1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.09.2016 № 2831/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2016 р.
за № 1301/29431
Про затвердження Порядку реалізації арештованого майна
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3573/5 від 14.11.2017 № 1859/5 від 18.06.2018 № 1827/5 від 12.06.2018 № 413/5 від 12.02.2019 № 4224/5 від 27.12.2019 № 699/5 від 27.02.2020 № 674/5 від 25.02.2020 № 3208/5 від 16.09.2020 № 3341/5 від 21.09.2021 № 407/5 від 08.02.2022 № 2997/5 від 19.07.2022 № 1273/5 від 07.04.2023 № 1822/5 від 12.05.2023 № 2011/5 від 25.05.2023 № 318/5 від 05.02.2024 № 847/5 від 25.03.2024 № 1051/5 від 12.04.2024 № 1532/5 від 23.05.2024 № 2723/5 від 18.09.2024 ) ( Зміни до Порядку реалізації арештованого майна відповідно до Наказу Міністерства юстиції № 2933/5 від 28.08.2020 будуть внесені після набрання чинності пунктів 1, 2 Наказу, які набирають чинності з дня, наступного за днем розміщення на вебсайті Міністерства юстиції України оголошення про початок реалізації арештованого майна в електронній торговій системі, адміністратором якої є державне підприємство "ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ" )
Відповідно до частин другої та четвертої статті 61 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок реалізації арештованого майна, що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019 )
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 22 грудня 2015 року № 2710/5 "Про реалізацію арештованого майна шляхом проведення електронних торгів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1620/28065.
3. Визначити, що до введення в дію статті 8 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" номер виконавчого провадження у випадках, передбачених Порядком реалізації арештованого майна, затвердженим цим наказом, зазначається згідно з Єдиним державним реєстром виконавчих проваджень.
4. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України (Олійник О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
5. Цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження", але не раніше дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України з питань виконавчої служби Шкляра С.В.

В.о. Міністра

Г. Онищенко
ПОГОДЖЕНО:

Генеральний директор
державного підприємства "СЕТАМ"


В.М. Вишньов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
29.09.2016 № 2831/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2016 р.
за № 1301/29431
ПОРЯДОК
реалізації арештованого майна
I. Загальні положення
1. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
арештоване майно (далі - майно) - рухоме або нерухоме майно боржника (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та цінних паперів), на яке звернено стягнення і яке підлягає примусовій реалізації;
веб-сайт реалізації майна (далі - Веб-сайт) - електронний торговий майданчик оператора, через який прямо або опосередковано відображаються технічні процеси центральної бази даних системи електронних аукціонів арештованим майном, а саме: розміщення організаційно-методичних матеріалів, інформаційних повідомлень про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), результатів їх проведення, здійснення реєстрації користувачів, подання заяв на участь в електронних аукціонах (аукціонах за фіксованою ціною), забезпечення доступу спостерігачів та проведення електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною).
Інформація про безоплатне передання конфіскованого майна розміщується на веб-сайті організатора електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною).
Веб-сайт функціонує у цілодобовому режимі та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.
Інформація на Веб-сайті розміщується державною мовою, за винятком випадків, коли використання літер та символів українською мовою призводить до спотворення розміщуваної інформації (зокрема при написанні адрес сайтів у мережі Інтернет, зазначенні реєстраційних номерів тощо).
На Веб-сайті одночасно відображаються всі електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), що проводяться центральною базою даних системи електронних аукціонів;
виконавець - державний виконавець відділу державної виконавчої служби, приватний виконавець;
відділ державної виконавчої служби - відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, відділ примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень міжрегіонального управління Міністерства юстиції України, відділ державної виконавчої служби міжрегіонального управління Міністерства юстиції України;
( Абзац дев’ятий пункту 1 розділу І із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1532/5 від 23.05.2024 )
гарантійний внесок - грошова сума, зарахована на рахунок організатора електронних аукціонів, яку за одним лотом сплачує учасник електронного аукціону, крім випадків, передбачених цим Порядком, у розмірі 5 %, ураховуючи стартову ціну лота, та яка є завдатком зі сплати винагороди за організацію та проведення електронного аукціону;
документ, що посвідчує особу - паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт України, службовий паспорт України, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи на повернення в Україну, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення водія, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, картка мігранта, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, паспортний документ іноземця;
електронний аукціон - продаж майна за допомогою функціоналу центральної бази даних системи електронних аукціонів, за яким його власником стає учасник, який під час аукціону запропонував за нього найвищу ціну;
електронний аукціон, що здійснюється у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни, - вид електронного аукціону, під час якого продаж майна здійснюється шляхом автоматичного покрокового зниження стартової ціни лота з подальшою можливістю додаткового подання цінових пропозицій;
заявник - фізична особа, що має повну дієздатність, або її належним чином уповноважений представник, юридична особа в особі представника, уповноваженого виступати від її імені, які подали заявку на участь в електронному аукціоні (аукціоні за фіксованою ціною) через Веб-сайт;
крок електронного аукціону - фіксована організатором електронного аукціону надбавка, на яку під час аукціону здійснюється підвищення стартової та кожної наступної ціни лота;
крок електронного аукціону, що здійснюється у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни, - фіксований організатором електронного аукціону дисконт, на який під час електронного аукціону автоматично і поступово здійснюється зниження стартової ціни лоту до моменту зупинення її зниження та фіксована організатором електронного аукціону надбавка, на яку в подальшому здійснюється підвищення ціни лоту.
Крок електронного аукціону, у тому числі, який здійснюється у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни становить 5 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 0,01 до 10000,00 грн включно; 3 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 10000,01 до 100000,00 грн включно; 2 % стартової ціни, якщо вартість майна становить від 100000,01 до 1000000,00 грн включно; 1 % стартової ціни, якщо вартість майна становить 1000000,01 грн та більше;
лот - одиниця арештованого майна, що виставляється для продажу на електронному аукціоні або аукціоні за фіксованою ціною;
оператор електронного торгового майданчика (далі - Оператор) - суб'єкт господарювання незалежно від форми власності та підпорядкування, що діє від власного імені та на власний ризик, має право використовувати електронний торговий майданчик, який підключений до центральної бази даних системи електронних аукціонів, внаслідок чого отримує можливість здійснювати передбачені цим Порядком функції з реалізації арештованого майна відповідно до вимог цього Порядку.
