1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 квітня 2019 року № 850
Про скаргу Вікман О.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 20 квітня 2019 року за № 21-30-13568
До Центральної виборчої комісії 20 квітня 2019 року надійшла скарга Вікман Олени Валеріївни, в якій вона просить "визнати рішення № 19 від 16.04.2019 р. ОВК № 59 таким, що не відповідає вимогам законодавства; скасувати рішення № 19 від 16.04.2019 р. ОВК № 59; зобов’язати ОВК № 59 зареєструвати офіційних спостерігачів від Народно-демократичної ліги молоді, вказаних у поданні від 15.04.2019 р. в ОВК № 59; зобов’язати ОВК № 59 здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів Президента України, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржених дій або бездіяльності протиправними або поновити іншим способом порушені виборчі права та законні інтереси".
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що до окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 59 (далі - окружна виборча комісія № 59) Народно-демократичною лігою молоді подано всі визначені статтею 69 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон) документи, необхідні для реєстрації офіційних спостерігачів. Однак на порушення вказаної статті Закону окружна виборча комісія № 59 з посиланням на недодання до подання вказаної громадської організації щодо реєстрації офіційних спостерігачів копії рішення Центральної виборчої комісії про дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів Президента України безпідставно відмовила в їх реєстрації.
На підтвердження викладених у скарзі обставин до неї, зокрема, додано копію постанови окружної виборчої комісії № 59 від 16 квітня 2019 року № 19 "Про розгляд подання щодо реєстрації офіційних спостерігачів від Народно-демократичної ліги молоді на чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року повторного голосування 21 квітня 2019 року в територіальному виборчому окрузі № 59", копію подання Народно-демократичної ліги молоді про реєстрацію офіційних спостерігачів, адресованого окружній виборчій комісії № 59, з відмітками про його прийняття.
На виконання частини п’ятої статті 96 Закону копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 20 квітня 2019 року надійшли пояснення окружної виборчої комісії № 59, в яких указана комісія інформує, що до неї надійшло подання стосовно реєстрації офіційних спостерігачів від Народно-демократичної ліги молоді. Однак на порушення частини шостої статті 69 Закону зазначена громадська організація до подання не додала копії рішення Центральної виборчої комісії про дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів Президента України. У зв’язку з цим на виконання абзацу другого частини сьомої статті 69 Закону Народно-демократичній лізі молоді було відмовлено в реєстрації офіційних спостерігачів у територіальному виборчому окрузі № 59.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, а також беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Комісії від 18 лютого 2019 року № 331 утворено окружну виборчу комісію № 59 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року. Для організації підготовки та проведення повторного голосування 21 квітня 2019 року з чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року сформовано склад, зокрема, окружної виборчої комісії № 59.
За змістом частини першої статті 91 Закону та пункту 2.1 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 28 березня 2014 року № 114 (зі змінами) (далі - Порядок), суб’єктом звернення зі скаргою до виборчої комісії у передбачених законом випадках можуть бути, зокрема, виборець - громадянин України, який відповідно до статті 2 Закону має право голосу на виборах Президента України, в разі, якщо рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження порушено його особисті виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі.
Вікман О.В. є виборцем, що підтверджується доданою до скарги копією її паспорта громадянина України.
Разом з тим частиною шостою статті 93 Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність окружної виборчої комісії, її члена може бути оскаржено до Центральної виборчої комісії.
Загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті 94 Закону, відповідно до якої скарга, що стосується підготовки та проведення виборів Президента України, може бути подана протягом п’яти днів після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності.
Скарга щодо порушення, яке мало місце до дня виборів, може бути подана у строк, установлений частиною першою цієї статті, але не пізніше 22 години дня, що передує дню виборів (частина третя статті 94 Закону).
Днем подачі скарги вважається день фактичного отримання скарги суб’єктом розгляду скарги (частина друга статті 96 Закону, підпункт 6 пункту 4.3 Порядку).

................
Перейти до повного тексту