- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.09.2012 № 1434/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 жовтня 2012 р.
за № 1692/22004
Про затвердження Регламенту роботи центрального засвідчувального органу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент роботи центрального засвідчувального органу (додаток 1) та форми заяв, що подаються до центрального засвідчувального органу в процедурі акредитації засвідчувальних органів і центрів сертифікації ключів та обслуговування їх посилених сертифікатів відкритих ключів (додатки 2 - 7).
3. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (Чижмарь К.І.) надіслати копію цього наказу, засвідчену в установленому порядку, до Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
4. Адміністратору інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу (Добжанський В.Б.) розмістити цей наказ на веб-сайті центрального засвідчувального органу.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України Чижмарь К.І.
Міністр |
Олександр Лавринович |
Додаток 1
до наказу Міністерства юстиції України
28.09.2012 № 1434/5
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Голова Державної служби спеціального Міністр юстиції України
зв’язку та захисту інформації ___________________ О.В. Лавринович
України ____________________________ 2012 р.
_____________________ Г.А. Резніков
__________________________ 2012 р.
РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ ЦЕНТРАЛЬНОГО ЗАСВІДЧУВАЛЬНОГО ОРГАНУ 2012
Додаток 1
до наказу Міністерства юстиції України
28.09.2012 № 1434/5
РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ
центрального засвідчувального органу
І. Статус Регламенту роботи центрального засвідчувального органу
1.1. Цей Регламент роботи центрального засвідчувального органу (далі - Регламент) розроблений відповідно до Закону України
"Про електронний цифровий підпис" ,
Положення про центральний засвідчувальний орган , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1451, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері використання електронного цифрового підпису.
Регламент визначає організаційно-методологічні та технологічні умови діяльності центрального засвідчувального органу (далі - ЦЗО) під час обслуговування посилених сертифікатів відкритих ключів (далі - сертифікати ключів) засвідчувальних центрів органів виконавчої влади або інших державних органів (далі - ЗЦ), центрів сертифікації ключів (далі - ЦСК) акредитованих центрів сертифікації ключів (далі - АЦСК) (далі разом - Центри), реєстрації, акредитації ЗЦ та ЦСК.
Регламент є обов’язковим для суб’єктів правових відносин у сфері послуг ЕЦП під час обслуговування ЦЗО сертифікатів ключів Центрів та проведення реєстрації, акредитації ЗЦ та ЦСК.
1.2. Терміни, що вживаються у цьому Регламенті, застосовуються у значеннях, визначених нормативно-правовими актами, що регулюють відносини, які виникають у сфері ЕЦП.
ІІ. Відомості про центральний засвідчувальний орган
Виконання функцій ЦЗО покладено на Міністерство юстиції України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2011 року
№ 1022 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України".
Технічне та технологічне забезпечення виконання функцій ЦЗО здійснюється адміністратором інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ІТС) ЦЗО (далі разом - Адміністратор ІТС ЦЗО) відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 19 вересня 2011 року № 3028/5 "Про здійснення заходів щодо забезпечення функціонування центрального засвідчувального органу".
2.2. Повна назва державного органу, що виконує функції ЦЗО: Міністерство юстиції України. Скорочена назва: Мін’юст.
Місцезнаходження (поштова адреса): вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001.
Код за ЄДРПОУ: 00015622.
Телефон:(044) 486-87-24; факс: (044) 486-87-24.
Адреса електронного інформаційного ресурсу ЦЗО (далі - веб-сайт ЦЗО): www.czo.gov.ua.
Електронна пошта ЦЗО: contact@czo.gov.ua.
2.3. Повне найменування підприємства, що здійснює функції Адміністратора ІТС ЦЗО: державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України. Скорочена назва: Держінформ’юст.
Місцезнаходження (поштова адреса): вул. Мельникова, 81, літ. А, м. Київ, 04050.
Код за ЄДРПОУ: 25287988.
Телефон: (044) 206-71-90; факс: (044) 206-71-28.
Електронна пошта: czo_admin_its@informjust.ua.
