- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 10 липня 2019 року № 1591 |
Про скаргу Мягкої Л.О., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана О.М. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 9 липня 2019 року за № 21-36-30927
До Центральної виборчої комісії 9 липня 2019 року надійшла скарга Мягкої Лілії Олегівни, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана Олега Миколайовича на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна Олександра Миколайовича з розміщення друкованого агітаційного матеріалу за адресами: "вул. Центральна, 13, м. Микільське, Дніпропетровська обл.; вул. Київська, 172, м. Марганець; вул. Паркова, 20, м. Марганець; вул. Лесі Українки, 23, смт Томаківка; вул. М. Грушевського, 23, м. Кам’янське; вул. С. Слісаренко, 2/34, м. Кам’янське; вул. Соборна, 69в, смт Солоне; вул. Паркова, 10, м. Марганець; вул. Радянська, 99, смт Солоне; вул. Паркова, 12, м. Марганець; вул. Радянська, 205, смт Солоне; вул. Красногвардійська, 8, с. Чумаки; вул. Запорізька, 3, смт Томаківка", такими, що порушують вимоги частини сьомої статті
69 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон); зобов’язати кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М. протягом одного дня з дня прийняття рішення зняти друковані агітаційні матеріали, розміщені за вказаними адресами; відповідно до пункту 5 частини другої статті
61 Закону оголосити попередження кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіну О.М.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що вона виявила розповсюдження агітаційного матеріалу на підтримку кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М. за адресами: "вул. Центральна, 13, м. Микільське, Дніпропетровська обл.; вул. Київська, 172, м. Марганець; вул. Паркова, 20, м. Марганець; вул. Лесі Українки, 23, смт Томаківка; вул. М. Грушевського, 23, м. Кам’янське; вул. С. Слісаренко, 2/34, м. Кам’янське; вул. Соборна, 69в, смт Солоне; вул. Паркова, 10, м. Марганець; вул. Радянська, 99, смт Солоне; вул. Паркова, 12, м. Марганець; вул. Радянська, 205, смт Солоне; вул. Красногвардійська, 8, с. Чумаки; вул. Запорізька, 3, смт Томаківка", який не містить відомостей про його замовника, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, яке належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
На підтвердження вказаного Мягка Л.О. в тексті скарги розмістила ксерокопії фотокарток друкованих агітаційних матеріалів, розміщених за зазначеними адресами.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копію скарги 9 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 10 липня 2019 року надійшло пояснення Большакова Є.В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, в якому йдеться про те, що ні кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухін О.М., ні його довірені особи не причетні до розміщення друкованих матеріалів за адресами, вказаними у скарзі Мягкої Л.О. Крім того, Комісію повідомлено, що Трухін О.М. і його довірені особи не укладали жодних угод стосовно друку та розміщення агітаційних матеріалів, про які вказано у скарзі. При цьому в поясненні Большакова Є.В. зазначено, що ксерокопії фотокарток друкованих агітаційних матеріалів, розміщених у скарзі, не свідчать про порушення норм
Закону кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіним О.М. і не є доказами, що саме він порушив Закон. Таким чином, оскаржувані Мягкою Л.О. дії стосовно виготовлення та розміщення друкованих агітаційних матеріалів за вказаними адресами не мали місця, а отже, кандидат у народні депутати України Трухін О.М. не може відповідати за дії, які не вчиняв.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року
№ 1288 Трухіна Олександра Миколайовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40.
Постановою Комісії від 23 червня 2019 року
№ 1183 Мягку Лілію Олегівну зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана Олега Миколайовича.
За змістом частин першої та другої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України (частина перша статті
68 Закону).
Згідно з пунктом 5 частини другої статті
68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації.
Частинами п’ятою, сьомою статті
69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
................Перейти до повного тексту