- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2007 р.
за № 1308/14575
Про затвердження Інструкції про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Служби безпеки України та членам їх сімей житлових приміщень
1. Затвердити Інструкцію про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Служби безпеки України та членам їх сімей житлових приміщень, що додається.
2. Директору Департаменту господарського забезпечення забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту господарського забезпечення.
4. З цим наказом ознайомити особовий склад Служби безпеки України.
Т.в.о. Голови Служби |
В. Наливайченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Служби безпеки України
06.11.2007 № 792
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2007 р.
за № 1308/14575
ІНСТРУКЦІЯ
про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Служби безпеки України та членам їх сімей житлових приміщень
( Нумерацію розділів Інструкції арабськими цифрами замінено нумерацією римськими цифрами згідно з Наказом Служби безпеки
№ 71 від 25.02.2013 )
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок організації забезпечення та надання житлових приміщень військовослужбовцям - особам офіцерського (у тому числі тим, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Служби безпеки України (далі - СБ України), а також особам, звільненим з військової служби в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у СБ України після звільнення (далі - співробітники) та членам їх сімей, уключаючи членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли, пропали безвісти під час проходження військової служби, які перебувають на обліку осіб та потребують поліпшення житлових умов (далі - члени їх сімей).
1.2. Державні службовці, службовці та працівники, які проходять службу (працюють) у СБ України, забезпечуються житловими приміщеннями відповідно до вимог чинного законодавства.
1.3. З метою забезпечення прозорості механізму надання житла співробітникам та членам їх сімей відомості про кількість житлових приміщень, що підлягає розподілу і що розподілено, подаються органами, закладами, установами СБ України, штабом Антитерористичного центру при СБ України до підрозділу Центрального управління, відповідального за господарське забезпечення у СБ України (далі - ПГЗ). Узагальнена інформація повинна систематично висвітлюватися на офіційному веб-сайті СБ України.
II. Житлово-побутові комісії
2.1. Житлово-побутові комісії утворюються у Центральному управлінні, його підрозділах, а за потреби у їх структурних підрозділах зі статусом Головного управління або які є розпорядниками бюджетних коштів (крім тих, що здійснюють діяльність у місті Києві), а також в органах, закладах, установах СБ України, штабі Антитерористичного центру при СБ України з метою дотримання вимог чинного законодавства при веденні обліку співробітників, які потребують поліпшення житлових умов, та членів їх сімей, розподілу та використання житлової площі.
( Абзац перший пункту 2.1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 168 від 18.04.2024 )
Питання, пов’язані з забезпеченням житлом співробітників штабу Антитерористичного центру при СБ України, закладів, установ СБ України, а також регіональних органів, які здійснюють діяльність у місті Києві та Київській області та не ведуть житлове будівництво (крім Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області та Національної академії СБ України, які ведуть окремий квартирний облік), вирішуються в порядку, встановленому для співробітників підрозділів Центрального управління СБ України.
2.2. Житлово-побутові комісії (крім житлово-побутових комісій, зазначених у абзаці дев’ятому цього пункту):
організовують ведення квартирного обліку;
здійснюють розгляд рапортів (звернень) співробітників СБ України та членів їх сімей про зарахування на квартирний облік, внесення змін до справ квартирного обліку, зняття з квартирного обліку, надання житлових приміщень, включення (виключення) до (з) списків осіб, які мають право на першочергове чи позачергове одержання житлових приміщень, з інших питань житлового забезпечення;
здійснюють розгляд матеріалів щодо правомірності перебування військовослужбовців Служби безпеки України та членів їх сімей на квартирному обліку та у списках осіб, які мають право на першочергове чи позачергове одержання житлових приміщень, та перегляд рішень про надання їм житла в порядку, установленому законодавством;
здійснюють перегляд раніше прийнятих рішень з питань житлового забезпечення;
організовують перевірку житлових умов співробітників СБ України у випадках, визначених законодавством;
взаємодіють з органами державної влади, органами місцевого самоврядування і громадськими організаціями відповідно до законодавства та компетенції;
розглядають інші питання відповідно до законодавства.
