- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 лютого 2012 р.
за № 313/20626
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 305 від 06.04.2023 )
Про затвердження Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу
1. Затвердити Інструкцію про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 1019 від 09.10.2014 )
3. Управлінню правового забезпечення подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Відділу зв’язків із засобами масової інформації та громадськими організаціями оприлюднити це рішення на офіційному сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення В.Манжосова.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради
України з питань телебачення
і радіомовлення
08.02.2012 № 115
(у редакції рішення
Національної ради України
з питань телебачення
і радіомовлення
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 лютого 2012 р.
за № 313/20626
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
( Заголовок Інструкції із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 1726 від 30.10.2019 )
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада), а також порядок складання та подання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 1726 від 30.10.2019 )
2. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
акт моніторингу - службовий документ, складений уповноваженою особою Національної ради, в якому відображаються результати моніторингу;
акт перевірки - службовий документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності ліцензіата щодо дотримання ліцензіатом вимог законодавства та (або) умов ліцензії та наявність або відсутність ознак порушень;
акт про відмову у проведенні перевірки телерадіоорганізації/провайдера програмної послуги - службовий документ, який засвідчує факт відмови телерадіоорганізації/провайдера програмної послуги у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства та/або умов ліцензії;
моніторинг - комплекс заходів, спрямованих на фіксацію і аналіз мовлення або програмної послуги, який здійснюється шляхом запису, перегляду (прослуховування) телерадіопрограм, що розповсюджуються ліцензіатами;
розпорядження - обов’язкова для виконання письмова вимога Національної ради щодо усунення виявлених порушень вимог чинного законодавства та/або умов ліцензії у визначені строки.
3. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій до ліцензіатів на підставі актів перевірки та інших документальних свідчень.
ІІ. Порядок здійснення моніторингу
1. Об’єктами моніторингу є телерадіопрограми, які транслюються (ретранслюються) на території України, та телерадіопрограми, що надаються у складі програмної послуги.
2. Уповноваженими особами, які здійснюють моніторинг, є: представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, працівники секретаріатів представників Національної ради, а також працівники відповідних структурних підрозділів Національної ради, до посадових обов’язків яких належить здійснення моніторингу.
3. Залежно від мети здійснення розрізняють такі види моніторингу:
комплексний - здійснюється для дослідження всіх параметрів програми впродовж обсягу часу, визначеного ліцензією на мовлення, або надання програмної послуги ліцензіатом;
тематичний - здійснюється для дослідження певних параметрів телерадіопрограми або програмної послуги;
вибірковий - здійснюється для дослідження мовлення ліцензіата у визначені проміжки ефірного часу.
4. Моніторинг телерадіопрограм телерадіоорганізацій передбачає:
запис та збереження телерадіопрограм спеціалізованим технологічним обладнанням для приймання, запису і зберігання телерадіопрограм;
перегляд (прослуховування) записаних телерадіопрограм;
аналіз отриманих результатів і складання акта моніторингу;
зберігання записів телерадіопрограм (за необхідності).
5. Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється шляхом встановлення їх переліку, кількості, черговості, технології та порядку розповсюдження, визначеного законодавством України та Національною радою. Моніторинг телерадіопрограм, що надаються у складі програмної послуги, здійснюється уповноваженими особами Національної ради: за адресою головної (базової) станції, ретрансляторів, передавачів, мультиплексу або за адресою абонента.
6. На письмову вимогу Національної ради ліцензіат надає запис телерадіопрограм або їх частин (передач), які транслювались або ретранслювались ліцензіатом у повній та незмінній формі, який зберігається протягом строку, передбаченого чинним законодавством.
7. В акті моніторингу телерадіопрограм телерадіоорганізації зазначають:
найменування телерадіоорганізації;
номер ліцензії;
технічні параметри мовлення;
вихідні дані (логотип, позивні);
дату мовлення ліцензіата, що є предметом моніторингу;
час початку програм (передач) (за необхідності);
елементи програмного наповнення (за необхідності);
назву програм (передач) (за необхідності);
мову програм (передач) (за необхідності);
жанр (тип) програм (передач) (за необхідності);
програми (передачі) власного виробництва (за необхідності);
національний/іноземний аудіовізуальний продукт (за необхідності);
хронометраж програм (передач) (за необхідності);
посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;
дату складання акта моніторингу;
іншу інформацію залежно від предмета та виду моніторингу.
