- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2011 р.
за N 1531/20269
Про затвердження Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта)
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ
N 169-р від 10.03.2017 )
Відповідно до
Конвенцій Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, ратифікованої Законом України від 08.09.2004
N 1985-IV, та
N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві, ратифікованої Законом України від 08.09.2004
N 1986-IV, Законів України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності",
"Про охорону праці", підпункту 41 пункту 4 Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011
N 402, Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011
N 408, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2009
N 413 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері промислової безпеки та охорони праці і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю)" та з метою впорядкування організації та здійснення державного нагляду органами Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України.
НАКАЗУЮ:
( Пункт 1 скасовано на підставі Розпорядження КМ
N 169-р від 10.03.2017 )
2. Затвердити уніфіковану форму Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта), що додається.
3. Визнати такими, що втратили чинність, такі накази:
Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 30.12.94
N 133 "Про затвердження Інструкції про порядок зупинки експлуатації об'єктів при наявності порушень нормативних актів про охорону праці", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.01.95 за N 3/539;
Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 30.03.2004
N 92 "Про затвердження Положення про порядок організації державного нагляду за охороною праці та гірничого нагляду в системі Держнаглядохоронпраці України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.08.2004 за N 1074/9673;
Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 05.11.2010
N 228 "Про затвердження уніфікованих форм актів планових перевірок суб'єктів господарювання і їх виробничих об'єктів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.01.2011 за N 134/18872.
4. Державній службі гірничого нагляду та промислової безпеки України (Хохотва О.І.):
4.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4.2. Розмістити цей наказ на веб-сайті Держгірпромнагляду України після його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4.3. Забезпечити опублікування цього наказу в засобах масової інформації після його державної реєстрації.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України Хохотву О.І.
6. Цей наказ набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
Міністр ПОГОДЖЕНО: Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Перший заступник Міністра охорони здоров'я України Заступник Керівника Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок та профспілкових об'єднань Голова Державної інспекції ядерного регулювання України Директор виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні | В.Балога А.П.Клюєв А.М.Близнюк Р.О.Моісеєнко С.М.Кондрюк О.А.Миколайчук Ю.Мельников О.Мірошниченко |
( Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України скасовано на підставі Розпорядження КМ
N 169-р від 10.03.2017 )
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
надзвичайних ситуацій
України
11.08.2011 N 826
(Державний Герб України)
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ
ТА ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
(Держгірпромнагляд України)
01001, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10
Internet: www.dnop.kiev.ua, тел. (044) 289-86-76,
факс (044) 289-30-29, E-mail: dnop@dnop.kiev.ua
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(найменування, місцезнаходження та телефони
територіального органу Держгірпромнагляду України,
що здійснює перевірку)
"__" __________ 20___ року N _____
_________________________________________________________________
АКТ
перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта)
від "__" _________ 20__ року N _____
_________________________________________________________________
(найменування юридичної особи (прізвище, ім'я та по батькові
фізичної особи - підприємця), місцезнаходження, телефон, код
основного виду економічної діяльності, ідентифікаційний код
за ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податків
або серія та номер паспорта фізичної особи - підприємця))
_________________________________________________________________
(найменування виробничого об'єкта суб'єкта господарювання)
Перевірено дотримання вимог законодавчих та
нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки,
безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового
призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним
вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і
переробкою мінеральної сировини (необхідне підкреслити),
_________________________________________________________________
(найменування юридичної особи (прізвище, ім'я
та по батькові фізичної особи - підприємця))
в частині _______________________________________________________
_________________________________________________________________
(заповнюється у разі здійснення позапланового заходу)
I. Загальна інформація щодо здійснюваної та раніше здійснених перевірок
----------------------------------------------------------------------------
| Розпорядчі документи щодо здійснюваної перевірки |Тип здійснюваної |
| | перевірки |
|--------------------------------------------------------+-----------------|
| ------- ------- ------------- ------------- |---- |
|Наказ від | | | | | | | | | | | N | | | | | || | планова |
| -------.-------.------------- ------------- |---- |
| | |
| |---- |
|Направлення на перевірку || | позапланова |
| |---- |
| ------------- ------- ------- ------------- | |
|N | | | | | від | | | | | | | | | | | | |
| ------------- -------.-------.------------- | |
----------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
| Початок перевірки | Завершення перевірки |
|---------------------------------------+---------------------------------------|
|-------|------- |-------------|------- |-------|------- |-------------|------- |
|| | ||| | | || | | | ||| | | || | ||| | | || | | | ||| | | |
|-------|------- |-------------|------- |-------|------- |-------------|------- |
|-------+--------+-------------+--------+-------+--------+-------------+--------|
| число | місяць | рік | година | число | місяць | рік | година |
---------------------------------------------------------------------------------
II. Особи, що беруть участь у перевірці
Посадові особи Держгірпромнагляду України ___________________
_________________________________________________________________
(посади, прізвища, імена та по батькові)
Посадові особи інших підприємств, установ та організацій ____
_________________________________________________________________
(найменування установ (організацій), посади,
прізвища, імена та по батькові)
Посадові та/або уповноважені особи суб'єкта господарювання,
треті особи _____________________________________________________
(посади, прізвища, імена та по батькові)
_________________________________________________________________
III. Дані щодо останніх проведених перевірок
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Планова | Позапланова |
|--------------------------------------------------+--------------------------------------------------|
|---- |---- |
|| | не було взагалі || | не було взагалі |
|---- |---- |
|--------------------------------------------------+--------------------------------------------------|
|---- ------- ------- -------------|---- ------- ------- -------------|
|| | була у період з | | | | | | | | | | ||| | була у період з | | | | | | | | | | ||
|---- -------.-------.-------------|---- -------.-------.-------------|
| ------- ------- -------------| ------- ------- -------------|
| по | | | | | | | | | | || по | | | | | | | | | | ||
| -------.-------.-------------| -------.-------.-------------|
| ------- ------- ------------- | ------- ------- ------------- |
|Акт перевірки від | | | | | | | | | | | |Акт перевірки від | | | | | | | | | | | |
| -------.-------.------------- | -------.-------.------------- |
| ------------- | ------------- |
|N | | | | | |N | | | | | |
| ------------- | ------------- |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Додаткова інформація до перевірки*
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
IV. Перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду у сфері промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду
----------------------------------------------------------------------------
| N | Питання з безпеки та охорони |Так|Ні|НВ|НП|Нормативне обґрунтування|
|з/п |праці, що підлягають перевірці | | | | | |
|----+---------------------------------------------------------------------|
| 1 | Загальні питання |
|----+---------------------------------------------------------------------|
|1.1 |Діяльність суб'єкта | | | | | стаття 13 ЗУ N 2694 |
| |господарювання, його фактична | | | | | |
| |структура та дані щодо | | | | | |
| |структурних підрозділів | | | | | |
| |установчим і реєстраційним | | | | | |
