1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ, ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ
НАКАЗ
22.11.2017 № 140
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 грудня 2017 р.
за № 1544/31412
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів № 107 від 14.02.2020 )
Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян в Національному агентстві України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів № 362 від 07.08.2019 )
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" , Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" та з метою реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян в Національному агентстві України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що додається.
2. Управлінню діловодства, ресурсного забезпечення та організації закупівель разом із Юридичним управлінням в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Відділу організаційно-аналітичного забезпечення діяльності керівництва забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Національного агентства.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова А. Янчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
виявлення, розшуку
та управління активами,
одержаними від корупційних
та інших злочинів
22.11.2017 № 140
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 грудня 2017 р.
за № 1544/31412
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян в Національному агентстві України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
I. Загальні положення
1. Цю Інструкцію розроблено відповідно до статті 40 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян" (далі - Закон), Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" (далі - Інструкція № 348), від 24 вересня 2008 року № 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян", від 24 червня 2009 року № 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади", наказу Національного агентства від 14 листопада 2017 року № 129 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян в Національному агентстві України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", інших нормативно-правових актів з питань звернень громадян.
2. Цією Інструкцією регламентуються порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Національному агентстві України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство).
3. Розгляд звернень та особистий прийом в Національному агентстві здійснюються відповідно до Конституції України, Законів України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", "Про звернення громадян", інших законодавчих актів України.
4. Розгляд звернень в Національному агентстві здійснюється відповідно до конституційних принципів, що забезпечують реалізацію та гарантування права громадян на звернення до Національного агентства.
5.Терміни у цій Інструкції вживаються у таких значеннях:
дублетні звернення - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до Національного агентства;
заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;
звернення - викладена в письмовій або усній формі пропозиція, заява (клопотання) чи скарга громадянина;
індивідуальне звернення - звернення однієї особи, подане особисто або через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до вимог законодавства, колективне - двох та більше осіб (групи осіб);
масові звернення - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання;
неодноразові звернення - звернення особи (групи осіб), які надійшли до Національного агентства з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився;
первинні звернення - звернення, які:
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулася (звернулися) до Національного агентства;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) не вперше звернулася (звернулися) до Національного агентства, але питання, що порушене у зверненні, жодним чином не стосується попередніх звернень або є достатньо підстав для визнання звернення первинним;
надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) не вперше звернулася (звернулися) до Національного агентства, але попередні звернення з питання, що порушене у зверненні, визнавались анонімними;
повторні звернення - звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина;
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину не надавалася;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина;
викладається звернення від того самого громадянина з того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства;
скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Інші терміни у цій Інструкції вживаються у значеннях, наведених у Законі та інших актах законодавства з питань звернень громадян.
6. Подання (надсилання) звернення громадянином до Національного агентства передбачає його згоду на оброблення і використання персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" .
7. Додержання вимог цієї Інструкції є обов’язковим для всіх самостійних структурних підрозділів Національного агентства та головних спеціалістів, які підпорядковуються безпосередньо Голові Національного агентства.
ІІ. Обмеження дії Інструкції
1. Положення цієї Інструкції не поширюються на порядок розгляду звернень органів досудового розслідування, прокуратури, судів, направлених до Національного агентства у порядку, визначеному Законом України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" , звернень громадян у порядку, встановленому кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, адміністративним судочинством, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, Законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень", "Про запобігання кор упції", "Про виконавче провадження".
2. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначається Законом та іншими організаційно-розпорядчими документами Національного агентства. Положення цієї Інструкції на такі відносини не поширюються.
ІІІ. Організація роботи з питань приймання, попереднього розгляду та реєстрації звернень громадян
1. Звернення до Національного агентства подаються індивідуально або колективно в усній (записане на особистому прийомі службовою особою або викладене за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонну "гарячу лінію" Національного агентства) та письмовій формі.
Письмове звернення може бути надіслане поштою, через скриньку "Для кореспонденції" або передане громадянином до Національного агентства особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства, а також з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Електронне звернення надсилається на офіційну електронну пошту Національного агентства або шляхом заповнення форми для подання електронних звернень громадян до Національного агентства (додаток 1), яка розміщена на офіційному веб-сайті Національного агентства у мережі Інтернет.
2. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства у порядку, встановленому цією Інструкцією, та покладається на відділ діловодства Управління діловодства, ресурсного забезпечення та організації закупівель, що організовує роботу зі зверненнями громадян (далі - Відділ).
