1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
09.11.2017 № 2127
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2017 р.
за № 1468/31336
Про внесення змін до Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
Відповідно до статей 11, 13 та 17 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" , статей 1, 7, 37, 59, 70, 71, 73, 74 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, затвердженої рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 08 лютого 2012 року № 115, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 24 лютого 2012 року за № 313/20626 (зі змінами), виклавши її в новій редакції, що додається.
2. Юридичному управлінню подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Відділу зв’язків зі ЗМІ, громадськими організаціями та діяльності суспільного мовлення оприлюднити це рішення на офіційному веб-сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення У. Фещук.
Голова Ю. Артеменко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
ради України з питань
телебачення і радіомовлення
08.02.2012 № 115
(у редакції рішення
Національної ради України
з питань телебачення
і радіомовлення
09.11.2017 № 2127)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2017 р.
за № 1468/31336
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
2. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
акт моніторингу - службовий документ, складений уповноваженою особою Національної ради, в якому відображаються результати моніторингу;
акт перевірки - службовий документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності ліцензіата щодо дотримання ліцензіатом вимог законодавства та (або) умов ліцензії та наявність або відсутність ознак порушень;
акт про відмову у проведенні перевірки телерадіоорганізації/провайдера програмної послуги - службовий документ, який засвідчує факт відмови телерадіоорганізації/провайдера програмної послуги у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства та/або умов ліцензії;
моніторинг - комплекс заходів, спрямованих на фіксацію і аналіз мовлення або програмної послуги, який здійснюється шляхом запису, перегляду (прослуховування) телерадіопрограм, що розповсюджуються ліцензіатами;
розпорядження - обов’язкова для виконання письмова вимога Національної ради щодо усунення виявлених порушень вимог чинного законодавства та/або умов ліцензії у визначені строки.
3. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій до ліцензіатів на підставі актів перевірки та інших документальних свідчень.
ІІ. Порядок здійснення моніторингу
1. Об’єктами моніторингу є телерадіопрограми, які транслюються (ретранслюються) на території України, та телерадіопрограми, що надаються у складі програмної послуги.
2. Уповноваженими особами, які здійснюють моніторинг, є: представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, працівники секретаріатів представників Національної ради, а також працівники відповідних структурних підрозділів Національної ради, до посадових обов’язків яких належить здійснення моніторингу.
3. Залежно від мети здійснення розрізняють такі види моніторингу:
комплексний - здійснюється для дослідження всіх параметрів програми впродовж обсягу часу, визначеного ліцензією на мовлення, або надання програмної послуги ліцензіатом;
тематичний - здійснюється для дослідження певних параметрів телерадіопрограми або програмної послуги;
вибірковий - здійснюється для дослідження мовлення ліцензіата у визначені проміжки ефірного часу.
4. Моніторинг телерадіопрограм телерадіоорганізацій передбачає:
запис та збереження телерадіопрограм спеціалізованим технологічним обладнанням для приймання, запису і зберігання телерадіопрограм;
перегляд (прослуховування) записаних телерадіопрограм;
аналіз отриманих результатів і складання акта моніторингу;
зберігання записів телерадіопрограм (за необхідності).
5. Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється шляхом встановлення їх переліку, кількості, черговості, технології та порядку розповсюдження, визначеного законодавством України та Національною радою. Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється уповноваженими особами Національної ради: за адресою головної (базової) станції, ретрансляторів, передавачів, мультиплексу або за адресою абонента.
6. На письмову вимогу Національної ради ліцензіат надає запис телерадіопрограм або їх частин (передач), які транслювались або ретранслювались ліцензіатом у повній та незмінній формі, який зберігається протягом строку, передбаченого чинним законодавством.
7. В акті моніторингу телерадіопрограм телерадіоорганізації зазначають:
найменування телерадіоорганізації;
номер ліцензії;
технічні параметри мовлення;
вихідні дані (логотип, позивні);
дату мовлення ліцензіата, що є предметом моніторингу;
час початку програм (передач) (за необхідності);
елементи програмного наповнення (за необхідності);
назву програм (передач) (за необхідності);
мову програм (передач) (за необхідності);
жанр (тип) програм (передач) (за необхідності);
програми (передачі) власного виробництва (за необхідності);
національний/іноземний аудіовізуальний продукт (за необхідності);
хронометраж програм (передач) (за необхідності);
посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;
дату складання акта моніторингу;
іншу інформацію залежно від предмета та виду моніторингу.
8. В акті моніторингу телерадіопрограм провайдера програмної послуги зазначають:
найменування провайдера програмної послуги;
номер ліцензії;
місцезнаходження ліцензіата;
місце здійснення моніторингу;
дату та час моніторингу;
технологію розповсюдження програм;
перелік програм у складі програмної послуги;
загальну кількість програм для ретрансляції;
кількість програм універсальної програмної послуги;
кількість програм, що не передбачені ліцензією, але фактично ретранслюються;
кількість програм, що передбачені ліцензією, але фактично не ретранслюються;
кількість вітчизняних програм;
кількість, перелік програм і передач, щодо яких Національною радою прийнято рішення, що їх зміст не відповідає вимогам законодавства України, відповідно до статті 42 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" , та які ретранслюються провайдером програмної послуги;
кількість, перелік програм і передач, заборонених та/або обмежених судом, та які ретранслюються провайдером програмної послуги;
кількість і перелік програм, які не входять до переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавству України;
посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;
іншу інформацію залежно від предмета і виду моніторингу.
9. Інформація, отримана під час моніторингу, може бути використана для:
повідомлення ліцензіатів про порушення ними законодавства та/або умов ліцензій;
підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів про стан телерадіомовлення в Україні та підготовки рішень Національної ради;
розгляду питань про факти порушень законодавства у сфері телебачення і радіомовлення;
проведення перевірок ліцензіатів.
ІІІ. Організація перевірок
1. Національна рада здійснює наглядові повноваження, зокрема шляхом здійснення моніторингу телерадіопрограм, а також проведення перевірок (планових або позапланових, виїзних або безвиїзних).
Плановою перевіркою телерадіоорганізації вважається перевірка діяльності телерадіоорганізації, яка проводиться через рік з дати видачі ліцензії на мовлення або у зв’язку із закінченням строку дії ліцензії та передбачена планом проведення перевірок.
Безвиїзна перевірка - позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що не передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.
Виїзна перевірка - планова або позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.
2. Планові перевірки проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
3. Підставами для призначення позапланових перевірок є:
подання ліцензіатом письмової заяви до Національної ради про проведення позапланової перевірки за його бажанням (ініціативою);
виявлення Національною радою під час проведення моніторингу телерадіопрограм, а також програм, що надаються у складі програмної послуги, ознак порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
обгрунтоване звернення фізичних і юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, що свідчить про наявність ознак порушень ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
перевірка виконання ліцензіатом рішень, розпоряджень Національної ради щодо усунення порушень вимог законодавства та/або умов ліцензії, прийнятих і виданих за результатами проведених перевірок;
отримання обгрунтованої інформації (крім звернень фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування), що свідчить про наявність ознак порушень ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії.
Інформація, що міститься в анонімному зверненні, не може бути підставою для призначення перевірки.
У разі отримання додаткової інформації щодо предмета планової або позапланової перевірки після її проведення, яка впливає на результати розгляду питання про порушення ліцензіатом законодавства та/або умов ліцензії та яка не була відома або не могла бути відомою на дату проведення відповідної перевірки, Національна рада на підставі пункту "б" частини першої статті 74 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" приймає рішення про призначення додаткової перевірки.

................
Перейти до повного тексту