8. В акті моніторингу телерадіопрограм провайдера програмної послуги зазначають:
найменування провайдера програмної послуги;
номер ліцензії;
місцезнаходження ліцензіата;
місце здійснення моніторингу;
дату та час моніторингу;
технологію розповсюдження програм;
перелік програм у складі програмної послуги;
загальну кількість програм для ретрансляції;
кількість програм універсальної програмної послуги;
кількість програм, що не передбачені ліцензією, але фактично ретранслюються;
кількість програм, що передбачені ліцензією, але фактично не ретранслюються;
кількість вітчизняних програм;
кількість, перелік програм і передач, щодо яких Національною радою прийнято рішення, що їх зміст не відповідає вимогам законодавства України, відповідно до
статті 42 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", та які ретранслюються провайдером програмної послуги;
кількість, перелік програм і передач, заборонених та/або обмежених судом, та які ретранслюються провайдером програмної послуги;
кількість і перелік програм, які не входять до переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавству України;
посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг;
іншу інформацію залежно від предмета і виду моніторингу.
9. Інформація, отримана під час моніторингу, може бути використана для:
повідомлення ліцензіатів про порушення ними законодавства та/або умов ліцензій;
підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів про стан телерадіомовлення в Україні та підготовки рішень Національної ради;
розгляду питань про факти порушень законодавства у сфері телебачення і радіомовлення;
проведення перевірок ліцензіатів.
10. Результати моніторингу, що стали підставою для проведення позапланової перевірки ліцензіата, доводяться до відома керівництва ліцензіата під час виїзної перевірки шляхом ознайомлення з актом моніторингу, а під час безвиїзної перевірки шляхом направлення відповідного акту моніторингу разом із завіреною в установленому порядку копією рішення про призначення безвиїзної перевірки рекомендованим листом.
( Розділ II доповнено новим пунктом 10 згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 955 від 20.08.2020 )
ІІІ. Організація перевірок
1. Національна рада здійснює наглядові повноваження, зокрема шляхом здійснення моніторингу телерадіопрограм, а також проведення перевірок (планових або позапланових, виїзних або безвиїзних).
Плановою перевіркою телерадіоорганізації вважається перевірка діяльності телерадіоорганізації, яка проводиться через рік з дати видачі ліцензії на мовлення або у зв’язку із закінченням строку дії ліцензії та передбачена планом проведення перевірок.
Безвиїзна перевірка - позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що не передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.
Виїзна перевірка - планова або позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.
2. Планові перевірки проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
3. Підставами для призначення позапланових перевірок є:
подання ліцензіатом письмової заяви до Національної ради про проведення позапланової перевірки за його бажанням (ініціативою);
виявлення Національною радою під час проведення моніторингу телерадіопрограм, а також програм, що надаються у складі програмної послуги, ознак порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
обгрунтоване звернення фізичних і юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, що свідчить про наявність ознак порушень ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
перевірка виконання ліцензіатом рішень, розпоряджень Національної ради щодо усунення порушень вимог законодавства та/або умов ліцензії, прийнятих і виданих за результатами проведених перевірок;
отримання обгрунтованої інформації (крім звернень фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування), що свідчить про наявність ознак порушень ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії.
Інформація, що міститься в анонімному зверненні, не може бути підставою для призначення перевірки.
У разі отримання додаткової інформації щодо предмета планової або позапланової перевірки після її проведення, яка впливає на результати розгляду питання про порушення ліцензіатом законодавства та/або умов ліцензії та яка не була відома або не могла бути відомою на дату проведення відповідної перевірки, Національна рада на підставі пункту "б" частини першої
статті 74 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" приймає рішення про призначення додаткової перевірки.
Під час позапланової перевірки з’ясовують виключно ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на право проведення позапланової перевірки.
4. Повторна перевірка питань (фактів), які були об’єктом перевірки, не проводиться.
5. Планові та позапланові перевірки проводяться на підставі рішення Національної ради. У рішенні Національної ради про призначення позапланової перевірки зазначають найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо якого буде проводитися перевірка, підстава для призначення перевірки та предмет перевірки.
6. На підставі рішення Національної ради про призначення перевірки видається наказ про призначення перевірки, в якому зазначають найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо якого буде проводитися перевірка, підстави для призначення перевірки та предмет перевірки. Наказ підписує голова Національної ради (особа, яка виконує його обов’язки).
