- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 19 травня 2017 року № 107 |
Про окремі питання діяльності Київської обласної виборчої комісії
До Центральної виборчої комісії надійшли звернення Київської обласної ради та скарги Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП" від 19 та 25 квітня 2017 року разом з доданими до них документами стосовно бездіяльності Київської обласної виборчої комісії, яка полягає в невиконанні вимог статей
89,
90 Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон) щодо заміщення депутата Київської обласної ради від указаної місцевої організації партії.
Зазначену скаргу від 19 квітня 2017 року на підставі частини одинадцятої статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" 20 квітня 2017 року повернуто суб’єкту її подання як таку, що оформлена без дотримання вимог частини десятої цієї статті, а скаргу від 25 квітня 2017 року постановою Центральної виборчої комісії від 28 квітня 2017 року
№ 97 залишено без розгляду по суті.
Крім того, до Комісії надійшли інші документи, зокрема, листи Київської обласної виборчої комісії та пояснення секретаря цієї виборчої комісії щодо обставин розгляду питання про заміщення депутата Київської обласної ради від Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП".
Відповідно до частини другої статті
1, частини першої статті
2 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, а також у межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених
Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.
Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті
16 вказаного
Закону ).
Згідно з пунктом 8 частини першої статті
5 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності визначених цим
Законом підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради, зокрема, у разі його смерті.
Так, 27 червня 2016 року достроково припинено повноваження депутата Київської обласної ради Семеняки М.М., включеного до виборчого списку Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП", у зв’язку зі смертю.
Частиною першою статті
90 Закону, пунктом 17
Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2015 року № 381 (із змінами) (далі - Роз’яснення), встановлено, що у разі, якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених
Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії. Указане рішення приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня надходження документів, що підтверджують факт дострокового припинення повноважень депутата ради. Такі документи повинні бути засвідчені в установленому порядку органом, який видав відповідний документ, або нотаріально.
За наявною в Комісії інформацією відповідно до визначеної постановою Київської обласної виборчої комісії від 5 листопада 2015 року № 65 черговості кандидатів у депутати Київської обласної ради у виборчому списку від Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП" наступним за черговістю кандидатом у депутати, який повинен бути визнаний обраним у зв’язку з достроковим припиненням повноважень депутата Київської обласної ради Семеняки М.М., є Нестеров Д.Ю.
З наданих Комісії документів та пояснень вбачається, що секретарем Київської обласної виборчої комісії 16 березня 2017 року отримано лист Київської обласної ради від 6 березня 2017 року № 483/07 про дострокове припинення повноважень депутата Київської обласної ради Семеняки М.М. у зв’язку з його смертю, до якого додано нотаріально посвідчену копію свідоцтва про смерть зазначеної особи.
Указаний лист разом з копією свідоцтва про смерть секретарем Київської обласної виборчої комісії передано голові цієї виборчої комісії 15 квітня 2017 року.
Отже, з 16 березня 2017 року Київська обласна виборча комісія мала всі підстави для ухвалення рішення про визнання Нестерова Д.Ю. обраним депутатом Київської обласної ради від Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП" і на виконання вказаних вимог
Закону та
Роз’яснення повинна була розглянути вказані документи на своєму засіданні та ухвалити відповідне рішення.
Як вбачається з листа Київської обласної виборчої комісії від 28 квітня 2017 року № 8 та пояснень секретаря цієї виборчої комісії, вказана виборча комісія провела засідання 18 квітня та 15 травня 2017 року, проте рішення про визнання Нестерова Д.Ю. обраним нею не приймалось.
На момент розгляду Центральною виборчою комісією цього питання рішення про визнання Нестерова Д.Ю. обраним Київською обласною виборчою комісією не прийнято.
Частиною першою статті
38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Таким чином, Київська обласна виборча комісія не вчинила передбачених
Законом та вищезазначеним
Роз’ясненням дій щодо визнання обраним депутатом Київської обласної ради наступного за черговістю кандидата в депутати від Київської обласної регіональної парторганізації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "УКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ "УКРОП" у зв’язку з достроковим припиненням повноважень депутата цієї ради Семеняки М.М., а отже, допустила протиправну бездіяльність щодо виконання вимог статті
90 Закону, чим порушила виборчі права кандидата в депутати та права місцевої організації політичної партії, що свідчить про грубе порушення виборчою комісією
Конституції України та
Закону.
Згідно з частиною першою статті
20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Пунктом 1 частини першої статті
19 Закону передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Центральна виборча комісія здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України (пункт 1 частини першої статті
24 Закону).
Згідно з частиною третьою статті
19 Закону виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України та інших законів України.
................Перейти до повного тексту