Житлово-побутові комісії підрозділів Центрального управління СБ України (у тому числі їх структурних підрозділів зі статусом Головного управління), а також житлово-побутові комісії штабу Антитерористичного центру при СБ України, закладів та установ СБ України, зазначених в абзаці другому пункту 2.1 цього розділу, здійснюють повноваження, визначені абзацами третім - шостим цього пункту.
( Абзац дев'ятий пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 331 від 30.09.2022 )
2.3. Житлово-побутова комісія затверджується у складі голови комісії, заступника голови комісії, членів комісії та її секретаря. Загальний склад житлово-побутової комісії повинен становити не менше семи осіб.
Склад житлово-побутової комісії Центрального управління затверджується наказом Центрального управління СБ України.
Склад інших житлово-побутових комісій затверджується наказом підрозділу Центрального управління, органу, закладу, установи СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України.
Члени житлово-побутової комісії Центрального управління призначаються з числа представників підрозділів Центрального управління (у тому числі їх структурних підрозділів зі статусом Головного управління), штабу Антитерористичного центру при СБ України, які за посадою мають бути не нижче заступників керівників цих підрозділів (штабу Антитерористичного центру при СБ України).
( Абзац четвертий пункту 2.3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 331 від 30.09.2022 )
2.4. Голова житлово-побутової комісії організовує роботу комісії та забезпечує для цього необхідні умови.
Голова житлово-побутової комісії зобов’язаний:
здійснювати керівництво діяльністю житлово-побутової комісії та вести її засідання;
визначати дату та порядок денний проведення засідань житлово-побутової комісії;
попередньо розглядати матеріали, які будуть обговорюватися на засіданні житлово-побутової комісії;
бути присутнім на всіх засіданнях житлово-побутової комісії (крім випадків неможливості прибуття з поважних причин - відрядження, відпустка чи хвороба);
забезпечувати дотримання вимог законодавства України в діяльності житлово-побутової комісії.
Голова житлово-побутової комісії має право:
скликати засідання житлово-побутової комісії;
вносити пропозиції на засіданні житлово-побутової комісії для прийняття рішень з питань, які належать до її компетенції;
вимагати від посадових осіб СБ України виконання рішень житлово-побутової комісії;
звертатися до органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань, що стосуються прийнятих житлово-побутовою комісією рішень чи проектів її рішень;
доручати членам житлово-побутової комісії підготовку матеріалів з окремих питань для винесення їх на розгляд житлово-побутової комісії.
2.5. Заступник голови житлово-побутової комісії виконує обов’язки голови комісії у разі його відсутності (відрядження, відпустка чи хвороба).
На заступника голови житлово-побутової комісії поширюються права та обов’язки членів комісії.
2.6. Секретар житлово-побутової комісії за дорученням голови комісії:
забезпечує скликання засідань житлово-побутової комісії;
складає протоколи засідань житлово-побутової комісії;
готує проекти протоколів та інших документів, що стосуються діяльності житлово-побутової комісії;
виконує інші завдання, що пов’язані із забезпеченням діяльності житлово-побутової комісії;
відповідає за належне ведення та збереження документів, створених у процесі діяльності житлово-побутової комісії;
здійснює ознайомлення членів комісії (у разі їх звернення) з обліковими квартирними справами осіб, питання яких виноситься на розгляд житлово-побутової комісії.
У разі відсутності секретаря житлово-побутової комісії особою, яка виконує його обов’язки, за рішенням голови житлово-побутової комісії тимчасово призначається один із членів житлово-побутової комісії.
Секретар житлово-побутової комісії не має права голосу на засіданнях комісії.
