1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 16 жовтня 2014 року № 1851
Про скаргу Носевич Л.В., довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 14 жовтня 2014 року за № 21-36-34994
До Центральної виборчої комісії 14 жовтня 2014 року надійшла скарга Носевич Людмили Володимирівни, довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка Володимира Олексійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Шипка Андрія Федоровича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують права та законні інтереси кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О., оголосити кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипку А.Ф. попередження за порушення обмежень щодо проведення передвиборної агітації та зобов’язати його утримуватися від проведення передвиборної агітації за участю службових (посадових) осіб органів державної виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та вчинення дій, які перешкоджають вільному формуванню та вільному волевиявленню волі виборців.
Свої вимоги Носевич Л.В. обґрунтовує тим, що 9 жовтня 2014 року о 11 год. 10 хв. виконуючий обов’язки голови Нікопольської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Хнюкало М.В., голова Нікопольської районної ради Дніпропетровської області Матюк М.С. та Лошкарівський сільський голова Ковтун Л.В. відвідали захід з відкриття разом з кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипком А.Ф. відремонтованого будинку культури у с. Лошкарівка Нікопольського району Дніпропетровської області, під час якого вели передвиборну агітацію за указаного кандидата, закликаючи голосувати за нього.
Крім того, 9 жовтня 2014 року близько 13 год. 00 хв. виконуючий обов’язки голови Нікопольської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Хнюкало М.В., голова Нікопольської районної ради Дніпропетровської області Матюк М.С., а також кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипко А.Ф. провели зустріч з працівниками Лошкарівської загальноосвітньої школи, де Хнюкало М.В. та Матюк М.С. вели передвиборну агітацію за Шипка А.Ф., закликаючи голосувати за нього.
Також 10 жовтня 2014 року о 10 год. 20 хв. на організованому в актовому залі Олексіївської загальноосвітньої школи I - III ступенів (вул. Мостова, 31, с. Олексіївка, Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл.) ярмарку виконуючий обов’язки голови Нікопольської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Хнюкало М.В., голова Нікопольської районної ради Дніпропетровської області Матюк М.С. та Менжинський сільський голова Гаркавенко Р.П. у присутності кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф. вели передвиборну агітацію за вказаного кандидата, закликаючи голосувати за нього.
Разом з тим, 10 жовтня 2014 року о 15 год. 30 хв. у будинку культури с. Придніпровське Нікопольського району Дніпропетровської області було організовано захід, присвячений Дню людей похилого віку, під час проведення якого голова Нікопольської районної ради Дніпропетровської області Матюк М.С. у присутності зазначеного кандидата у народні депутати України на порушення пункту 3 частини першої статті 74 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) вів передвиборну агітацію за цього кандидата, закликаючи голосувати за нього.
Суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що оскільки кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипком А.Ф. не вчинено жодних дій на припинення такої агітації, усі вищевказані заходи було організовано цим кандидатом з метою проведення в його інтересах передвиборної агітації.
На підтвердження викладених обставин довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О. Носевич Л.В. до скарги додано акти про порушення Закону, складені довіреною особою зазначеного кандидата у депутати Москаленко Н.І. 9 жовтня 2014 року о 13 год. 20 хв., 10 жовтня 2014 року о 13 год. 10 хв. та 17 год. 10 хв.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 15 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 16 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф. з доданими документами, відповідно до яких він вважає скаргу довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О. Носевич Л.В. необґрунтованою, безпідставною й такою, що не підлягає задоволенню.
На обґрунтування зазначеного суб’єкт оскарження повідомляє, що 9 жовтня 2014 року в с. Лошкарівка Нікопольського району Дніпропетровської області відбувся урочистий захід з нагоди відкриття глядацької зали Лошкарівського будинку культури; 10 жовтня 2014 року в с. Олексіївка Нікопольського району Дніпропетровської області проведено урочистий захід з нагоди відзначення 135-річччя освіти і 50-річчя введення середньої освіти у селі, а також 30-річчя Олексіївської загальноосвітньої школи; 10 жовтня 2014 року в с. Придніпровське Нікопольського району Дніпропетровської області проводилися урочисті заходи з нагоди Дня людей похилого віку та Дня ветеранів. Водночас зауважує, що усі вказані заходи не пов’язані з позачерговими виборами до Верховної Ради України 26 жовтня 2014 року, а були заплановані заздалегідь та внесені до планів роботи сільських рад, що підтверджується доданими до пояснень документами, а його присутність на них зумовлена тим, що він є народним депутатом України сьомого скликання. Також Шипко А.Ф. вказує на те, що під час проведення заходів жодної передвиборної агітації за будь-якого із кандидатів у народні депутати України не проводилося.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 вересня 2014 року № 1120 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О.
Постановою Центральної виборчої комісії від 28 вересня 2014 року № 1294 "Про реєстрацію довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" Носевич Л.В. зареєстровано довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О.
Постановою Центральної виборчої комісії від 22 вересня 2014 року № 1058 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження із доданими до них матеріалами, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації визначено статтею 74 Закону, відповідно до частини першої якої забороняється участь у передвиборній агітації органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам, а також у робочий час посадовим і службовим особам таких органів, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом у народні депутати України.

................
Перейти до повного тексту