2.4. Діяльність Мін’юсту та Адміністратора ІТС ЦЗО по роботі з Центрами щодо прийому заяв на реєстрацію, акредитацію ЗЦ та ЦСК, формування сертифікатів ключів Центрів, надання консультацій тощо організована в одну робочу зміну з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00, обідня перерва - з 13:00 до 13:45; у п’ятницю - з 9:00 до 16:45, обідня перерва - з 13:00 до 13:45.
Діяльність Адміністратора ІТС ЦЗО по роботі з Центрами (заявниками) щодо блокування, скасування та поновлення сертифікатів ключів Центрів є цілодобовою. Інформування про необхідність подання до Адміністратора ІТС ЦЗО заяв на блокування, скасування та поновлення сертифікатів ключів Центрів у неробочий час здійснюється за телефоном (044) 206-71-90, а їх подання здійснюється за місцезнаходженням Адміністратора ІТС ЦЗО.
2.5. Заяви та документи на реєстрацію, акредитацію ЗЦ та ЦСК та формування сертифікатів ключів Центрам, документована інформація, що передається ЦЗО АЦСК у разі припинення їх діяльності, приймаються та розглядаються у робочі дні відповідно до режиму роботи, зазначеного в пункті 2.3 цього розділу.
2.6. Мін’юст виконує такі функції:
здійснює реєстрацію, акредитацію ЗЦ та ЦСК, переакредитацію АЦСК, видачу, переоформлення та анулювання відповідних свідоцтв;
надає Центрам консультації з питань, пов'язаних з використанням ЕЦП;
забезпечує діяльність постійно діючої комісії з акредитації ЗЦ та ЦСК;
розглядає заяви і скарги щодо неналежного функціонування Центрів та подає відповідні пропозиції контролюючому органу;
повідомляє контролюючий орган про обставини, які перешкоджають діяльності ЦЗО;
здійснює інші функції, передбачені законодавством у сфері ЕЦП.
2.7. Функції Адміністратора ІТС ЦЗО визначаються Мін’юстом.
Адміністратор ІТС ЦЗО забезпечує функціонування ІТС ЦЗО - організаційно-технологічної системи, що забезпечує обслуговування сертифікатів Центрів, та об’єднує програмно-технічний комплекс, фізичне середовище, обслуговуючий персонал, а також інформацію, що нею обробляється.
За допомогою ІТС ЦЗО Адміністратором ІТС ЦЗО забезпечуються:
генерація пари ключів (особистий та відкритий ключі) ЦЗО;
формування посилених сертифікатів власних відкритих ключів ЦЗО (далі - сертифікати ключів ЦЗО);
формування та видача сертифікатів ключів Центрів;
блокування, скасування, поновлення сертифікатів ключів Центрів;
ведення електронних реєстрів чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів та їх розповсюдження (публікація);
зберігання сертифікатів ключів Центрів;
ведення Реєстру суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП (далі - Реєстр суб’єктів);
функціонування веб-сайту ЦЗО;
формування та розповсюдження (публікація) списків відкликаних (скасованих, блокованих) сертифікатів ключів Центрів (далі - СВС), що формуються за допомогою відповідного електронного реєстру;
забезпечення цілодобового доступу до сертифікатів ключів ЦЗО, сертифікатів ключів Центрів, СВС та можливість перевірки статусу сертифікатів ключів Центрів у режимі реального часу через загальнодоступні телекомунікаційні мережі.
ІІІ. Інші суб’єкти відносин у сфері послуг ЕЦП
3.1. ЗЦ - засвідчувальний центр органу виконавчої влади або іншого державного органу, що забезпечує реєстрацію, засвідчення чинності відкритих ключів та акредитацію групи ЦСК, які надають послуги ЕЦП цьому органу і підпорядкованим йому підприємствам, установам та організаціям, та засвідчив чинність свого відкритого ключа у ЦЗО.
3.2. ЦСК - юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що надає послуги ЕЦП та засвідчила свій відкритий ключ у ЦЗО.
3.3. АЦСК - ЦСК, акредитований в установленому порядку, що надає послуги ЕЦП, обслуговує виключно посилені сертифікати ключів та засвідчив свій відкритий ключ у ЦЗО.