Оператор забезпечує учасникам можливість брати участь в електронних аукціонах відповідно до вимог цього Порядку через власний електронний торговий майданчик, який взаємодіє з центральною базою даних електронних аукціонів шляхом автоматичного обміну інформацією за допомогою АРІ (англ. application programming interface (ей-пі-ай)) - інтерфейсу програмування додатків, що надається центральною базою даних системи електронних аукціонів у вигляді коду з відкритим доступом, який визначає функціональність та призначений для підключення електронних торгових майданчиків Операторів до центральної бази даних системи електронних аукціонів. Протокол програмного обміну (АРІ) має бути оприлюднений та публічно доступний на веб-сайті організатора електронних аукціонів, аукціонів за фіксованою ціною;
організатор електронних аукціонів, аукціонів за фіксованою ціною (далі - Організатор) - суб'єкт господарювання, якого за результатами конкурсної процедури відбору організатора (далі - Конкурс), передбаченої цим Порядком, уповноважено на здійснення заходів із супроводження програмного та технічного забезпечення центральної бази даних системи електронних ауціонів, збереження та захисту даних, що містяться у ній, обслуговування цієї системи, забезпечення її постійної роботи та доступу користувачів до неї, публікації повідомлень про безоплатне передання нереалізованого конфіскованого майна, забезпечення збереження майна і виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
організація електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною) - вчинення Організатором заходів із супроводження програмного та технічного забезпечення центральної бази даних системи електронних аукціонів, збереження та захисту даних, що містяться у ній, обслуговування цієї системи, забезпечення її постійної роботи та доступу користувачів до неї, публікації повідомлень про безоплатне передання нереалізованого конфіскованого майна, забезпечення збереження майна і виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
особистий кабінет відділу державної виконавчої служби - розділ центральної бази даних системи електронних аукціонів арештованим майном, доступ до якого мають начальник та державні виконавці відділу державної виконавчої служби, що передали арештоване майно на продаж, у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), щодо яких державним виконавцем подано заявки на реалізацію арештованого майна, зокрема повідомлення про надходження грошових коштів за придбане майно або про їх відсутність чи невчасне або неповне їх надходження, проводяться спостереження за результатами електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною) та через який направляються, роздруковуються необхідні матеріали та здійснюється подання заявок на реалізацію арештованого майна;
особистий кабінет приватного виконавця - розділ центральної бази даних системи електронних аукціонів арештованим майном, доступ до якого має приватний виконавець, що передав арештоване майно на продаж, у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), щодо яких приватним виконавцем подано заявки на реалізацію арештованого майна, зокрема повідомлення про надходження грошових коштів за придбане майно або про їх відсутність чи невчасне або неповне їх надходження, проводяться спостереження за результатами електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною) та через який направляються, роздруковуються необхідні матеріали та здійснюється подання заявок на реалізацію арештованого майна;
особистий кабінет учасника - розділ центральної бази даних системи електронних аукціонів арештованим майном, доступ до якого має тільки зареєстрований учасник, що авторизується за допомогою особистих ідентифікаторів доступу до особистого кабінету (далі - логін та пароль), у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), результати їх проведення, інша інформація про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), у яких він бере участь, та через який здійснюється подання заявок на участь, проводяться торговельні сесії електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною), надаються необхідні учаснику матеріали;
особлива ставка - цінова пропозиція учасника електронного аукціону для придбання майна, зроблена незалежно від перебігу аукціону;
проведення електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною) - вчинення Оператором заходів щодо реалізації арештованого майна, які полягають у відображенні процедури проведення електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною) і виконанні інших функцій, передбачених цим Порядком;
реєстраційний номер лота - номер лота, який формується автоматично під час розміщення інформаційного повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною);
спостерігач - будь-який користувач мережі Інтернет, який безоплатно спостерігає за проведенням електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) через Веб-сайт без можливості подання своїх цінових пропозицій;
стартова ціна лота - початкова ціна продажу лота, яка дорівнює вартості майна, що виставляється на електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною), визначеної відповідно до законодавства та зазначеної в заявці на реалізацію арештованого майна відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця. У разі якщо боржник є платником податку на додану вартість, стартова ціна зазначається з урахуванням податку на додану вартість;
( Абзац тридцятий пункту 1 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
аукціон за фіксованою ціною - спосіб реалізації арештованого майна за ціною, що фіксується на період реалізації, який не передбачає її підвищення під час аукціону, за яким покупцем стає особа, що перша за інших надіслала заявку в електронній формі через особистий кабінет та негайно (не пізніше ніж протягом 15 хвилин) сплатила на рахунок Організатора суму (ціну лота), визначену в інформаційному повідомленні, в безготівковій формі з використанням електронних платіжних систем;
учасник електронного аукціону, аукціону за фіксованою ціною (далі - учасник) - фізична особа, що має повну дієздатність, або її належним чином уповноважений представник, юридична особа в особі представника, уповноваженого виступати від її імені, допущені до участі в електронному аукціоні (аукціоні за фіксованою ціною) відповідно до вимог цього Порядку;
центральна база даних системи електронних аукціонів (далі - Система) - інформаційна електронна торгова система, що забезпечує здійснення в електронній формі процесів прийняття та розміщення інформації про лоти, подання й обробки заявок на участь в електронних аукціонах (аукціонах за фіксованою ціною), проведення аукціонів з реалізації арештованого виконавцями майна, обробки інформації про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною);
ціна продажу лота - фактична ціна реалізації лота на аукціоні.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законах України "Про виконавче провадження" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
( Абзац тридцять п’ятий пункту 1 розділу І із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1051/5 від 12.04.2024 )
2. Реалізація майна здійснюється шляхом проведення електронних аукціонів або аукціонів за фіксованою ціною.
3. Організатор та Оператори відповідно до своїх функцій забезпечують постійний доступ учасникам до їх особистих кабінетів, а спостерігачам - до Веб-сайту з метою отримання відомостей про хід електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною). Приватні виконавці та відділи державної виконавчої служби здійснюють доступ до їх особистих кабінетів через веб-сайт Організатора.
У разі якщо після передання майна на реалізацію виконавче провадження передано на виконання до іншого відділу державної виконавчої служби (приватного виконавця), доступ до інформації про реалізацію майна та взаємодія з Організатором щодо реалізації цього майна здійснюються через особистий кабінет відділу державної виконавчої служби (приватного виконавця), якому передано виконавче провадження.
