1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.12.2015 № 1886
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 грудня 2015 р.
за № 1684/28129
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України
Відповідно до статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" та статей 14, 16 і 23 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України, що додаються.
2. Директору Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Фонду І. Білоус
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови
Державної регуляторної служби України

В.П. Загородній
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
09.12.2015 № 1886
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 грудня 2015 р.
за № 1684/28129
ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України
1. У Положенні про порядок стажування фізичних осіб з метою отримання кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 30 жовтня 2001 року № 1996, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 956/6147 (із змінами), абзац другий пункту 3 розділу І доповнити новими реченнями такого змісту: "Навчальний звіт про оцінку майна підписується оцінювачем-стажистом, що його склав, та керівником стажування. Звіт про оцінку майна може підписуватися декількома оцінювачами-стажистами та їх керівником стажування.".
2. У Положенні про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 14 березня 2002 року № 479, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 березня 2002 року за № 312/6600 (із змінами), розділ ІІ доповнити новим пунктом 5 такого змісту:
"5. Документи, подані суб'єктом господарювання для отримання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, зберігаються 5 років.".
3. У Положенні про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 13 листопада 2002 року № 1997, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2002 року за № 925/7213 (із змінами):
1) абзац десятий пункту 3 розділу І викласти у такій редакції:
"забезпечує рецензування відповідно до статті 13 Закону, у тому числі членами Екзаменаційної комісії, звіту(ів) про оцінку майна, винесеного(их) на розгляд Екзаменаційної комісії, інших звітів, складених тим самим оцінювачем, звіт(и) про оцінку майна якого винесено на розгляд Екзаменаційної комісії, за напрямами оцінки майна та спеціалізаціями в межах цих напрямів, які відповідають напрямам та спеціалізаціям звіту про оцінку майна, до якого були зауваження.";
2) у пункті 10 розділу ІІІ:
речення друге викласти у такій редакції: "Організацію друкування та видачі кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів, щодо яких прийнято рішення про видачу, здійснюють навчальні заклади, на базі яких проводилася підготовка оцінювача або проводився іспит.";
доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"Документи, подані оцінювачем для отримання кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, зберігаються 3 роки.";
3) розділ ІV викласти у такій редакції:
"IV. Порядок прийняття рішення про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання)
1. Розгляд питань, пов'язаних з позбавленням кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача (його анулюванням), здійснюється за письмовим зверненням заінтересованих осіб (заявників). Заявники надсилають звернення на адресу Фонду державного майна України. Звернення має містити аргументовані підстави для позбавлення кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача.
До звернення додаються такі документи: звіт про оцінку майна (акт оцінки майна) або належним чином оформлена його копія відповідно до вимог Національного стандарту України "Вимоги до оформлювання документів" ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07 квітня 2003 року № 55, а також одна або декілька рецензій на нього (у разі наявності). До звернення можуть додаватися матеріали, які розкривають суть питання, зокрема судові рішення, листування з порушеного питання та інші документи.
2. Якщо письмове звернення не містить звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), Фонд державного майна України листом звертається до суб'єкта оціночної діяльності, для отримання такого звіту про оцінку майна (акта оцінки майна). У разі відсутності у письмовому зверненні рецензії на звіт про оцінку майна (акт оцінки майна) Фонд державного майна України забезпечує його рецензування. Якщо за результатами рецензування звіт про оцінку майна (акт оцінки майна) визнано таким, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав і професійної оціночної діяльності, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний, Фонд державного майна України направляє письмове звернення заявника та документи до нього на розгляд до секретаріату Екзаменаційної комісії.
3. Підстави для позбавлення кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача визначені абзацом другим статті 16 Закону.