7. Для проведення виїзної перевірки оформлюється посвідчення на право проведення виїзної перевірки, яке підписується головою Національної ради (особою, яка виконує його обов’язки) і скріплюється печаткою.
8. У посвідченні на право проведення виїзної перевірки зазначають:
найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо діяльності якого проводиться перевірка;
місцезнаходження ліцензіата, щодо діяльності якого проводиться перевірка;
номер і дату рішення Національної ради, на виконання якого проводиться перевірка;
номер і дату наказу про призначення перевірки;
перелік уповноважених на проведення перевірки осіб із зазначенням їх посад, прізвищ, імен, по батькові;
дату початку і дату закінчення перевірки;
тип перевірки (планова, позапланова);
предмет і підстави для призначення перевірки.
9. Посвідчення є чинним виключно протягом зазначеного в ньому строку для проведення перевірки.
10. Виїзні перевірки проводяться уповноваженими особами Національної ради у робочий час ліцензіата, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, за місцезнаходженням ліцензіата, вказаним у ліцензії та у строки, зазначені в посвідченні на проведення виїзної перевірки.
Безвиїзні перевірки проводяться у робочий час, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників Національної ради.
11. До проведення перевірки ліцензіата можуть залучатися працівники інших органів державної влади, а також фахівці (експерти) (за згодою).
( Пункт 11 розділу III в редакції Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 737 від 10.06.2021 )
12. Посвідчення на право проведення виїзної перевірки ліцензіата реєструється в журналі обліку із зазначенням номера, дати та прізвища керівника, який підписав посвідчення. Аркуші журналу обліку мають бути пронумеровані, журнал прошнурований і скріплений печаткою.
13. Національна рада надсилає ліцензіату рекомендованого листа про проведення перевірки (або повідомляє засобами телефонного зв’язку чи шляхом безпосереднього вручення письмового повідомлення працівником Національної ради особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під підпис) не пізніше ніж за десять днів до дати початку проведення планової перевірки та за п’ять днів до дати початку проведення позапланової перевірки.
Повідомлення містить:
дату проведення перевірки;
найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
найменування органу, що проводить перевірку;
тип перевірки (планова, позапланова, виїзна, безвиїзна);
номер і дату рішення Національної ради, на виконання якого здійснюється перевірка.
14. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати п’ятнадцяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - п’яти робочих днів.
Строк проведення позапланової виїзної перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
( Абзац другий пункту 14 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 955 від 20.08.2020 )
Строк проведення позапланової безвиїзної перевірки не може перевищувати тридцяти робочих днів, за винятком випадків, визначених пунктом 3 розділу VII цієї Інструкції.
( Пункт 14 розділу III доповнено новим абзацом третім згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 955 від 20.08.2020 )
15. Відмова ліцензіата у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства є підставою для звернення до суду про анулювання ліцензії відповідно до пункту "г" частини п’ятої
статті 37 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
Відмовою ліцензіата у проведенні перевірки вважається:
відсутність ліцензіата за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії;
перешкоджання уповноваженим посадовим особам Національної ради проводити перевірку;
ненадання у повному обсязі запитуваних документів, необхідних для здійснення перевірки;
відсутність за місцезнаходженням ліцензіата особи, уповноваженої представляти інтереси ліцензіата в період проведення перевірки;
перешкоджання в доступі уповноважених осіб Національної ради до головної станції провайдера програмної послуги для проведення перевірки та/або здійснення моніторингу такого провайдера.
У разі настання однієї або більше обставин, передбачених цим пунктом, складається акт про відмову в проведенні перевірки телерадіоорганізації/ провайдера програмної послуги (додаток 1).
16. Керівник або уповноважений представник ліцензіата під час проведення перевірки:
допускають уповноважених осіб Національної ради до місця проведення перевірки;
створюють умови для проведення перевірки уповноваженими особами Національної ради;
своєчасно надають уповноваженим особам Національної ради пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час перевірки.
Ліцензіат за власним бажанням має право надати матеріали та документи, які сприятимуть об’єктивній оцінці його діяльності.
( Пункт 16 розділу III доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 955 від 20.08.2020 )
У разі неподання ліцензіатом додаткових документів, Національна рада приймає рішення про результати перевірки, виходячи із наявних документів та/або інформації.
( Пункт 16 розділу III доповнено новим абзацом шостим згідно з Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
№ 955 від 20.08.2020 )
17. Уповноважені особи Національної ради, які проводять перевірку ліцензіата:
................Перейти до повного тексту