- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2019 р.
за № 1294/34265
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України
Відповідно до пункту 10
Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, з метою забезпечення належної реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України, що додаються.
2. Адміністратору Державного реєстру актів цивільного стану громадян не пізніше 31 грудня 2019 року вжити відповідних заходів, необхідних для реалізації цього наказу.
3. Департаменту приватного права (Ференс О.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
ПОГОДЖЕНО: Генеральний директор державного підприємства "Національні інформаційні системи" |
О. Бережний |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
26 грудня 2019 року № 4209/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2019 р.
за № 1294/34265
ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України
1. У
Правилах державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року № 52/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 року за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24 грудня 2010 року № 3307/5):
1) у розділі II:
у главі 1:
перше речення абзацу другого пункту 3 доповнити словами ", крім випадків, передбачених цими Правилами";
у пункті 4:
абзац другий викласти у такій редакції:
"Посадова особа відділу державної реєстрації актів цивільного стану обов’язково перевіряє в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян відомості про акти цивільного стану, необхідні для проведення відповідної державної реєстрації. Якщо такі відомості в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян відсутні, працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану уточнює їх у заявника, у тому числі за допомогою електронних засобів телекомунікації.";
після абзацу другого доповнити новими абзацами третім, четвертим такого змісту:
"У разі якщо відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян про персональні дані особи не відповідають даним, зазначеним у заяві, посадова особа відділу державної реєстрації актів цивільного стану уточнює їх на відповідність даним паперового носія відповідного актового запису та паспорта або паспортного документа такої особи і за можливості вживає заходів щодо внесення змін до відомостей Державного реєстру актів цивільного стану громадян у порядку, встановленому пунктом 4.5 розділу IV
Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян , затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 24 липня 2008 року № 1269/5, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 25 липня 2008 року за № 691/15382 (далі - Інструкція з ведення Реєстру).
У разі якщо відомості про персональні дані особи, зазначені у заяві та її паспорті або паспортному документі, не відповідають даним паперового носія актового запису цивільного стану, для проведення державної реєстрації актів цивільного стану використовуються відомості заяви та паспорта або паспортного документа цієї особи, а заявнику роз’яснюється порядок унесення змін до актових записів цивільного стану.".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом п’ятим;
у главі 2:
абзац другий пункту 1 після слів "порядку проведення" доповнити словом "відповідної";
пункт 2 викласти у такій редакції:
"2. Адміністратор центру надання адміністративних послуг формує та реєструє заяву про державну реєстрацію актів цивільного стану за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, крім випадків, передбачених цими Правилами, на якій заявник за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, проставляє власний підпис.";
в абзаці четвертому пункту 8 слова "оформлене ним свідоцтво чи письмову відмову в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану або висновок про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені" замінити словами "оформлений ним документ";
2) у розділі III:
у главі 1:
в абзаці другому пункту 3 слова ", якщо із заявою про державну реєстрацію народження ця особа одночасно подає заяву про визнання батьківства" виключити;
абзац другий пункту 4 доповнити словами ", крім випадків, коли відповідно до цих Правил проведення такої реєстрації здійснюється без їх присутності";
пункт 8 викласти у такій редакції:
"8. Державна реєстрація народження проводиться за заявою про державну реєстрацію народження батьків дитини чи одного з них, а в разі смерті батьків або в разі, якщо вони з інших причин не можуть зареєструвати народження,- за заявою родичів, інших осіб, уповноваженого представника закладу охорони здоров’я, в якому народилась дитина або в якому наразі перебуває (далі - інша особа).
Заява формується за допомогою програмних засобів Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Якщо батьки або один з них бажає отримати послуги, передбачені
Порядком надання комплексної послуги "єМалятко", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 (далі - комплексна послуга "єМалятко"), заява формується за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Заява про державну реєстрацію народження містить такі відомості:
а) відомості про дитину:
прізвище;
власне ім’я;
по батькові (за наявності);
стать;
дата народження;
місце народження (найменування адміністративно-територіальної одиниці);
кількість дітей, що народились;
живонароджена чи мертвонароджена;
яка за рахунком дитина народилася у матері, включаючи новонароджену (враховуючи померлих і не враховуючи мертвонароджених);
відомості про документ, що підтверджує факт народження дитини:
назва документа;
номер документа;
дата видачі документа;
уповноважений суб’єкт, що видав документ;
б) відомості про матір:
прізвище;
власне ім’я;
по батькові (за наявності);
дата народження;
громадянство;
зареєстроване місце проживання (за наявності);
реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу:
назва документа;
серія документа (за наявності);
номер документа;
дата видачі документа;
уповноважений суб’єкт, що видав документ;
строк дії документа (за наявності);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
в) відомості про батька:
прізвище;
власне ім’я;
по батькові (за наявності);
дата народження;
громадянство;
зареєстроване місце проживання (за наявності);
реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу:
назва документа;
серія документа (за наявності);
номер документа;
дата видачі документа;
уповноважений суб’єкт, що видав документ;
строк дії документа (за наявності);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності).
