1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2014 року № 1599
Про заяву кандидата у народні депутати України Пеструєва Д.М. в одномандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року
До Центральної виборчої комісії 4 жовтня 2014 року надійшла заява кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 139 на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Пеструєва Дмитра Миколайовича щодо реалізації його виборчих прав та законних інтересів, надання роз'яснення з питань застосування законодавства України про вибори народних депутатів України в частині відкриття рахунку виборчого фонду кандидата у народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі, та витрачання коштів з поточного рахунку виборчого фонду.
Розглянувши зазначену заяву та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Центральної виборчої комісії від 16 вересня 2014 року № 953 Пеструєва Д.М. зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 139 (центр виборчого округу: м. Роздільна, Одеська обл.) на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.
Відповідно до частини першої статті 48 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі зобов'язаний відкрити рахунок свого виборчого фонду не пізніш як на десятий день з дня його реєстрації Центральною виборчою комісією.
Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі відкриває поточний рахунок виборчого фонду в установі банку України, яку визначає на свій розсуд, за місцезнаходженням окружної виборчої комісії (частина друга статті 48 Закону).
Разом з тим, на порушення вимог частини другої статті 48 Закону кандидат у народні депутати України Пеструєв Д.М. відкрив поточний рахунок свого виборчого фонду 22 вересня 2014 року в банку ПАТ "Державний експортно-імпортний банк України" (код ЄДРПОУ 00032112, рахунок № 2643401012608, договір від 22 вересня 2014 року № 258/2/14) у м. Одесі, що підтверджується повідомленням про відкриття поточного рахунку виборчого фонду кандидата у народні депутати України від 22 вересня 2014 року № 063/11-01/2857 зазначеної установи банку.
Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 139 прийняла 26 вересня 2014 року постанову № 5 "Про дотримання кандидатами у народні депутати України чинного виборчого законодавства України по ОВО № 139", якою встановила "порушення виборчого законодавства України кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 139 Пеструєвим Д.М. в частині порушення Порядку надходження, обліку і використання коштів виборчих фондів партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, та кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі: відсутність реєстрації відкриття поточного рахунку виборчого фонду кандидата в будь-якій установі банку м. Роздільна".
На виконання зазначеної постанови голова окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 139 Тріфан Г.О. надіслала головам районних державних адміністрацій та районних рад, що здійснюють повноваження на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць, які входять у межі вказаного виборчого округу, повідомлення від 26 вересня 2014 року № 23 з вимогою достроково розірвати укладені договори з кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 139 Пеструєвим Д.М.
Крім того, на виконання зазначеної постанови головою окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 139 Тріфан Г.О. підготовлено та надіслано на розгляд Центральної виборчої комісії скаргу на кандидата у народні депутати України в цьому окрузі Пеструєва Д.М.
Зазначену скаргу оформлено без дотримання передбачених статтею 110 Закону та пунктом 6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, вимог, а відтак згідно з частиною другою статті 111 Закону та пунктом 6.8 цього Порядку її повернуто без розгляду 1 жовтня 2014 року (на наступний день після дня її надходження).
Разом з тим, відповідно до частини дванадцятої статті 111 Закону Центральна виборча комісія, приймаючи рішення про залишення скарги без розгляду по суті, може з власної ініціативи взяти до розгляду факти, викладені у скарзі.
За результатами розгляду наявних у Центральній виборчій комісії матеріалів Комісія категорично не погоджується з позицією окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 139, виходячи з такого.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.
Згідно з частиною другою статті 3 вказаного Закону Комісія та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, зазначеним та іншими законами України.
Частиною восьмою статті 2 Закону встановлено, що будь-які прямі чи непрямі привілеї або обмеження виборчих прав громадян України за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками забороняються.
Визначене частиною першою статті 38 Конституції України право громадян України, зокрема, бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування за своїм змістом, як встановлено Рішенням Конституційного Суду України від 4 грудня 2001 року № 16-рп/2001, "по суті є правом". Відповідно до частини першої статті 24 Конституції України у цьому праві, як і в інших конституційних правах і свободах, громадяни є рівними.
