- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.02.2012 № 295/5
Про затвердження Регламенту роботи центрального засвідчувального органу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент роботи центрального засвідчувального органу (додаток 1) та
форми заяв , що подаються до центрального засвідчувального органу в процедурі акредитації засвідчувальних органів і центрів сертифікації ключів та обслуговування їх посилених сертифікатів відкритих ключів (додатки 2 - 7).
2. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (Чижмарь К.І.) надіслати копію цього наказу, засвідчену в установленому порядку, до Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України.
3. Адміністратору інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу (Добжанський В.Б.) розмістити цей наказ на веб-сайті центрального засвідчувального органу.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України Чижмарь К.І.
Додаток 1
до наказу Міністерства юстиції України
22.02.2012 № 295/5
ПОГОДЖЕНО Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України ______________________ Г.А. Резніков 13.02.2012 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Міністр юстиції України _____________________ О.В. Лавринович 22.02.2012 |
РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ
центрального засвідчувального органу
I. Статус Регламенту роботи
1.1. Цей Регламент роботи (далі - Регламент) розроблений відповідно до Закону України
"Про електронний цифровий підпис" , постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004
№ 1451 "Про затвердження Положення про центральний засвідчувальний орган", інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері використання електронного цифрового підпису.
Регламент визначає організаційно-методологічні та технологічні умови діяльності центрального засвідчувального органу під час обслуговування посилених сертифікатів відкритих ключів, реєстрації, акредитації засвідчувальних центрів органів виконавчої влади або інших державних органів (далі - ЗЦ) та центрів сертифікації ключів (далі - ЦСК).
Регламент встановлює загальний порядок діяльності центрального засвідчувального органу під час забезпечення створення умов для функціонування ЗЦ та ЦСК у процесі надання послуг електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП).
Виконання Регламенту є обов'язковим для всіх суб'єктів відносин, що виникають при використанні електронного цифрового підпису, та на яких поширюються положення цього Регламенту (далі - суб'єкти відносин у сфері ЕЦП).
1.2. Терміни, що вживаються у цьому Регламенті, застосовуються у значеннях, визначених нормативно-правовими актами, що регулюють відносини, які виникають при використанні ЕЦП.
II. Відомості про центральний засвідчувальний орган
2.1. Центральний засвідчувальний орган (далі - ЦЗО) забезпечує створення умов для функціонування ЗЦ та ЦСК, здійснює їх реєстрацію, акредитацію та обслуговування їх посилених сертифікатів відкритих ключів.
Технічне та технологічне забезпечення виконання функцій ЦЗО здійснюється адміністратором інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу (далі - Адміністратор ІТС ЦЗО) відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 19.09.2011 № 3028/5 "Про здійснення заходів щодо забезпечення функціонування центрального засвідчувального органу".
2.2. Повна назва державного органу, що виконує адміністративні функції ЦЗО: Міністерство юстиції України.
Скорочена назва: Мін'юст.
Місцезнаходження (поштова адреса): вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001.
Код за ЄДРПОУ: 00015622.
Телефон: (044) 486-87-24; факс (044) 486-87-24.
Адреса електронного інформаційного ресурсу (веб-сайт) ЦЗО: www.czo.gov.ua.
Електронна пошта ЦЗО: contact@czo.gov.ua.
2.3. Повне найменування підприємства, що здійснює функції адміністратора ІТС ЦЗО: державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України.
Скорочена назва: Держінформ'юст.
Місцезнаходження (поштова адреса): вул. Мельникова, 81, літ. А, м. Київ, 04050.
Код за ЄДРПОУ: 25287988.
Телефон (044) 206-71-90; факс (044) 206-71-28.
Електронна пошта: czo_admin_its@informjust.ua.