2.7. Члени житлово-побутової комісії зобов’язані:
бути присутніми на всіх засіданнях житлово-побутової комісії (крім випадків неможливості прибуття з поважних причин: відрядження, відпустка чи хвороба);
опрацьовувати всі документальні матеріали, що виносяться на розгляд засідань житлово-побутової комісії, як під час проведення засідань, так і під час підготовки до них;
дотримуватися вимог законодавства в діяльності житлово-побутової комісії;
брати участь в перевірках житлових умов військовослужбовців СБ України та членів їх сімей у випадках, передбачених законодавством.
2.8. Члени житлово-побутової комісії мають право:
вносити пропозиції до порядку денного засідання житлово-побутової комісії, а також стосовно організації роботи житлово-побутової комісії, поліпшення житлових умов військовослужбовців СБ України та членів їх сімей, ведення квартирного обліку та з інших питань, які належать до компетенції житлово-побутової комісії;
за дорученням голови житлово-побутової комісії здійснювати підготовку матеріалів з окремих питань для розгляду їх на засіданні житлово-побутової комісії;
ознайомлюватися і вивчати документальні матеріали облікових квартирних справ з метою встановлення правомірності прийняття рішення або формування власної позиції з питань, підготовлених до розгляду на засіданні житлово-побутової комісії, у тому числі шляхом звернення до відповідного структурного підрозділу ПГЗ;
викладати на засіданнях житлово-побутової комісії окрему думку, яка вноситься до протоколу.
2.9. Житлово-побутова комісія здійснює свою роботу в формі засідань, які проводяться не менше ніж раз на місяць (за винятком випадків, коли відсутні питання, що можуть бути включені до її порядку денного).
Перелік питань для розгляду (порядок денний), дату, час та місце проведення засідання визначає голова житлово-побутової комісії.
Підготовку матеріалів на розгляд житлово-побутової комісії Центрального управління СБ України здійснює відповідний структурний підрозділ ПГЗ з урахуванням доручень керівництва СБ України, пропозицій керівників підрозділів Центрального управління, органів, закладів, установ СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України, співробітників СБ України та інших громадян відповідно до законодавства.
Проекти протоколів та порядок денний засідання житлово-побутової комісії Центрального управління СБ України з метою належного опрацювання членами комісії та підготовки можливих пропозицій передаються їм не пізніше ніж за 5 робочих днів до запланованого засідання в електронній формі з відповідною документальною фіксацією вказаного факту.
У разі призначення головою комісії позапланового засідання проекти протоколів та порядок денний передаються членам комісії заздалегідь до початку засідання.
Про дату, час та місце проведення засідання члени комісії повідомляються особисто секретарем житлово-побутової комісії або за допомогою засобів зв’язку.
2.10. Підготовку матеріалів на розгляд житлово-побутової комісії підрозділу Центрального управління (у тому числі його структурних підрозділів), органу, закладу, установи СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України здійснює секретар відповідної комісії.
Проект протоколу та порядок денний засідання житлово-побутової комісії підрозділу Центрального управління (у тому числі його структурних підрозділів), органу, закладу, установи СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України з метою належного опрацювання їх членами комісії та підготовки можливих пропозицій передаються їм не пізніше ніж за два робочих дні до запланованого засідання.
( Пункт 2.10 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 331 від 30.09.2022 )
2.11. На засідання житлово-побутової комісії в установлених законодавством випадках запрошується особа, стосовно якої розглядається питання.
2.12. Засідання житлово-побутової комісії є правомірним за наявності на засіданні не менше двох третин членів затвердженого складу такої комісії.
Рішення приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від загального затвердженого складу житлово-побутової комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови житлово-побутової комісії.
2.13. За результатами розгляду на засіданні питань житлово-побутовою комісією приймаються рішення.
Рішення житлово-побутової комісії оформлюються протоколом, який підписується головою комісії, всіма членами комісії, що були присутні на її засіданні, та секретарем комісії.
( Абзац другий пункту 2.13 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 345 від 30.11.2020 )
У протоколі зазначається розподіл голосів ("за", "проти", "утримався") при прийнятті кожного рішення.
У разі незгоди з рішенням житлово-побутової комісії окрема думка члена комісії зазначається в протоколі засідання.