3.4. Заявник - юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що звертається до ЦЗО з метою проведення реєстрації ЗЦ або ЦСК.
3.5. Контролюючий орган - спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань організації спеціального зв’язку та захисту інформації.
IV. Сертифікати ключів, сформовані ЦЗО, та сфера їх використання
4.1. Адміністратор ІТС ЦЗО формує сертифікати ключів ЦЗО, що містять відкриті ключі, відповідні яким особисті ключі ЦЗО призначені для формування сертифікатів ключів Центрів, даних про статус сертифікатів ключів Центрів та інших призначень, встановлених законодавством.
Сертифікати ключів ЦЗО використовуються для перевірки ЕЦП на сертифікатах ключів Центрів та на даних про статус сертифікатів ключів Центрів та інших призначень, встановлених законодавством.
4.2. Адміністратор ІТС ЦЗО формує сертифікати ключів Центрів, що містять відкриті ключі, відповідні яким особисті ключі Центрів призначені для формування сертифікатів ключів підписувачів, СВС та інших призначень, передбачених законодавством.
Сертифікати ключів Центрів використовуються для перевірки ЕЦП на сертифікатах ключів підписувачів та на СВС та інших призначень, передбачених законодавством.
V. Інформація ЦЗО та порядок її розповсюдження (публікації)
5.1. На веб-сайті ЦЗО розповсюджується (публікується) така інформація:
перелік зареєстрованих ЗЦ та ЦСК;
перелік акредитованих ЗЦ та ЦСК;
сертифікати ключів ЦЗО;
електронні реєстри чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів;
перелік Центрів, що припинили діяльність;
відомості про прийняття від АЦСК на зберігання документованої інформації у разі припинення діяльності АЦСК;
нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері використання ЕЦП, Регламент, фотокопії свідоцтв про акредитацію, зразок договору про надання послуг обслуговування посилених сертифікатів відкритих ключів Центру та інших документів, методичні та довідкові матеріали;
інформація щодо поточної діяльності ЦЗО.
5.2. Публікація чинних сертифікатів ключів ЦЗО та Центрів.
Публікація чинних сертифікатів ключів ЦЗО здійснюється після формування сертифікатів.
Публікація чинних сертифікатів ключів Центрів здійснюється після передачі сформованого сертифіката уповноваженій особі Центру.
Доступ до сертифікатів ЦЗО та Центрів забезпечується цілодобово.
5.3. Публікація скасованих та блокованих сертифікатів Центрів.
Інформація щодо скасованих та блокованих сертифікатів Центрів публікується на веб-сайті ЦЗО у вигляді повних та часткових СВС, формати яких встановлені
Вимогами до формату посиленого сертифіката відкритого ключа , затвердженими наказом Міністерства юстиції України, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 20 серпня 2012 року № 1236/5/453 "Про затвердження вимог до форматів, структури та протоколів, що реалізуються у надійних засобах електронного цифрового підпису", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2012 року за № 1398/21710.
Повні СВС публікуються не рідше одного разу на тиждень не пізніше закінчення строку дії попереднього СВС.
Часткові СВС публікуються не рідше одного разу на дві години не пізніше закінчення строку дії попереднього СВС.
Доступ до СВС забезпечується цілодобово.
5.4. Порядок внесення змін до Регламенту.
Внесення змін та доповнень до Регламенту здійснюється ЦЗО у порядку, встановленому для погодження та затвердження Регламенту.
5.5. Регламент та зміни до нього розповсюджуються шляхом надання доступу до нього на веб-сайті ЦЗО або у випадках звернення за одержанням інформації щодо нього до Мін'юсту (за поштовою адресою: Міністерство юстиції України, вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001; за електронною адресою: contact@czo.gov.ua) у відповідний спосіб.
Копії Регламенту в електронній формі розповсюджуються у форматі PDF.
VI. Порядок ідентифікації та автентифікації Центрів, реєстрації ЗЦ та ЦСК, акредитації ЗЦ та ЦСК
6.1. Ідентифікація та автентифікація заявників здійснюються в процесі проведення процедур реєстрації та акредитації Центрів, формування, повторного формування сертифіката ключа Центру, блокування, скасування, поновлення сертифіката ключа Центру.
