1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.10.2016 № 3004/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 листопада 2016 р.
за № 1440/29570
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3284/5 від 22.10.2018 )
Про затвердження Порядку здійснення контролю за діяльністю працівників органів державної виконавчої служби, приватних виконавців
Відповідно до статей 12, 34 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за діяльністю працівників органів державної виконавчої служби, приватних виконавців, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 25 липня 2013 року № 1494/5 "Про затвердження Порядку проведення Державною виконавчою службою України перевірок діяльності структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, що забезпечують реалізацію повноважень Державної виконавчої служби України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 липня 2013 року за № 1260/23792.
3. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України (Олійник О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України з питань виконавчої служби Шкляра С.В.
Міністр П. Петренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
21.10.2016 № 3004/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 листопада 2016 р.
за № 1440/29570
ПОРЯДОК
здійснення контролю за діяльністю працівників органів державної виконавчої служби, приватних виконавців
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення Міністерством юстиції перевірок діяльності працівників органів державної виконавчої служби (далі – органів ДВС), приватних виконавців, у тому числі стану додержання Конституції України, вимог законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства юстиції України, доручень Міністра юстиції України, та організації роботи щодо їх виконання, дотримання вчинення державними і приватними виконавцями порядку та строків вчинення виконавчих дій, виконання правил діловодства.
2. Основними завданнями здійснення контролю є:
перевірка організації роботи органів ДВС, приватних виконавців, у тому числі дотримання вимог до офісу приватного виконавця, страхування цивільно-правової відповідальності, наявності осіб, що працюють на умовах правових чи трудових договорів, умов зберігання архіву, печаток тощо;
перевірка дотримання державними і приватними виконавцями правил ведення діловодства, правильності формування документів;
перевірка дотримання державними і приватними виконавцями порядку вчинення виконавчих дій;
виявлення порушень законодавства у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб);
надання рекомендацій з усунення причин, унаслідок яких допущено порушення;
застосування до державних і приватних виконавців заходів реагування, передбачених законодавством, у разі виявлення під час перевірки допущених ними порушень;
узагальнення результатів перевірок з метою визначення типових порушень, недоліків, помилок, що допускаються державними і приватними виконавцями;
поширення позитивного досвіду роботи.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
комплексна перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряються всі напрями діяльності органів ДВС, приватного виконавця;
контрольна перевірка - перевірка стану діяльності органів ДВС, яка проводиться з метою визначення стану рекомендацій, наданих під час попередніх перевірок;
планова перевірка - комплексна, цільова, контрольна перевірка діяльності органів ДВС, приватного виконавця, що проводиться на підставі плану, який затверджується Міністерством юстиції;
позапланова перевірка - незапланована перевірка діяльності органів ДВС, приватних виконавців;
цільова перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряється один або декілька напрямів діяльності органу ДВС.
4. Комплексна перевірка діяльності органів ДВС проводиться раз на три роки.
Цільова перевірки діяльності органів ДВС проводиться раз на два роки.
Контрольна перевірка за результатами діяльності органів ДВС проводиться в строки визначені в довідці за результатами попередньої перевірки.
5. Організація проведення перевірок покладається на структурні підрозділи апарату Міністерства юстиції в межах їх компетенції, відповідно до мети та завдань перевірки.
Структурні підрозділи Міністерства здійснюють підготовку річних планів проведення комплексних, цільових та контрольних перевірок діяльності органів ДВС, приватних виконавців та подають їх на затвердження до Міністерства юстиції.
II. Організація проведення перевірок органів ДВС
1. Для проведення перевірок Міністерством юстиції утворюється робоча група.
До складу робочої групи, крім працівників структурних підрозділів апарату Міністерства юстиції, можуть залучатися працівники органів ДВС, які мають високий професійний рівень та досвід практичної роботи не менше 5 років.
До складу робочої групи для проведення перевірки не залучаються працівники, залучення яких призведе до виникнення конфлікту інтересів.
У разі виникнення конфлікту інтересів під час проведення перевірки член робочої групи невідкладно у письмовій формі повідомляє керівника робочої групи, а у разі його відсутності – заступника керівника робочої групи.
У такому випадку керівник робочої групи або у разі його відсутності заступник керівника робочої групи вживає заходів щодо усунення конфлікту інтересів, зокрема доручає такому члену робочої групи виконувати інші завдання, визначені планом перевірки.
Керівник структурного підрозділу Міністерства юстиції, відповідальний за проведення перевірки, готує доповідну записку із зазначенням строків проведення перевірки, складу робочої групи і плану перевірки та проект наказу про проведення перевірки.
Зазначені документи узгоджуються з керівником структурного підрозділу з питань фінансово-господарської діяльності Міністерства юстиції та заступником Міністра юстиції – керівником апарату та надаються керівником структурного підрозділу Міністерства юстиції, відповідальним за проведення перевірки, до структурного підрозділу з питань управління персоналом для підготовки проекту відповідного наказу.