2.14. Рішення житлово-побутової комісії Центрального управління СБ України затверджуються Головою СБ України або його першим заступником чи заступником.
Рішення житлово-побутової комісії органу, закладу та установи СБ України, а також структурного підрозділу у підрозділі Центрального управління, який є розпорядником бюджетних коштів, затверджуються керівником відповідного підрозділу, органу, закладу та установи СБ України.
Рішення житлово-побутових комісій підрозділів Центрального управління (у тому числі його структурних підрозділів зі статусом Головного управління), штабу Антитерористичного центру при СБ України, закладів та установ СБУ, зазначених в абзаці другому пункту 2.1 цього розділу, після їх підписання в порядку, визначеному пунктом 2.13 цього розділу, затверджуються їх керівниками та враховуються при подальшому розгляді відповідних питань житлово-побутовою комісією Центрального управління СБ України.
2.15. Безпосереднє виконання рішень житлово-побутової комісії покладається на ПГЗ та посадових осіб підрозділів Центрального управління, органів, закладів, установ СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України, в частині, що стосується їхніх повноважень.
III. Облік співробітників, які потребують поліпшення житлових умов, та членів їх сімей
3.1. Усі питання, пов'язані із забезпеченням житлом співробітників, вирішуються за місцем перебування їх на обліку як осіб, що потребують поліпшення житлових умов, відповідною житлово-побутовою комісією.
Рішення житлово-побутової комісії Центрального управління СБ України приймається з урахуванням пропозицій житлово-побутових комісій підрозділів Центрального управління СБ України (у тому числі їх структурних підрозділів), штабу Антитерористичного центру СБ України, закладів та установ СБУ, зазначених в абзаці другому пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції.
Рапорти та заяви співробітників, осіб, звільнених із військової служби, членів їх сімей підлягають розгляду на засіданні житлово-побутової комісії у строк не більше одного місяця від дня їх надходження. При цьому загальний строк вирішення відповідною житлово-побутовою комісією питань, порушених у таких рапортах та заявах, не може перевищувати сорока п’яти днів (крім випадків розгляду питань зарахування на квартирний облік, рішення за якими приймаються у місячний строк з дня подання співробітником усіх необхідних документів).
( Пункт 3.1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Служби безпеки
№ 124 від 12.05.2020 )
3.2. Співробітники визнаються такими, що потребують поліпшення житлових умов, відповідно до законодавства України.
3.3. Співробітники, у яких потреба у поліпшенні житлових умов виникла в результаті перереєстрації з житлової площі, що відповідає рівню середньої забезпеченості громадян житлом у даному населеному пункті, на житлову площу, меншу за вищевказану норму, не беруться на квартирний облік протягом п'яти років з моменту перереєстрації.
3.4. Для зарахування на облік співробітник подає на ім’я керівника підрозділу Центрального управління (його структурного підрозділу, у якому утворено житлово-побутову комісію), органу, закладу, установи СБ України, штабу Антитерористичного центру при СБ України рапорт про зарахування його на квартирний облік, який підписується військовослужбовцем та повнолітніми членами його сім’ї, що проживають разом із співробітником і бажають стати на квартирний облік. У рапорті зазначаються:
( Абзац перший пункту 3.4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 168 від 18.04.2024 )
попередні місця роботи (служби), у тому числі в інших державних органах (військових формуваннях, утворених відповідно до чинного законодавства України);
місцезнаходження і характеристика займаного житлового приміщення;
наявність (відсутність) житлового приміщення (житлових приміщень) на праві власності;
наявність службового житлового приміщення за попереднім місцем роботи (служби).
Співробітники, які приймаються на квартирний облік на пільгових умовах або користуються правом першочергового та позачергового одержання житлових приміщень, зазначають про це у рапорті з доданням до нього відповідних документів.