У разі виникнення обставин, пов’язаних із прийманням, реєстрацією, обліком, зберіганням та оформленням звернень, які не врегульовані цією Інструкцією, до них застосовується Інструкція з діловодства Національного агентства та інші організаційно-розпорядчі документи Національного агентства.
3. Ведення діловодства за зверненнями громадян, які містять відомості, що становлять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється відповідно до законодавства України.
4. Усі звернення, що надійшли до Національного агентства, приймаються, проходять попередній розгляд, реєструються із встановленням строків Відділом у день їх надходження (ті, що надійшли в неробочий час та день, - наступного після нього робочого дня) в журналі реєстрації звернень громадян (додаток 2) та/або автоматизованій інформаційній системі документообігу (далі - Система електронного документообігу).
5. Звернення, що надходять від державної установи "Урядовий контактний центр", реєструються відповідно до вимог цієї Інструкції.
6. Конверти (вирізки з них) зберігаються разом зі зверненнями.
7. Кожному зверненню громадянина встановлюються відповідний реєстраційний індекс та дата реєстрації.
Реєстраційний індекс звернень громадян може складатися із частин, які відокремлюються одна від одної тире або скісною рискою. У разі потреби реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначками.
Перша частина реєстраційного індексу складається з початкової літери прізвища заявника, а якщо звернення колективне, індекс має містити позначку "КО", друга частина містить порядковий номер звернення, що надійшло, та рік реєстрації (наприклад, М-582-17). У разі визначення звернення на етапі попереднього розгляду анонімним перша частина реєстраційного індексу повинна містити позначку "Б/П".
Реєстраційний індекс звернення, що надійшло до Національного агентства електронною поштою, доповнюється літеросполученням "ел" через дріб після початкової літери прізвища заявника (наприклад, М/ел-582-17).
Реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук, аналіз і зберігання звернень.
У разі надходження повторних звернень їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідному журналі реєстрації або на відповідному полі реєстраційно-контрольної картки (далі - РКК) (додаток 3) Системи електронного документообігу зазначається реєстраційний індекс першого звернення. На верхньому полі першого аркуша повторних звернень праворуч і у відповідному журналі реєстрації робиться позначка "ПОВТОРНО" і долучається все попереднє листування.
Дублетні звернення обліковуються за реєстраційним індексом першого звернення з додаванням порядкового номера, що проставляється через дріб (наприклад, М-582-17/1, М-582-17/2, М-582-17/3).
Реєстраційний індекс та дата реєстрації зазначаються у реєстраційному штампі, що проставляється в нижньому правому куті або на іншому вільному від тексту місці першої сторінки документа, крім місця, призначеного для підшивання, та містить найменування органу, що провів реєстрацію (додаток 4). Реєстраційний штамп проставляється відповідними технічними засобами.
На вимогу громадянина, який подав письмове звернення до Національного агентства, на першому аркуші копії звернення проставляється реєстраційний номер і така копія повертається особі.
Реєстрація письмової відповіді здійснюється в журналі реєстрації звернень громадян. Реєстраційний номер складається з трьох груп цифр, відокремлених дефісом (наприклад, М-582-17, де М - початкова літера прізвища заявника, 582 - порядковий номер, 17 - рік реєстрації звернення). Послідовність написання складових частин реєстраційного індексу не змінюється - вхідний чи такий, що створений у Національному агентстві.
Перед реєстрацією документів-відповідей працівники Відділу зобов’язані перевірити правильність оформлення документа (склад і розміщення всіх реквізитів); наявність і правильність зазначення адреси та порядок поштового відправлення; наявність на документі відмітки про додатки; наявність усіх необхідних підписів на документі та додатках до нього; наявність віз на копії вихідного документа, що залишається у справах; наявність і повноту додатків; відповідність кількості примірників кількості адресатів.
Облік особистого прийому громадян ведеться у картках (додаток 5) та в журналах обліку особистого прийому громадян у Національному агентстві (далі - Журнал обліку) (додаток 6).
Попереднє опрацювання звернень громадян у Національному агентстві проводиться Відділом з метою визначення:
належності документа до звернень громадян;
дотримання вимог до звернень громадян, визначених статтею 5 Закону;
ознак надходження та виду звернень громадян;
суті та стислого змісту звернень громадян.
8. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або інформацію про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
( Абзац другий пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів № 362 від 07.08.2019 )
9. Письмове звернення надсилається або передається громадянином до Національного агентства особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої мають бути оформлені згідно з вимогами законодавства. Звернення в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
10. Анонімні звернення після реєстрації доводяться до відома Голови Національного агентства або його заступників відповідно до розподілу функціональних повноважень.
Рішення про визнання звернення анонімним приймається Комісією Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Комісія), та затверджується наказом Національного агентства.