Діяльність ЦЗО та Адміністратора ІТС ЦЗО по роботі з ЗЦ, ЦСК та акредитованими центрами сертифікації ключів (далі - АЦСК) (далі разом - Центри) щодо прийому заяв у паперовій формі, виготовлення посилених сертифікатів відкритих ключів Центрів, надання консультацій тощо, організована в одну робочу зміну з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00, обідня перерва з 13:00 до 13:45 та у п'ятницю з 9:00 до 16:45, обідня перерва з 13:00 до 13:45.
Діяльність Адміністратора ІТС ЦЗО по роботі із Центрами (заявниками) щодо блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів є цілодобовою.
2.4. Заяви та документи на реєстрацію, акредитацію та формування посилених сертифікатів відкритих ключів ЗЦ та ЦСК, документована інформація, що передається ЦЗО АЦСК у разі припинення їх діяльності, приймаються та розглядаються у робочі дні відповідно до режиму роботи, зазначеному в пункті 2.3 цього розділу.
2.5. Міністерство юстиції виконує такі функції:
здійснює реєстрацію, акредитацію центрів, видачу, переоформлення та анулювання відповідних свідоцтв;
надає центрам консультації з питань, пов'язаних з використанням електронного цифрового підпису;
забезпечує діяльність постійно діючої комісії з питань акредитації центрів (далі - ПДКА);
розглядає заяви і скарги щодо неналежного функціонування центрів та подає відповідні пропозиції контролюючому органу;
повідомляє контролюючий орган про обставини, які перешкоджають діяльності центрального засвідчувального органу;
здійснює інші функції, передбачені законодавством у сфері ЕЦП та цим Регламентом.
2.6. Функції адміністратора ІТС ЦЗО визначаються ЦЗО.
Адміністратор ІТС ЦЗО забезпечує функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи ЦЗО. За допомогою програмно-технічного комплексу ІТС ЦЗО (далі - ПТК) адміністратором ІТС ЦЗО забезпечується:
генерація ключової пари ЦЗО;
формування самопідписаного сертифіката ЦЗО;
проведення реєстрації ЗЦ та ЦСК;
формування та видача посилених сертифікатів відкритих ключів ЗЦ, ЦСК та АЦСК (далі - сертифікати ключів, разом - сертифікати ключів Центрів);
блокування, скасування, поновлення сертифікатів ключів Центрів;
ведення електронних реєстрів чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів та їх розповсюдження (публікація);
формування та розповсюдження (публікація) списків відкликаних (скасованих, блокованих) сертифікатів ключів Центрів (далі - СВС), що формуються за допомогою відповідного електронного реєстру;
ведення Реєстру суб'єктів, які надають послуги, пов'язані з електронним цифровим підписом (далі - Реєстр суб'єктів);
зберігання сертифікатів ключів Центрів;
забезпечення цілодобового доступу до сертифікатів ключів Центрів через загальнодоступні телекомунікаційні мережі;
інші операції, передбачені законодавством та технічним завданням на створення ПТК ЦЗО.
III. Інші суб'єкти відносин у сфері послуг ЕЦП та їх функції
3.1. ЗЦ - засвідчувальний центр органу виконавчої влади або іншого державного органу, що забезпечує реєстрацію, засвідчення чинності відкритих ключів та акредитацію групи центрів сертифікації ключів, які надають послуги електронного цифрового підпису цьому органу і підпорядкованим йому підприємствам, установам та організаціям, та засвідчив чинність свого відкритого ключа у ЦЗО.
3.2. ЦСК - юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що надає послуги електронного цифрового підпису, та засвідчила чинність свого відкритого ключа у ЦЗО.
3.3. Акредитований центр сертифікації ключів (далі - АЦСК) - центр сертифікації ключів, акредитований в установленому порядку, що надає послуги ЕЦП, обслуговує сертифікати ключів та засвідчив свій відкритий ключ у ЦЗО.
3.4. Заявник - юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що звертається до ЦЗО з метою проведення реєстрації або акредитації формування сертифіката відкритого ключа Центру, його блокування, поновлення або скасування.
3.5. Контролюючий орган - спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань організації спеціального зв'язку та захисту інформації.
