1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 8 жовтня 2014 року № 1555
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка В.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 6 жовтня 2014 року за № 21-36-28668
До Центральної виборчої комісії 6 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Шинкаренка Віталія Миколайовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому самому окрузі Сомова Олександра Олеговича.
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Сомова О.О. щодо ведення передвиборної агітації шляхом розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні транспортних засобів громадського користування, які обслуговують міський автобусний маршрут № 232А у місті Одесі, такими, що не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України, порушують права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу; оголосити зазначеному кандидату в народні депутати України попередження відповідно до пункту 5 частини другої статті 61 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон); зобов’язати кандидата у народні депутати України Сомова О.О. усунути виявлені порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 2 жовтня 2014 року ним виявлено факти розміщення агітаційного матеріалу із написом "Сомов Александр Олегович округ № 136; Народний фронт. Сильна команда для складних часів" на зовнішній поверхні транспортних засобів громадського користування (автобус ПАТ "ПІВНІЧТРАНС"), які обслуговують міський автобусний маршрут № 232А у місті Одесі.
На підтвердження зазначеного Шинкаренком В.М. додано до скарги акти про виявлення порушення Закону, складені ним 2 жовтня 2014 року о 8 годині 57 хвилин, 12 годині 17 хвилин та 12 годині 22 хвилини, кожен з яких підписаний суб’єктом звернення зі скаргою та двома виборцями. Також до скарги додано роздруківки фотознімків, на яких зображено транспортні засоби громадського користування (маршрутні таксі), на зовнішній поверхні яких містяться написи: "Кандидат в народные депутаты Сомов Александр Олегович, округ № 136", "Народний фронт. Сильна команда для складних часів".
На виконання частини десятої статті 111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 7 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження та заінтересованій особі, яких повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 8 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Сомова О.О., у яких ідеться про те, що він не вчиняв дій щодо розміщення агітаційних матеріалів на автобусних маршрутах у місті Одесі, будь-яких угод щодо розміщення зазначених агітаційних матеріалів з ПАТ "ПІВНІЧТРАНС" ні Сомов О.О., ні його довірені особи не укладали та оплату не здійснювали.
Крім того, з пояснень заінтересованої особи ПАТ "ПІВНІЧТРАНС", які надійшли до Центральної виборчої комісії того ж дня, вбачається, що ПАТ "ПІВНІЧТРАНС" не розміщувало будь-яких агітаційних матеріалів на зовнішніх поверхнях належних товариству транспортних засобів. Договори на розміщення вказаного агітаційного матеріалу не укладались.
Постановою Центральної виборчої комісії від 29 вересня 2014 року № 1335 зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Шинкаренка Віталія Миколайовича.
Постановою Центральної виборчої комісії від 23 вересня 2014 року № 1086 зареєстровано кандидата у народні депутати України в указаному окрузі Сомова Олександра Олеговича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження та заінтересованої особи, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з частиною третьою статті 68 Закону політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів.
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації встановлено статтею 74 Закону, відповідно до частини дев’ятої якої забороняється розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні та всередині транспортних засобів громадського користування, у тому числі таксі, розміщення політичної реклами у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, у тому числі політичної реклами, через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, у транспортних засобах громадського користування.

................
Перейти до повного тексту