1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 3 квітня 2017 року № 64
Про звернення до Верховної Ради України
На території України постійно відбуваються місцеві вибори, одним з етапів виборчого процесу яких є висування та реєстрація кандидатів у депутати місцевих рад, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища.
Так, згідно зі статтями 38 - 40 Закону України "Про місцеві вибори" відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища за умови подання до комісії передбачених цими положенням Закону документів, зокрема, декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру кандидата відповідно до статті 45 указаного Закону.
Відповідно до частини першої статті 45 зазначеного Закону декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається вказаними кандидатами за формою, встановленою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції" .
Водночас Закон України "Про засади запобігання і протидії корупції" втратив чинність згідно із пунктом 4 Прикінцевих положень Закону України "Про запобігання корупції".
Отже, встановлена Законом України "Про місцеві вибори" процедура подання декларації кандидатами в депутати місцевих рад, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища для їх реєстрації передбачає застосування норм Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" , який втратив чинність.
Відтак положення Закону України "Про місцеві вибори" , які передбачають подання кандидатами в депутати місцевих рад, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, потребують внесення відповідних змін.
Про необхідність законодавчого врегулювання процедури подання декларації до територіальної виборчої комісії кандидатами в депутати місцевих рад, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища для їх реєстрації Центральна виборча комісія зазначала в листах від 8 лютого 2017 року № 21-18-231 та від 22 березня 2017 року № 21-18-494 до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя.
Проте на сьогодні порушене питання залишається невирішеним.
Центральна виборча комісія звертає увагу, що відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Також Законами України "Про вибори Президента України" (статті 50, 51), "Про вибори народних депутатів України" (статті 54, 55, 57) передбачено подання кандидатами на пост Президента України, кандидатами в народні депутати України до Центральної виборчих комісії для їх реєстрації декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, за формою, визначеною відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" .
Разом з тим, за змістом частини першої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" подання таких декларацій здійснюється шляхом їх заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції за встановленою цим агентством формою.
Відповідно до затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 3 Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларація заповнюється та подається особисто суб’єктом декларування на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції через власний персональний електронний кабінет суб’єкта декларування у системі Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом заповнення електронної форми. Паперова копія декларації не подається.
У зв’язку з цим виникла правова невизначеність щодо форми такої декларації для її подання вищевказаними кандидатами разом з іншими документами, необхідними для їх реєстрації.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 52 Закону України "Про вибори Президента України", пунктом 2 частини першої статті 60 Закону України "Про вибори народних депутатів України", пунктом 2 частини першої статті 46 Закону України "Про місцеві вибори" відсутність передбачених указаними Законами документів для реєстрації особи відповідним кандидатом, є підставою для відмови в реєстрації такого кандидата.

................
Перейти до повного тексту