6.2. Перед проведенням реєстрації, акредитації, формуванням сертифіката ключа Центру або наданням послуг з обслуговування сертифікатів ключів виконується процедура встановлення заявника або його уповноваженої особи (ідентифікація та автентифікація).
Встановлення юридичної особи здійснюється за її установчими документами, відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Встановлення фізичної особи здійснюється за паспортом. Встановлення повноважень особи здійснюється за документом, що підтверджує її повноваження.
6.3. Реєстрація ЗЦ або ЦСК.
6.3.1. Реєстрація відбувається шляхом внесення інформації про ЗЦ або ЦСК до Реєстру суб’єктів.
6.3.2. Реєстрація ЗЦ або ЦСК здійснюється на підставі заяви на реєстрацію ЦСК, ЗЦ, що подається до Мін’юсту за формою, визначеною у додатку 2 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 2).
6.3.3. Заява форми 2 подається до Мін`юсту в письмовій формі заявником або його уповноваженою особою і підписується керівником заявника та скріплюється печаткою.
Опрацювання заяви форми 2 здійснюється у разі наявності всіх документів відповідно до переліку, визначеного цим Регламентом.
Не приймаються до розгляду заяви та документи, що мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережені виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їхній текст не можна прочитати.
6.3.4. У заяві форми 2 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
організаційно-правова форма;
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
номер поточного рахунку та найменування банківської установи;
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса інформаційного ресурсу;
адреса електронної пошти;
назва центру сертифікації ключів, засвідчувального центру;
відомості про контактну особу (прізвище, ім'я та по батькові, посада, номери телефонів, адреса електронної пошти).
6.3.5. Разом із заявою форми 2 заявник - юридична особа подає такі документи:
копії установчих документів, засвідчені в установленому порядку;
копію довідки про внесення юридичної особи до ЄДРПОУ, засвідчену в установленому порядку;
копію документа, що підтверджує право власності заявника на окреме приміщення або оренди такого приміщення, засвідчену в установленому порядку;
список посадових осіб заявника та засвідчені в установленому порядку копії документів про рівень освіти і кваліфікації керівника ЗЦ або ЦСК та посадових осіб, обов'язки яких безпосередньо пов'язані з наданням послуг ЕЦП та обслуговуванням сертифікатів ключів;
положення, яким визначаються посадові обов'язки, кваліфікаційні вимоги та відповідальність посадових осіб заявника.
6.3.6. До заяви форми 2 заявник - фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, додає такі документи:
копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, засвідчену в установленому порядку;
паспорт та його копію, засвідчену в установленому порядку;
копію документа, що підтверджує право власності заявника на окреме приміщення або оренду такого приміщення, засвідчену в установленому порядку;
список посадових осіб заявника та засвідчені в установленому порядку копії документів про рівень освіти і кваліфікації керівника ЗЦ або ЦСК та посадових осіб, обов'язки яких безпосередньо пов'язані з наданням послуг ЕЦП та обслуговуванням сертифікатів ключів;
положення, яким визначаються посадові обов'язки, кваліфікаційні вимоги та відповідальність посадових осіб заявника.
6.3.7. Заявники, які є особами - платниками податку на додану вартість, надають копію засвідченого в установленому порядку свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість - за умови реєстрації особи як платника податку на додану вартість або копію документа, що підтверджує реєстрацію особи як платника податків, зборів, інших обов'язкових платежів (зокрема податку на додану вартість) у порядку іншому, ніж загальний.
6.3.8. Розгляд заяви на реєстрацію становить не більше п’яти робочих днів від дати прийняття заяви.
6.3.9. Рішення про реєстрацію ЗЦ або ЦСК приймається у вигляді наказу Мін’юсту за умови відповідності документів, поданих разом із заявою, вимогам, встановленим Регламентом. В іншому випадку надається мотивована відмова у проведенні реєстрації.
