкти оскарження для примушення його до неучасті у виборах.
Таким чином, Центральною виборчою комісією встановлено, що оскаржувані Кривдою М.М. дії не могли порушувати його виборчі права або охоронювані законні інтереси щодо участі у виборчому процесі.
Окрім того, Кривда М.М. зазначив у скарзі, що вперше про можливе порушення своїх прав він дізнався зі змісту програми "Схеми. ЗЕ!кандидати": "нові обличчя" з сумнівним минулим. Хто йде в Раду від "Слуги народу", перший вихід в ефір якої мав місце на телеканалі "Перший національний" 4 липня 2019 року.
Водночас відповідно до положень частини десятої статті
107 Закону подання документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у народні депутати України розпочинається на наступний день після опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України або рішення Центральної виборчої комісії про призначення виборів і закінчується за тридцять днів до дня голосування, тобто останнім днем подачі документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року було 20 червня 2019 року.
Натомість інформацію про ймовірне подання Холодовим А.І. до Комісії недостовірних відомостей, неможливість подання яких, за твердженням скаржника, зупинило його намір подати документи для реєстрації кандидатом у народні депутати, він уперше дізнався 4 липня 2019 року, тобто вже після спливу передбаченого
Законом строку подання документів до Комісії.
................Перейти до повного тексту