1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.11.2011 N 1377
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2011 р.
за N 1448/20186
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.12.2003 N 847
На виконання Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 27.04.2011 N 504, та з метою підвищення вимог до ліцензування підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів у вищих навчальних закладах
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 24.12.2003 N 847, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за N 75/8674, виклавши їх у новій редакції, що додаються.
2. Директору департаменту наукової діяльності та ліцензування (Якименко О.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Тимчасово виконуючий
обов'язки Міністра
ПОГОДЖЕНО:
Перший віце-прем'єр-міністр України -
Міністр економічного розвитку
і торгівлі України
В.о. Голови Антимонопольного
комітету України

Є.М.Суліма



А.П.Клюєв

Р.І.Кузьмін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
24.12.2003 N 847
( z0071-04 )
(у редакції наказу
Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
від 29.11.2011 N 1377)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2011 р.
за N 1448/20186
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
надання освітніх послуг у сфері вищої освіти
I. Загальні положення
1.1. Ці Ліцензійні умови розроблені відповідно до Законів України "Про освіту", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про вищу освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 N 1019 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг".
1.2. Ці Ліцензійні умови визначають загальні вимоги та мінімальні нормативи забезпечення навчальних закладів науково-педагогічними та педагогічними кадрами, матеріально-технічною, навчально-методичною та інформаційною базою.
II. Нормативи та вимоги
2.1. Нормативи для підготовки фахівців з вищою освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів (денна форма навчання):
Назва показника (нормативу) Значення показника (нормативу) за
освітньо-кваліфікаційними рівнями
Молодший
спеціаліст
Бакалавр Спеціаліст Магістр
1 2 3 4 5
1. Загальні вимоги
1.1. Концепція діяльності
за заявленим напрямом
(спеціальністю), погоджена
з Радою міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласною, Київською,
Севастопольською міськими
державними адміністраціями
+ + + +
1.2. Заявлений ліцензований
обсяг (денна форма
навчання/заочна форма
навчання)
2. Кадрове забезпечення підготовки фахівців заявленої спеціальності
2.1. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин соціально-
гуманітарного циклу
дисциплін навчального плану
спеціальності (% від
кількості годин)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
2.2. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин
фундаментального циклу
дисциплін навчального плану
спеціальності
(% від кількості годин) (за
винятком військових
навчальних дисциплін)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
з них:
докторів наук або
професорів (при розрахунку
частки докторів наук або
професорів дозволяється
прирівнювати двох
кандидатів наук, доцентів,
які мають стаж
безперервної науково-
педагогічної роботи в
даному навчальному закладі
не менше 10 років, а також
є авторами (співавторами)
підручників, навчальних
посібників з грифом
Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту
України або монографій, до
одного доктора наук або
професора)
10 20,
але не
менше ніж
1 доктор
наук або
професор
на 25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
40,
але не
менше
ніж
1 доктор
наук або
професор
на
25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
2.3. Частка науково-
педагогічних працівників з
науковими ступенями та
вченими званнями, які
забезпечують викладання
лекційних годин фахових
дисциплін навчального плану
спеціальності (% від
кількості годин)
- 75 85 95
у тому числі які працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
50 50 50
з них:
докторів наук або
професорів (при розрахунку
частки докторів наук або
професорів дозволяється
прирівнювати двох
кандидатів наук, доцентів,
які мають стаж
безперервної науково-
педагогічної роботи в
даному навчальному закладі
не менше 10 років, а також
є авторами (співавторами)
підручників, навчальних
посібників з грифом
Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту
України або монографій, до
одного доктора наук або
професора)
10 20,
але не
менше ніж
1 доктор
наук або
професор
на 25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
40,
але не
менше
ніж
1 доктор
наук або
професор
на
25 осіб
ліцензо-
ваного
обсягу
2.4. Частка педагогічних
працівників вищої
категорії, які викладають
лекційні години дисциплін
навчального плану
спеціальності та працюють у
даному навчальному закладі
за основним місцем роботи
(% від кількості годин для
кожного циклу дисциплін
навчального плану)
25 - - -
2.5. Наявність кафедри
(циклової комісії) з
фундаментальної підготовки
+ + + +
2.6. Наявність кафедри зі
спеціальної (фахової)
підготовки, яку очолює
фахівець відповідної
науково-педагогічної
спеціальності:
- + + +
доктор наук або професор +
кандидат наук, доцент +
3. Матеріально-технічна база
3.1. Забезпеченість
лабораторіями, полігонами,
обладнанням,
устаткуванням, необхідними
для виконання навчальних
програм (у % від потреби)
100 100 100 100
3.2. Забезпеченість
студентів гуртожитком (у %
від потреби)
70 70 70 70
3.3. Кількість робочих
комп'ютерних місць на
100 студентів (крім
спеціальностей, які
належать до галузей знань
0102 "Фізичне виховання,
спорт і здоров'я людини" і
0202 "Мистецтво", крім
спеціальності "Дизайн")
6 12 12 12
3.4. Кількість робочих
комп'ютерних місць на
100 студентів (для
спеціальностей, які
належать до галузей знань
0102 "Фізичне виховання,
спорт і здоров'я людини" і
0202 "Мистецтво", крім
спеціальності "Дизайн")
3 6 6 6
3.5. Наявність пунктів
харчування
+ + + +
3.6. Наявність спортивного
залу
+ + + +
3.7. Наявність стадіону або
спортивного майданчика
+ + + +
3.8. Наявність медичного
пункту
+ + + +
4. Навчально-методичне забезпечення
4.1 Наявність освітньо-
кваліфікаційної
характеристики фахівця (у
тому числі варіативної
компоненти)
+ + + +
4.2. Наявність освітньо-
професійної програми
підготовки фахівця (у тому
числі варіативної
компоненти)
+ + + +
4.3. Наявність навчального
плану, затвердженого в
установленому порядку
+ + + +
4.4. Наявність навчально-
методичного забезпечення
для кожної навчальної
дисципліни навчального
плану (% від потреби):
4.4.1. Навчальних і робочих
навчальних програм
дисциплін





100





100





100





100
4.4.2. Планів семінарських,
практичних занять, завдань
для лабораторних робіт (%
від потреби)
100 100 100 100
4.4.3. Методичних вказівок
і тематик контрольних,
курсових робіт (проектів)
100 100 100 100
4.5. Наявність пакетів
контрольних завдань для
перевірки знань з дисциплін
соціально-гуманітарної,
фундаментальної та фахової
підготовки (% від потреби)
100 100 100 100
4.6. Забезпеченість
програмами всіх видів
практик (% від потреби)
100 100 100 100
4.7. Наявність методичних
указівок щодо виконання
дипломних робіт (проектів),
державних екзаменів
+ + + +
4.8. Дидактичне
забезпечення самостійної
роботи студентів (у тому
числі з використанням
інформаційних технологій)
(% від потреби)
100 100 100 100
4.9. Наявність критеріїв
оцінювання знань і вмінь
студентів
+ + + +
5. Інформаційне забезпечення
5.1. Забезпеченість
студентів підручниками,
навчальними посібниками,
наявними у власній
бібліотеці (% від потреби)
100 100 100 100
5.2. Співвідношення
посадкових місць у власних
читальних залах до
загальної чисельності
студентів (% від потреби)
3 5 5 5
5.3. Забезпеченість
читальних залів фаховими
періодичними виданнями
3 4 4 8
5.4. Можливість доступу
викладачів і студентів до
Інтернету як джерела
інформації:
наявність обладнаних
лабораторій
наявність каналів доступу




+

+




+

+




+

+




+

+

................
Перейти до повного тексту