1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 21 жовтня 2014 року № 1975
Про скаргу Бондаря К.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 19 жовтня 2014 року за № 21-36-37918
До Центральної виборчої комісії 19 жовтня 2014 року надійшла скарга Бондаря Костянтина Віталійовича, довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка Олександра Ігоровича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Жеваго Костянтина Валентиновича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. щодо використання коштів на передвиборну агітацію в ефірі ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" не з виборчого фонду кандидата, а з інших джерел, такими, що не відповідають вимогам частини восьмої статті 68 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закону), а стосовно виготовлення матеріалів передвиборної агітації з використанням ресурсів ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", такими, що не відповідають вимогам частини п’ятої статті 69, частини двадцять другої статті 74 Закону. Також суб’єкт звернення зі скаргою просить прийняти рішення про попередження кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. за результатами задоволення скарги.
Свої вимоги Бондар К.В. обґрунтовує тим, що 15 жовтня 2014 року в ефірі ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК" у випуску новин "Події. День" транслювався репортаж про успішний розвиток окремих підприємств Полтавської області, в якому містився також виступ кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В. На думку суб’єкта звернення зі скаргою, вказаний репортаж є непрямою агітацію та політичною рекламою, що спонукає голосувати за зазначеного кандидата.
На підтвердження наведеного суб’єкт звернення зі скаргою додав акт про виявлення порушення Закону, складений кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенком О.І. та двома виборцями, копію заяви зазначеного кандидата, адресованої ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", з проханням надати йому ефірний час для трансляції відеоролика з політичною рекламою на тих же умовах, що і кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В., а також відеозапис вищевказаного репортажу.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 15 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження та ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", яке суб’єкт звернення зі скаргою вважає за необхідне залучити до розгляду скарги як заінтересовану особу. Суб’єкта оскарження та заінтересовану особу повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 21 жовтня 2014 року надійшли письмові пояснення ТОВ "Телерадіокомпанія "ГОК", в яких зазначено, що подана до Центральної виборчої комісії скарга є необґрунтованою. Репортажі у випуску новин "Підсумки. День" мають суто інформаційний характер та висвітлюють життя містян Комсомольська. Зокрема, у репортажі, про який йдеться у скарзі, розповідалося про досягнення роботи підприємств міст Полтавської області та розвиток і відбудову економіки України. В цьому репортажі ім’я Жеваго К.В. згадується як народного депутата України.
Постановою Центральної виборчої комісії від 28 вересня 2014 року № 1267 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих Радикальною Партією Олега Ляшка, в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка О.І.
Постановою Центральної виборчої комісії від 6 жовтня 2014 року № 1478 "Про реєстрацію довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" Бондаря К.В. зареєстровано довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Лисенка О.І.
Постановою Центральної виборчої комісії від 16 вересня 2014 року № 953 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 150 Жеваго К.В.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, пояснення заінтересованої особи, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Відповідно до частини третьої зазначеної статті Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів. До політичної реклами належить також використання символіки або логотипів партій - суб’єктів виборчого процесу, а так само повідомлення про підтримку партією - суб’єктом виборчого процесу або кандидатом у депутати видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах партії - суб’єкта виборчого процесу чи певного кандидата у депутати. Реклама друкованих видань (газет, журналів, книг), інших товарів та послуг з використанням прізвищ чи зображень (портретів) кандидатів, назв чи символіки партій - суб’єктів виборчого процесу також є політичною рекламою.
Згідно з частиною восьмою статті 68 Закону кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі фінансує із коштів свого виборчого фонду заходи і матеріали передвиборної агітації та розміщення політичної реклами на власну підтримку.

................
Перейти до повного тексту