1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23.10.2017 № 23-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 грудня 2017 р.
за № 1465/31333
Про затвердження Змін до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України
Відповідно до статті 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" , пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 (із змінами), Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 672-р, правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436, що додаються.
2. Юридичному департаменту (Рябцева Т.Б.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови правління Пенсійного фонду України Машкіна В.Г.
Голова правління О. Зарудний
ПОГОДЖЕНО:
Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини
Голова Всеукраїнської організації інвалідів
"Союз організацій інвалідів України"
Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
об'єднань профспілок
Керівник Секретаріату
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні
Виконавчий Віце-президент
Конфедерації роботодавців України
Міністр соціальної політики України


В.В. Лутковська

В.В. Назаренко


О.О. Шубін


Р. Іллічов

О. Мірошниченко
А. Рева
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Пенсійного фонду України
23.10.2017 № 23-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 грудня 2017 р.
за № 1465/31333
ЗМІНИ
до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України
1. У розділі І:
1) у пункті 2:
абзац сьомий викласти у такій редакції:
"номер облікової картки застрахованої особи - унікальний номер електронної персональної облікової картки застрахованої особи;";
доповнити пункт після абзацу сьомого новим абзацом восьмим такого змісту:
"персональна облікова картка - електронна персональна облікова картка застрахованої особи;".
У зв’язку з цим абзаци восьмий-десятий вважати відповідно абзацами дев’ятим-одинадцятим.
доповнити пункт новим абзацом дванадцятим такого змісту:
"Термін "агентський пункт" використовується у значенні, наведеному у Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, затвердженій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 672-р.";
2) абзац перший пункту 3 викласти в такій редакції:
"3. Принципи здійснення прийому та обслуговування осіб органами Пенсійного фонду:";
3) пункт 4 викласти у такій редакції:
"4. Обслуговування осіб органами Пенсійного фонду здійснюється:
стаціонарно - в приміщеннях органів Пенсійного фонду;
на виїзному прийомі, на віддалених робочих місцях, розташованих в приміщеннях територіальних громад, центрах надання адміністративних, соціальних послуг, інших приміщеннях (далі - віддалені робочі місця);
дистанційно;
шляхом надання електронних послуг, у тому числі через агентські пункти.";
4) абзац четвертий пункту 5 після слів "електронній формі" доповнити словами ", шляхом СМС-повідомлення";
5) у пункті 7:
після абзацу першого доповнити новими абзацами другим, третім такого змісту:
"надавати безоплатно будь-якій особі, яка звертається до органу Пенсійного фонду безпосередньо або за допомогою засобів телекомунікації, з питань, що належать до компетенції органів Пенсійного фонду, консультації в усній та письмовій формі щодо застосування законодавства про пенсійне забезпечення, обліку осіб, що підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, їх прав та обов’язків, порядку сплати страхових внесків, заповнення звітності та інших питань відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" ;
надавати на вимогу застрахованої особи інформацію, що міститься на її персональній обліковій картці в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;".
У зв’язку з цим абзаци другий-шостий вважати відповідно абзацами четвертим - восьмим;
доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"забезпечити (за потреби) проведення прийому осіб із залученням фахівців, що володіють мовою жестів.".
2. У розділі ІІ:
1) у пункті 1:
доповнити пункт після абзацу четвертого новим абзацом п’ятим такого змісту:
"реєстрації користувача на веб-порталі;".
У зв’язку з цим абзаци п’ятий, шостий вважати відповідно абзацами шостим, сьомим;
в абзаці шостому слова "після впровадження електронних пенсійних справ - з питань" замінити словами "ведення електронних пенсійних справ - щодо";
доповнити пункт новим абзацом сьомим такого змісту:
"З інших питань, в тому числі щодо даних пенсійної справи, прийом та обслуговування здійснюються в органі Пенсійного фонду за місцем проживання, перебування особи.".
У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим;
2) у пункті 2:
в абзаці другому:
слово "інвалідів" замінити словами "осіб з інвалідністю";
після слів "та/або кабінети" доповнити словами "прилеглої території";
доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"Вхід до приміщення (якщо він не нарівні із підлогою (тротуаром) чи має сходи) має бути облаштований пандусом і звуковим маячком типу "метроном".
Вхідні двері та турнікет повинні мати ширину та конструкцію, яка дає змогу проїхати кріслу колісному. Туалетна кімната для відвідувачів (у разі її наявності) має бути доступною для осіб, які пересуваються на кріслах колісних.
Вхід до приміщення (у тому числі ребра першої і останньої сходинок сходового маршу), шляхи руху відвідувачів, зони очікування та робочі зони повинні бути без бар’єрів (бордюрів, порогів, перепадів, щіток для витирання ніг тощо) та мати маркування засобами тактильного орієнтування, тактильні інформаційні покажчики шрифтом Брайля, тактильні мнемосхеми приміщень тощо.
Сходи та пандус повинні мати поручні з обох боків.
За наявності облаштованих стоянок для автотранспорту на прилеглій території передбачаються із відповідними вказівниками місця для безоплатної стоянки транспорту, яким керують (перевозяться) особи з інвалідністю, у кількості, визначеній Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" .
Облаштування будівель, приміщень та стоянок з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення здійснюється згідно з вимогами відповідних державних будівельних норм, стандартів і правил.
У разі якщо діючі об’єкти неможливо повністю пристосувати для потреб осіб з інвалідністю, відповідно до частини другої статті 27 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" за погодженням з громадськими організаціями інвалідів здійснюється їх розумне пристосування з урахуванням універсального дизайну.";
3) абзац другий пункту 5 після слова "розміщується" доповнити словами "(за наявності)";
4) пункт 6 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Зазначена інформація має бути надрукована на матеріалах із матовою поверхнею чітким шрифтом з висотою літер не менше 15 мм (60 кегль), який контрастує з фоном, та розміщена на висоті між 1200 мм і 1600 мм від підлоги.";
5) пункт 7 викласти у такій редакції:
"7. Прийом та обслуговування осіб органами Пенсійного фонду забезпечуються спеціалістами, до функціональних обов’язків яких належить зазначене питання (далі - сервісний центр).
Схема дій спеціаліста сервісного центру наведена у додатку 1 до цього Положення.";
6) пункт 9 викласти у такій редакції:
"9. Зовнішній вигляд спеціаліста сервісного центру та його поведінка під час прийому мають відповідати Загальним правилам етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженим наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 року № 158, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31 серпня 2016 року за № 1203/29333.".
3. Розділ ІІІ викласти у такій редакції:
"ІІІ. Організація виїзного прийому та надання послуг на віддалених робочих місцях
1. Виїзні прийоми громадян проводяться за необхідності за ініціативою органу Пенсійного фонду або осіб за місцем їх проживання чи місцем роботи та визначаються розпорядчим документом відповідного територіального органу Пенсійного фонду. Місце та час проведення виїзного прийому узгоджуються із власниками (користувачами) приміщень, у яких планується проведення виїзного прийому.

................
Перейти до повного тексту