IV. Сертифікати відкритих ключів, сформовані ЦЗО, та сфера їх використання
4.1. Адміністратор ЦЗО формує самопідписаний посилений сертифікат відкритого ключа ЦЗО, що містить відкритий ключ, відповідний якому особистий ключ ЦЗО використовується для формування сертифікатів ключів Центрів та списків відкликаних сертифікатів.
Самопідписаний посилений сертифікат відкритого ключа ЦЗС використовується для перевірки сертифікатів ключів Центрів.
4.2. Власниками сертифікатів ключів, що формуються ЦЗО, можуть бути юридичні особи або фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, що є ЦСК, АЦСК або ЗЦ.
Сертифікат ключа, сформований для Центру у ЦЗО, використовується для перевірки сертифікатів відкритих ключів, сформованих цими Центрами для своїх клієнтів - підписувачів.
Особистий ключ Центру, відповідний якому відкритий ключ, засвідчений у ЦЗО шляхом формування сертифіката ключа Центру, використовується для формування цим Центром сертифікатів відкритих ключів для фізичних та юридичних осіб, а також інформації щодо статусу цих сертифікатів.
V. Інформація ЦЗО та порядок її розповсюдження (публікації)
5.1. На веб-сайті ЦЗО публікується така інформація:
перелік зареєстрованих ЗЦ та ЦСК;
перелік акредитованих ЗЦ та ЦСК;
нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері використання ЕЦП, Регламент, зразок договору щодо обслуговування посилених сертифікатів відкритих ключів Центру, зразки заяв, інші методичні та довідкові матеріали;
сертифікати відкритих ключів ЦЗО;
електронні реєстри чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів, що розповсюджуються (публікуються) у вигляді переліків чинних сертифікатів ключів Центру та списків СВС.
5.2. Публікація СВС ключів Центрів.
СВС ключів Центрів публікуються на офіційному загальнодоступному веб-сайті ЦЗО (www.czo.gov.ua) не рідше одного разу на тиждень.
5.3. Публікація сертифікатів осіб, які на законних підставах володіють особистим ключем та від свого імені або за дорученням особи, яку вона представляє, накладають електронний цифровий підпис під час створення електронного документа (далі - підписувачів) у разі припинення діяльності АЦСК.
АЦСК у разі припинення своєї діяльності здійснює передачу на зберігання до ЦЗО паперових та електронних документів (документованої інформації) згідно з
Порядком обов'язкової передачі документованої інформації , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1454.
Отримані ЦЗО списки сертифікатів підписувачів АЦСК, діяльність якого припинена, публікуються на офіційному веб-сайті ЦЗО.
5.4. Порядок внесення змін до Регламенту.
Внесення змін та доповнень до цього Регламенту здійснюється ЦЗО в порядку, встановленому для погодження та затвердження Регламенту.
Про внесення змін та доповнень до цього Регламенту ЦЗО повідомляє Центри офіційним повідомленням.
5.5. Цей Регламент та зміни до нього розповсюджуються шляхом надання доступу до нього на веб-сайті ЦЗО (www.czo.gov.ua) або у випадках звернення за одержанням інформації щодо нього до Міністерства юстиції України (за поштовою адресою: Міністерство юстиції України, вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001; за електронною адресою: contact@czo.gov.ua) у відповідний спосіб.
Копія Регламенту в електронній формі розповсюджуються у форматі PDF.
VI. Порядок ідентифікації та автентифікації Центрів
6.1. Ідентифікація та автентифікація заявників здійснюються в процесі проведення процедур: реєстрації та акредитації Центрів, формування, повторного формування сертифіката ключа Центру, блокування, скасування, поновлення сертифіката ключа Центру.
6.2. Підтвердження володіння заявником (підписувачем) відповідним особистим ключем здійснюється шляхом перевірки ЕЦП на запиті за допомогою відкритого ключа, що міститься в запиті. Для цього відкритий ключ заявника (підписувача) подається на сертифікацію у вигляді самопідписаного запиту формату PKCS#10, на який за допомогою особистого ключа заявника (підписувача) накладається ЕЦП.
