1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 5 липня 2019 року № 1515
Про скаргу Мягкої Л.О., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана О.М. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 3 липня 2019 року за № 21-36-28082
До Центральної виборчої комісії 3 липня 2019 року надійшла скарга Мягкої Лілії Олегівни, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана Олега Миколайовича на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
У скарзі суб’єкт звернення
просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна Олександра Миколайовича з розміщення друкованого агітаційного матеріалу за адресами: просп. Комсомольський, 14, м. Кам’янське, Дніпропетровська обл.; вул. Центральна, 1, смт Кринички, Дніпропетровська обл.; на паркані (вул. Центральна, 74, с-ще Катещено, Томаківський р-н, Дніпропетровська обл.), такими, що порушують вимоги частини сьомої статті 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон); зобов’язати кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М. протягом одного дня з дня прийняття рішення зняти друковані агітаційні матеріали, розміщені за вказаними адресами; відповідно до пункту 5частини другої статті 61 Закону оголосити попередження кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіну О.М.
Суб’єкт звернення зі скаргою обгрунтовує свої вимоги тим, що вона 1 липня 2019 року на території одномандатного виборчого округу № 40 на паркані (вул. Центральна, 74, с-ще Катещено, Томаківський р-н, Дніпропетровська обл.) виявлила друкований агітаційний матеріал - банер кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М., який не містить відомостей про його замовника, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Подібне порушення було виявлено за адресою: вул. Центральна, 1, смт Кринички, Дніпропетровська обл., зокрема, вивішено друкований агітаційний матеріал - банер кандидата в народні депутати України Трухіна О.М., що не містить інформації, яка є обов’язковою відповідно до частини сьомої статті 69 Закону.
Крім того, у місті Кам’янське (просп. Комсомольський, 14, кв. 46) організовано громадську приймальню кандидата в народні депутати України Трухіна О.М. і вивішено банер, що не містить інформації, яка є обов’язковою згідно з частиною сьомою статті 69 Закону.
На підтвердження вказаного Мягка Л.О. додала до скарги фотокартки друкованих агітаційних матеріалів, розміщених за зазначеними адресами.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 3 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 4 липня 2019 року надійшло пояснення Большакова Є.В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіна О.М. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, в якому йдеться про те, що ні кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухін О.М., ні його довірені особи не причетні до розміщення друкованих матеріалів за адресами, вказаними у скарзі Мягкої Л.О. Крім того, Комісію повідомлено, що Трухін О.М. і його довірені особи не укладали жодних угод стосовно друку та розміщення друкованих агітаційних матеріалів, про які йдеться у скарзі. При цьому в поясненні Большакова Є.В. зазначено, що фотокартки друкованих агітаційних матеріалів, доданих до скарги, не свідчать про порушення норм Закону кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Трухіним О.М. і не є доказами, що саме він порушив Закон. Таким чином, оскаржувані Мягкою Л.О. дії стосовно виготовлення та розміщення друкованих агітаційних матеріалів за вказаними адресами не мали місця, а отже, кандидат у народні депутати України Трухін О.М. не може відповідати за дії, які не вчиняв.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року № 1288 Трухіна Олександра Миколайовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40.
Постановою Комісії від 23 червня 2019 року № 1183 Мягку Лілію Олегівну зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 40 Кужмана Олега Миколайовича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону, пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктами 2, 5 частини другої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі проведення зустрічей з виборцями, розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації.
Частинами п’ятою, сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

................
Перейти до повного тексту