Доступ до лотів (особистого кабінету) приватного виконавця, діяльність якого зупинена, зупиняється Організатором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного наказу Міністерства юстиції України.
Доступ до лотів приватного виконавця, діяльність якого зупинена, надається Організатором приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця, діяльність якого зупинена, на підставі відповідного договору, за письмовими зверненнями приватного виконавця, діяльність якого зупинена, та приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця.
У випадках зупинення діяльності приватного виконавця на підставі пункту 5 частини першої статті 42 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" або за поданням ради приватних виконавців регіону на підставі пункту 2 частини першої статті 42 цього Закону доступ до лотів приватного виконавця, діяльність якого зупинена, надається Організатором приватному виконавцю, який здійснюватиме заміщення приватного виконавця, за його письмовим зверненням та на підставі наказу Міністерства юстиції України про зупинення діяльності приватного виконавця та призначення приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення.
Доступ приватного виконавця, який здійснював заміщення до відповідних лотів, припиняється Організатором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від Міністерства юстиції України наказу про поновлення діяльності приватного виконавця, діяльність якого була зупинена, з одночасним наданням такого доступу приватному виконавцю, діяльність якого поновлена, за умови внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців.
Доступ до лотів (особистого кабінету) приватного виконавця, діяльність якого припинена відповідно до Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів", припиняється Організатором не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного наказу Міністерства юстиції України.
Тимчасовий приватний виконавець отримує доступ до лотів приватного виконавця, діяльність якого припинена на підставі рішення Ради приватних виконавців України про призначення тимчасового виконавця за письмовими зверненнями тимчасового приватного виконавця.
У разі відсутності у приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення, або у тимчасового приватного виконавця особистого кабінету, він зобов'язаний звернутися до Організатора із заявою на створення особистого кабінету.
Організатор з метою здійснення контролю за реалізацією арештованого майна забезпечує доступ Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України до розділу Системи, у якому розміщуються інформаційні повідомлення про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною) та результати їх проведення, інша інформація про електронні аукціони (аукціони за фіксованою ціною), щодо яких органами державної виконавчої служби та приватними виконавцями подано заявки на реалізацію майна.
( Розділ I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
II. Передача майна на реалізацію
1. Реалізація майна здійснюється після визначення його вартості (оцінки) відповідно до статті 57 Закону України "Про виконавче провадження".
Вартість майна, що передається на реалізацію, зазначається в заявці на реалізацію арештованого майна відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця.
( Пункт 1 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
У разі якщо боржник є платником податку на додану вартість, вартість майна, що передається на реалізацію, зазначається в заявці на реалізацію арештованого майна з урахуванням податку на додану вартість.
( Пункт 1 розділу II доповнено абзацом третім згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
Якщо вартість майна боржника визначено в рішенні суду, виконавець передає майно на реалізацію за ціною, визначеною судовим рішенням, без проведення визначення вартості чи оцінки такого майна, крім рішень про конфіскацію майна.
Вартість майна, визначена у звіті про оцінку майна, є дійсною на період реалізації арештованого майна.
Датою передачі майна на реалізацію вважається дата внесення в Систему інформаційного повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною).
( Абзац пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
2. Організатор здійснює внесення до Системи інформації про арештоване майно (формування лота) за заявкою відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця.
( Абзац перший пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019 )
Заявка на реалізацію арештованого майна повинна містити такі дані:
повне найменування відділу державної виконавчої служби або прізвище ім`я, по батькові (за наявності) приватного виконавця, виконавчий округ, номер посвідчення приватного виконавця;
номер виконавчого провадження згідно з автоматизованою системою виконавчих проваджень;
повні найменування боржника та стягувача, їх адреси, код за ЄДРПОУ - для юридичних осіб;
інформація про реєстрацію боржника платником податку на додану вартість;
( Пункт 2 розділу II доповнено абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
форма реалізації арештованого майна (електронний аукціон чи аукціон за фіксованою ціною);
( Абзац пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
відомості про наявність/відсутність згоди стягувача (у разі реалізації заставленого майна/предмета іпотеки згоди стягувача та заставодержателя/іпотекодержателя) на проведення третього електронного аукціону у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни лоту;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
вид майна (зазначається відповідно до категорій, які використовуються на Веб-сайті);
найменування майна, включаючи назву моделі, модифікації та інші складові найменування, які зазначаються згідно з реєстраційною, технічною та іншою документацією або наявними позначками на самому майні;
відомості про майно, яке передається на реалізацію, його склад, характеристики, опис, включно з інформацією про явні дефекти, відсутні елементи, обмежену функціональність (додатково зазначається інформація, визначена пунктами 6 – 10 розділу ІІІ цього Порядку);
місцезнаходження майна (для нерухомого майна – точна поштова адреса, для рухомого – адреса зберігача);
відомості про зберігача майна (найменування, фактична та юридична адреси, телефон, електронна адреса);
відомості про чинні обтяження майна, зареєстровані в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (з урахуванням відомостей Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек);
інформація про оподаткування податком на додану вартість операції з продажу арештованого майна за ставками, визначеними Податковим кодексом України, ураховуючи фактичну ціну реалізації лота на аукціоні (якщо боржник, майно якого реалізується, є платником податку на додану вартість);
( Пункт 2 розділу II доповнено абзацом п'ятнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
вартість майна, що передається на реалізацію, визначена рішенням суду або відповідно до статті 57 Закону України "Про виконавче провадження". У разі якщо боржник, майно якого реалізується, є платником податку на додану вартість, вартість майна, що передається на реалізацію, зазначається з урахуванням податку на додану вартість;
( Абзац пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2 018; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
реквізити рахунку відділу державної виконавчої служби чи приватного виконавця для перерахування коштів, а також у разі, якщо боржник є платником податку на додану вартість - реквізити рахунка боржника у банку/небанківському надавачу платіжних послуг;
( Абзац сімнадцятий пункту 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
адреса офіційної електронної пошти відділу державної виконавчої служби чи приватного виконавця;
фото- та/або відеоматеріали;
кваліфікований електронний або власноручний (у випадку, передбаченому пунктом 4 розділу І цього Порядку) підпис начальника відділу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. В разі якщо заявку на реалізацію арештованого майна подав приватний виконавець, він підписує її самостійно із дотриманням умов, вказаних у цьому пункті.