| |документам відповідають | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.2 |Система управління охороною | | | | |частина друга статті 13 |
| |праці впроваджена та функціонує| | | | | ЗУ N 2694 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.3 |Служба охорони праці | | | | |частина друга статті 13 |
| |(призначені посадові особи), | | | | | ЗУ N 2694 |
| |яка забезпечує вирішення | | | | | |
| |конкретних питань охорони | | | | | |
| |праці, наявна | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.4 |Служба охорони праці функціонує| | | | | стаття 15 ЗУ N 2694 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.5 |Інші служби технічної підтримки| | | | |статті 13, 15 ЗУ N 2694 |
| |виробництва (якщо це визначено | | | | | |
| |відповідними нормативно- | | | | | |
| |правовими актами з охорони | | | | | |
| |праці) функціонують, | | | | | |
| |відповідальних за безпечне | | | | | |
| |виконання робіт та | | | | | |
| |експлуатацію обладнання | | | | | |
| |призначено | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.6 |Положення, інструкції та інші | | | | | абзац дев'ятий частини |
| |акти з охорони праці, що діють | | | | | другої статті 13 |
| |у межах підприємства та | | | | | ЗУ N 2694 |
| |встановлюють правила виконання | | | | | |
| |робіт і поведінки працівників | | | | | |
| |на території підприємства, у | | | | | |
| |виробничих приміщеннях, на | | | | | |
| |будівельних майданчиках, | | | | | |
| |робочих місцях відповідно до | | | | | |
| |нормативно-правових актів з | | | | | |
| |охорони праці, розроблені у | | | | | |
| |встановленому порядку та наявні| | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.7 |Проведення навчань та перевірки| | | | | стаття 18 ЗУ N 2694 |
| |знань з охорони праці | | | | | |
| |працівників та спеціалістів з | | | | | |
| |охорони праці проводяться та | | | | | |
| |відповідають вимогам чинних | | | | | |
| |нормативно-правових актів | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.8 |Освіта керівного складу, а | | | | | стаття 13 ЗУ N 2694; |
| |також займані працівниками | | | | | стаття 40 ЗУ N 1127; |
| |посади кваліфікаційним вимогам,| | | | | стаття 18 ЗУ N 2288; |
| |зазначеним у нормативно- | | | | | стаття 22 КУ N 322 |
| |правових актах з охорони праці,| | | | | |
| |відповідають | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.9 |Контроль за роботою служби | | | | |частина друга статті 13 |
| |охорони праці (спеціально | | | | | ЗУ N 2694 |
| |призначених посадових осіб), | | | | | |
| |яка забезпечує вирішення | | | | | |
| |конкретних питань охорони праці| | | | | |
| |роботодавцем, здійснюється | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.10|Розмір витрат на охорону праці | | | | |частина третя статті 19 |
| |становить не менше 0,5 відсотка| | | | | ЗУ N 2694 |
| |від фонду оплати праці за | | | | | |
| |попередній рік | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.11|Комплексні заходи для | | | | | абзац третій частини |
| |досягнення встановлених | | | | | другої статті 13 |
| |нормативів та підвищення | | | | | ЗУ N 2694, |
| |існуючого рівня охорони праці | | | | | статті 25, 27, 28 |
| |розроблені та реалізуються | | | | | ЗУ N 1127 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.12|Аудит охорони праці, оцінки | | | | | стаття 13 ЗУ N 2694 |
| |технічного стану виробничого | | | | | |
| |обладнання та устатковання, | | | | | |
| |вжиття заходів щодо усунення | | | | | |
| |небезпечних для здоров'я | | | | | |
| |виробничих факторів проводяться| | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.13|Нещасні випадки та аварії | | | | | стаття 22 ЗУ N 2694; |
| |розслідуються в повному обсязі | | | | | ПКМУ від 25.08.2004 |
| |правильно та своєчасно | | | | | N 1112 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.14|Облік нещасних випадків | | | | | стаття 22 ЗУ N 2694; |
| |ведеться | | | | | ПКМУ від 25.08.2004 |
| | | | | | | N 1112 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.15|Облік аварій ведеться | | | | | стаття 22 ЗУ N 2694; |
| | | | | | | ПКМУ від 25.08.2004 |
| | | | | | | N 1112 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.16|Причини, що призводять до | | | | | стаття 13 ЗУ N 2694; |
| |нещасних випадків, усуваються | | | | | ПКМУ від 25.08.2004 |
| |своєчасно | | | | | N 1112 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.17|Заходи, визначені комісіями за | | | | | стаття 13 ЗУ N 2694; |
| |підсумками розслідування причин| | | | | ПКМУ від 25.08.2004 |
| |нещасних випадків, здійснюються| | | | | N 1112 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.18|Документи дозвільного | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694; |