6.3.10. У разі прийняття рішення про реєстрацію ЗЦ або ЦСК для внесення відповідної інформації про ЗЦ та ЦСК до Реєстру суб’єктів Мін’юст надсилає до Адміністратора ІТС ЦЗО такі документи:
копію заяви форми 2, поданої заявником;
копії документів, поданих разом із заявою форми 2;
копію рішення про реєстрацію.
6.3.11. У разі прийняття рішення про реєстрацію ЗЦ або ЦСК засвідчують свій відкритий ключ у ЦЗО відповідно до вимог Регламенту.
6.4. Акредитація ЗЦ та ЦСК.
6.4.2. Акредитація ЗЦ та ЦСК проводиться на підставі заяви за формою, визначеною у додатку 3 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 3), що подається до Мін'юсту.
6.4.3. У заяві форми 3 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
організаційно-правова форма;
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
номер поточного рахунку та найменування банківської установи;
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса інформаційного ресурсу;
адреса електронної пошти;
назва центру сертифікації ключів, засвідчувального центру;
відомості про контактну особу (прізвище, ім'я та по батькові, посада, номери телефонів, адреса електронної пошти).
6.4.4. Разом із заявою форми 3 ЗЦ та ЦСК подають документи згідно з переліком, визначеним у додатку 1 до
Порядку акредитації центру сертифікації ключів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року № 903.
6.4.5. Рішення про акредитацію ЗЦ або ЦСК приймається у вигляді наказу Мін’юсту.
6.4.6. У разі прийняття рішення про акредитацію для внесення відповідної інформації про АЦСК до Реєстру суб’єктів Мін’юст надсилає до Адміністратора ІТС ЦЗО такі документи:
копію заяви форми 3, поданої заявником;
копії документів, поданих разом із заявою форми 3;
копію рішення про акредитацію.
6.4.7. У разі прийняття рішення про акредитацію ЗЦ або ЦСК засвідчує свій відкритий ключ у ЦЗО відповідно до вимог Регламенту.
VII. Обслуговування сертифікатів ключів Центрів
7.1. Формування сертифікатів ключів Центру.
7.1.1. Формування сертифіката ключа Центру здійснюється на підставі заяви на формування посиленого сертифіката відкритого ключа Центрів за формою, визначеною у додатку 4 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 4), що подається до Адміністратора ІТС ЦЗО.
7.1.2. Заява форми 4 подається до Адміністратора ІТС ЦЗО в письмовій формі особисто керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою, підписується ним та скріплюється печаткою.
7.1.3. Під час прийому заяви форми 4 здійснюється встановлення особи керівника юридичної особи - Центру (фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженої особи.
7.1.4. Не приймаються до розгляду заява та документи, що мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережені виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їхній текст не можна прочитати.
7.1.5. У заяві форми 4 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
організаційно-правова форма;
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса інформаційного ресурсу;
адреса електронної пошти;
назва Центру;
серійний (заводський) номер носія інформації, на якому надається запит на формування сертифіката в електронному вигляді;
унікальний реєстраційний номер, що входить до реквізиту "унікальний реєстраційний номер" (поле "SеriаlNumber") сертифіката ключа Центру;
призначення (сфера використання) відкритого ключа Центру відповідно до вимог, встановлених законодавством.
Формування Центром унікального реєстраційного номера, що входить до реквізиту "унікальний реєстраційний номер" сертифіката ключа Центру, здійснюється згідно з нижченаведеними правилами:
UA-[КодУстанови] ( -[Додаток] ),
де
UA - код України згідно з ISO 3166;
КодУстанови - 8, 9 або 10 цифр, що містять код за ЄДРПОУ організації - юридичної особи або ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром, за відомостями установчих документів та/або відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
додаток - необов'язкова послідовність від 1 до 4 цифр, що містить додаткову частину ідентифікатора. У разі використання додатка він відокремлюється від реквізиту КодУстанови символом "-".
Вищезазначений реквізит шляхом його додавання до розпізнавального імені Центру забезпечує унікальність його розпізнавального імені в межах України.
7.1.6. Разом із заявою форми 4 подаються:
запит на формування сертифіката ключа Центру в електронному вигляді;
два примірники договору про надання послуг обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа, підписані керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою та скріплені печаткою.