( Абзац пункту 2 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1827/5 від 12.06.2018 )
3. Виконавець у строк не пізніше п'яти робочих днів після ознайомлення сторін із результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна готує проект заявки на реалізацію арештованого майна, який містить інформацію, передбачену абзацами третім – шістнадцятим пункту 2 цього розділу.
( Абзац перший пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018 )
Державний виконавець направляє заявку на реалізацію арештованого майна начальнику відділу державної виконавчої служби, якому він безпосередньо підпорядкований, для підписання та передачі Організатору.
Заявка на реалізацію арештованого майна подається разом із такими документами (в електронній або паперовий формі):
копія виконавчого документа (паперова копія виконавчого документа, виданого у формі електронного документа), а в разі наявності зведеного виконавчого провадження – довідка виконавця щодо загальної кількості виконавчих документів та суми, що підлягає стягненню за ними;
( Абзац четвертий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3208/5 від 16.09.2020 )
копія постанови про опис та арешт майна боржника, а у разі якщо опис та арешт майна проводили до набрання чинності Законом України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" – копія акта опису та арешту майна боржника;
копії документів, що підтверджують вартість (оцінку) майна (повідомлення сторін про визначення вартості майна, акт виконавця про визначення вартості майна або звіт суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання про оцінку майна, строк чинності якого відповідає вимогам частини шостої статті 57 Закону України "Про виконавче провадження");
у разі передачі на реалізацію конфіскованого за рішенням суду майна - копія довідки про визначення вартості майна після нарахування усіх податків і зборів, що підлягають сплаті при переміщенні майна через митний кордон України;
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом сьомим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
у разі передачі на реалізацію ювелірного та іншого побутового виробу із золота, срібла, платини і металів платинової групи, дорогоцінного каміння і перлів, лому і окремих частин такого виробу - копії документів, що визначають його якість/характеристики/відповідність запровадженим нормативно-правовим актам та нормативним документам (за наявності);
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 407/5 від 08.02.2022 )
у разі згоди стягувача (у разі реалізації заставленого майна/предмета іпотеки згоди стягувача та заставодержателя/іпотекодержателя) на проведення третього електронного аукціону у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни лоту - копія згоди стягувача (у разі реалізації заставленого майна/предмета іпотеки згоди стягувача та заставодержателя/іпотекодержателя);
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
у разі передачі на реалізацію нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким мають діти, – копія дозволу органів опіки та піклування або відповідне рішення суду;
копії документів, що підтверджують наявність (відсутність) чинних обтяжень майна.
Не підлягає передачі на реалізацію майно, щодо якого наявний письмовий висновок експерта, суб'єкта оціночної діяльності – суб'єкта господарювання щодо неможливості чи недоцільності реалізації арештованого майна боржника у зв'язку із значним ступенем його зносу, пошкодженням або в разі, якщо витрати, пов'язані зі зверненням на таке майно стягнення, перевищують грошову суму, за яку воно може бути реалізовано.
4. Начальник відділу державної виконавчої служби після отримання проекту заявки та документів щодо передачі майна на реалізацію у строк до трьох робочих днів перевіряє ці документи на відповідність вимогам законодавства, наявність відомостей про місце зберігання й демонстрації майна та у разі виявлення порушень визначає їх перелік та встановлює строк для усунення порушень, який становить не більше трьох робочих днів, а у разі, якщо відповідно до законодавства реалізація майна неможлива, документи щодо передачі майна на реалізацію повертаються державному виконавцю, який їх подав, із зазначенням визначених законодавством підстав, що унеможливлюють реалізацію майна.
У разі встановлення відповідності заявки на реалізацію арештованого майна та доданих документів вимогам законодавства чи після приведення їх у відповідність до вимог законодавства начальник відділу державної виконавчої служби підписує таку заявку (за допомогою кваліфікованого електронного підпису із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання або власноруч у випадку, передбаченому пунктом 4 розділу І цього Порядку) та надсилає її разом із документами, передбаченими абзацами четвертим-восьмим пункту 3 розділу ІІ цього Порядку, Організатору в електронному вигляді через особистий кабінет відділу державної виконавчої служби для внесення інформації про проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) до Системи.
( Абзац другий пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2 018; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1827/5 від 12.06.2018 )
Приватний виконавець самостійно формує і перевіряє заявку та документи щодо передання майна на реалізацію на відповідність вимогам законодавства та після встановлення відповідності документів таким вимогам підписує (за допомогою кваліфікованого електронного підпису із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання або власноруч у випадку, передбаченому пунктом 4 розділу І цього Порядку) заявку на реалізацію арештованого майна та надсилає її разом із документами, передбаченими абзацами четвертим-восьмим пункту 3 розділу ІІ цього Порядку, в електронному вигляді через особистий кабінет приватного виконавця для внесення інформації про проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) до Системи.
( Абзац третій пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2 018; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1827/5 від 12.06.2018 )
Перевірка змісту заявки на відповідність вимогам законодавства Організатором не здійснюється. За відповідність документів, на підставі яких вноситься інформація до Системи, а також за достовірність інформації, зазначеної у заявці, відповідають посадові особи відділу державної виконавчої служби (приватний виконавець).
Організатор перевіряє повноту заповнення заявки. У разі невідповідності заявки вимогам, передбаченим пунктом 2 цього розділу, Організатор через особистий кабінет відділу державної виконавчої служби (приватного виконавця) повідомляє начальника відділу державної виконавчої служби (приватного виконавця) про необхідність усунення недоліків протягом трьох робочих днів.
Організатор повертає заявку на реалізацію майна приватному виконавцю у разі зупинення або припинення діяльності приватного виконавця відповідно до Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
( Пункт 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
5. Виконавець призначає зберігача у порядку, встановленому статтею 58 Закону України "Про виконавче провадження", керуючись принципом забезпечення схоронності та цілісності майна.
Зберігачами можуть бути боржник, члени його сім'ї або інші особи, у тому числі Організатор.
Організатор призначається зберігачем рухомого майна, що підлягає реалізації відповідно до цього Порядку, крім випадків, коли це майно не може бути передано на зберігання Організатору з об'єктивних причин без пошкодження його функціональних властивостей, цілісності та зовнішнього вигляду (складні верстати, механізми, устаткування тощо). Організатор забезпечує транспортування такого майна до місця зберігання.
