1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Інструкція


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату України
14.10.2004 N 558
( z1377-04 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 жовтня 2004 р.
за N 1380/9979
( Документ втратив чинність починаючи зі звіту за 2007 рік на підставі Наказу Державного комітету статистики N 306 від 20.08.2007 )
ІНСТРУКЦІЯ
щодо складання форми державного статистичного спостереження N 2-програми "Виконання завдань програм та державного замовлення за пріоритетними напрямами інноваційної діяльності за січень-_______ 200_ року"
Загальні положення
Звіт за формою N 2-програми складають юридичні особи усіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання (далі - організації), що у звітному періоді здійснювали реалізацію середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, затверджених Верховною Радою України, через державні програми, інноваційні програми, інноваційні проекти та інноваційні проекти технологічних парків відповідно до Закону України "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні".
Якщо організація має структурні підрозділи, які не включені до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України (далі - ЄДРПОУ), то дані про них включаються у звіт головної організації. Відособлені підрозділи (філії, відділення) наукових організацій, що включені до ЄДРПОУ, звітують самостійно незалежно від того, мають вони самостійний баланс чи ні.
Усі вартісні показники наводяться у тис. грн. з одним десятковим знаком.
Порядок складання форми
У графі 1 заповнюється код міністерства чи іншого центрального органу, який є розпорядником коштів для організації, тобто відомством, що фінансує виконання завдань програм та державного замовлення з пріоритетних напрямів інноваційної діяльності організації (підприємства).
У графі 2 наводиться шифр програми, у рамках якої виконуються завдання програм та державного замовлення з пріоритетних напрямів інноваційної діяльності.
У графі 3 указується код завдання (проекту), що виконується.
У графі 4 вказується стадія розробки за проектом, що розробляється:
1 - робочий проект;
2 - виготовлення дослідного зразка;
3 - впровадження у виробництво чи інші форми широкого застосування.
У графі 5 зазначається дата фактичного початку виконання робіт за завданням (проектом) і записується цифрами: рік - чотиризначне число, квартал - двозначне число. Наприклад, I квартал 2005 року: 200501. Якщо виконання завдання не було розпочато ні у звітному періоді, ні у попередні періоди, проставляється 000000.
У графі 6 зазначається дата закінчення робіт за завданням (як у графі 5), яка вказана у договорі, у графі 7 - дата, коли роботи за завданням програми були закінчені фактично. Якщо виконання завдання у звітному періоді не закінчилося, зазначається 000000.
У графі 8 наводять дані про загальні витрати (поточні і капітальні) на інноваційну діяльність (розробка і впровадження технологічно нових або значно удосконалених продуктів, послуг або методів їх виробництва (надання послуг), технологічно нових або значно удосконалених виробничих методів), виконані як власними силами організації, так і витрати на оплату робіт, послуг сторонніх організацій.
До складу поточних витрат включають витрати на оплату праці працівників, зайнятих розробкою і впровадженням інновацій, відрахування на соціальні потреби, а також інші витрати, які не відносяться до капітальних витрат, такі як витрати на придбання сировини, матеріалів, устатковання тощо, які необхідні для забезпечення інноваційної діяльності, що проводиться організацією протягом звітного періоду.
До складу капітальних вкладень входять щорічні витрати на створення і збільшення розмірів, а також придбання необоротних активів довгострокового користування (більше одного року), які не призначені для продажу, що здійснюються у зв'язку з розробкою і впровадженням інновацій. Вони складаються із витрат на придбання машин, устатковання, інших основних засобів, на придбання споруд, земельних ділянок і об'єктів природокористування, необхідних для здійснення інноваційної діяльності.
Дані про витрати на інновації наводять за вартістю їх придбання (з урахуванням податку на додану вартість). При цьому не має значення на якій стадії знаходиться інноваційний процес (впровадження нововведення): на заключній, коли устатковання уже працює, освоєне в експлуатації, тобто налагоджено виробництво і випускається продукція (надається послуга), чи на початковій, проміжній стадії (наприклад, коли тільки здійснюється монтаж нового устатковання або воно лише готове до експлуатації, але ще не працювало, не випробуване у виробництві і не використовувалось для випуску продукції (надання послуг).
Усі витрати на інновації, які здійснювались у звітному періоді, враховуються повністю.
До витрат на інновації включають:
витрати на дослідження і розробки, виконані як власними силами, так і за замовленням сторонніми організаціями;