4. Грубими порушеннями нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав і професійної оціночної діяльності оцінювачем вважаються:
складання звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) оцінювачем, який не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим законодавством про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність;
складання звіту про оцінку (акта оцінки майна), який за результатами рецензування класифіковано як такий, що не повною мірою відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності і має значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті (акті), після виправлення зазначених недоліків, при цьому доопрацювання такого звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) є неможливим, оскільки за результатами виконаної оцінки були прийняті управлінські рішення;
складання звіту про оцінку майна, який за результатами рецензування класифіковано як такий, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав і професійної оціночної діяльності, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний;
складання в процесі консультаційної діяльності документа, який за змістом підсумкового висновку містить інформацію про величину вартості майна, без складання звіту про оцінку майна відповідно до вимог нормативно-правових актів з оцінки майна;
складання оцінювачем документа з оцінки майна у формі висновку про вартість об'єкта оцінки без складання звіту про оцінку майна;
невнесення оцінювачем інформації зі звіту про оцінку майна, складеного для цілей визначення оціночної вартості у випадках, передбачених Податковим кодексом України, до єдиної бази даних звітів про оцінку майна, яка ведеться відповідно до вимог законодавства;
складання рецензії на звіт про оцінку майна (акт оцінки майна) оцінювачем, який не мав правових підстав проводити рецензування таких звітів (актів) відповідно до статті 13 Закону;
складання рецензії оцінювачем з порушенням вимог законодавства, національних стандартів оцінки майна та інших нормативно-правових актів, якими врегульовано процедуру проведення рецензування звітів про оцінку майна (актів оцінки майна);
складання рецензії на звіт про оцінку майна, в якій міститься загальний висновок щодо відповідності звіту про оцінку майна абзацу другому або третьому пункту 67 Національного стандарту № 1, який на підставі розгляду та рішення Екзаменаційної комісії визнано таким, що відповідає абзацу четвертому або п'ятому пункту 67 Національного стандарту № 1;
складання рецензії на звіт про оцінку майна, в якій міститься загальний висновок щодо звіту про оцінку майна відповідно до абзацу четвертого або п'ятого пункту 67 Національного стандарту № 1, який на підставі розгляду та рішення Екзаменаційної комісії визнано таким, що відповідає абзацу другому або третьому пункту 67 Національного стандарту № 1;
невиконання рішення Екзаменаційної комісії оцінювачем, питання щодо професійної діяльності якого розглядалося на засіданні Екзаменаційної комісії.
5. Після отримання секретаріатом Екзаменаційної комісії рецензії на звіт про оцінку (акт оцінки), складеної рецензентом, що працює в штаті Фонду державного майна України або його регіональному відділенні, такий звіт (акт) направляється для забезпечення його рецензування експертною радою саморегулівної організації оцінювачів, якщо оцінювач, питання якого винесено на розгляд Екзаменаційної комісії, є членом цієї саморегулівної організації, або членом Екзаменаційної комісії, якому доручено здійснити рецензування, якщо оцінювач, питання професійної оціночної діяльності якого винесено на розгляд Екзаменаційної комісії, не є членом жодної саморегулівної організації оцінювачів.
Після отримання рецензій на звіт про оцінку (акт оцінки) питання щодо професійної оціночної діяльності оцінювача включається до порядку денного чергового засідання Екзаменаційної комісії.
З цією метою секретаріат Екзаменаційної комісії готує та подає звернення заявника та пакет документів до нього на розгляд Екзаменаційної комісії.
До матеріалів долучаються:
рецензія(ї) на звіт(и) про оцінку (акт(и) оцінки), складена(і) рецензентами, що працюють в штаті Фонду державного майна України або його регіональних відділеннях, та рецензія(ї), складена(і) експертною радою саморегулівної організації оцінювачів, якщо оцінювач, питання якого винесено на розгляд Екзаменаційної комісії, є членом цієї саморегулівної організації;
рецензія(ї) на звіт(и) про оцінку, складена(і) рецензентами, що працюють в штаті Фонду державного майна України або його регіональних відділеннях, та рецензія(ї), складена(і) членом Екзаменаційної комісії, якому доручено здійснити рецензування, якщо оцінювач, питання якого винесено на розгляд Екзаменаційної комісії, не є членом жодної саморегулівної організації оцінювачів.
У двотижневий строк до дати проведення чергового засідання секретаріат Екзаменаційної комісії готує лист на адресу оцінювача, звернення щодо професійної оціночної діяльності якого розглядається, з вимогою надати письмові пояснення з порушеного питання, а також прибути на засідання.
6. Чергові засідання Екзаменаційної комісії відбуваються не рідше одного разу на три місяці.
7. У разі неприбуття оцінювача або уповноваженого ним представника на засідання Екзаменаційної комісії питання щодо професійної оціночної діяльності такого оцінювача розглядається з урахуванням наданих ним письмових пояснень без його присутності. При цьому ненадання оцінювачем письмових пояснень не є підставою для непроведення Екзаменаційною комісією розгляду порушеного питання.
8. Засідання Екзаменаційної комісії вважається правомочним, якщо у ньому беруть участь більше половини загальної кількості її членів. Голосування за рішення з питань порядку денного, у тому числі про затвердження порядку денного, відбувається за принципом "за" і "проти".
9. Рішення Екзаменаційної комісії приймаються простою більшістю голосів її членів, які присутні на засіданні Екзаменаційної комісії. У разі рівного розподілу голосів "за" і "проти" рішення, за яке віддав голос голова Екзаменаційної комісії, є вирішальним. Член Екзаменаційної комісії, який відсутній на її засіданні, не має права передавати свої повноваження з голосування іншим членам Екзаменаційної комісії або іншим особам.