3.5. До рапорту додаються:
інформація про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) осіб згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року
№ 265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад" (на кожного члена сім’ї);
довідка за матеріалами особової справи співробітника про склад його сім’ї;
довідка про те, чи перебувають повнолітні члени сім’ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчих органах місцевих рад);
документи, що підтверджують право на першочергове чи позачергове одержання житла, інші пільги;
заява про згоду на обробку персональних даних щодо кожного члена сім’ї відповідно до вимог пункту 1 частини першої
статті 11 Закону України "Про захист персональних даних".
У разі якщо інформація, що міститься в доданих до рапорту документах, є недостатньою для визначення житлово-побутовою комісією потреби співробітника та членів його сім’ї у поліпшенні житлових умов, житлово-побутова комісія додатково запитує від співробітника через керівника органу, закладу, установи СБ України або керівника структурного підрозділу такі документи (залежно від обставин, які підлягають з’ясуванню та мають значення для прийняття обґрунтованого рішення за рапортом):
копію паспорта громадянина України;
копію свідоцтва про шлюб та про народження дітей (за наявності);
копію документа, у якому зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
витяг або інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім’ї нерухоме майно, а також відомості про виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, обтяження таких прав та про внесені зміни до відповідного запису Державного реєстру прав на нерухоме майно;
копію технічного паспорта на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у житловому будинку (гуртожитку), форма якого визначена додатком 3 до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року № 127,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 582/5773 (за наявності);
медичний висновок, форма якого визначена додатком 3 до Переліку хронічних захворювань, при яких особи, які страждають цими захворюваннями, не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я Української РСР від 08 лютого 1985 року № 52 (за наявності);
копію договору піднайму жилого приміщення у будинку державного або громадського житлового фонду чи договору найму жилого приміщення у будинку житлово-будівельного кооперативу або в будинку (частині будинку), квартирі, що належать громадянину на праві приватної власності (за наявності).
Інші документи у разі потреби можуть бути запитані житлово-побутовими комісіями у відповідних державних органів, установ, організацій, громадян через керівників органів, закладів та установ СБ України.
Житлово-побутові комісії перевіряють житлові умови співробітника та членів його сім’ї, які бажають разом з ним стати на квартирний облік, і за результатами перевірки складають акт. У разі розгляду питань про зарахування співробітника на квартирний облік без подружжя додатково можуть бути досліджені житлові умови другого з подружжя (за його згодою) з метою встановлення обставин, що можуть бути враховані при визначенні потреби такого співробітника в поліпшенні житлових умов.
3.6. При зарахуванні співробітників на квартирний облік у протоколі зазначається дата зарахування на облік, склад сім'ї, підстави для зарахування на облік, вид черговості (загальна черга, у першу чергу, поза чергою), а також підстави включення до списків осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житлових приміщень, а в разі відмови в зарахуванні на облік - підстави відмови з посиланням на відповідні норми актів законодавства.
3.7. Датою зарахування на облік уважається день, коли житлово-побутовою комісією винесено рішення про зарахування співробітника на облік.
3.8. Зарахування на квартирний облік у складі сім'ї співробітника його дружини, непрацездатних батьків, інших осіб, що перебувають на його утриманні, які раніше не проживали з ним та мають житло у приватній власності за попереднім місцем проживання, відбувається після доведення до них під підпис умов надання житлових приміщень, передбачених
статтею 48 Житлового кодексу України.
( Пункт 3.8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 331 від 30.09.2022 )
3.9. Співробітники, узяті на квартирний облік, уносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень, що ведеться за формою згідно з додатком 4 до
Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів Української РСР і Української республіканської ради професійних спілок від 11.12.84 № 470 (далі - Правила). Ця книга повинна бути пронумерована, прошнурована, підписана секретарем житлово-побутової комісії і скріплена печаткою відповідного органу, закладу чи установи СБ України. Ця книга зберігається як документ статистичної звітності.
( Абзац перший пункту 3.9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 284 від 29.05.2014 )
Облік співробітників та членів їх сімей, які перебувають у черзі на одержання житлових приміщень, може в установленому порядку вестись в електронному вигляді.
