1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 24 жовтня 2015 року № 509
Про скаргу Костирі А.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 жовтня 2015 року за № 21-30-14657
До Центральної виборчої комісії 23 жовтня 2015 року надійшла скарга Костирі Андрія Андрійовича, суб'єктом оскарження в якій визначено Новомаячківську селищну виборчу комісію Цюрупинського району Херсонської області (далі - Новомаячківська селищна виборча комісія), в якій він просить визнати протиправною бездіяльність Новомаячківської селищної виборчої комісії, що полягає в невиконанні постанови Цюрупинської районної виборчої комісії Херсонської області від 19 жовтня 2015 року № 55 "Щодо скарги Костирі А.А.", скасувати постанову Новомаячківської селищної виборчої комісії від 21 жовтня 2015 року № 19 у частині скасування постанови указаної комісії від 16 жовтня 2015 року № 17, прийняти рішення про поновлення його у реєстрації кандидатом на посаду Новомаячківського селищного голови та внесення змін до тексту виборчого бюлетеня з виборів Новомаячкіського селищного голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі шляхом включення до виборчого бюлетеня відомостей про кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А., чим забезпечити його право бути обраним на чергових виборах Новомаячківського селищного голови 25 жовтня 2015 року.
На підтвердження викладених у скарзі доводів Костирею А.А. до скарги додано, зокрема, копії постанов Новомаячківської селищної виборчої комісії від 5 жовтня 2015 року № 9 "Про скасування кандидата на посаду голови Новомаячківської селищної виборчої комісії" та від 21 жовтня 2015 року № 19, Цюрупинської районної виборчої комісії Херсонської області (далі - Цюрупинська районна виборча комісія) від 19 жовтня 2015 року № 55 "Щодо скарги Костирі А.А.", а також копію постанови про відкриття виконавчого провадження від 15 жовтня 2015 року ВП № 49025440.
23 жовтня 2015 року до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення Новомаячківської селищної виборчої комісії щодо ситуації, що склалася із участю Костирі А.А. у чергових виборах Новомаячківського селищного голови 25 жовтня 2015 року, а також копії постанов указаної виборчої комісії від 12 жовтня 2015 року № 14 "Про затвердження тексту виборчого бюлетеня для загального ознайомлення у приміщені дільничної виборчої комісії" та № 15 "Про визначення кількості виборчих бюлетенів для голосування", від 16 та 21 жовтня 2015 року № 17 і № 19.
Розглянувши скаргу, пояснення суб'єкта оскарження та інші наявні в Комісії документи, Центральна виборча комісія встановила.
За змістом частини четвертої статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії і розглядаються нею в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, визначено розділом XIII Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 229 (далі - Порядок).
Згідно з частиною першою статті 94 Закону, розділом 2 Порядку кандидат, його довірена особа, місцева організація політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, її представник у територіальній виборчій комісії або уповноважена особа, офіційний спостерігач, виборча комісія, утворена відповідно до Закону, а також виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95 - 98 Закону.
Відповідно до частин шостої, сьомої статті 94 Закону, пункту 3.3 Порядку до Центральної виборчої комісії або до суду (шляхом подання позовної заяви) оскаржується бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Згідно з частиною шостою статті 94 Закону, підпунктом 2 пункту 3.2 Порядку рішення чи дії територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, оскаржуються виключно до суду.
Таким чином, Центральна виборча комісія є неналежним суб'єктом розгляду скарги на рішення Новомаячківської селищної виборчої комісії.
Частиною одинадцятою статті 97 Закону та пунктом 9.3 Порядку передбачено, що виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб'єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб'єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження.
Отже, скарга Костирі А.А. в частині скасування постанови Новомаячківської селищної виборчої комісії від 21 жовтня 2015 року № 19 підлягає залишенню без розгляду по суті.