( Абзац третій пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018 )
Боржник або члени його сім’ї призначаються зберігачами арештованого майна у виключних випадках, зокрема щодо нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва та іншого майна, яке не може бути передано на зберігання Організатору з об'єктивних причин без пошкодження його властивостей, конструкції, функціональності чи зовнішнього вигляду (складні верстати, механізми, устаткування тощо). Боржник та члени його сім'ї забезпечують зберігання майна безоплатно.
У разі письмової відмови боржника та членів його сім’ї, інших осіб прийняти арештоване майно на зберігання таке майно підлягає в обов’язковому порядку передачі на зберігання Організатору.
Організатор не може відмовитися від забезпечення збереження майна, щодо якого існує загроза його втрати, знищення, пошкодження або суттєвого зменшення вартості.
У разі якщо реалізації підлягає рухоме майно, таке майно передається на зберігання Організатору не пізніше дня направлення відділом державної виконавчої служби, приватним виконавцем заявки на реалізацію цього майна.
( Абзац сьомий пункту 5 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3573/5 від 14.11.2017 )
Організатор зобов’язаний на вимогу виконавця забезпечити отримання арештованого майна з подальшим його зберіганням. У разі необхідності Організатор для зберігання арештованого майна на договірних засадах залучає третіх осіб, що мають відповідні можливості, приміщення, обладнання та підтверджений досвід.
Організатор відповідальний за належне збереження переданого йому арештованого майна, а також за вибір третіх осіб та належне збереження арештованого майна залученими ним третіми особами.
При передачі арештованого майна на зберігання Організатор (у разі передачі майна на зберігання іншим особам – виконавець) забезпечує його фотозйомку. Матеріали зйомки зберігаються як доказ стану прийнятого на зберігання майна та обов’язково додаються до опису лота у Системі.
Зберігання і транспортування арештованого майна, пов’язані з цим послуги (навантаження, розвантаження тощо), оплата послуг третіх осіб (крім боржника та членів його сім’ї), залучених для надання таких послуг, здійснюються Організатором за рахунок коштів, отриманих як винагорода Організатора, за винятком випадків, передбачених абзацом дванадцятим цього пункту.
( Абзац одинадцятий пункту 5 розділу II в редакції Наказу Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019 )
Якщо сума заборгованості була сплачена боржником до проведення електронних аукціонів чи аукціонів за фіксованою ціною, внаслідок чого майно не було реалізовано, Організатору, який був зберігачем такого майна, із коштів виконавчого провадження компенсується вартість зберігання на відповідному складі та інші витрати, пов`язані із доставкою майна на відповідний склад (навантаження, розвантаження тощо).
Оплата послуг зберігання арештованого майна іншими особами, крім боржника та членів його сім’ї, Організатора (крім випадку, передбаченого абзацом дванадцятим цього пункту), залучених ним третіх осіб, здійснюється за рахунок коштів виконавчого провадження.
Зберігач зобов'язаний забезпечити належні умови зберігання майна відповідно до властивостей такого майна, торговельно-технологічних, санітарно-гігієнічних і протипожежних норм, його демонстрацію та передачу переможцю електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною).
Зберігач забезпечує демонстрацію майна протягом трьох робочих днів з дня отримання звернення від зацікавленої особи.
У разі передачі майна на зберігання Організатору складається акт приймання-передавання арештованого майна.
В акті приймання-передавання арештованого майна зазначаються:
дата, час і місце складання акта;
прізвище, ім'я, по батькові особи, яка приймає майно на зберігання (у разі якщо майно приймається уповноваженою особою Організатора або третьої особи, залученої Організатором, зазначається документ, який підтверджує повноваження цієї особи);
найменування відділу державної виконавчої служби, у якому працює державний виконавець, а також прізвище, ім'я, по батькові державного виконавця, який передає майно. Якщо арештоване майно передається приватним виконавцем, вказуються прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) приватного виконавця, виконавчий округ та номер посвідчення приватного виконавця;
номер виконавчого провадження;
назва кожного внесеного в акт предмета, опис його стану та наявних дефектів, його відмінні ознаки (вага, метраж, розмір, форма, вид, колір, товарний знак, проба, виробнича марка, дата випуску, ступінь зносу, додаткові елементи, аксесуари, наявна супровідна та технічна документація тощо);
відмітка про роз'яснення зберігачеві майна обов'язків із збереження майна, попередження про кримінальну та майнову відповідальність за його розтрату, відчуження, приховування або підміну.
У разі передачі на зберігання транспортного засобу в акті приймання-передавання арештованого майна зазначаються:
марка;
модель;
номер кузова (номер шасі);
рік випуску;
об'єм двигуна;
вид пального;
пробіг;
комплектація;
колір;
тип кузова;
тип трансмісії;
наявність пошкоджень, подряпин, вм'ятин, корозії тощо;
додаткові відомості.
Акт приймання-передавання підписується особою, якій передається майно, та виконавцем.
( Пункт 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021, № 318/5 від 05.02.2024 )
III. Підготовка до проведення електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною)
( Назва розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
1. Винагорода за організацію та проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) встановлюється у відсотковому відношенні до ціни продажу лота.
( Пункт 1 розділу III в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018, № 3341/5 від 21.09.2021 )
2. Розмір винагороди Організатора становить до 4 % вартості реалізованого майна.
Розмір винагороди Оператора становить до 1 % вартості реалізованого майна і сплачується Оператору за умови, що переможець подавав заявку на участь в електронному аукціоні (аукціоні за фіксованою ціною) через електронний торговий майданчик Оператора та в подальшому не відмовився від придбання лота.
Якщо переможець електронного аукціону, що подав заявку на участь в електронному аукціоні через електронний торговий майданчик Оператора, відмовився від придбання лота, то Оператор втрачає право на винагороду, передбачену цим пунктом.
У разі якщо винагорода Оператора становить менше 1 % вартості реалізованого майна, різниця між фактичною винагородою та максимально можливим розміром винагороди перераховується Організатором на рахунок відповідного відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця.
Перерахування коштів, що становлять винагороду Оператора, здійснюється Організатором на рахунок Оператора протягом трьох робочих днів з дня затвердження акта про проведення електронного аукціону (формування протоколу про проведення аукціону за фіксованою ціною).
У разі якщо майно реалізоване за ціною, вищою від стартової, Організатор здійснює перерахунок винагороди пропорційно до збільшення ціни майна та зазначає у протоколі електронного аукціону суму коштів, яку покупець повинен додатково сплатити, а також рахунок Організатора, на який необхідно сплатити ці кошти.