( Абзац другий пункту 3.9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 71 від 25.02.2013 )
З числа зазначених співробітників складаються списки осіб, які користуються правом позачергового та першочергового одержання житлових приміщень, що ведуться за формою згідно з додатками 5 і 6 до
Правил.
3.10. На кожного співробітника, зарахованого на облік, оформлюється облікова справа.
Витяги з протоколів засідань житлово-побутової комісії про: зарахування на квартирний облік, зміну складу сім'ї, уключення (виключення) до списків пільгового забезпечення житлом, затверджені секретарем житлово-побутової комісії, є обов'язковими для долучення до облікових справ.
Облікова справа зберігається за місцем перебування співробітника на обліку протягом п'яти років після надання йому житла для постійного проживання. Після закінчення зазначеного строку справа знищується у встановленому порядку.
( Абзац третій пункту 3.10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 284 від 29.05.2014 )
3.11. Співробітники, які перебувають на обліку, у разі переміщення по військовій службі, пов’язаного з переїздом в іншу місцевість або в межах одного населеного пункту, до іншого органу, закладу, установи СБ України, де ведеться окремий квартирний облік, зараховуються на облік за новим місцем служби разом з членами їх сімей зі збереженням попереднього часу перебування на обліку, а також у списки осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житла.
3.12. Співробітники, які за попереднім місцем служби не перебували на квартирному обліку, у разі переміщення по військовій службі, пов’язаного з переїздом в іншу місцевість або в межах одного населеного пункту, до іншого органу, закладу, установи СБ України, де ведеться окремий квартирний облік, зараховуються на облік за новим місцем служби разом з членами їх сімей на загальних підставах та в порядку, передбаченому законодавством України.
3.13. Співробітники, які перебувають на обліку, при звільненні з військової служби в запас за станом здоров’я або якщо вони на час звільнення мають вислугу військової служби не менше 20 років, або у відставку, а також у зв’язку зі скороченням штатів чи проведенням інших організаційних заходів, у разі неможливості їх використання на військовій службі залишаються на обліку до одержання житла з державного житлового фонду та користуються правом позачергового одержання житла.
Співробітники, які набули право на пенсію відповідно до
Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", залишаються на такому обліку та користуються правом позачергового одержання житла.
3.14. Особи, звільнені з військової служби, при переїзді на постійне місце проживання в іншу місцевість забезпечуються житловими приміщеннями згідно з чинним законодавством.
3.15. Співробітники та члени їх сімей знімаються з обліку у разі:
поліпшення житлових умов, унаслідок чого відпала потреба в наданні житла;
звільнення з військової служби за службовою невідповідністю, у зв'язку з систематичним невиконанням умов контракту;
засудження до позбавлення волі за вироком суду, що набрав законної сили, крім випадків звільнення від покарання чи відбування;
подання відомостей, що не відповідають дійсності, але стали підставою для зарахування на облік;
в інших випадках, передбачених законодавством.
3.16. У разі розірвання шлюбу на обліку разом із військовослужбовцем залишаються тільки члени його сім'ї, які згідно з рішенням суду залишилися з ним, а в разі, коли ці члени сім'ї повнолітні, - за їх письмовою згодою.
( Розділ III доповнено новим пунктом 3.16 згідно з Наказом Служби безпеки
№ 71 від 25.02.2013 )
3.17. Перереєстрація співробітників, які перебувають на квартирному обліку, здійснюється щороку в період з 01 жовтня до 01 грудня. Під час перереєстрації перевіряються облікові дані співробітників. Перереєстрація проводиться з обов’язковим поданням особами, які перебувають на квартирному обліку, оновлених довідок про реєстрацію місця проживання особи на кожного члена сім’ї.
У разі зміни житлових умов співробітники подають копії документів, передбачених пунктом 3.5 цього розділу, якими підтверджуються такі зміни. Після одержання вказаних документів житлово-побутові комісії визначають наявність підстав для подальшого перебування таких співробітників на квартирному обліку.
