- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 12 червня 2018 року № 90 |
Про окремі питання діяльності Великоолександрівської сільської виборчої комісії Бориспільського району Київської області
До Центральної виборчої комісії протягом травня 2018 року надходили скарги кандидата в депутати Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі - Великоолександрівська сільська рада) в одномандатному виборчому окрузі № 16 на проміжних місцевих виборах 6 травня 2018 року Чорнозубова Андрія Анатолійовича стосовно порушення Великоолександрівською сільською виборчою комісією Бориспільського району Київської області (далі - Великоолександрівська сільська виборча комісія) вимог Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон) щодо встановлення результатів виборів депутата Великоолександрівської сільської ради в указаному виборчому окрузі, а також звернення членів Великоолександрівської сільської виборчої комісії.
Крім того, на вимогу Центральної виборчої комісії Великоолександрівською сільською виборчою комісією надіслано до Комісії окремі постанови та протоколи засідань цієї комісії, інші документи та пояснення.
Також до Центральної виборчої комісії надійшла окрема ухвала Київського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року в справі № 810/2487/18 про необхідність вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню вимог
Закону Великоолександрівською сільською виборчою комісією.
Відповідно до частини другої статті
1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Центральна виборча комісія здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України (пункт 1 частини першої статті
24 Закону).
Частиною першою статті
16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначено, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку.
Вивчивши наявні документи, Центральна виборча комісія встановила.
6 травня 2018 року відбулися проміжні вибори депутатів Великоолександрівської сільської ради в одномандатних виборчих округах № 8, 11, 16, 18.
Того самого дня Великоолександрівською сільською виборчою комісією на своєму засіданні встановлено підсумки голосування з виборів депутатів Великоолександрівської сільської ради, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі № 16, про що складено відповідний протокол, згідно з яким за кандидата в депутати Чорнозубова Андрія Анатолійовича подано 35 голосів виборців.
11 травня 2018 року проведено засідання Великоолександрівської сільської виборчої комісії, на якому складено протокол про результати виборів депутатів Великоолександрівської сільської ради в одномандатному виборчому окрузі № 16, відповідно до яких найбільшу кількість голосів виборців у вказаному окрузі набрав Чорнозубов А.А.
Також на цьому засіданні Великоолександрівською сільською виборчою комісією розглядались питання про визнання обраними та реєстрацію депутатів Великоолександрівської сільської ради, обраних на проміжних місцевих виборах 6 травня 2018 року, у тому числі в одномандатному виборчому окрузі № 16.
Разом з тим, з протоколу засідання Великоолександрівської сільської виборчої комісії від 11 травня 2018 року № 27 вбачається, що з 11 членів комісії, присутніх на цьому засіданні, за прийняття рішень про визнання обраним та реєстрацію Чорнозубова А.А. проголосували чотири члени вказаної виборчої комісії.
Відтак рішення про визнання обраним депутата Великоолександрівської сільської ради Чорнозубова А.А. та реєстрацію його депутатом зазначеною сільською виборчою комісією прийнято не було.
Водночас головою Великоолександрівської сільської виборчої комісії виготовлено, підписано та скріплено печаткою цієї комісії постанови Великоолександрівської сільської виборчої комісії від 11 травня 2018 року № 83 "Про визнання обраним депутата Чорнозубова Андрія Анатолійовича на проміжних виборах депутатів Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області по одномандатному округу № 16" та № 84 "Про реєстрацію обраного депутата Чорнозубова Андрія Анатолійовича на проміжних виборах депутатів Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області по одномандатному округу № 16".
Відповідно до частини третьої статті
4 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" повноваження депутата місцевої ради, обраного замість того депутата, який вибув, або на повторних виборах, починаються з дня заслуховування на черговому після виборів депутата місцевої ради пленарному засіданні відповідної місцевої ради повідомлення територіальної виборчої комісії про підсумки виборів.
Головою Великоолександрівської сільської виборчої комісії на черговій сесії Великоолександрівської сільської ради оголошено результати проміжних місцевих виборів 6 травня 2018 року, відповідно до яких обрано депутатів указаної ради, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі № 16 Чорнозубова А.А.
У зв’язку з викладеним Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною першою статті
20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Частиною третьою статті
19 Закону встановлено, що територіальні виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України та законів України.
За змістом частини четвертої статті
25 Закону сільська виборча комісія наділена повноваженнями щодо встановлення підсумків голосування та результатів виборів депутатів відповідної сільської ради, реєстрації обраних депутатів сільської ради.
Відповідно до частини першої статті
11 Закону виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб’єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті
12 Закону, виборчих процедур, передбачених Законом.
Виборчий процес включає визначені частиною третьою статті
11 Закону, а в окремих випадках і частиною четвертою цієї статті, етапи, зокрема, підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів та завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому
Законом (частини третя - п’ята статті
11 Закону).
Порядок встановлення підсумків голосування та результатів виборів депутатів у одномандатних виборчих округах визначено статтями
83,
85 Закону.
Зокрема, за змістом частини другої статті
85 Закону сільська виборча комісія на своєму засіданні на підставі складеного нею протоколу про результати виборів депутатів у одномандатному виборчому окрузі не пізніш як на п’ятий день з дня голосування приймає одне з рішень:
1) про визнання депутата обраним у відповідному одномандатному виборчому окрузі;
2) про проведення повторного голосування;
3) про визнання виборів у відповідному одномандатному виборчому окрузі такими, що не відбулися.
Повторне голосування призначається територіальною виборчою комісією за наявності підстав, передбачених статтею
87 Закону.
Відповідно до частини одинадцятої статті
85 Закону вибори у виборчому окрузі визнаються такими, що не відбулися, у зв’язку з настанням обставин, передбачених частиною дев’ятою цієї статті та частиною другою статті
48 Закону.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на п’ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює результати таких виборів шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації (частина перша статті
88 Закону).
Згідно з частиною третьою статті
89 Закону в п’ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій вказаної статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата.
Усупереч зазначеним вимогам Закону Великоолександрівською сільською виборчою комісією на підставі складеного протоколу про результати виборів депутата в одномандатному виборчому окрузі № 16 та у визначений Законом строк не прийнято рішення, передбаченого частиною другою статті
85 Закону, що також встановлено Київським окружним адміністративним судом в окремій ухвалі від 25 травня 2018 року в справі № 810/2487/18.
При цьому Комісія звертає увагу, що наявні в неї документи свідчать про відсутність підстав для прийняття Великоолександрівською сільською виборчою комісією рішень про проведення в одномандатному виборчому окрузі № 16 повторного голосування або про визнання виборів у зазначеному окрузі такими, що не відбулися.
Таким чином, відповідно до частини другої статті
85 Закону та в установлений вказаною нормою строк Великоолександрівська сільська виборча комісія зобов’язана була прийняти рішення про визнання Чорнозубова А.А. обраним депутатом Великоолександрівської сільської ради на проміжних виборах депутата Великоолександрівської сільської ради 6 травня 2018 року в одномандатному виборчому окрузі № 16, а також згідно з частиною першою статті
88 Закону здійснити офіційне оприлюднення результатів таких виборів.
................Перейти до повного тексту