1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
08.10.2013 № 2187
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 жовтня 2013 р.
за № 1827/24359
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 555 від 22.07.2021 )
Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у складі документів для реєстрації випуску, випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, звіту про результати розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування)
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1652 від 09.12.2014 № 577 від 24.05.2016 № 656 від 05.09.2017 )
Відповідно до пункту 3 частини першої, пунктів 1, 15 частини другої статті 7, пунктів 8 та 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законів України "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про акціонерні товариства", "Про аудиторську діяльність", Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Вимоги до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у складі документів для реєстрації випуску, випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, звіту про результати розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування), що додаються.
2. Управлінню інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій (А. Заїка) забезпечити:
опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні НКЦПФР;
оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті НКЦПФР.
3. Департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства (М. Лібанов) забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Мозгового О. М.
Голова Комісії Д. Тевелєв
Протокол засідання Комісії
від 08.10.2013 № 52
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва




М.Ю. Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
комісії з цінних паперів
та фондового ринку
08.10.2013 № 2187
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 жовтня 2013 р.
за № 1827/24359
ВИМОГИ
до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у складі документів для реєстрації випуску, випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, звіту про результати розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування)
I. Загальні положення
Аудиторський висновок, який подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) у складі документів для реєстрації випуску, випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, звіту про результати розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування), повинен бути складений за результатами проведеного аудиту річної фінансової звітності та/або за результатами огляду квартальної фінансової звітності. Форма і зміст аудиторського висновку повинні відповідати вимогам Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг (далі - МСА), зокрема до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора", МСА 706 "Пояснювальні параграфи та параграфи з інших питань у звіті незалежного аудитора", МСА 710 "Порівняльна інформація - відповідні показники і порівняльна фінансова звітність", МСА 720 "Відповідальність аудитора щодо іншої інформації в документах, що містять перевірену аудитором фінансову звітність", Міжнародного стандарту завдань з огляду (далі - МСЗО) 2410 "Огляд проміжної фінансової інформації, що виконується незалежним аудитором суб’єкта господарювання".
II. Основні вимоги щодо формату та структури аудиторського висновку (звіту незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності
1. За наслідками аудиту річної фінансової звітності складається аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності у встановлених законодавством випадках.
2. Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності (далі - Аудиторський висновок) повинен містити такі основні розділи:
"Звіт щодо фінансової звітності";
"Звіт про інші правові та регуляторні вимоги" - інша відповідальність аудитора щодо звітності;
"Інші елементи".
3. Розділ "Звіт щодо фінансової звітності" включає такі параграфи:
1) Аудиторський висновок, що має заголовок, який чітко вказує на те, що це є звіт незалежного аудитора, а саме: "Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо
фінансової звітності __________________________________________________________,
(найменування юридичної особи замовника)
що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при реєстрації випуску, або випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, або звіту про результати розміщення акцій, станом на 31 грудня _______ року";
2) Аудиторський висновок адресується тим, для кого він був підготовлений. Адресат - Комісія, інші особи;
3) вступний параграф, у якому зазначаються:
основні відомості про юридичну особу:
повне найменування;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, зазначений в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
( Абзац четвертий підпункту 3 пункту 3 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 577 від 24.05.2016 )
місцезнаходження;
дата державної реєстрації;
дата внесення останніх змін до статуту (установчих документів);
основні види діяльності;
отримані ліцензії на здійснення діяльності (за наявності);
керівник, головний бухгалтер, кількість працівників;
назва кожного із фінансових звітів, які входять до складу перевіреної фінансової звітності, із зазначенням дати або періоду, за який вони складені, а також посилання на стислий виклад облікової політики та іншу пояснювальну інформацію щодо фінансової звітності;
4) параграф "Відповідальність управлінського персоналу за фінансову звітність", у якому описується відповідальність тих осіб, на яких покладено зобов’язання із складання фінансової звітності, зокрема відповідальність за складання фінансової звітності до застосовної концептуальної основи фінансової звітності (Міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - МСФЗ) або національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку (далі - П(С)БО) відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"), а також за внутрішній контроль, необхідний для складання фінансової звітності, яка не містить суттєвих викривлень унаслідок шахрайства або помилки;
5) параграф "Відповідальність аудитора", у якому зазначаються:
що відповідальністю аудитора є висловлення думки щодо фінансової звітності на основі результатів аудиту;
що аудит проводився відповідно до МСА та цих Вимог;
що вимагають стандарти від аудитора та наводиться опис аудиту як виконання аудиторських процедур;
чи забезпечують отримані аудиторські докази, на думку аудитора, достатню та відповідну основу для висловлення аудиторської думки;
6) думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності відповідно до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора" та інших стандартів, що стосуються підготовки Аудиторського висновку, яка зазначається в параграфі "Висловлення думки".
Думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності може бути немодифікованою і наводитися в окремому розділі немодифікованого Аудиторського висновку (складеного в усіх суттєвих аспектах відповідно до застосовної концептуальної основи фінансової звітності або що надає достовірну інформацію відповідно до застосовної концептуальної основи фінансової звітності).
Думка аудитора щодо повного комплекту фінансової звітності може бути модифікованою і наводитися в окремому розділі модифікованого Аудиторського висновку.
Модифікований Аудиторський висновок може містити такі типи модифікованих думок:
умовно-позитивна;
негативна;
відмова від висловлення думки.
Параграф з описанням питань, що призвели до модифікації думки аудитора, включається в текст аудиторського висновку безпосередньо перед параграфом, у якому висловлена думка, під заголовком "Підстава для висловлення умовно-позитивної думки", "Підстава для висловлення негативної думки" або "Підстава для відмови від висловлення думки", якщо в процесі аудиту існує будь-яка з наведених нижче обставин:
на основі отриманих достатніх і прийнятних аудиторських доказів аудитор доходить висновку, що фінансова звітність у цілому містить суттєві викривлення;
аудитор не має можливості отримати достатні й прийнятні аудиторські докази, щоб дійти висновку, що фінансова звітність у цілому не містить суттєвих викривлень.
У параграфі із описанням питань, що призвели до модифікації думки аудитора, аудитор описує факти, що призвели до модифікації думки аудитора, та оцінює їх суттєвість щодо:

................
Перейти до повного тексту