- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 5 липня 2019 року № 1516 |
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78 Боговіна В.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 4 липня 2019 року за № 21-36-28487
До Центральної виборчої комісії 4 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Боговіна Віталія Вікторовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78 Пономарьова Олександра Сергійовича "з проведення агітаційних заходів під час проведення заходів 29 червня 2019 року, організованих органами місцевого самоврядування, такими, що не відповідають вимогам частини четвертої статті
74 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), а також зобов’язати указаного кандидата у народні депутати України утриматись у подальшому від вчинення дій, які не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу та суб’єкта звернення зі скаргою".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 29 червня 2019 року в місті Бердянськ Запорізької області під час масового розважального заходу Дня Конституції України, організованого відділом культури виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області, програма якого передбачала виступ українського гурту "Бумбокс", на головній сцені міста, де виступали артисти було розташовано екран з таким текстом: зверху екрана - "За підтримки народного депутата України Олександра Пономарьова", під ним - "Таланти Бердянська".
На підтвердження вказаного Боговін В.В. додав до скарги фотокартки із зображеннями сцени та роздруківку з інформацією щодо проведення півфіналів конкурсів "Таланти Бердянська", "Таланти Бердянщини" за підтримки Пономарьова О.С.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 4 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 5 липня 2019 року надійшло пояснення від кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78 Пономарьова О.С., у якому, зокрема, йдеться про те, що напис "За підтримки народного депутата України Олександра Пономарьова" не є формою проведення передвиборної агітації. Також навіть скаржником не вказано про наявність публічних закликів голосувати за кандидата в народні депутати України Пономарьова О.С. або публічної оцінки його діяльності під час указаного заходу.
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються і розглядаються в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
За змістом частин першої, другої та восьмої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата в народні депутати України.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 червня 2019 року
№ 1229 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих Політичною партією "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ", в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" Пономарьова Олександра Сергійовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року
№ 1288 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" Боговіна Віталія Вікторовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 78.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Строки оскарження встановлено статтею
109 Закону, згідно з частинами першою та шостою якої скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження. Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду відповідно до частини другої статті
111 Закону.
Скаргу Боговіна В.В. щодо незаконних, на його думку, дій Пономарьова О.С., які мали місце 29 червня 2019 року, подано до Комісії 4 липня 2019 року, тобто в установлений
Законом строк.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення, що надійшли від суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України (частина перша статті
68 Закону).
Кандидати в депутати мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати (частина перша статті
70 Закону).
Частиною четвертою статті
74 Закону визначено, що забороняється проведення агітаційних заходів, розповсюдження передвиборних агітаційних матеріалів, демонстрація агітаційних фільмів чи кліпів, розповсюдження виборчих листівок, плакатів, інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації, публічні заклики голосувати за чи не голосувати за партії - суб’єктів виборчого процесу, кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі або публічна оцінка діяльності цих партій чи кандидатів у народні депутати України під час проведення заходів, організованих органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, державними чи комунальними підприємствами, закладами, установами, організаціями.
................Перейти до повного тексту