6.3. До регламентних процедур ЦЗО належать:
реєстрація ЗЦ та ЦСК;
акредитація ЗЦ та ЦСК;
формування сертифіката ключа Центру;
обслуговування сертифікатів ключів Центрів;
зберігання ЦЗО документованої інформації АЦСК у разі припинення їх діяльності.
6.4. Перед проведенням реєстрації, акредитації, формування сертифіката ключа Центру або наданням послуг з обслуговування сертифікатів ключів виконується процедура встановлення заявника або його уповноваженої особи.
Встановлення юридичної особи здійснюється за її установчими документами. Встановлення фізичної особи здійснюється за паспортом. Встановлення уповноваженої особи здійснюється за документом, що підтверджує її повноваження.
6.5. Реєстрація ЗЦ та ЦСК.
6.5.1. Реєстрація відбувається шляхом внесення інформації про Центр до Реєстру суб'єктів з подальшим формуванням сертифіката ключа для ЗЦ та ЦСК.
6.5.2. Реєстрація ЗЦ та ЦСК здійснюється на підставі заяви на реєстрацію та формування сертифіката ключа, що подається до Міністерства юстиції за формою, визначеною у додатку 2 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 2).
Разом із заявою форми 2 надається запит на сертифікат, підготовлений відповідно до формату PKCS#10. Запит на формування сертифіката подається в електронному вигляді з використанням особистого ключа Центру та повинен містити значення геш-функції (ГОСТ 34.3 11-95) запиту на сертифікат.
6.5.3. Заява форми 2 подається Міністерству юстиції в письмовій формі особисто заявником або його уповноваженою особою і завіряється підписом керівника ЗЦ або ЦСК та засвідчується печаткою.
Заява форми 2 на реєстрацію приймається тільки в разі наявності всіх документів відповідно до переліку, визначеного в цьому Регламенті.
Не приймаються до розгляду документи та заяви, що мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їхній текст не можна прочитати.
6.5.4. За результатами розгляду заяви форми 2 відповідні відомості про ЗЦ або ЦСК вносяться до Реєстру суб'єктів та формується сертифікат ключа ЗЦ або ЦСК або надається мотивована відмова.
6.5.5.У заяві форми 2 зазначаються:
повне найменування юридичної особи, посада, прізвище, ім'я та по батькові її керівника (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, серія і номер паспорта, ким і коли виданий);
організаційно-правова форма;
код згідно з ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податку фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності);
номер поточного рахунку та найменування банківської установи;
місцезнаходження (місце проживання);
номери телефонів;
електронна адреса електронного інформаційного ресурсу.
6.5.6. Разом із заявою форми 2 заявник - юридична особа подає такі документи:
установчі документи, засвідчені в установленому порядку (для юридичної особи);
довідка про внесення юридичної особи до ЄДРПОУ, засвідчена в установленому порядку;
документ, що підтверджує право власності заявника на окреме приміщення або оренду такого приміщення, засвідчений в установленому порядку;
список посадових осіб заявника та засвідчені в установленому порядку копії документів про рівень освіти і кваліфікації керівника ЗЦ або ЦСК та посадових осіб, обов'язки яких безпосередньо пов'язані з наданням послуг ЕЦП та обслуговуванням сертифікатів ключів;
положення, яким визначаються посадові обов'язки, кваліфікаційні вимоги та відповідальність посадових осіб заявника;
два примірники договору на надання послуг з обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа, підписані керівником юридичної особи та засвідчені печаткою юридичної особи.
