1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 18 грудня 2015 року № 607
Про скаргу Атрошенка В.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 16 грудня 2015 року за № 21-30-24850
До Центральної виборчої комісії 16 грудня 2015 року надійшла скарга Атрошенка Владислава Анатолійовича, суб'єктом оскарження у якій визначено Чернігівську міську виборчу комісію Чернігівської області (далі - Чернігівська міська виборча комісія).
У своїй скарзі Атрошенко В.А. просить визнати протиправною бездіяльність Чернігівської міської виборчої комісії, яка полягає у неприйнятті рішення про визнання поважними причин неподання ним документів, необхідних для реєстрації Чернігівським міським головою, та невстановленні строку подання відповідних документів на підставі його заяви від 8 грудня 2015 року, а також зобов'язати вказану комісію розглянути зазначену заяву і встановити строк для подання документів.
Свої вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що така бездіяльність Чернігівської міської виборчої комісії порушує його право бути зареєстрованим міським головою в установленому Законом України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) порядку.
На виконання частини десятої статті 97 Закону копію скарги надіслано суб'єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 17 грудня 2015 року надійшли пояснення Чернігівської міської виборчої комісії по суті скарги та інші матеріали, в яких підтверджено факт неприйняття суб'єктом оскарження відповідного рішення.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, а також інші наявні в Центральній виборчій комісії документи, Комісія встановила.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії та розглядаються нею у порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Порядок і строки розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XIII Закону та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 229 (далі - Порядок).
За змістом частини першої статті 94 Закону, розділу 2 Порядку кандидат, його довірена особа, місцева організація політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, її представник у територіальній виборчій комісії або уповноважена особа, офіційний спостерігач, виборча комісія, утворена відповідно до Закону, а також виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95 - 98 Закону.
Відповідно до частин шостої, сьомої статті 94 Закону, пункту 3.3 Порядку до Центральної виборчої комісії або до суду (шляхом подання позовної заяви) оскаржується бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Відтак скаргу подано належним суб'єктом звернення зі скаргою до належного суб'єкта її розгляду.
Згідно з частиною першою статті 95 Закону та пунктом 4.1 Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності суб'єктом оскарження.
Частиною дванадцятою статті 15 Закону та підпунктом 2 пункту 4.3 Порядку встановлено, що днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути вчинена дія, передбачена цим чи іншими законами України.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідною виборчою комісією (частина п'ята статті 95 Закону, підпункт 6 пункту 4.3 Порядку).
Так, зі змісту скарги вбачається, що 4 грудня 2015 року Атрошенко В.А. подав до Чернігівської міської виборчої комісії заяву з доданою до неї засвідченою копією заяви від 17 листопада 2015 року до Верховної Ради України про складення ним повноважень народного депутата України у зв'язку з обранням Чернігівським міським головою на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року.
Водночас 8 грудня 2015 року суб'єктом звернення зі скаргою подано до Чернігівської міської виборчої комісії заяву щодо наявності поважних причин, які перешкоджають поданню ним документів, необхідних для реєстрації Чернігівським міським головою, а саме: станом на цей день Верховною Радою України не було прийнято рішення за результатом розгляду заяви Атрошенка В.А. від 17 листопада 2015 року про складення депутатських повноважень.
У протоколі засідання Чернігівської міської виборчої комісії від 10 грудня 2015 року № 35 указано, що рішення за результатом розгляду зазначеної заяви не було прийняте.
Як вбачається з доданих до пояснень суб'єкта оскарження документів, 12 грудня 2015 року скликалося засідання Чернігівської міської виборчої комісії, на якому повинна була повторно розглядатись заява Атрошенка В.А. від 8 грудня 2015 року. Проте засідання не відбулось у зв'язку з відсутністю необхідної кількості членів комісії для визнання його повноважним.
Скарга на бездіяльність Чернігівської міської виборчої комісії надійшла до Комісії 16 грудня 2015 року, тобто в межах установлених строків на оскарження.
Враховуючи вказані обставини, Центральна виборча комісія зазначає, що відповідно до частини першої статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно із частиною третьою статті 19 Закону виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.

................
Перейти до повного тексту