1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2015 року № 414
Про окремі питання діяльності Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області
До Центральної виборчої комісії 9 жовтня 2015 року надійшла копія постанови Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області (далі - Маріупольська міська виборча комісія) від 8 жовтня 2015 року № 94 "Про зміну керівного складу чотирьох районних комісій міста Маріуполя", згідно з якою Маріупольська міська виборча комісія "у зв'язку з ігноруванням районними комісіями постанов №№ 81, 82, 83, 84 від 07.10.2015 року" вирішила "змінити керівний склад чотирьох районних у місті Маріуполі комісій - Іллічівської, Приморської, Жовтневої, Орджонікідзевської", а також "звернутися до всіх суб'єктів подання з проханням до ранку 09.10.2015 року надати подання про заміну голів, заступників та секретарів вище вказаних комісії".
Розглянувши зазначену копію постанови, Центральна виборча комісія встановила.
Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Відповідно до частини першої статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та інших законів України.
Так, міські територіальні виборчі комісії (у містах з районним поділом, крім міст Києва та Севастополя) формують склад районних у місті територіальних виборчих комісій не пізніш як за 42 дні до дня виборів (частина сьома статті 22 Закону).
За змістом частини чотирнадцятої статті 22 Закону міські територіальні виборчі комісії одночасно з формуванням складу територіальної виборчої комісії призначають голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.
Порядок дострокового припинення повноважень членів виборчої комісії та зміни їх керівного складу встановлено статтею 29 Закону та Роз'ясненням щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 236 (далі - Роз'яснення).
Так, підстави для дострокового припинення повноважень голови, заступника, секретаря виборчої комісії як члена комісії передбачено частиною четвертою статті 29 Закону та пунктом 1.5 Роз'яснення.
Повноваження заступника голови чи секретаря виборчої комісії без припинення його членства в комісії припиняються виборчою комісією, яка утворила цю виборчу комісію (сформувала її склад), у разі особистого подання головою, заступником голови чи секретарем виборчої комісії власноручно написаної заяви про складення своїх повноважень без припинення членства в комісії або систематичного невиконання головою, заступником голови чи секретарем виборчої комісії покладених на нього обов'язків (частина восьма статті 29 Закону, пункт 4.1 Роз'яснення).
Натомість усупереч вказаним положенням Закону та Роз'яснення Маріупольською міською виборчою комісією прийнято рішення про зміну керівного складу Іллічівської, Приморської, Жовтневої, Орджонікідзевської районних у місті Маріуполі виборчих комісій за відсутності передбачених Законом підстав.
Тим самим Маріупольська міська виборча комісія фактично достроково припинила повноваження окремих членів виборчих комісій у не передбачений Законом спосіб, чим грубо порушила частину третю статті 19 Закону.
Частиною дев'ятнадцятою статті 27 Закону передбачено, що рішення територіальної виборчої комісії, яке суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом.
Разом з тим, згідно з пунктом 5 частини першої статті 24 Закону Центральна виборча комісія може з власної ініціативи в разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення.

................
Перейти до повного тексту