6.5.7. До заяви форми 2 заявник - фізична особа, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, додає такі документи:
копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, засвідчена в установленому порядку;
паспорт та копії 1 - 4 сторінок паспорта, засвідчені його печаткою;
копія документа, що підтверджує право власності заявника на окреме приміщення або оренду такого приміщення, засвідчена в установленому порядку;
список посадових осіб заявника та засвідчені в установленому порядку копії документів про рівень освіти і кваліфікації керівника ЗЦ або ЦСК та посадових осіб, обов'язки яких безпосередньо пов'язані з наданням послуг ЕЦП та обслуговуванням сертифікатів ключів;
положення, яким визначаються посадові обов'язки, кваліфікаційні вимоги та відповідальність посадових осіб заявника;
два примірники договору на надання послуг з обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа, підписані фізичною особою, яка є суб'єктом підприємницької діяльності.
6.5.8. Заявники, які є особами - платниками податку на додану вартість, надають копію засвідченого в установленому порядку свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість - за умови реєстрації особи як платника податку на додану вартість або копію документа, що підтверджує реєстрацію особи як платника податків, зборів, інших обов'язкових платежів (зокрема податку на додану вартість) в порядку іншому, ніж загальний.
6.5.9. У заяві форми 2 заявником зазначається також унікальний реєстраційний номер, що входить до реквізиту "серійний номер" (поле "Serial Number") сертифіката Центру.
Формування заявником унікального реєстраційного номера здійснюється згідно з нижченаведеними правилами:
Реквізит містить цифри "0" - "9", великі латинські літери "A" - "Z" та символ "-";
UA-[Код Установи] ( -[Додаток] ),
де:
Код Установи - 8, 9 або 10 цифр, що містять код за ЄДРПОУ організації - юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податку фізичної особи, яка є суб'єктом підприємницької діяльності, що є центром, за установчими документами або відомостями про державну реєстрацію;
Додаток - необов'язкова послідовність від 1 до 4 цифр, що містить додаткову частину ідентифікатора. У разі використання додатка він відокремлюється від Коду Установи символом "-".
Вищезазначений реквізит шляхом його додавання до розпізнавального імені ЗЦ або ЦСК забезпечує унікальність його розпізнавального імені в межах України. Унікальність цього розпізнавального імені обов'язково підлягає перевірці Адміністратором ІТС ЦЗО.
6.5.10. Розгляд заяви на реєстрацію становить не більше трьох робочих днів від дати прийняття заяви.
6.5.11. У день прийняття рішення про реєстрацію для внесення відповідної інформації про ЗЦ та ЦСК до Реєстру суб'єктів Міністерство юстиції надсилає до адміністратора ІТС ЦЗО такі документи:
копія заяви, поданої заявником, за формою 2;
копії документів, поданих разом із заявою форми 2;
копія рішення про реєстрацію.
6.6. Акредитація ЗЦ та ЦСК.
6.6.2. Акредитація ЗЦ та ЦСК проводиться на підставі заяви за формою, визначеною у додатку 3 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 3), що подається до Міністерства юстиції.
6.6.3. Разом із заявою форми 3 заявник подає документи згідно з переліком, визначеним у Додатку 1 до
Порядку акредитації центру сертифікації ключів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року № 903.
6.6.4. У день прийняття рішення про акредитацію для внесення відповідної інформації про АЦСК до Реєстру суб'єктів Міністерство юстиції надсилає до адміністратора ІТС ЦЗО такі документи:
копія заяви, поданої заявником, за формою 3;
копії документів, поданих разом із заявою форми 3;
копія рішення про акредитацію.
VII. Обслуговування сертифікатів ключів Центрів
7.1. Формування сертифіката ключа (сертифікація) Центру.
Формування, скасування, блокування та поновлення сертифікатів ключів здійснюються за участю або під контролем не менше ніж двох посадових осіб адміністратора ІТС ЦЗО відповідно до їх посадових обов'язків.
Формування сертифіката ключа Центру здійснюється на підставі заяви форми 2 або заяви на формування посиленого сертифіката відкритого ключа Центрів за формою, визначеною у додатку 4 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 4), що подається до Міністерства юстиції.