( Пункт 2 розділу III в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018, № 413/5 від 12.02.2019, № 3341/5 від 21.09.2021 )
3. Організатор вносить до Системи інформацію про майно та формує лот аукціону (інформаційне повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною)) на підставі отриманої ним заявки не пізніше ніж на третій робочий день з дати її отримання. Лот вноситься за типом, найменуванням, категорією відповідно до класифікації, яка підтримується Системою, що забезпечує вільний та прямий пошук за відповідними пошуковими критеріями (вид майна, назва, модель, регіон зберігання, стартова ціна, номер виконавчого провадження згідно з автоматизованою системою виконавчого провадження тощо).
Після внесення лота до Системи автоматично визначається строк для підготовки до проведення аукціону, реєстрації учасників, огляду майна, який становить:
для аукціонів за фіксованою ціною - 5 календарних днів;
для електронних аукціонів:
для лотів зі стартовою ціною до 5000,00 грн - 10 календарних днів;
для лотів зі стартовою ціною від 5000,01 до 1000000,00 грн - 20 календарних днів;
для лотів зі стартовою ціною від 1000000,01 грн - 30 календарних днів.
Дата початку проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) призначається на наступний після закінчення зазначених строків день та відображається в інформаційному повідомленні, яке розміщується на Веб-сайті автоматично після внесення інформації про лот у Систему.
( Пункт 3 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
4. Організатор організовує електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною), у тому числі повторний, відповідно до строків, визначених цим Порядком.
( Пункт 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
5. Інформаційне повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною) повинно містити:
1) загальну інформацію про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною):
відомості про Організатора (найменування, контактні телефони, електронна адреса);
відомості про зберігача (найменування та місцезнаходження (для юридичних осіб), прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), контактний телефон, електронна адреса (за наявності), фактична адреса зберігання майна);
порядок оформлення участі в електронному аукціоні (аукціоні за фіксованою ціною);
дату внесення інформаційного повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною) у Систему;
строк підготовки до проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною);
кінцевий термін прийому заявок, якщо проводиться електронний аукціон;
дату і час початку електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною);
дату і час закінчення електронного аукціону (зазначаються до хвилин);
відомості про наявність/відсутність згоди стягувача (у разі реалізації заставленого майна/предмета іпотеки згоди стягувача та заставодержателя/іпотекодержателя) на проведення третього електронного аукціону у спосіб продажу майна з можливістю зниження стартової ціни лоту;
строки сплати та розмір гарантійного внеску, реквізити рахунку, на який вноситься гарантійний внесок (найменування банку, МФО банку, номер рахунку, призначення платежу) (крім реалізації майна у випадках, передбачених розділом VI та пунктом 1 розділу VII цього Порядку);
порядок та умови отримання майна переможцем;
найменування, контактні телефони, адресу офіційної електронної пошти та реквізити рахунку відділу державної виконавчої служби (приватного виконавця), на який у разі визначення переможця електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) необхідно перерахувати кошти за придбане майно, строки сплати таких коштів, номер виконавчого провадження згідно з даними автоматизованої системи виконавчих проваджень.
Інформація, зазначена у цьому підпункті, автоматично формується Системою;
2) інформацію про майно (лот):
реєстраційний номер лота;
вид майна;
найменування майна;
відомості про майно, що виставляється на електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною), його склад, характеристики, опис, наявність дефектів;
місцезнаходження майна;
фотографічне зображення майна (відеоматеріали за наявності);
відомості про обтяження та обмеження майна, права третіх осіб, а також інформація про оподаткування операцій з продажу майна податком на додану вартість у разі, якщо боржник, майно якого реалізується, є платником податку на додану вартість;
( Абзац восьмий підпункту 2 пункту 5 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
розмір гарантійного внеску (розмір винагороди за організацію та проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною) - у разі реалізації майна відповідно до розділу VI та пункту 1 розділу VII цього Порядку);
стартову ціну продажу;
крок електронного аукціону;
порядок ознайомлення з майном (фактична адреса зберігача та адреса зберігання майна, час для ознайомлення, контактні телефони та електронна адреса (за наявності)).
Інформаційне повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною) містить інформацію тільки про один лот.
( Пункт 5 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
6. Якщо продажу підлягає транспортний засіб, в інформації про майно додатково зазначаються:
марка;
модель;
рік випуску;
об'єм двигуна;
вид пального;
пробіг;
комплектація;
колір;
тип кузова;
трансмісія;
наявні дефекти;
додаткові відомості.
7. Якщо реалізації підлягає єдиний (цілісний) майновий комплекс підприємства чи його структурний підрозділ, в інформації про майно додатково зазначаються:
обсяг та основна номенклатура продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;
кількість та склад робочих місць;
відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташовано єдиний (цілісний) майновий комплекс підприємства (інформація, передбачена пунктом 9 цього розділу);
( Абзац четвертий пункту 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018, № 2997/5 від 19.07.2022 )
основні зобов’язання (договірні та позадоговірні), якщо вони відомі державному виконавцю;
додаткові відомості.
8. Якщо реалізації підлягає житловий будинок, квартира або інше житлове приміщення, в інформації про майно додатково зазначаються:
розмір жилої та нежилої площі будинку, квартири, іншого житлового приміщення;
план приміщення (за наявності);
місце розташування;
відомості про земельну ділянку, на якій розташований будинок (її правовий режим та розмір);
кількість поверхів будинку, поверх, на якому розташована квартира, інше житлове приміщення;
кількість кімнат, площа кожної кімнати;
інформація про допоміжні, підсобні приміщення та споруди;
інформація про наявність зареєстрованих інших, крім боржника, мешканців (зокрема дітей), орендарів, інших користувачів приміщення.
9. Якщо реалізації підлягає нежитлове приміщення, в інформації про майно додатково зазначаються:
розмір площі;
план приміщень (за наявності);
місце розташування;
призначення об'єкта;
встановлені обмеження;
відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нежитлове приміщення (її правовий режим та розмір), та її кадастровий номер (за наявності);
інформація про орендарів та інших користувачів приміщення, якщо вона відома виконавцю.
( Абзац восьмий пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018 ) ( Пункт 10 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
10. Якщо реалізації підлягає ювелірний та інший побутовий виріб із золота, срібла, платини і металів платинової групи, дорогоцінного каміння і перлів, лому і окремих частин такого виробу, в інформації про майно додатково зазначаються:
найменування або товарний знак підприємства-виробника (за наявності);
найменування виробу;
найменування сплаву металу (за наявності);
проба сплаву металу;
маса виробу;
номер (розмір) каблучки, ланцюга, браслета;
найменування вставок та їх маса (за наявності);
позначки "виріб був у вжитку" або "б/в" для ювелірних виробів, які були у вжитку.