Відомості про дату народження, зареєстроване місце проживання, реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, реєстраційний номер облікової картки платника податків не зазначаються у разі державної реєстрації народження відповідно до частини першої статті
135 Сімейного кодексу України ;
г) відомості про перебування батьків у шлюбі між собою:
місце й дата його державної реєстрації;
ґ) відомості про спосіб отримання свідоцтва про народження та у випадках, передбачених цими Правилами, витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян:
особисто:
в органі державної реєстрації актів цивільного стану, що провів державну реєстрацію народження;
у закладі охорони здоров’я за місцем подання заяви;
у центрі надання адміністративних послуг, що забезпечує видачу результатів адміністративних послуг, які надаються органом державної реєстрації актів цивільного стану, що провів державну реєстрацію народження;
рекомендованим листом за рахунок отримувача:
на поштову адресу за зареєстрованим місцем проживання матері;
на поштову адресу за зареєстрованим місцем проживання батька.
Обирається один із способів, передбачених цим підпунктом.
Підписання заяви про державну реєстрацію народження батьками, які не перебувають у шлюбі, є їх спільною заявою про визнання батьківства.
У разі подання заяви про державну реєстрацію народження іншою особою додатково зазначаються відомості про заявника:
прізвище;
власне ім’я;
по батькові (за наявності);
реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу:
назва документа;
серія документа (за наявності);
номер документа;
дата видачі документа;
уповноважений суб’єкт, що видав документ;
строк дії документа (за наявності).
У разі подання заяви про державну реєстрацію народження дитини з одночасним отриманням послуг, передбачених
комплексною послугою "єМалятко", додатково зазначаються:
відомості про послуги, що бажають отримати батьки чи один із них:
внесення інформації про дитину до Єдиного державного демографічного реєстру;
визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
реєстрація дитини у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;
реєстрація місця проживання дитини;
призначення допомоги при народженні дитини;
призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів;
видача посвідчення батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї.
Обирається одна, декілька або усі послуги;
спосіб інформування про результати надання послуг:
sms-повідомлення;
повідомлення на адресу електронної пошти.
Обирається один із способів отримання повідомлення з обов’язковим зазначенням номера мобільного телефону чи адреси електронної пошти.
У разі обрання послуги "реєстрація дитини у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків", якщо один з батьків є іноземцем, обирається громадянство дитини за громадянством одного з батьків та адреса проживання дитини за умови різного зареєстрованого місця проживання матері та батька.
У разі обрання послуги "реєстрація місця проживання дитини", якщо зареєстроване місце проживання матері та батька різне, обирається адреса зареєстрованого місця проживання одного із батьків. Підписання заяви про державну реєстрацію народження батьками є їх згодою на реєстрацію місця проживання дитини за адресою зареєстрованого місця проживання одного із батьків. Якщо заяву подає один з батьків, зазначаються відомості про наявність письмової згоди іншого з батьків.
У разі обрання послуг "призначення допомоги при народженні дитини", "призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях" додатково зазначаються:
відомості про отримувача допомоги:
мати;
батько;
відомості про спосіб отримання допомоги:
відділення національного оператора поштового зв’язку (повне найменування та індекс відділення);
міжнародний номер банківського рахунку (IBAN) або особовий рахунок в банку (повне найменування банку, його ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ та МФО).
Обирається один із способів отримання допомоги.
У разі обрання послуги "видача посвідчення батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї" додатково зазначаються:
відомості про вид посвідчення:
посвідчення батьків багатодітної сім’ї;
посвідчення дитини з багатодітної сім’ї.
Обирається один або обидва види посвідчень;
відомості про отримувача посвідчення дитини з багатодітної сім’ї (зазначаються у разі обрання виду посвідчення дитини з багатодітної сім’ї):
прізвище;
власне ім’я;
по батькові (за наявності);
відомості про спосіб отримання посвідчення:
особисто:
................Перейти до повного тексту