Разом із заявою форми 2 або форми 4 подається запит на формування сертифіката ключа Центру. Запит подається в електронній формі у форматі PKCS#10 з використанням особистого ключа Центру.
Заяви форми 2 та форми 4 повинні містити значення геш-функції (ГОСТ 34.311-95) запиту на сертифікат. Підтвердження ЕЦП у запиті на сертифікат і відповідність обчисленому результату геш-функції, значенню геш-функції, наведеній у заяві, доводить, що Центр є власником особистого ключа, який відповідає відкритому ключу, наведеному в запиті на сертифікат.
У разі подання заяви форми 4 АЦСК додатково до заяви подає два примірники договору про надання послуг з обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа, підписані керівником та засвідчені печаткою.
Порядок подачі та розгляду заяви форми 4 здійснюється відповідно до вимог, визначених у пункті 6.4 та підпунктах 6.5.3, 6.5.5, 6.5.10 пункту 6.5 цього Регламенту.
Адміністратор ІТС ЦЗО формує сертифікат ключа Центру в електронній формі та дві копії сертифіката ключа Центру на паперовому носії. Усі копії сертифіката відкритого ключа на паперовому носії завіряються власноручним підписом уповноваженої особи ЗЦ, ЦСК, АЦСК та власноручним підписом керівника адміністратора ІТС ЦЗО або уповноваженою ним особою та печаткою адміністратора ІТС ЦЗО.
Обов'язкові реквізити Центру, що використовуються в процесі реєстрації для формування сертифіката відкритого ключа наведено в додатку 1 до Регламенту.
7.1.1. За результатами проведеного формування сертифіката ключа Центру його уповноваженій особі надаються:
один підписаний примірник договору на надання Центру адміністратором ІТС ЦЗО послуг з обслуговування посиленого сертифіката відкритого ключа;
одна копія сертифіката ключа Центру в паперовій формі;
сертифікат ключа Центру в електронній формі;
сертифікат ключа ЦЗО в електронній формі.
Дані в електронній формі передаються уповноваженій особі Центру у вигляді файлів, записаних на магнітний, оптичний диск або інший носій.
7.2. Строк чинності та зберігання сертифікатів ключів Центрів.
Початок періоду дії сертифіката ключа Центру обчислюється з дати і часу формування сертифіката у ЦЗО, що вказується у сертифікаті.
Строк чинності пари особистого і відкритого ключів Центру відповідає строку чинності (даті і часу) відповідного сертифіката відкритого ключа.
Строк чинності сертифіката відкритого ключа Центру визначається відповідно до вимог законодавства про електронний цифровий підпис.
7.3. Публікація сертифіката ключа Центру.
Після формування сертифіката ключа Центру він опубліковується на веб-сайті ЦЗО, доступ до якого вільно забезпечується через мережу Інтернет цілодобово.
7.4. Порядок скасування сертифіката ключа Центру.
ЦЗО скасовує сертифікат ключа Центру в разі:
компрометації особистого ключа Центру;
припинення діяльності Центру з надання послуг електронного цифрового підпису.
Скасування сертифіката ключа здійснюється за заявою Центру - власника, що подається до адміністратора ІТС ЦЗО за формою, визначеною у додатку 5 до наказу про затвердження Регламенту (далі - заява форми 5).
Заява форми 5 подається в письмовій формі та завіряється підписом уповноваженого керівника Центру і засвідчується печаткою Центру. Заява форми 5 надається заявником або його уповноваженим представником особисто.
Заява форми 5 містить такі обов'язкові дані:
реквізити заявника;
серійний номер сертифіката ключа Центру, що скасовується;
причина скасування сертифіката ключа Центру;
дата та підпис уповноваженого керівника заявника.
Скасування сертифіката ключа набирає чинності з моменту внесення відомостей про нього до електронних реєстрів чинних, блокованих та скасованих сертифікатів ключів Центрів із зазначенням причини, дати та часу здійснення цієї операції.
................Перейти до повного тексту