- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 17 березня 2019 року № 578 |
Про скаргу кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Бойка Ю.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 15 березня 2019 року за № 21-36-7317
До Центральної виборчої комісії 15 березня 2019 року надійшла скарга кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Бойка Юрія Анатолійовича в особі його уповноваженого представника у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Москаленка Григорія Вікторовича, суб’єктом оскарження в якій визначено окружну виборчу комісію з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179.
У скарзі суб’єкт звернення просить скасувати постанову окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 10 березня 2019 року № 46 "Про утворення та затвердження складу дільничних виборчих комісій територіального виборчого округу № 179 з виборів Президента України 31 березня 2019 року", а також достроково припинити повноваження усього складу вказаної виборчої комісії у зв’язку із грубим порушенням нею Закону України
"Про вибори Президента України" (далі - Закон).
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що постановою окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 10 березня 2019 року № 46 утворено дільничні виборчі комісії з виборів Президента України виборчих дільниць територіального виборчого округу № 179 без дотримання визначених частиною одинадцятою статті
24 Закону вимог щодо пропорційної частки керівних посад суб’єктів подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.
На підтвердження викладених у скарзі обставин до неї додано, зокрема, копію постанови окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 10 березня 2019 року № 46.
На виконання частини п’ятої статті
96 Закону копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 16 березня 2019 року надійшли пояснення голови та членів окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 15 березня 2019 року, в яких ідеться про те, що перерозподіл часток керівних посад відбувся внаслідок відмови довірених осіб деяких кандидатів на пост Президента України від права на частину керівних посад у зв’язку з відсутністю кандидатур, які мають досвід для виконання такої роботи. Враховуючи вивільнення керівних посад, вони підлягали перерозподілу між іншими кандидатами на пост Президента України. Також з відповідними поясненнями до Комісії надійшли копії заяв довірених осіб кандидатів на пост Президента України Ляшка О.В., Зеленського В.О., Ригованова Р.О., Смешка І.П. від 10 березня 2019 року про відмову від частини керівних посад.
Крім того, 17 березня 2019 року Центральна виборча комісія отримала постанови окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 17 березня 2019 року № 62 "Про скасування постанови окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 від 10 березня 2019 року № 46 "Про утворення та затвердження складу дільничних виборчих комісій територіального виборчого округу № 179 з виборів Президента України 31 березня 2019 року" та № 63 "Про утворення та затвердження складу дільничних виборчих комісій територіального виборчого округу № 179 з виборів Президента України 31 березня 2019 року".
Розглянувши зазначену скаргу, додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження та надіслані ним документи, а також беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Комісії від 18 лютого 2019 року
№ 331 утворено окружну виборчу комісію з виборів Президента України територіального виборчого округу № 179 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.
За змістом частини першої статті
91 Закону та пунктів 2.1, 2.2, 2.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 28 березня 2014 року № 114 (зі змінами), кандидат на пост Президента України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій. Від імені кандидата на пост Президента України суб’єктом звернення зі скаргою може бути також уповноважений представник кандидата на пост Президента України в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу.
Постановою Центральної виборчої комісії від 22 січня 2019 року
№ 92 зареєстровано кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Бойка Ю.А., а постановою Комісії від 18 січня 2019 року
№ 72 - уповноваженого представника цього кандидата у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Москаленка Г.В.
Частиною шостою статті
93 Закону та пунктом 3.4 зазначеного
Порядку передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність окружної виборчої комісії, її члена може бути оскаржено до Центральної виборчої комісії.
Загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті
94 Закону, відповідно до якої скарга, що стосується підготовки та проведення виборів Президента України, може бути подана протягом п’яти днів після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності.
Таким чином, Центральна виборча комісія констатує, що скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги та у встановлені
Законом строки.
За змістом частини першої статті
24 Закону, яка визначає порядок утворення дільничних виборчих комісій, дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за вісімнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії. Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (по одній особі до однієї виборчої комісії від одного кандидата) мають кандидати на пост Президента України.
Подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вноситься до окружної виборчої комісії не пізніш як за двадцять три дні до дня виборів за підписом довіреної особи кандидата на пост Президента України у загальнодержавному або відповідному територіальному виборчому окрузі (частина друга статті
24 Закону).
Частиною восьмою вказаної статті передбачено, що в разі, якщо у встановлений частиною другою статті
24 Закону строк не надійшли подання щодо складу дільничної виборчої комісії або якщо кількість запропонованих до складу виборчої комісії осіб становить менше дев’яти осіб, дільнична виборча комісія утворюється окружною виборчою комісією за поданням її голови на підставі пропозицій членів цієї комісії з обов’язковим урахуванням усіх поданих кандидатур від кандидатів на пост Президента України.
Відповідно до частини одинадцятої статті
24 Закону кожний суб’єкт подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (крім Міністерства закордонних справ України) має право на пропорційну частку кожної категорії керівних посад у дільничних виборчих комісіях. Частка керівних посад для кожного суб’єкта подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій в межах територіального виборчого округу визначається відповідно до кількості кандидатур, включених від цього суб’єкта до складу дільничних виборчих комісій, у відношенні до загальної кількості осіб, включених до складу дільничних виборчих комісій. Особа, включена до складу дільничної виборчої комісії за поданням голови окружної виборчої комісії (для закордонної виборчої дільниці - за поданням Міністерства закордонних справ України), може бути призначена на керівну посаду в цій комісії тільки у разі відсутності кандидатур на таку посаду від кандидатів на пост Президента України. Розподіл керівних посад між суб’єктами подання в межах часток, визначених відповідно до цієї частини, визначається окружною виборчою комісією (для закордонної виборчої дільниці - Центральною виборчою комісією). При цьому повинна бути дотримана приблизна рівномірність територіального розподілу посад, отриманих представниками кожного суб’єкта подання.
................Перейти до повного тексту