Частинами першою, третьою статті 3 Закону встановлено, що вибори народних депутатів України є рівними: громадяни України беруть участь у виборах народних депутатів України на рівних засадах.
Усі кандидати у народні депутати України мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.
Згідно з пунктом 4 частини п'ятої статті 3 Закону рівність прав і можливостей кандидатів у народні депутати України, політичних партій, суб'єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі забезпечується, зокрема, забороною використання кандидатами у депутати, політичними партіями під час фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчих фондів.
Відповідно до частин шостої, восьмої статті 68, частини восьмої статті 71 Закону передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатних округах. Використання власних коштів кандидатів у депутати чи коштів з інших джерел для проведення передвиборної агітації, у тому числі з ініціативи виборців, забороняється. Кандидат у депутати в одномандатному окрузі фінансує із коштів свого виборчого фонду заходи і матеріали передвиборної агітації та розміщення політичної реклами на власну підтримку. Передвиборна агітація в засобах масової інформації усіх форм власності за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатних округах здійснюється тільки після відповідної оплати друкованої площі чи ефірного часу з відповідних рахунків виборчих фондів.
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження партії, кандидати у депутати від якої включені до виборчого списку партії, або окремому кандидату у депутати у разі порушення визначених частиною першою статті 48 Закону термінів відкриття партією, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, кандидатом у депутати в одномандатному окрузі рахунку свого виборчого фонду.
Разом з тим, за фінансування заходів передвиборної агітації кандидата у депутати за рахунок коштів власного виборчого фонду, поточний рахунок якого відкрито в установі банку не за місцезнаходженням окружної виборчої комісії, відповідальність Законом не встановлено.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 31 Закону окружна виборча комісія наділена повноваженнями здійснювати в межах відповідного одномандатного округу контроль за додержанням і однаковим застосуванням законодавства про вибори депутатів органами державної влади, органами місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цих органів, підприємствами, закладами, установами, організаціями та їх посадовими особами, засобами масової інформації, їх власниками, посадовими особами та творчими працівниками, кандидатами у депутати.
Згідно з пунктом 3 Порядку контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів політичних партій, кандидати у народні депутати України від яких зареєстровані в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидатів у народні депутати України в одномандатних виборчих округах (далі - Порядок) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 травня 2014 року № 618, окружні виборчі комісії здійснюють контроль за формуванням та використанням коштів виборчих фондів кандидатів у депутати у відповідних одномандатних виборчих округах.
Такий контроль здійснюється шляхом:
перевірки дотримання партіями, кандидатами в депутати порядку відкриття рахунків їх виборчих фондів у частині, що стосується кількості рахунків, строків і місця їх відкриття, а також вимог частин першої, другої статті 49 Закону щодо призначення розпорядників виборчих фондів;
перевірки дотримання порядку формування виборчих фондів, а також цільового використання коштів цих фондів, у тому числі в разі надходження звернень від суб'єктів виборчого процесу. Центральна виборча комісія та відповідна окружна виборча комісія на підставі запиту має право отримувати від банків, у яких відкрито рахунки виборчих фондів, необхідну для здійснення таких перевірок інформацію, яку банки зобов'язані надавати протягом двох банківських днів;
перевірки дотримання вимог частини першої статті 48 Закону щодо розміру виборчих фондів партій та кандидатів у депутати;
перевірки законності надходження коштів з метою виявлення внесків, отриманих від осіб, які згідно із Законом не мають права їх робити, та перерахування таких внесків до Державного бюджету України;
вибіркової перевірки наявності договорів про придбання в установленому порядку товарів, виконання робіт, надання послуг;
вибіркової перевірки застосування розцінок вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу, установлених відповідними засобами масової інформації в порядку, визначеному частиною шостою статті 71 Закону;
перевірки законності публікацій агітаційних матеріалів у друкованих засобах масової інформації з метою виявлення засобів масової інформації, в яких згідно з частиною дев'ятнадцятою статті 74 Закону заборонені відповідні публікації;

................
Перейти до повного тексту