Комісія приймає рішення про визнання звернення анонімним за поданням Відділу. Не пізніше ніж через десять днів від дня надходження звернення складає акт про визнання звернення анонімним та таким, що не відповідає вимогам Закону (далі - Акт) (додаток 7).
Оригінал анонімного звернення разом із Актом підшиваються до справи.
11. Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону "Про запобігання корупції" підлягає перевірці у строк не більше п’ятнадцяти днів від дня його надходження. Якщо у зазначений строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, керівник відповідного органу або його заступник продовжують строк розгляду повідомлення до тридцяти днів від дня його отримання.
12. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонну "гарячу лінію" Національного агентства та записується (реєструється) посадовою особою Відділу.
13. Усні звернення, які надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої статті 5 Закону, вважаються анонімними.
IV. Розгляд звернень
1. Розгляд звернень громадян спрямовується на об’єктивне вирішення порушених авторами звернень питань, підготовку, супроводження, прийняття рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись, надання відповідних роз’яснень, у тому числі за результатами вивчення та перевірки на місцях викладених у зверненнях обставин, проведення інших заходів.
2. Звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають розгляду відповідно до положень цієї Інструкції.
3. Після реєстрації та перевірки наявності попереднього листування звернення передаються Відділом на розгляд Голови Національного агентства або його заступників відповідно до розподілу функціональних повноважень в день їх надходження або наступного робочого дня у разі надходження документів у неробочий час.
4. Стосовно кожного звернення, зокрема повторного, Головою Національного агентства або його заступниками відповідно до розподілу функціональних повноважень не пізніше ніж у п’ятиденний строк має бути прийняте одне з таких рішень:
прийняти до розгляду;
надіслати за належністю до іншого державного органу, якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції Національного агентства, про що одразу повідомляється громадянин;
залишити без розгляду за наявності підстав, визначених у статті 8 Закону;
повернути звернення заявнику з наданням відповідних роз’яснень.
5. Розглянуті Головою Національного агентства або його заступниками відповідно до розподілу функціональних повноважень звернення повертаються з відповідною резолюцією до Відділу, який того самого дня вносить інформацію стосовно виконавця до відповідного реєстраційного журналу та РКК і передає звернення на виконання самостійному структурному підрозділу Національного агентства або головному спеціалісту, який підпорядковується безпосередньо Голові Національного агентства, відповідно до резолюції.
Забороняється направляти скарги громадян на виконання посадовим особам Національного агентства, дії чи рішення яких оскаржуються.
6. Резолюція може містити доручення керівнику самостійного структурного підрозділу або головному спеціалісту, який підпорядковується безпосередньо Голові Національного агентства, щодо підготовки проекту відповіді на звернення або надання відповіді на звернення.
7. Самостійний структурний підрозділ Національного агентства або головний спеціаліст, який підпорядковується безпосередньо Голові Національного агентства, готує інформацію по суті звернення.
8. Звернення, яке має декілька виконавців, передається виконавцям у порядку визначення їх у резолюції або одночасно у вигляді копій з передачею оригіналу головному виконавцю, визначеному в резолюції першим.
9. Відповідальність за надання відповіді на звернення несуть особи, зазначені у резолюції керівництва Національного агентства, та працівники, яким безпосередньо доручено виконання.
10. Головний виконавець організовує роботу співвиконавців, зокрема визначає строки подання ними пропозицій, порядок погодження і підготовки проекту відповіді.
11. Співвиконавці відповідають за підготовку на належному рівні та своєчасне подання пропозицій головному виконавцю. У разі несвоєчасного подання пропозицій співвиконавцями головний виконавець інформує про це особу, яка надала доручення (наклала резолюцію на звернення).
12. Перед поданням проекту відповіді на підпис Голові Національного агентства або особі, яка виконує його обов’язки, працівник, який підготував відповідь, зобов’язаний перевірити правильність складання та оформлення відповіді, посилань на акти законодавства, уточнити цифрові дані, наявність необхідних віз посадових осіб, що погоджують документ відповідно до їх компетенції, та додатків.
13. Відповідь заявнику надається на підпис разом з відповідним зверненням, інформацією співвиконавців та попереднім листуванням (за наявності).
14. Відповідь на звернення має бути вмотивованою та ґрунтуватися на нормах чинного законодавства.
15. Відповідь на звернення повинна містити повідомлення про те, що персональні дані, вказані заявником у зверненні (запиті), захищаються та обробляються Національним агентством відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" (додаток 8).
16. Звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", беруться під особистий контроль та розглядаються Головою Національного агентства особисто.
Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
17. Після підписання відповіді на звернення головний виконавець передає відповідь разом з усіма документами, що її стосуються, для реєстрації та відправки до Відділу.
18. Звернення громадян після їх вирішення з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення мають бути повернуті до Відділу для централізованого формування справи, картотек, банку даних. Формування і зберігання справ у виконавців забороняються.
19. Схоронність документів і листування щодо звернень громадян під час їх розгляду самостійними структурними підрозділами Національного агентства забезпечується керівниками самостійних структурних підрозділів Національного агентства.
20. Відповіді про результати розгляду звернень громадян оформлюються відповідно до вимог Закону України "Про засади державної мовної політики" . Рішення та відповіді можуть бути викладені в перекладі мовою спілкування заявника.
21. Відповіді на звернення громадян надсилаються на бланках Національного агентства.
22. Не підлягають розгляду та вирішенню:
повторні звернення одним і тим самим органом від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
скарги на рішення, що оскаржувалися, подані з порушенням строків, визначених статтею 17 Закону;
звернення, подані особою, яка визнана судом недієздатною;
звернення з нецензурною лексикою, виразами, що ображають честь і гідність інших осіб, заявник яких раніше попереджався про те, що при надходженні подібних звернень розгляд їх може бути припинено.
Рішення про припинення розгляду таких звернень приймається Головою Національного агентства або його заступниками відповідно до розподілу функціональних повноважень на підставі мотивованого висновку виконавця, погодженого керівником самостійного структурного підрозділу, про що повідомляється заявник.
23. Розгляд звернень, що надходять від державної установи "Урядовий контактний центр", здійснюється відповідно до Порядку взаємодії органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи "Урядовий контактний центр" із забезпечення оперативного реагування на звернення, які надходять на урядову "гарячу лінію", Єдиний веб-портал органів виконавчої влади та Урядову телефонну довідку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898.
Звернення, що надходять до Національного агентства від державної установи "Урядовий контактний центр", розглядаються у строки, встановлені статтею 20 Закону.
Інформація про результати розгляду звернень разом з копією листа в електронному вигляді, яким поінформовано заявника, вноситься до бази даних державної установи "Урядовий контактний центр" Відділом.
24. Рішення, дії (бездіяльність) посадових осіб Національного агентства можуть бути оскаржені у випадках, визначених статтею 4 Закону.
V. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги
1. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до Національного агентства, має право:
особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
знайомитися з матеріалами перевірки;
подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
користуватися послугами адвоката або представника, який здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;
вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень, тощо відповідно до Конституції України та законів України.
2. Не допускається розголошення одержаних із звернень відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це обмежує права та законні інтереси громадян. Не допускається з’ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.
Зазначена заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особам, які беруть участь у вирішенні справи.
VI. Строки розгляду звернень громадян
1. Строк розгляду звернень обчислюється з дня надходження та реєстрації у Національному агентстві до дня направлення заявнику відповіді на його звернення включно. Якщо останній день розгляду звернення припадає на неробочий день, останнім днем строку вважається перший після нього робочий день.
2. Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на офіційну електронну адресу Національного агентства або дата отримання заповненої електронної форми. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу у неробочий час та день, датою подання (реєстрації) електронного звернення вважається наступний після нього робочий день.
3. Датою виконання звернення громадянина є дата реєстрації відповіді на нього.
4. Звернення розглядаються та вирішуються у строк не більше одного місяця з дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові й неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх реєстрації.
5. Якщо для вирішення порушених громадянами питань слід провести перевірку інформації, викладеної у зверненнях, отримати додаткові матеріали, строк розгляду звернень громадян за рішенням керівництва Національного агентства на підставі пропозиції головного виконавця може бути продовжено з повідомленням про це осіб, які подали звернення. Не пізніше ніж за день до закінчення раніше визначеного строку розгляду звернення заявникові направляється повідомлення про продовження строку розгляду із зазначенням причини.
6. Рішення про продовження строку виконання звернень за пропозицією самостійного структурного підрозділу (головного виконавця) приймає Голова Національного агентства, про що головний виконавець невідкладно письмово інформує Відділ.
Після отриманої інформації від головного виконавця суб’єкт організації розгляду звернень громадян вносить зміни до графи "Термін виконання" РКК звернення та зазначає інший строк виконання, який встановлено для розгляду звернення керівництвом Національного агентства.
7. Загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти календарних днів.
8. Звернення, у яких порушуються питання, що не належать до повноважень Національного агентства, в строк не більше п’яти днів надсилаються за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянин, який подав звернення.

................
Перейти до повного тексту