- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 11 липня 2019 року № 1611 |
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 169 Петріченка О.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 9 липня 2019 року за № 21-36-30716
До Центральної виборчої комісії 9 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 169 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Петріченка Олега Всеволодовича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в цьому окрузі Куницького Олександра Олеговича.
У скарзі суб’єкт звернення просить встановити порушення кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 169 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Куницьким О.О. вимог статей
6,
9 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та скасувати реєстрацію вказаного кандидата на підставі пунктів 3, 8 частини п’ятої статті
61 Закону у зв’язку з припиненням громадянства України Куницького О.О. та виявлення щодо нього обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у народні депутати України, права бути обраною народним депутатом України відповідно до статті
9 Закону.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 169 Куницький О.О. добровільно набув громадянства Ізраїлю, а відтак відповідно до Закону України
"Про громадянство України" втратив громадянство України.
Крім того, Петріченко О.В. вказує, що Куницький О.О. не може вважатися таким, що проживає в Україні протягом останніх п’яти перед днем виборів років. Зокрема, в 2015 році Куницький О.О. перебував за межами України з 15 березня до 5 грудня.
На думку скаржника, Куницький О.О. як зареєстрований кандидат у народні депутати України проводить передвиборну агітацію, вводячи в оману виборців щодо свого громадянства і проживання в Україні, формуючи хибне уявлення про себе як особи, що може бути народним депутатом України.
На підтвердження вказаного суб’єктом звернення додано до скарги роздруківки статей з мережі Інтернет, а також фото паспорта Куницького О.О. як громадянина Ізраїлю.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 9 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 10 липня 2019 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 169 Куницького О.О., у яких він стверджує, що є громадянином України та проживає в Україні протягом останніх п’яти перед днем виборів років.
Зокрема, Куницький О.О. зазначає, що він дійсно у 2015 році тривалий період не перебував на території України, пояснюючи причини відсутності службовими відрядженнями, які стосувалися виконання редакційних завдань ІП "1+1 ПРОДАКШН" та його громадської діяльності як члена громадської організації "Всеукраїнське студентське братство "Еліта Нації".
Крім того, Куницький О.О. стверджує, що його місце проживання зареєстровано в Україні відповідно до Закону України
"Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання" за адресою: м. Запоріжжя, вул. 40 років Незалежної України, буд. 1/2 , кв. 126, при цьому останні два роки він орендує квартиру за адресою: м. Харків, вул. Новоолександрівська, 54а, кв. 34.
Також Куницький О.О. зазначає, що всю свою трудову, підприємницьку та громадську діяльність пов’язує з Україною, сплачує в Україні податки та збори, інші обов’язкові платежі.
З 2017 року до сьогоднішнього дня він очолює громадську організацію "Чистий Харків", а з 2018 року зареєстрований як фізична особа - підприємець та займається підприємницькою діяльністю.
За змістом частин першої, другої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Так, постановою Центральної виборчої комісії від 20 червня 2019 року
№ 1096 зареєстровано кандидата в народні депутати України Петріченка О.В., який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 169 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Постановою Комісії від 25 червня 2019 року
№ 1288 зареєстровано кандидата в народні депутати України Куницького О.О., висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", в одномандатному виборчому окрузі № 169 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Частиною восьмою статті
108 Закону та пунктом 3.4
Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті
109 Закону, згідно з якою скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження.
Таким чином, Комісія зазначає, що скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги та з дотриманням строків оскарження, встановлених
Законом.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, а також беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частини другої статті
76 Конституції України, частини першої статті
9 Закону народним депутатом України може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п’яти років.
Частиною другою статті
9 Закону встановлено, що проживання в Україні за цим Законом означає: 1) проживання на території в межах державного кордону України; 2) перебування на судні, що перебуває у плаванні під Державним Прапором України; 3) перебування громадян України у встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами України в закордонних дипломатичних установах України, міжнародних організаціях та їх органах; 4) перебування на полярній станції України; 5) перебування у складі формування Збройних Сил України, дислокованого за межами України.
У свою чергу Закон України
"Про громадянство України" визначає безперервне проживання на території України як проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів, та встановлює, що не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України (абзац одинадцятий статті
1 указаного
Закону).
За таких обставин системний аналіз законодавства в контексті вимог частини другої статті
76 Конституції України та частини першої статті
9 Закону свідчить, що для визнання факту проживання в Україні протягом останніх п’яти років громадянин має перебувати на її території абсолютну більшість днів кожного із цих п’яти річних періодів, які йдуть підряд та безпосередньо передують дню виборів.
................Перейти до повного тексту