| |характеру, необхідність | | | | |статті 19, 24 ЗУ N 1127 |
| |одержання яких передбачена | | | | | ПКМУ від 15.10.2003 |
| |законами, наявні | | | | | N 1631 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.19|Фактичний стан виробництва | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694; |
| |вимогам нормативно-правових | | | | |статті 19, 24 ЗУ N 1127 |
| |актів з охорони праці, що | | | | | |
| |охоплюються умовами дозволу, | | | | | |
| |відповідає | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.20|Ідентифікація об'єктів | | | | | стаття 9 ЗУ N 2245, |
| |підвищеної небезпеки суб'єктів | | | | | пункт 3 Порядку |
| |господарювання проведена | | | | |ідентифікації та обліку |
| | | | | | | об'єктів підвищеної |
| | | | | | | небезпеки ПКМУ від |
| | | | | | | 11.07.2002 N 956 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.21|Декларування безпеки об'єктів | | | | | стаття 10 ЗУ N 2245; |
| |підвищеної небезпеки (у разі | | | | | пункт 3 Порядку |
| |необхідності) проведено | | | | |ідентифікації та обліку |
| | | | | | | об'єктів підвищеної |
| | | | | | | небезпеки ПКМУ від |
| | | | | | | 11.07.2002 N 956 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.22|План ліквідації аварій (план | | | | | стаття 11 ЗУ N 2245; |
| |локалізації і ліквідації | | | | | статті 25, 27, 28 |
| |аварійних ситуацій та аварій) | | | | | ЗУ N 1127 |
| |наявний | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.23|План ліквідації аварій (план | | | | | стаття 11 ЗУ N 2245 |
| |локалізації і ліквідації | | | | | статті 25, 27, 28 |
| |аварійних ситуацій та аварій) | | | | | ЗУ N 1127 |
| |розроблено та погоджено | | | | | |
| |відповідно до чинних | | | | | |
| |нормативно-правових актів, він | | | | | |
| |містить необхідні розділи | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.24|Заходи, спрямовані на | | | | | стаття 8 ЗУ N 2245, |
| |недопущення аварій на | | | | | стаття 30 ЗУ N 1127 |
| |виробництві, їх обмеження та | | | | | |
| |ліквідацію, рятування людей | | | | | |
| |(якщо це визначено відповідними| | | | | |
| |нормативно-правовими актами з | | | | | |
| |охорони праці), здійснюються в | | | | | |
| |повному обсязі | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.25|Добровільні допоміжні | | | | | стаття 29 ЗУ N 1127 |
| |гірничорятувальні команди | | | | | |
| |(станції, служби) до | | | | | |
| |локалізації та ліквідації | | | | | |
| |аварій готові | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.26|Працівники суб'єктів | | | | | стаття 8 ЗУ N 2694 |
| |господарювання засобами | | | | | |
| |індивідуального і колективного | | | | | |
| |захисту та спецодягом | | | | | |
| |забезпечені | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.27|Засоби індивідуального і | | | | | стаття 8 ЗУ N 2694; |
| |колективного захисту | | | | | ПКМУ від 27.08.2008 |
| |утримуються та застосовуються | | | | | N 761 |
| |відповідно до встановлених | | | | | |
| |вимог | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
|1.28|Виробничі будівлі, споруди, | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694 |
| |машини, механізми, | | | | | |
| |устаткування, транспортні | | | | | |
| |засоби, технологічні процеси | | | | | |
| |вимогам нормативно-правових | | | | | |
| |актів з охорони праці | | | | | |
| |відповідають | | | | | |
|----+---------------------------------------------------------------------|
| 2 | Безпечне виконання робіт |
|----+---------------------------------------------------------------------|
| 2.1|Необхідна проектна та технічна | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694, |
| |документація наявна | | | | |статті 19, 24 ЗУ N 1127 |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
| 2.2|Спеціальні заходи з безпечного | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694, |
| |виконання робіт (якщо це | | | | | статті 18, 19, 24 |
| |визначено відповідними | | | | | ЗУ N 1127 |
| |нормативно-правовими актами з | | | | | |
| |охорони праці) розроблено | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
| 2.3|Технологічні процеси | | | | | стаття 21 ЗУ N 2694, |
| |відповідають проектам | | | | |статті 19, 24 ЗУ N 1127 |
| |(паспортам) на проведення робіт| | | | | |
| |(будівництва, експлуатації, | | | | | |
| |ліквідації, реконструкції | | | | | |
| |тощо) | | | | | |
|----+-------------------------------+---+--+--+--+------------------------|
| 2.4|Вимоги правил безпеки, | | | | |статті 13, 14 ЗУ N 2694,|
| |інструкцій з безпечного | | | | | стаття 26 ЗУ N 1127 |
| |ведення робіт, будівельних норм| | | | | |
................Перейти до повного тексту