1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
10.08.2012 № 284
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 серпня 2012 р.
за № 1477/21789
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 428 від 14.06.2018 )
Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг № 340 від 27.12.2013 № 1118 від 01.08.2014 )
Відповідно до статей 5, 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії, що додається.
2. Департаменту ліцензійного контролю (Бондаренко Г.В.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
В.о. Голови Комісії Ю. Хіврич
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
Заступник Міністра регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального
господарства України



М.Ю. Бродський


Д.В. Ісаєнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері
комунальних послуг
10.08.2012 № 284
(у редакції постанови
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сфері комунальних послуг,
01.08.2014 № 1118)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 серпня 2012 р.
за № 1477/21789
ПОРЯДОК
контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до вимог Законів України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", "Про природні монополії", постанов Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" та від 10 жовтня 2012 року № 919 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю)".
1.2. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів господарювання, ліцензування господарської діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями (далі разом - орган контролю).
1.3. Контроль за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), затверджених постановою Комісії від 10 серпня 2012 року № 276, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2012 року за № 1466/21778, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, затверджених постановою Комісії від 10 серпня 2012 року № 277, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2012 року за № 1467/21779, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених постановою Комісії від 10 серпня 2012 року № 278, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2012 року за № 1475/21787 (далі - ліцензійні умови), здійснюється органом контролю шляхом аналізу обов’язкової звітності та документів, отриманих від ліцензіатів, чи інших матеріалів, що надходять до органу контролю, шляхом проведення планових і позапланових перевірок згідно з цим Порядком.
1.4. Цей Порядок установлює:
організацію та проведення планових та позапланових перевірок;
повноваження голови та членів комісії з перевірки;
права та обов’язки ліцензіата;
порядок оформлення результатів перевірок;
оформлення документів щодо застосування до ліцензіатів санкцій за порушення ліцензійних умов;
контроль за виконанням ліцензіатами рішень органу контролю.
ІІ. Організація та проведення планових та позапланових перевірок
2.1. Загальна організація перевірок здійснюється структурним підрозділом органу контролю, який організовує здійснення державного нагляду (контролю) (далі - СПДН).
2.2. Планові та позапланові перевірки здійснюються відповідно до вимог Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
2.3. Перевірки проводяться за місцем провадження ліцензованої діяльності ліцензіата чи його відокремлених підрозділів або у приміщенні органу контролю у випадках, передбачених законом.
2.4. Планові перевірки проводяться з урахуванням критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності і періодичність проведення планових заходів.
Планові перевірки здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом контролю до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Орган контролю оприлюднює критерії та періодичність проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) шляхом розміщення інформації в мережі Інтернет у порядку, визначеному законодавством.
Строк здійснення планового заходу не може перевищувати п’ятнадцяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - п’яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.
2.5. Позапланові перевірки здійснюються за наявності підстав, визначених Законами України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.
2.6. У разі надходження до органу контролю в письмовій формі звернення фізичних осіб про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства та за умови достатності підтвердних документів або фактів щодо наявності порушення СПДН в установленому порядку організовує позапланову перевірку відповідно до положень цього розділу, про результати якої повідомляє заявника в установлений законодавством строк.
2.7. За недостатності обґрунтувань щодо наявності порушення ліцензійних умов СПДН направляє ліцензіату письмовий запит про надання необхідних документів, у результаті аналізу яких визначається доцільність проведення позапланової перевірки.
Якщо наданими на відповідний запит документами підтверджується відсутність з боку ліцензіата порушень ліцензійних умов, СПДН готує заявнику обґрунтовану відповідь в установлений законодавством строк.
2.8. Для проведення планової або позапланової перевірки СПДН готує необхідні розпорядчі документи:
наказ про проведення перевірки, який має містити найменування суб’єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки;
посвідчення на проведення перевірки (додаток 1);
наказ про відрядження посадових осіб (за потреби).
2.9. Для проведення перевірки ліцензіата відповідно до наказу керівника органу контролю створюється комісія з перевірки у складі не менше трьох осіб, які вказуються в посвідченні на проведення перевірки, та визначається голова комісії з їх числа.
