1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2014 року № 2158
Про виконання рішення суду
До Центральної виборчої комісії 10 листопада 2014 року надійшла ухвала Вищого адміністративного суду України в справі № 875/393/14, якою апеляційні скарги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 140 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Олейник Наталії Володимирівни та Центральної виборчої комісії залишено без задоволення.
Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 6 листопада 2014 року в справі № 875/393/14 залишено без змін.
До Київського апеляційного адміністративного суду 5 листопада 2014 року звернулися кандидати у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 140 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Олейник Н.В., Садовник А.А. та Слава І.В. з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною бездіяльності щодо відмови у зобов’язанні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 140 провести повторний підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 140 та зобов’язати Центральну виборчу комісію доручити окружній виборчій комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 140 провести повторний підрахунок голосів на відповідних виборчих дільницях.
Київський апеляційний адміністративний суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову, а саме: визнано протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії, що полягає у нерозгляді скарг (поверненні без розгляду) кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 140 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Олейник Н.В., Садовника А.А., Слави І.В., зареєстрованих за № 21-36-43182, 21-36-43188 та 21-36-43186 відповідно, та зобов’язано Центральну виборчу комісію розглянути подані вказаними кандидатами у народні депутати України скарги.
У задоволені решти позовних вимог відмовлено.
На виконання рішення суду, вивчивши наявні документи, Центральна виборча комісія зазначає.
До Центральної виборчої комісії 2 листопада 2014 року надійшли скарги кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 140 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року (далі - кандидати у депутати) Олейник Н.В., Садовника А.А. та Слави І.В., зареєстровані за № 21-36-43188, 21-36-43182 та 21-36-43186 відповідно.
У скаргах суб’єкти звернення просять визнати бездіяльність окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 140 (далі - окружна виборча комісія) такою, що порушує вимоги Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та зобов’язати зазначену окружну виборчу комісію здійснити дії, передбачені Законом.
Зі змісту скарг вбачається, що суб’єкти звернення оскаржують наявну, на їх думку, бездіяльність окружної виборчої комісії при прийманні виборчої документації від дільничних виборчих комісій, яка полягала в тому, що окружна виборча комісія не провела процедуру повторного підрахунку голосів виборців.
У вказаних скаргах суб’єкти звернення просили Центральну виборчу комісію визнати бездіяльність окружної виборчої комісії та зобов’язати її провести повторний підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 140.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарг 12 листопада 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарг.
До Центральної виборчої комісії 13 листопада 2014 року надійшло пояснення окружної виборчої комісії за підписом її голови Дутневої Л.І., в якому вказується на відсутність підстав для задоволення цих скарг.
Вивчивши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються і розглядаються в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Порядок і строки розгляду скарг, що стосуються процесу виборів народних депутатів України, а також вимоги до їх форми і змісту визначено статтями 110, 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок).
Так, за змістом частини першої статті 108 Закону та підпункту 1 пункту 2.1 Порядку кандидат у депутати, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу.
Постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2014 року № 858 "Про утворення окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" утворено, зокрема, окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 140.
Скарга щодо бездіяльності окружної виборчої комісії може бути подана до Центральної виборчої комісії (частина шоста статті 108 Закону).
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скарги подано належними суб’єктами звернення до належного суб’єкта їх розгляду.
Відповідно до частини першої статті 109 Закону скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Частинами четвертою, п’ятою статті 109 Закону встановлено, що днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути, однак не була вчинена дія, передбачена законом. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду відповідно до частини другої статті 111 Закону (частина шоста статті 109 Закону).
Скарги до Центральної виборчої комісії подано 2 листопада 2014 року.
Отже, скарги подано до Центральної виборчої комісії в межах строків оскарження, встановлених статтею 109 Закону.
Суб’єкти звернення зі скаргами просять визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори народних депутатів, бездіяльність окружної виборчої комісії.
На обґрунтування своєї позиції, суб’єкти звернення зі скаргами зазначають, що у період з 27 до 31 жовтня 2014 року окружна виборча комісія в неповному складі, а саме 12 із 18 членів, прийняла та розглянула 103 із 111 протоколів дільничних виборчих комісій.
Проте таке твердження спростовується рішеннями судів, зокрема рішенням Київського апеляційного адміністративного від 31 жовтня 2014 року в справі № 875/369/14, яке залишено без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 4 листопада 2014 року, та постановою Вищого адміністративного суду України від 7 листопада 2014 року в справі № 875/368/14, якими дії Центральної виборчої комісії щодо організації роботи окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 140 визнано правомірними, а рішення, прийнятими на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
До скарг як докази, якими суб’єкти звернення обґрунтовують свої вимоги, додано кольорові ксерокопії протоколів дільничних виборчих комісій, копії скарг до окружної виборчої комісії.
Пунктом 5 частини першої статті 110 Закону визначено, що скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі і повинна містити виклад обставин і зазначення доказів, якими суб’єкт звернення обґрунтовує свої вимоги
Відповідно до частини третьоїстатті 110 Закону, пункту 6.7 Порядку до скарги додаються її копії, докази, зазначені у скарзі, та копії усіх документів, що приєднуються до неї, у кількості, яка дорівнює кількості суб’єктів оскарження та заінтересованих осіб, зазначених у скарзі. При цьому письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії.
Вимога щодо подання письмових доказів в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії кореспондується з частиною шостою статті 112 Закону та пунктом 9.1 Порядку.
Пунктом 6.7 Порядку також передбачено, що письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії.
Таким чином, скарги, подані кандидатами у депутати Олейник Н.В., Садовником А.А. та Славою І.В., були оформлені без дотримання передбачених статтею 110 Закону та розділом 6 Порядку вимог.
Згідно з частиною другою статті 111 Закону та пунктом 6.8 Порядку скарга, оформлена без дотримання передбачених статтею 110 Закону та розділом 6 Порядку вимог, повертається без розгляду не пізніш як на наступний день після дня її надходження.
Така скарга повертається відповідно Головою Центральної виборчої комісії або іншим членом Комісії за дорученням Голови Центральної виборчої комісії (частина друга статті 112 Закону, пункт 6.8 Порядку).
На виконання вказаних положень скарги кандидатів у депутати Олейник Н.В., Садовника А.А. та Слави І.В. листами від 3 листопада 2014 року № 21-36-6775, 21-36-6776 та 21-36-6777 відповідно повернуто суб’єктам звернення із зазначенням вичерпного переліку недоліків, які перешкоджають їх розгляду, а також вказано на можливість повторного звернення зі скаргою, оформленою згідно з вимогами статті 110 Закону та розділу 6 Порядку, в передбачені Законом строки.
Щодо вимоги суб’єктів звернення до Центральної виборчої комісії зобов’язати окружну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 140 необхідно зазначити таке.

................
Перейти до повного тексту