При цьому Центральна виборча комісія зауважує, що постановою Комісії від 23 жовтня 2015 року № 505 "Про окремі питання діяльності Новомаячківської селищної виборчої комісії Цюрупинського району Херсонської області" за результатами розгляду заяви кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. щодо забезпечення реалізації його права бути обраним на чергових виборах Новомаячківського селищного голови 25 жовтня 2015 року Комісією відповідно до пункту 5 частини першої статті 24 Закону скасовано пункт 1 постанови Новомаячківської селищної виборчої комісії Цюрупинського району Херсонської області від 21 жовтня 2015 року № 19.
Разом з тим, скарга Костирі А.А. в частині оскарження бездіяльності Новомаячківської селищної виборчої комісії подана належним суб'єктом зверненні зі скаргою до належного суб'єкта її розгляду.
У зв'язку із цим Центральна виборча комісія зазначає.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії від 30 вересня 2015 року № 8 Костирю А.А. зареєстровано кандидатом на посаду Новомаячківського селищного голови.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії від 5 жовтня 2015 року № 9 "Про скасування кандидата на посаду голови Новомаячківської селищної виборчої комісії" скасовано рішення про реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Постановою Цюрупинського районного суду Херсонської області від 9 жовтня 2015 року в справі № 664/3393/14-а, яка набрала законної сили, вирішено визнати протиправною і скасувати постанову Новомаячківської селищної виборчої комісії від 5 жовтня 2015 року № 9 "Про скасування кандидата на посаду голови Новомаячківської селищної виборчої комісії" та поновити реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Постановами Новомаячківської селищної виборчої комісії від 12 жовтня 2015 року № 14 та № 15 відповідно затверджено текст виборчих бюлетенів з виборів депутатів Новомаячківської селищної ради Цюрупинського району Херсонської області та Новомаячківського селищного голови для голосування у відповідних виборчих округах та визначено їх кількість.
При цьому текст виборчого бюлетеня з виборів Новомаячківського селищного голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі, затверджений Новомаячківською селищною виборчою комісією, відомостей про кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. не містить.
Постановою старшого державного виконавця відділу державної виконавчої служби Цюрупинського районного управління юстиції Бабаскіної Т.Б. про відкриття виконавчого провадження від 15 жовтня 2015 року відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа за вказаним вище судовим рішенням.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії 16 жовтня 2015 року № 17 на виконання постанови Цюрупинського районного суду Херсонської області від 9 жовтня 2015 року в справі № 664/3393/14-а вирішено взяти до відома зазначене судове рішення та поновити реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Цюрупинська районна виборча комісія своєю постановою від 19 жовтня 2015 року № 55 "Щодо скарги Костирі А.А." за результатами розгляду скарги Костирі А.А. щодо бездіяльності Новомаячківської селищної виборчої комісії зобов'язала Новомаячківську селищну виборчу комісію на своєму засіданні до 17 години 30 хвилин 20 жовтня 2015 року розглянути та прийняти рішення про включення Костирі А.А. до виборчого бюлетеня та призупинити друк бюлетенів на підприємстві-виготовлювачі до вирішення цього питання.
Новомаячківська селищна виборча комісія 21 жовтня 2015 року прийняла постанову № 19, пунктом 1 якої скасувала свою постанову від 16 жовтня 2015 року № 17.
Разом з тим, указаною комісією станом на день подання до Комісії скарги Костирею А.А. зміни до тексту виборчого бюлетеня з виборів Новомаячківського селищного голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі, затвердженого Новомаячківською селищною виборчою комісією, шляхом включення до нього відомостей про кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. внесено не було.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених законами України (частина перша статті 25 Закону).
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону територіальні виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України.
Частиною четвертою статті 20 Закону передбачено, що сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській (міста з районним поділом або міста, до складу якого входять село, селище та/або інше місто), районній, обласній територіальній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, яка встановлює результати місцевих виборів відповідно міської, районної, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або міського голови стосовно відповідних місцевих виборів.

................
Перейти до повного тексту