10. За результатами розгляду питання щодо професійної діяльності оцінювача Екзаменаційна комісія приймає рішення про позбавлення його кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача (його анулювання) за наявності підстав, визначених частиною другою статті 16 Закону.
У разі відсутності підстав для позбавлення оцінювача кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача Екзаменаційною комісією за підсумками розгляду винесеного питання щодо його професійної оціночної діяльності можуть прийматися такі рішення:
щодо відсутності підстав для застосування засобів впливу визначених абзацами першим та четвертим цього пункту на професійну оціночну діяльність оцінювача;
щодо необхідності позачергового проходження навчання за програмою підвищення кваліфікації оцінювачем за відповідним(и) напрямом(ами) з оцінки майна та спеціалізацією(ями) в межах цього(их) напряму(ів);
щодо надання методичних рекомендацій оцінювачу для застосування їх в процесі оцінки і професійної оціночної діяльності в подальшому;
щодо надання на рецензування звітів про оцінку майна, складених таким оцінювачем протягом встановленого рішенням Екзаменаційної комісії періоду часу, для контролю за якістю таких звітів.
11. Прийняте рішення оформлюється протоколом засідання Екзаменаційної комісії. Невід'ємною частиною протоколу є реєстраційний аркуш засідання Екзаменаційної комісії та бюлетені для голосування.
Бюлетень для голосування має містити:
дату та місце проведення засідання Екзаменаційної комісії;
варіанти рішень з кожного питання порядку денного засідання, викладені відповідно до пункту 10 цього розділу;
варіанти голосування з кожного питання порядку денного: "за", "проти";
місце для письмового викладу власної позиції членом Екзаменаційної комісії з кожного питання порядку денного;
місце для дати, підпису та прізвища члена Екзаменаційної комісії;
застереження про обов'язковість підпису бюлетеня членом Екзаменаційної комісії.
12. Протокол подається до Фонду державного майна України у двотижневий строк від дати проведення засідання з метою реалізації та опублікування рішень Екзаменаційної комісії.
Протокол Екзаменаційної комісії, витяги з протоколу підписуються головою та секретарем Екзаменаційної комісії. Голова та секретар забезпечують достовірність відомостей, внесених до протоколу, витягу з протоколу.
У разі відсутності голови Екзаменаційної комісії її засідання проводить та підписує протокол заступник голови Екзаменаційної комісії.
13. У двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Екзаменаційної комісії Фонд державного майна України письмово повідомляє оцінювача та заявника звернення про прийняті Екзаменаційною комісією рішення.
Рішення Екзаменаційної комісії публікуються у додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації" та розміщуються на веб-сайті Фонду державного майна України.
14. Кваліфікаційне свідоцтво (кваліфікаційний документ) оцінювача вважається анульованим з дати прийняття відповідного рішення Екзаменаційною комісією шляхом видання наказу Фондом державного майна України.
15. У разі позбавлення оцінювача кваліфікаційного свідоцтва (кваліфікаційного документа) оцінювача (його анулювання) Фонд державного майна України вносить відповідні зміни до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності.".
4. У Загальних вимогах до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161 (із змінами):
1) главу 3 викласти у такій редакції:
"3. Навчання з підвищення кваліфікації оцінювачів
3.1. Навчальний заклад проводить навчання оцінювачів за програмами підвищення кваліфікації відповідно до угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, укладеної з Фондом державного майна України.
3.2. В програмах підвищення кваліфікації оцінювачів за напрямами оцінки майна та спеціалізаціями в межах напрямів встановлюється мінімальний обсяг їх виконання оцінювачем за однією з форм підвищення кваліфікації або за декількома шляхом їх комбінування за формами, визначеними абзацами четвертим, п'ятим пункту 3.3 цієї глави.
3.3. Програми підвищення кваліфікації передбачають можливість здійснення підвищення кваліфікації оцінювачем у таких формах:
за загальними програмами, за спеціальними тематичними програмами навчання, що здійснюється навчальними закладами відповідно до угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, укладеної з Фондом державного майна України;
участь оцінювача як викладача у навчанні з підвищення кваліфікації оцінювачів, що відбувається відповідно до абзацу другого цього пункту;
участь оцінювача як учасника, доповідача в науково-практичних заходах: семінарах та науково-практичних конференціях з питань оцінки, оціночної діяльності, які проводяться Фондом державного майна України спільно з навчальними закладами, саморегулівними організаціями оцінювачів або за участю інших організаторів протягом двох років, що передують даті подання таким оцінювачем до обраного ним навчального закладу заяви про зарахування підвищення кваліфікації;
опублікування у наукових фахових, спеціалізованих, у тому числі електронних виданнях України або інших держав статей з питань оцінки, оціночної діяльності, які підготовлені оцінювачем або у співавторстві, протягом двох років, що передують даті подання таким оцінювачем заяви про зарахування підвищення кваліфікації;
опублікування монографій, навчально-методичних посібників з питань оцінки, оціночної діяльності, підручників, які підготовлені оцінювачем або у співавторстві, протягом двох років, що передують даті подання таким оцінювачем заяви про зарахування підвищення кваліфікації.