Структурний підрозділ Міністерства юстиції, відповідальний за проведення перевірки, доводить наказ про проведення перевірки до відома працівників структурних підрозділів Міністерства юстиції та органів ДВС, які беруть участь у перевірці, органу ДВС, що підлягає перевірці.
У разі проведення позапланової перевірки наказ доводиться до відома – в день видання наказу, а у разі проведення планової перевірки – за 5 днів до проведення перевірки.
Строк перевірки може бути продовжений заступником Міністра юстиції – керівником апарату на підставі доповідної записки керівника робочої групи.
2. Після прибуття робочої групи до органу ДВС, який підлягає перевірці, проводиться нарада за участю членів робочої групи, керівництва та відповідальних працівників органу ДВС, який перевірятиметься, з питань організації здійснення перевірки та ознайомлення зазначених посадових осіб з планом її проведення. У разі необхідності на нараду можуть запрошуватись керівники відповідних головних територіальних управлінь юстиції.
Члени робочої групи здійснюють перевірку відповідно до своєї компетенції в установлені строки та згідно з планом перевірки.
Робоча група організовує свою роботу так, щоб не перешкоджати органу ДВС, що перевіряється, у здійсненні покладених на нього повноважень та завдань.
Під час перевірки члени робочої групи аналізують діяльність органу ДВС, що перевіряється; узагальнюють матеріали перевірки, формулюють висновки про ефективність функціонування органу ДВС; готують рекомендації з удосконалення роботи; надають методичну та практичну допомогу органу ДВС з метою усунення виявлених недоліків.
Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо збереження державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення інформації, що стала відома під час її проведення.
3. Під час перевірки члени робочої групи мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх та долучати копії до матеріалів перевірки;
отримувати необхідні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від посадових осіб органу ДВС, що перевіряється;
отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за виконанням покладених на орган ДВС завдань;
отримувати від посадових осіб органу ДВС, у якому проводиться перевірка, усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та вимагати від цих осіб невідкладного усунення виявлених порушень;
перевіряти повноту усунення недоліків та порушень, виявлених під час попередніх перевірок.
Керівнику органу ДВС, у якому проводиться перевірка, надається право на усунення виявлених під час перевірки недоліків, якщо таке можливо безпосередньо під час перевірки. У такому разі такі недоліки та факт їх усунення зазначаються у довідці про результати перевірки.
4. За результатами перевірки складається довідка у двох примірниках, яка має розкривати визначені планом перевірки питання, містити аналіз діяльності органу ДВС, що перевірявся, повний перелік встановлених фактів порушень чинного законодавства (у разі виявлення порушень), висновки та рекомендації (у разі необхідності) щодо покращення діяльності.
Довідка готується винятково на перевірених достовірних фактах і прикладах. При підготовці довідки повинні бути дотримані об'єктивність і вичерпність опису виявлених порушень чинного законодавства і недоліків у діяльності органу ДВС.
Довідка складається з чотирьох частин:
вступної, де наводяться дата підписання довідки за результатами перевірки; найменування органу ДВС, що перевірявся; підстави для проведення перевірки; прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що проводили перевірку; вид перевірки; період, за який проводилась перевірка; строк проведення перевірки; інформація про попередню перевірку (за потреби та якщо така проводилась);
описової, де зазначаються показники, які характеризують діяльність органу ДВС з напрямів, які перевірялися, та в разі виявлення конкретні порушення законодавства у діяльності з посиланням на документи, використані при перевірці; зміст порушення; період, у якому таке порушення здійснено; перелік документів, що не були надані під час здійснення перевірки;
висновку, в якому відображається узагальнений опис результату перевірки та в разі виявлених перевіркою порушень законодавства в діяльності органу ДВС наводяться посилання на відповідні підпункти, пункти, статті нормативно-правових актів;
рекомендацій, де надаються пропозиції щодо покращення стану діяльності, у разі виявлення порушень і недоліків у діяльності органу ДВС з перевірених напрямів зазначаються необхідні заходи щодо їх усунення.
Довідка готується у строк до 5 робочих днів після завершення перевірки у трьох примірниках.
Довідка підписується керівником та членами робочої групи та один примірник надається для ознайомлення керівнику органу ДВС, що перевірявся.
На останньому аркуші довідки зазначаються кількість складених примірників, відмітка про вручення примірника керівнику органу ДВС, що перевірявся.
5. Керівник органу ДВС, що перевірявся, візує довідку та за необхідності викладає письмово пропозиції та обґрунтовані пояснення і спростування стосовно наведених у довідці фактів і висновків, з яких виникли розбіжності.
6. За результатами перевірки за необхідності проводиться нарада за участю членів робочої групи та працівників органу ДВС, що перевірявся, на яку може бути запрошений керівник відповідного головного територіального управління юстиції.

................
Перейти до повного тексту