Вимоги до запиту на формування сертифіката ключа Центру наведено в додатку до Регламенту.
7.1.7. Розгляд заяви форми 4 становить не більше двох робочих днів від дати прийняття заяви.
7.1.8. Під час розгляду заяви форми 4 здійснюється перевірка:
відповідності даних, внесених до заяви, документам Центру, отриманим від Мін’юсту відповідно до підпункту 6.3.10 пункту 6.3 та підпункту 6.4.6 пункту 6.4 розділу VI цього Регламенту;
унікальності розпізнавального імені Центру в межах України;
унікальності відкритого ключа Центру за відомостями реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів;
належності Центру відповідного особистого ключа шляхом перевірки ЕЦП на запиті на формування сертифіката ключа Центру;
відповідності запиту на формування сертифіката вимогам, зазначеним у додатку до Регламенту.
У разі успішної перевірки Адміністратор ІТС ЦЗО формує сертифікат ключа Центру. У разі непроходження перевірки Центру надається мотивована відмова у формуванні сертифіката Центру та повертається заява форми 4 з додатками до неї.
7.1.9. Формування сертифікатів ключів Центрів здійснюється посадовими особами Адміністратора ІТС ЦЗО, на яких покладено виконання обов’язків адміністратора сертифікації (далі - адміністратор сертифікації), та під контролем посадових осіб Адміністратора ІТС ЦЗО, на яких покладено виконання обов’язків адміністратора безпеки (далі - адміністратор безпеки).
Адміністратор ІТС ЦЗО формує сертифікат ключа Центру в електронній формі та два примірники сертифіката ключа Центру в паперовій формі.
Усі примірники сертифіката ключа Центру у паперовій формі підписуються керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою, уповноваженою особою Адміністратора ІТС ЦЗО та скріплюються печаткою Адміністратора ІТС ЦЗО.
За результатами проведеного формування сертифіката ключа Центру його уповноваженій особі надаються:
один підписаний примірник договору про надання Центру Адміністратором ІТС ЦЗО послуг обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа;
один примірник сертифіката ключа Центру в паперовій формі;
сертифікат ключа Центру в електронній формі;
сертифікати ключів ЦЗО в електронній формі.
Дані в електронній формі передаються уповноваженій особі Центру у вигляді файлів, записаних на оптичний диск або інший носій.
7.2. Строк чинності сертифікатів ключів Центрів.
Строк чинності сертифіката ключа Центру визначається відповідно до вимог законодавства про ЕЦП.
Початок строку чинності сертифіката ключа Центру обчислюється з дати і часу формування сертифіката у ЦЗО, що відображається у сертифікаті.
7.3. Публікація сертифіката ключа Центру.
Після формування сертифіката ключа Центру та передачі його Центру відповідно до підпункту 7.1.9 пункту 7.1 цього розділу цей сертифікат опубліковується на веб-сайті ЦЗО, доступ до якого забезпечується через телекомунікаційні мережі загального користування цілодобово.
7.4. Використання особистого ключа та сертифіката ключа Центру.
Центри використовують пари (особистих та відкритих) ключів зі ступенем розширення основного поля еліптичної кривої згідно з ДСТУ 4145-2002 не менше 257.
Центр використовує особистий ключ Центру тільки за призначенням (сферою використання) в період чинності сертифіката ключа Центру та за умови, якщо сертифікат ключа Центру не був заблокований або скасований.
Центр забезпечує використання сертифіката ключа Центру та особистого ключа Центру тільки в рамках сфери використання, зазначеної у пункті 4.2 розділу ІV цього Регламенту.
Центр забезпечує обов'язковість перевірки строку чинності та статусу сформованого ЦЗО сертифіката ключа Центру під час надання послуг ЕЦП у порядку, встановленому законодавством.
Перед використанням сертифіката ключа Центру здійснюються:
перевірка чинності сертифіката ключа Центру на момент накладення ЕЦП на документ або перевірка ЕЦП на документі;
перевірка ЕЦП сертифіката ключа Центру за допомогою сертифіката ключа ЦЗО, чинного на момент формування сертифіката ключа Центру;
перевірка статусу сертифіката ключа Центру у режимі реального часу, якщо перевірка здійснюється на момент чинності сертифіката Центру, або за СВС.