витрати на придбання та впровадження прогресивних (на новій технологічній основі) машин, устатковання та інших засобів виробництва та обладнання (ураховуючи інтегроване програмне забезпечення), необхідних для впровадження нових чи вдосконалених технологічних процесів; машин та обладнання, які не вдосконалюють виробничі потужності, але необхідні для випуску нової продукції (виконання робіт, надання послуг);
витрати на придбання нових технологій, які використані для реалізації інновацій, враховуючи придбання організацією як патентних ліцензій (прав на патенти, ліцензій на використання винаходів, корисних моделей, промислових зразків, виплати ліцензіару), так і безпатентних ліцензій, ноу-хау, нових технологій в розукомплектованому вигляді, а також товарних знаків, інших інжинірингових, консалтингових послуг, придбаних від сторонніх підприємств, приватних осіб тощо і які відносяться до здійснення інновацій.
Інші витрати.
Під науковими дослідженнями і розробками розуміють творчу діяльність, яка здійснюється на систематичній основі з метою збільшення наукових знань і розробки нових або значно удосконалених продуктів (послуг) і методів їх виробництва (надання), нових або значно удосконалених виробничих процесів, а також пошуку нових областей призначення цих знань.
До складу витрат на дослідження і розробки входять:
витрати на оплату праці працівників облікового складу, що виконували наукові дослідження і розробки;
обов'язкові відрахування за встановленими законодавством нормами;
витрати на придбання і виготовлення спеціальних інструментів, пристосувань, приладів, стендів, апаратів, механізмів, пристроїв та іншого спеціального устатковання, необхідного для виконання конкретної теми, включаючи витрати на його проектування, транспортування й установку;
вартість придбаних на стороні сировини і матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, палива, енергії усіх видів, природної сировини, робіт та послуг виробничого характеру, які виконуються сторонніми підприємствами;
капітальні вкладення на дослідження і розробки, у т. ч. на придбання земельних ділянок, будівництво або купівлю споруд, на придбання устатковання, що включаються до складу основних фондів, інші капітальні вкладення, пов'язані з дослідженнями і розробками (до них не включаються капітальні вкладення на будівництво житла, об'єктів культурно-побутового призначення тощо, не пов'язані з науковими дослідженнями та розробками);
інші витрати, пов'язані з виконанням досліджень і розробок.
Із складу витрат на дослідження і розробки виключається сума амортизаційних відрахувань на повне відновлення основних фондів науково-дослідної діяльності.
Із загального обсягу витрат у графі 9 наводяться капітальні вкладення.
До графи 10 уключаються дані про обсяг реалізованої інноваційної продукції (робіт, послуг), виробленої в результаті реалізації інноваційних пріоритетів через державні, регіональні програми та держзамовлення.
Із загального обсягу реалізованої інноваційної продукції (робіт, послуг) у графі 11 наводять обсяг реалізованої інноваційної принципово нової продукції (робіт, послуг).
У графах 12-16 указуються дані про результати виконаних завдань (проектів), а саме: кількість створених нових видів виробів, нових технологій, у тому числі ресурсозберігаючих, нових матеріалів, речовин тощо, отриманих у результаті виконання кожного із завдань.
У графі 17 наводяться дані про загальний обсяг фінансування, затверджений для виконання завдання вищевказаних програм чи держзамовлення організації на звітний період.
У графі 18 вказується сума коштів, фактично отриманих з початку року для виконання завдань (проектів) зазначених програм чи держзамовлення.
У графах 19-25 фактичний обсяг фінансування, що надійшов з початку року, розподіляється за джерелами:
у графі 19 - кошти консолідованого бюджету (державного та місцевих бюджетів);
у графі 20 - кошти державного бюджету;
у графі 21 - кошти місцевих бюджетів;
у графі 22 - кошти замовників України;
у графі 23 - кошти іноземних замовників;
у графі 24 - власні кошти організації;
у графі 25 - кошти інших джерел.
У графі 26 вказується стан виконання кожного із завдань (проектів): 1 - виконано, 2 - розпочато, 3 - не розпочато.
У графі 27 вказується причина, за якою завдання (проект) не виконувалося, не було розпочате або не було закінчене (у випадку, коли строк виконання або закінчення робіт припадає на звітний період):
відсутність коштів;
недостатнє фінансування;
відсутність матеріально-технічної бази;
відсутність договору;
відмова виконавця;
інші причини (зазначити).
Довідка
У рядку 101 наводиться загальна чисельність працівників, які брали участь у виконанні завдань програм. З них виділяється число тих, що мають науковий ступінь доктора (рядок 102) і кандидата (рядок 103) наук.
Директор Департаменту
статистики послуг

І.В.Калачова
----------------------------------------------
| КОД ЄДРПОУ | | | | | | | | |
----------------------------------------------
Державне статистичне спостереження
Конфіденційність статистичної інформації забезпечується
статтею 21 Закону України "Про державну статистику"

................
Перейти до повного тексту