( Розділ III доповнено новим пунктом 10 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 407/5 від 08.02.2022 )
11. Інформація про майно, включене до лота, виставленого на електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною), вноситься Організатором згідно з документами, наданими відповідно до пунктів 2, 3 розділу II цього Порядку.
Організатор має право на доповнення інформації виключно в частині фотографічного зображення майна та відомостей про нього (склад, характеристика, опис), а також щодо оподаткування операцій з продажу майна податком на додану вартість та відомостей щодо розміру податку на додану вартість за ставками, визначеними Податковим кодексом України, ураховуючи фактичну ціну реалізації лота на аукціоні.
( Абзац другий пункту 11 розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 )
Інформаційне повідомлення про електронний аукціон (аукціон за фіксованою ціною) може включати інші додаткові відомості, необхідні для проведення електронного аукціону (аукціону за фіксованою ціною).
Інформація щодо оподаткування операцій з продажу майна податком на додану вартість та відомостей щодо розміру податку на додану вартість за ставками, визначеними Податковим кодексом України, актуалізується Організатором не пізніше ніж за один робочий день до початку аукціону.
( Пункт 11 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1273/5 від 07.04.2023 ) ( Пункт розділу III в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
IV. Порядок реєстрації учасників електронних аукціонів (аукціонів за фіксованою ціною)
( Назва розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 ) ( У тексті розділу IV слова "електронних торгах" в усіх відмінках замінено відповідно словами "електронному аукціоні", а слово "торгах" в усіх відмінках замінено відповідно словом "аукціоні" згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
1. Програмні засоби Системи функціонують у цілодобовому режимі, за винятком проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, та забезпечують автоматичну можливість безперервної та безперешкодної реєстрації учасників через Веб-сайт.
Організатор відповідальний за належне функціонування програмних засобів Системи.
Повідомлення про тривалість і терміни планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт у Системі, які проводитимуться Організатором, розміщуються Організатором на власному веб-сайті не пізніше ніж за 2 календарних дні до дати початку проведення таких робіт.
У разі виникнення в Організатора непрогнозованих технічних або програмних несправностей чи інших проблем, що унеможливлюють роботу із Системою та проведення аукціону, Організатор невідкладно повідомляє про це Операторів. Організатор протягом години з моменту відновлення працездатності Системи повідомляє про це Операторів та розміщує на власному веб-сайті відповідне оголошення, яке містить причину, дату і час припинення доступу до Системи та дату і час відновлення доступу.
Веб-сайт функціонує у цілодобовому режимі, за винятком проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, та забезпечує автоматичну можливість безперервної та безперешкодної реєстрації учасників. Оператори відповідальні за забезпечення такої можливості та підтримання цілодобової функціональності Веб-сайту.
Повідомлення про тривалість і терміни планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт розміщуються Оператором на Веб-сайті не пізніше ніж за 2 календарних дні до дати початку проведення таких робіт.
Організатор та Оператори здійснюють консультаційну підтримку користувачів з питань, пов’язаних з функціонуванням Системи та Веб-сайту, за допомогою телефонного зв’язку та електронної пошти в робочі дні з 09:00 до 18:00 за київським часом.
( Пункт 1 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018, № 413/5 від 12.02.2019 )
2. Для участі в електронному аукціоні (аукціоні за фіксованою ціною) учасник проходить процедуру реєстрації на Веб-сайті, подає заявку на участь в електронному аукціоні за кожним лотом окремо, сплачує гарантійний внесок на рахунок Організатора та виконує інші вимоги, визначені цим Порядком.
Гарантійний внесок вважається сплаченим з моменту зарахування його на рахунок Організатора.
Організатор розміщує повні реквізити для сплати гарантійного внеску стосовно кожного лота шляхом їх зазначення в квитанції, що автоматично формується Системою в особистому кабінеті учасника при подачі заявки на участь у аукціоні за певним лотом.
Система автоматично завершує реєстрацію учасника та надає йому відповідний доступ до участі у аукціоні негайно після підтвердження Організатором сплати сум гарантійного внеску, а за лотами, де така сплата не вимагається, одразу після належного заповнення заявки учасника.
3. З метою реєстрації через Веб-сайт заявник надає такі дані:
1) для фізичної особи:
прізвище, ім'я та по батькові (за наявності останнього);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
( Абзац четвертий пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018 )
адресу електронної пошти для надсилання повідомлень Системою, Оператором та Організатором;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019 )
номер контактного телефону;
логін та пароль;
2) для уповноваженого представника юридичної особи:
найменування юридичної особи;
код за ЄДРПОУ;
прізвище, ім'я та по батькові (за наявності останнього) представника юридичної особи;
адресу електронної пошти уповноваженої особи для надсилання повідомлень Системою, Оператором та Організатором;
( Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019 )
номер контактного телефону уповноваженої особи;
логін та пароль.
Після реєстрації на Веб-сайті користувач повинен заповнити графу "фінансові реквізити", що знаходиться в його особистому кабінеті в розділі "налаштування".
У разі відсутності актуальних та повних реквізитів учасника для повернення йому гарантійного внеску Організатор звільняється від обов'язку з повернення гарантійного внеску до моменту письмового повідомлення учасником Організатора про внесення/заміну фінансових реквізитів.
( Абзац шістнадцятий пункту 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1859/5 від 18.06.2018 )
4. Заявка на участь в електронному аукціоні подається щодо кожного окремого лота через Веб-сайт в електронному вигляді.
Факт реєстрації на Веб-сайті підтверджує згоду на обробку Організатором та Оператором персональних даних зареєстрованих учасників, в тому числі на оприлюднення інформації про прізвище, ім’я та по батькові/найменування зареєстрованих учасників після завершення електронного аукціону. Організатор та Оператор відповідає за порушення законодавства про захист персональних даних.
( Абзац другий пункту 4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 413/5 від 12.02.2019, № 674/5 від 25.02.2020 )
5. Заявка на участь в електронному аукціоні подається виключно щодо обраного лота і не є дозволом для участі в електронному аукціоні за іншими лотами.
