1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 26 червня 2019 року № 1343
Про скаргу Поданьова І.Г., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 24 червня 2019 року за № 21-30-24405
До Центральної виборчої комісії 24 червня 2019 року надійшла скарга Поданьова Івана Григоровича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 92 Ференця Олександра Борисовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить "зобов’язати суб’єкта оскарження кандидата у народні депутати України Ференець Олександра Борисовича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 92 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів депутатів у порядку, зокрема здійснити демонтаж трьох зовнішніх рекламних носіїв (біл-бордів), що знаходяться по вул. Володимира Великого в м. Тараща Київської області, по вул. Кооперативна (біля пам’ятнику Слави) в смт Володарка Київської області, на перехресті вулиць Садова і Незалежності в м. Узин Білоцерківського району Київської області та приведення їх у відповідність до вимог ч. 7 ст. 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж:, інформацію про осіб, відповідальних за випуск)".
Свої вимоги Поданьов І.Г. обґрунтовує тим, що "19.06.2019 року підійшовши до зовнішніх рекламних носіїв (біл-бордів), що розташовані по вул. Володимира Великого в м. Тараща Київської області, по вул. Кооперативна (біля пам’ятнику Слави) в смт. Володарка Київської області та на перехресті вулиць Садова і Незалежності в м. Узин Білоцерківського району Київської області я помітив, що на них відсутні відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, що є порушенням ч. 7 ст. 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Суб’єкт звернення зі скаргою зауважує, що тези, розміщені на зовнішніх рекламних носіях, за змістом збігаються з тезами, викладеними в передвиборній програмі кандидата в народні депутати України Ференця О.Б.
Таким чином, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, вказана зовнішня реклама є передвиборною агітацією, що розміщена з порушенням Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Також Поданьов І.Г. зазначає про "сумніви відносно законності фінансування передвиборної агітації, саме з виборчого фонду кандидата, що чітко визначено Законом України "Про вибори народних депутатів України".
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 25 червня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження. Суб’єкта оскарження повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 26 червня 2019 року надійшли письмові пояснення Абітової Ф.М. - довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 92 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Ференця О.Б. (далі - довірена особа кандидата), в яких зазначено: "Кандидат у народні депутати України у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 92 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Ференець Олександр Борисович є Головою Благодійної організації "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ". Благодійний фонд створено 19 лютого 2016 року. Метою діяльності Благодійного фонду є розвиток села та захист інтересів селян.
Свою позицію Ференець О.Б. оголошував публічно неодноразово. Пріоритетом діяльності Ференця О.Б., як Голови фонду були відкриті виступи проти закриття поштових відділень у селах, адже саме пошта у селах є осередком життя".
Також довіреною особою кандидата вказано, що "пропагування Ференцем О.Б., як Головою БО "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ" своєї позиції щодо закриття поштових відділень шляхом розміщення на рекламних носіях основних тез діяльності Благодійного фонду, не пов’язано з виборчою агітацією, а стало його особистою життєвою позицією за довго до прийняття участі у виборах та реєстрації кандидатом у депутати 15 червня 2019 року.
Що стосується розміщення рекламних матеріалів, вказаних скаржником, як предмет передвиборної агітації, слід зауважити, що рекламна компанія БО "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ" здійснюється за власні кошти та розміщена 18.05.2019 року відповідно Акту приймання - передач до договору від 14 грудня 2017 року, укладеного між ТОВ "ЕКСІМ ТРЕЙД ТРАНС ФУД" та БО "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ", та не належить до передвиборної агітації.
На підтвердження вказаного довіреною особою кандидата до пояснень додано копії договору про надання рекламних послуг БО "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ" від 14 грудня 2017 року та акта приймання-передачі до цього договору від 18 травня 2019 року, яким ТОВ "ЕКСІМ ТРЕЙД ТРАНС ФУД" передало БО "БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ФОРТЕЦЯ" рекламні носії у Володарському, Таращанському та Білоцерківському районах Київської області.
Постановою Центральної виборчої комісії від 15 червня 2019 року № 1018 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 92 Ференця О.Б.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, пояснення довіреної особи кандидата, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).

................
Перейти до повного тексту