2.10. На підставі наказу про проведення перевірки оформлюється посвідчення на проведення перевірки, яке підписується керівником або заступником керівника органу контролю (із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові) і засвідчується печаткою.
У посвідченні на проведення перевірки зазначаються:
найменування органу контролю, що здійснює захід;
найменування суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється перевірка;
місцезнаходження суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється перевірка;
номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється перевірка;
перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні перевірки, із зазначенням їх посад, прізвищ, імен та по батькові;
дата початку та дата закінчення перевірки;
тип перевірки (планова або позапланова);
підстави для здійснення перевірки;
предмет здійснення перевірки;
інформація про здійснення попередніх перевірок (тип перевірки і строк її здійснення).
2.11. Посвідчення на проведення перевірки реєструється у книзі реєстрації посвідчень на проведення перевірки дотримання ліцензіатами вимог ліцензійних умов (додаток 2), сторінки якої мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
2.12. Перед початком здійснення перевірки голова та члени комісії з перевірки зобов’язані пред’явити керівнику суб’єкта господарювання або уповноваженій ним особі оригінал посвідчення на проведення перевірки, який надалі зберігається у справі ліцензіата, та службове посвідчення, що посвідчує посадову особу органу контролю, і надати суб’єкту господарювання завірену в установленому законодавством порядку копію посвідчення на проведення перевірки.
Уповноваженою особою ліцензіата є керівник або особа, яка має засвідчену в установленому порядку довіреність на право представляти ліцензіата під час перевірки.
2.13. Голова та члени комісії з перевірки без посвідчення на проведення перевірки та службового посвідчення не мають права здійснювати перевірку суб’єкта господарювання.
Ліцензіат має право не допускати голову та членів комісії з перевірки до здійснення заходу, якщо вони не пред’явили документів, передбачених цим пунктом.
2.14. У разі неможливості посадової особи, яку включено до складу комісії з перевірки, з обґрунтованих причин взяти участь у цій перевірці за умови забезпечення мінімально необхідного складу комісії оформляється нове посвідчення на проведення перевірки без зміни строку здійснення перевірки та питань перевірки.
У разі виходу посадової особи органу контролю з числа членів комісії з перевірки під час її проведення, що обов’язково підтверджується відповідними документами, здійснення перевірки продовжується за наявної кількості членів комісії з перевірки (за умови збереження у її складі не менше двох осіб).
2.15. На початку перевірки голова та члени комісії з перевірки зазначають у журналі реєстрації перевірок ліцензіата (за його наявності) мету, характер та строки перевірки, дату та номер посвідчення на проведення перевірки, посади та прізвища голови і членів цієї комісії, номери службових посвідчень та проставляють свої підписи.
Відмова голови або члена комісії з перевірки від підпису в журналі реєстрації перевірок є підставою для недопущення його до проведення перевірки.
2.16. Планові перевірки проводяться відповідно до переліків питань, які є складовою акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії (додаток 3) (далі - акт перевірки).
2.17. Під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу.
Позапланова перевірка не може здійснюватись з одних і тих самих питань за період, який вже перевірявся, за винятком випадків, якщо така перевірка здійснюється на виконання рішення суду, у межах досудового провадження чи з метою контролю за виконанням рішення про усунення порушень ліцензійних умов із зазначеного питання.
2.18. Планові перевірки здійснюються за умови письмового повідомлення ліцензіата про проведення планового заходу за формою, наведеною у додатку 4 до цього Порядку, направленого рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового відправлення чи телефонограмою або врученого особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під розписку не пізніше ніж за десять календарних днів до дня здійснення перевірки.
Повідомлення про проведення заходу підписується уповноваженою посадовою особою органу контролю.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.
2.19. Планові або позапланові перевірки можуть здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом. Такі заходи проводяться за спільним рішенням керівників відповідних органів державного нагляду (контролю), посадові особи яких включаються до комісії з перевірки.
2.20. Рішення про участь посадових осіб органу контролю в перевірках, що проводяться іншими органами державного нагляду (контролю), приймається керівником органу контролю.
