1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 жовтня 2015 року № 397
Про скасування постанови Слов'янської міської виборчої комісії Донецької області від 6 жовтня 2015 року № 3
До Центральної виборчої комісії 7 жовтня 2015 року надійшла копія постанови Слов'янської міської виборчої комісії Донецької області (далі - Слов'янська міська виборча комісія) від 6 жовтня 2015 року № 3 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду міського голови від Політичної Партії "Опозиційний блок" Ляха В.М.", згідно з якою вказана виборча комісія вирішила "відмовити в реєстрації кандидата від Політичної Партії "Опозиційний Блок" на посаду Слов'янського міського голови Ляха Вадима Михайловича на підставі ч.4 ст. 43 Закону України "Про місцеві вибори" .
Розглянувши зазначену копію постанови Слов'янської міської виборчої комісії, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2015 року № 385 "Про дострокове припинення повноважень усього складу Слов'янської міської виборчої комісії Донецької області" встановлено факт одноразового грубого порушення Слов'янською міською виборчою комісією вимог Закону України "Про місцеві вибори" , у зв'язку з чим достроково припинено повноваження усього складу цієї виборчої комісії та зобов'язано Слов'янську міську виборчу комісію після сформування її нового складу вирішити питання щодо реєстрації кандидатом на посаду Слов'янського міського голови Ляха В.М., висунутого територіальною організацією Політичної партії "Опозиційний блок" у місті Слов'янськ Донецької області, до 6 жовтня 2015 року включно.
Спеціальним законом, яким регламентовано основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Відповідно до частини першої статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Пунктом 2частини шостої статті 25 Закону передбачено, що міська виборча комісія реєструє кандидатів на посаду міського голови.
При цьому згідно з частиною першою стаття 43 Закону кандидат на посаду міського голови реєструється відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 40 Закону .
Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмову в його реєстрації.
Згідно з пунктом 4 частини п'ятнадцятої статті 27 Закону рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при його прийнятті.
Відповідно до частини другоїстатті 46 Закону рішення про відмову в реєстрації кандидата на посаду міського голови повинно містити вичерпні підстави для відмови, встановлені частиною першою вказаної статті.
Натомість у постанові Слов'янської міської виборчої комісії від 6 жовтня 2015 року № 3 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду міського голови від Політичної Партії "Опозиційний Блок" Ляха В.М." відсутні посилання на положення статті 46 Закону, якими керувалася ця комісія при прийнятті зазначеного рішення.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону територіальні виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України.
За змістом пункту 1 частини першої статті 19 Закону Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Частиною дев'ятнадцятою статті 27 Закону передбачено, що рішення територіальної виборчої комісії, яке суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Разом з тим, згідно з пунктом 5 частини першої статті 24 Закону Центральна виборча комісія може з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення.

................
Перейти до повного тексту