Під час перевірки статусу сертифіката ключа Центру за СВС здійснюється перевірка автентичності, цілісності та терміну дії СВС.
7.5. Порядок скасування сертифіката ключа Центру.
7.5.1. Скасування сертифіката ключа Центру здійснюється у випадках, передбачених законодавством, на підставі заяви на скасування посиленого сертифіката відкритого ключа Центрів за формою, визначеною у додатку 5 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 5), що подається до Адміністратора ІТС ЦЗО.
7.5.2. Заява форми 5 подається до Адміністратора ІТС ЦЗО в письмовій формі особисто керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою, підписується ним та скріплюється печаткою.
7.5.3. У заяві форми 5 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса електронного інформаційного ресурсу;
причина скасування сертифіката ключа Центру;
назва Центру;
унікальний реєстраційний номер сертифіката ключа Центру, що скасовується.
7.5.4. Під час прийому заяви форми 5 здійснюється встановлення особи керівника юридичної особи - Центру (фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженої особи.
7.5.5. Не приймаються до розгляду заява та документи, що мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережені виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їхній текст не можна прочитати.
7.5.6. Опрацювання заяви форми 5 та інформування Центром Адміністратора ЦЗО про скасування сертифіката його ключа здійснюються протягом двох годин від моменту отримання заяви Адміністратором ІТС ЦЗО.
7.5.7. Скасування сертифікатів ключів Центрів здійснюється адміністратором сертифікації під контролем адміністратора безпеки.
7.5.8. Скасування сертифіката ключа Центру набирає чинності з моменту внесення відомостей про нього до електронних реєстрів чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів із зазначенням причини, дати та часу здійснення цієї операції.
7.6. Порядок блокування сертифіката ключа Центру.
7.6.1. Блокування сертифіката ключа Центру здійснюється у випадках, передбачених законом, на підставі заяви на блокування посиленого сертифіката відкритого ключа Центрів за формою, визначеною у додатку 6 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 6), що подається до Адміністратора ІТС ЦЗО.
7.6.2. Заява форми 6 подається до Адміністратора ІТС ЦЗО в письмовій формі особисто керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою, підписується ним та скріплюється печаткою.
7.6.3. У заяві форми 6 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса інформаційного ресурсу;
адреса електронної пошти;
причина блокування сертифіката ключа Центру;
назва Центру;
унікальний реєстраційний номер сертифіката ключа Центру, що блокується.
7.6.4. Під час прийому заяви форми 6 здійснюється встановлення особи керівника юридичної особи - Центру (фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженої особи.
7.6.5. Не приймаються до розгляду заява та документи, що мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережені виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їхній текст не можна прочитати.
7.6.6. Опрацювання заяви форми 6 та інформування Центром Адміністратора ЦЗО про блокування сертифіката його ключа здійснюються протягом двох годин від моменту отримання заяви Адміністратором ІТС ЦЗО.
7.6.7. Блокування сертифіката ключа Центру здійснюється адміністратором сертифікації під контролем адміністратора безпеки.
7.6.8. Блокування сертифіката ключа Центру набирає чинності з моменту внесення відомостей про нього до електронних реєстрів чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів із зазначенням причини, дати та часу здійснення цієї операції.
7.7. Порядок поновлення сертифіката ключа Центру.
7.7.1. Поновлення сертифіката ключа Центру здійснюється у випадках, передбачених законодавством, на підставі заяви на поновлення посиленого сертифіката відкритого ключа Центрів за формою, визначеною у додатку 7 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 7), що подається до Адміністратора ІТС ЦЗО.
7.7.2. Заява форми 7 подається до Адміністратора ІТС ЦЗО в письмовій формі особисто керівником юридичної особи - Центру (фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є Центром) або його уповноваженою особою, підписується ним та скріплюється печаткою.
7.7.3. У заяві форми 7 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
код згідно з ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб - платників податків - для фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса інформаційного ресурсу;
адреса електронної пошти;
................Перейти до повного тексту