3.4. Оцінювачу може зараховуватися навчання за програмами підвищення кваліфікації за дистанційною формою.
Дистанційна форма навчання організовується, зокрема для оцінювачів, які з об'єктивних поважних причин (стан здоров'я, надзвичайні ситуації природного або техногенного характеру, воєнний конфлікт, тимчасове проживання (перебування) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України тощо) не можуть відвідувати заняття з навчання за програмами підвищення кваліфікації оцінювачів.
3.5. Навчальні заклади мають дотримуватися вимог щодо мінімальної кількості годин на вивчення тем, передбачених для відповідних напрямів (спеціалізацій) оцінки майна, під час розроблення загальних програм, спеціальних тематичних програм.
3.6. Для форм підвищення кваліфікації за програмами підвищення кваліфікації, визначеними в абзацах другому - п'ятому пункту 3.3 цієї глави, програми підвищення кваліфікації оцінювачів передбачають такий мінімальний обсяг академічних годин (залікових одиниць) для вивчення тем відповідно до напрямів оцінки майна:
1) за напрямом 1 "Оцінка об'єктів у матеріальній формі", що передбачає теми за кожною спеціалізацією, крім спеціалізації 1.6 "Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність", обсяг підвищення кваліфікації становить не менше 34 годин.
Якщо оцінювач підвищує кваліфікацію за однією спеціалізацією, обсяг підвищення кваліфікації становить не менше 12 годин; обсяг підвищення кваліфікації за двома спеціалізаціями становить не менше 16,5 години; обсяг підвищення кваліфікації за трьома спеціалізаціями становить не менше 21 години; обсяг підвищення кваліфікації за чотирма спеціалізаціями становить не менше 25,5 години; обсяг підвищення кваліфікації за п'ятьма спеціалізаціями становить не менше 30 годин. Обсяг навчання окремо за спеціалізацією 1.6 "Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність" становить не менше 18 годин;
2) за напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності", що передбачає теми за кожною спеціалізацією, загальний обсяг підвищення кваліфікації становить не менше 20 годин; обсяг підвищення кваліфікації окремо за кожною спеціалізацією становить не менше 14 годин;
3) кількість практичних занять у межах кожного курсу за загальними програмами або за спеціальними тематичними програмами за кожним напрямом становить не менше 1/3 передбаченого мінімального обсягу годин для вивчення тем.
3.7. Оцінювач підвищує кваліфікацію за напрямами і спеціалізаціями в межах напрямів, що зазначені в його кваліфікаційному свідоцтві (кваліфікаційному документі) оцінювача. Оцінювачі в межах установленого законом дворічного строку для чергового підвищення кваліфікації можуть самостійно обирати час, місце, форму та навчальний заклад для його проходження.
3.8. Процедура підвищення кваліфікації оцінювачів за формою, визначеною абзацом другим пункту 3.3 цієї глави, проходить у такій послідовності:
1) не пізніше ніж за місяць до початку наступного півріччя навчальні заклади надають до Фонду державного майна України на погодження загальні програми навчання, спеціальні тематичні програми навчання з підвищення кваліфікації, складені з урахуванням пропозицій саморегулівних організацій оцінювачів, оцінювачів, що виявили намір підвищити кваліфікацію в зазначеному навчальному закладі, графіки проведення занять з підвищення кваліфікації та перелік осіб, які рекомендовані як викладачі під час навчання оцінювачів за програмами підвищення кваліфікації, складений за формою згідно з додатком 1 до цих Загальних вимог. Теми загальних програм навчання з підвищення кваліфікації оцінювачів повинні враховувати актуальні проблемні питання оцінки, професійної оціночної діяльності, у тому числі ті, що оприлюднюються на офіційному сайті Фонду державного майна України;
2) навчальні заклади листом не пізніше ніж за десять календарних днів до початку проведення навчання з підвищення кваліфікації оцінювачів повідомляють секретаріат Екзаменаційної комісії про дату та місце його проведення, тематику, що формується, зокрема, з урахуванням актуальних проблемних питань з оцінки, професійної оціночної діяльності, обговорення яких виявили бажання провести учасники навчання з підвищення кваліфікації оцінювачів, перелік викладачів за темами, список слухачів із зазначенням спеціалізацій, які відповідають тематиці навчального заходу. Список оцінювачів, які проходитимуть навчання з підвищення кваліфікації оцінювачів, формується за окремими напрямами оцінки майна;

................
Перейти до повного тексту