2.21. Органи контролю та суб’єкти господарювання мають право фіксувати процес здійснення планової або позапланової перевірки чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такої перевірки.
ІІІ. Повноваження голови та членів комісії з перевірки
3.1. Перед початком планової перевірки голова комісії з перевірки разом з письмовим повідомленням про проведення заходу направляє ліцензіату перелік документів, які слугуватимуть підтвердженням дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства, відповідно до питань перевірки.
3.2. Голова та члени комісії з перевірки в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення планової (позапланової) перевірки мають право:
вимагати від ліцензіата усунення виявлених порушень вимог законодавства;
вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню перевірки;
одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час здійснення планової (позапланової) перевірки, відповідно до закону.
3.3. Голова та члени комісії з перевірки під час проведення планової (позапланової) перевірки здійснюють огляд об’єктів, устаткування та територій, що є у власності або в користуванні ліцензіата.
3.4. Голова та члени комісії з перевірки під час здійснення планової (позапланової) перевірки можуть використовувати документи, матеріали, статистичну та іншу інформацію, отриману органом контролю відповідно до його повноважень від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
3.5. Голова комісії з перевірки під час планової (позапланової) перевірки має право складати протоколи про адміністративне правопорушення в установленому законодавством порядку відповідно до повноважень органу контролю.
3.6. Голова та члени комісії з перевірки під час здійснення планової (позапланової) перевірки зобов’язані:
повно, об’єктивно та неупереджено здійснювати перевірку в межах повноважень, передбачених законом;
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;
не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення перевірки, якщо це не загрожує життю та здоров’ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці суб’єкта господарювання, що стає доступною посадовим особам у ході здійснення перевірки;
ознайомити керівника суб’єкта господарювання, або його заступника, або уповноважену ним особу з результатами перевірки у строки, передбачені законом;
надавати ліцензіату консультаційну допомогу щодо здійснення перевірки.
IV. Права та обов’язки ліцензіата
4.1. Ліцензіат має право:
вимагати від голови та членів комісії з перевірки додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність у голови та членів комісії з перевірки службового посвідчення і одержувати копії посвідчення на проведення перевірки;
не допускати голову та членів комісії з перевірки до здійснення перевірки, якщо:
перевірка здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення перевірок, передбачених законом;
голова або член комісії з перевірки не надали копії документів, передбачених законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам закону;
бути присутнім під час здійснення перевірки;
вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею суб’єкта господарювання;
одержувати та ознайомлюватися з актом перевірки;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки;
оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії органів контролю та їх посадових осіб.
4.2. Ліцензіат зобов’язаний:
допускати голову та членів комісії з перевірки до здійснення перевірки за умови дотримання порядку здійснення перевірок, передбаченого законом;
виконувати вимоги голови та членів комісії з перевірки щодо усунення виявлених порушень законодавства;
надавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення перевірки, відповідно до закону;
одержувати примірник акта перевірки за результатами проведеної планової чи позапланової перевірки.
V. Порядок оформлення результатів перевірок
5.1. За результатами проведеної планової (позапланової) перевірки складається акт перевірки за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.
5.2. Комісія з перевірки зазначає в акті перевірки стан виконання вимог законодавства ліцензіатом, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Отримані від уповноважених та інших осіб ліцензіата документи та пояснення з питань, що стосуються предмета перевірки, долучаються до акта перевірки у вигляді додатків.
5.3. В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються головою та членами комісії з перевірки і уповноваженою особою ліцензіата.
Кожна сторінка акта перевірки візується головою комісії з перевірки та уповноваженою особою ліцензіата.
5.4. Якщо під час перевірки виявлено повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов, орган контролю складає акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов (додаток 5).
5.5. Якщо під час перевірки виявлено недостовірні відомості у документах, поданих суб’єктом господарювання для одержання ліцензії, орган контролю складає акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб’єктом господарювання для одержання ліцензії (додаток 5).
5.6. Якщо під час перевірки встановлено факт передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, орган контролю складає акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності (додаток 5).
5.7. Якщо під час перевірки виявлено невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, орган контролю складає акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов (додаток 5).

................
Перейти до повного тексту