6. Заявці на участь в електронному аукціоні, поданій через Веб-сайт, Системою автоматично присвоюється унікальний реєстраційний номер та фіксуються дата і час її подання.
7. Система забезпечує наявність у кожного зареєстрованого учасника особистого кабінету, доступ до якого здійснюється з використанням логіна та пароля такої особи.
8. Прийом заявок на участь в електронному аукціоні починається з моменту розміщення інформаційного повідомлення і закінчується не раніше ніж за одну годину до початку проведення електронного аукціону. Організатор забезпечує реєстрацію та допуск до електронного аукціону усіх учасників, які виконали вимоги щодо реєстрації та стосовно яких надійшло підтвердження щодо надходження суми гарантійного внеску на рахунок Організатора не пізніше ніж за одну годину до дати початку проведення електронного аукціону, зазначеної в інформаційному повідомленні про електронний аукціон.
9. Інформація про кількість учасників електронного аукціону із зазначенням унікальних реєстраційних номерів заявок оприлюднюється на Веб-сайті в інформаційному повідомленні щодо лота.
Організатор та Оператори забезпечують конфіденційність інформації про учасників електронного аукціону, за винятком інформації про прізвище, ім’я та по батькові/найменування, які підлягають оприлюдненню після завершення електронного аукціону.
Інформація про учасників електронного аукціону, яка не підлягає оприлюдненню після завершення електронного аукціону, може бути надана у порядку та на умовах, визначених законодавством.
( Пункт 9 розділу IV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 674/5 від 25.02.2020 )
V. Проведення електронних аукціонів
1. Електронний аукціон розпочинається у визначений в інформаційному повідомленні про електронний аукціон день. Електронний аукціон проводиться протягом одного робочого дня з 9-ї до 18-ї години.
Якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до завершення строку, визначеного в абзаці першому цього пункту, електронний аукціон автоматично продовжується на 10 хвилин від часу подання останньої цінової пропозиції, але не пізніше 22-ї години.
Електронний аукціон підлягає продовженню також у випадку, якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до закінчення десятихвилинного часу їх продовження, але не довше часу, встановленого в абзаці другому цього пункту.
2. Усі учасники, що були зареєстровані Організатором, мають онлайн доступ до перебігу електронного аукціону. Учасники висувають свої цінові пропозиції щодо лота. Цінова пропозиція подається через Веб-сайт з кроком підвищення ставки, зазначеним у повідомленні про електронний аукціон. Перша цінова пропозиція має дорівнювати стартовій ціні лота. Кожна наступна цінова пропозиція може бути подана учасником лише після перевищення його цінової пропозиції іншим учасником та має містити ціну, що на встановлений Організатором крок вища за попередню. Моментом подання цінової пропозиції вважається зафіксований Системою момент отримання цінової пропозиції. Зареєстрований учасник може у будь-який момент електронного аукціону зробити відповідну цінову пропозицію.
Кожен з учасників електронного аукціону має можливість під час їх проведення на будь-якому етапі вказати через Веб-сайт особливу ставку купівлі лота.
Особлива ставка може бути подана учасником на будь-якому етапі аукціону незалежно від його перебігу та кроку аукціону на будь-яку суму, але не нижчу від стартової.
Кожен учасник може подати особливу ставку один раз під час одного аукціону. Після прийняття Системою особливої ставки учасник втрачає можливість її повторного подання, навіть за умови можливого перевищення такою особливою ставкою уже поданих цінових пропозицій (в тому числі особливих ставок) інших учасників. Система автоматично блокує такі ставки з одночасним попередженням учасника.
Особлива ставка не має бути кратна кроку електронного аукціону. Система автоматично блокує такі ставки з одночасним попередженням учасника.
У разі якщо учасником було подано цінові пропозиції під час аукціону, особлива ставка має бути вищою за його максимальну цінову пропозицію. В іншому випадку Система автоматично блокує такі ставки з одночасним попередженням учасника.
У випадку, коли учасником під час аукціону було перевищено його власну особливу ставку, то така особлива ставка анулюється та не береться до уваги при визначенні переможця.
Особлива ставка не може бути рівною вже зазначеній ціновій пропозиції чи особливій ставці іншого учасника. Особлива ставка не може бути вищою за суму, яка у сто разів перевищує стартову ціну реалізації лота. Система автоматично блокує такі ставки з одночасним попередженням учасника.
Після подання особливої ставки учасник може подавати інші цінові пропозиції.
Факт подання особливої ставки будь-яким з учасників відображається в інформації про перебіг аукціону, що доступна усім зареєстрованим учасникам.
Розмір поданої особливої ставки відображається в інформації про перебіг аукціону після її перевищення ціновою пропозицією, зробленою при звичайному перебігу аукціону.
Якщо цінова пропозиція учасника є найвищою (за умови використання ним свого права на подання особливої ставки), такий учасник матиме можливість подавати наступні цінові пропозиції після перевищення його власної пропозиції ціновою пропозицією іншого учасника.
3. В особистому кабінеті є розділ з активними на цей момент електронними аукціонами, у яких бере участь учасник. Для таких аукціонів вказуються такі відомості: інформація про перебіг електронного аукціону, зокрема поточна цінова пропозиція, перелік цінових пропозицій, особлива ставка учасника та її перевищення при звичайному перебігу, наявність особливих ставок інших учасників, час закінчення аукціонів.
Інформація про перебіг електронних аукціонів оновлюється одразу після внесення одним із учасників наступної цінової пропозиції або подання учасником особливої ставки купівлі лота.
4. Переможцем електронного аукціону визнається учасник, від якого на момент завершення електронного аукціону надійшла найвища цінова пропозиція (при звичайному перебігу аукціону або через особливу ставку). Якщо один із учасників запропонував придбати майно за стартовою ціною і пропозицій щодо купівлі майна від інших учасників не надійшло, майно продається за стартовою ціною.
5. Якщо до часу завершення електронного аукціону не надійшло жодної цінової пропозиції, електронний аукціон вважається таким, що не відбувся.
6. Система забезпечує постійний та відкритий доступ спостерігачів електронних аукціонів до Веб-сайту з метою спостереження за проведенням електронних аукціонів.
( Розділ V в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3341/5 від 21.09.2021 )
VI. Реалізація арештованого майна за фіксованою ціною
1. Реалізація майна шляхом проведення аукціону за фіксованою ціною застосовується до майна, визначеного в абзаці другому частини першої статті 61 Закону України "Про виконавче провадження".

................
Перейти до повного тексту