У разі якщо одержані під час перереєстрації співробітників, які перебувають на квартирному обліку, документи вказують на відсутність підстав для їх подальшого перебування на квартирному обліку, житлово-побутові комісії приймають рішення стосовно таких співробітників в порядку, встановленому законодавством та цією Інструкцією.
3.18. Співробітники органів військової контррозвідки та підрозділів внутрішньої безпеки СБ України, які проходять військову службу не за місцем постійної дислокації Департаменту військової контррозвідки чи Головного управління внутрішньої безпеки, зараховуються на квартирний облік у відповідних регіональних органах СБ України за місцем їх фактичного проходження військової служби.
IV. Надання житлових приміщень для постійного проживання
4.1. Житлова площа для забезпечення постійним житлом розподіляється відповідно до черги квартирного обліку та у межах норм, установлених законодавством.
4.2. Житловими приміщеннями забезпечуються тільки співробітники та члени їх сімей, які перебувають на квартирному обліку, крім випадків, передбачених законодавством.
4.3. Співробітникам, які мають вислугу 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання.
Забезпечення за рахунок СБ України співробітників та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту на будівництво (купівлю) житла в установленому порядку.
Якщо у співробітника після отримання ним житла для постійного проживання повторно виникли підстави для поліпшення житлових умов, йому надається додаткове житлове приміщення з урахуванням наявної житлової площі або після передачі СБ України раніше наданого йому житла.
Визначена в абзаці першому цього пункту умова про вислугу років на військовій службі не застосовується при забезпеченні житловими приміщеннями для постійного проживання співробітників, що перебували на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, до набрання чинності Законом України від 24 червня 2004 року
№ 1865-IV "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
4.4. У разі наявності у співробітника та членів його сім'ї, які перебувають з ним на квартирному обліку, у приватній власності житла за попереднім місцем проживання, надання постійного житла за новим місцем служби здійснюється відповідно до
статті 48 Житлового кодексу України.
4.5. Співробітники та члени їх сімей забезпечуються житловими приміщеннями для постійного проживання згідно з чергою, яка визначається часом зарахування на квартирний облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов.
4.6. Правом позачергового та першочергового забезпечення житловими приміщеннями для постійного проживання користуються особи, визначені чинним законодавством України.
4.7. Військовослужбовці СБ України, направлені у складі підрозділів для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки з виключенням зі списків особового складу СБ України, залишаються на обліку за попереднім місцем служби.
V. Надання службових житлових приміщень
5.1. Співробітники та члени їх сімей, які проживають разом з ними, за відсутності за місцем проходження служби та/або в безпосередній близькості від місця проходження військової служби житла для постійного проживання, що дає змогу щодня своєчасно прибувати до місця проходження військової служби (відповідно до переліку таких населених пунктів, що визначається згідно із законодавством), забезпечуються службовими житловими приміщеннями.
5.2. Фонд службових житлових приміщень в СБ України визначається виходячи з кількості співробітників, які потребують службових житлових приміщень.
ПГЗ здійснює оперативний контроль та облік за використанням фонду службового житла.
5.3. Службове житлове приміщення надається незалежно від перебування співробітника на квартирному обліку, без урахування пільг, передбачених для забезпечення громадян житлом.
5.4. Надання службового житла здійснюється:
у Центральному управлінні СБ України - за рішеннями керівників підрозділів Центрального управління, які погоджуються з житлово-побутовою комісією Центрального управління СБ України та затверджуються Головою СБ України;
в органах, закладах та установах СБ України, а також структурних підрозділах у підрозділах Центрального управління, які є розпорядниками бюджетних коштів (крім тих, що здійснюють діяльність у місті Києві) - за рішеннями їх керівників на підставі мотивованих рапортів начальників підрозділів та за погодженням з житлово-побутовою комісією Центрального управління СБ України, що затверджуються заступником Голови СБ України, до функціональних обов'язків якого належить координація господарського забезпечення.
................Перейти до повного тексту