1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 4 липня 2019 року № 1491
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Бондар Г.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 2 липня 2019 року за № 21-36-27507
До Центральної виборчої комісії 2 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Бондар Ганни Вячеславівни, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенка Сергія Анатолійовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить дати оцінку діям кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенка С.А. щодо "можливого поширення друкованих матеріалів передвиборної агітації без надання примірника Центральній виборчій комісії, без зазначення інформації про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск; визнати протиправною діяльність кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенка С.А. щодо поширення друкованих матеріалів передвиборної агітації, які містять недобросовісну рекламу; оголосити кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенку С.А. попередження за порушення виборчого законодавства".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що "кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенком С.А. було поширено матеріали політичної реклами шляхом її розміщення на носіях (рекламних бордах) зовнішньої реклами із численними порушеннями правил та обмежень щодо ведення агітації".
На підтвердження вказаного Бондар Г.В. додала до скарги роздруківку фотографії місцевості розміщення агітаційного матеріалу на білборді без зазначення адреси та дати такого розміщення.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 2 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 3 липня 2019 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220 Лещенка С.А., у яких він, зокрема, зазначає, що ним було виконано вимоги частин шостої, сьомої статті 69 Закону, зокрема, подано протягом установленого строку до Центральної виборчої комісії примірники кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів його виборчого фонду; зазначені друковані матеріали передвиборної агітації містять повний перелік необхідних відомостей. На підтвердження наданих пояснень Лещенком С.А. подано до Комісії копію договору на проведення політичної рекламної кампанії з ТОВ "РТМ-Україна".
Постановою Комісії від 22 червня 2019 року № 1139 Лещенка Сергія Анатолійовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року № 1288 Бондар Ганну Вячеславівну зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 220.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону, пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.
Частинами п’ятою - сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов’язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п’ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, забороняються.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України в разі порушення кандидатом у народні депутати України обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.

................
Перейти до повного тексту