- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 вересня 2016 р.
за № 1264/29394
Про затвердження Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства
з питань запобігання корупції
№ 178/19 від 24.12.2019 - зміни втратили чинність згідно із Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції
N 6/21 від 14.01.2021 )
( Рішення втратило чинність згідно із Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції
N 6/21 від 14.01.2021 )
1. Затвердити Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, що додається.
2. Департаменту з питань запобігання політичній корупції (Смик Р.П.) подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н.М.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національного
агентства з питань
запобігання корупції
08.09.2016 № 26
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 вересня 2016 р.
за № 1264/29394
ПОЛОЖЕННЯ
про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок здійснення Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) аналізу звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі - Звіт), а також комплекс заходів, передбачених Законом України
"Про політичні партії в Україні" (далі - Закон), які здійснюються Національним агентством за його результатами.
2. Аналіз Звіту, підготовка і затвердження висновку за результатами такого аналізу здійснюються Національним агентством у строк, що не перевищує двох місяців з дня його надходження.
ІІ. Аналіз Звіту
1. Аналіз Звіту складається з таких етапів:
1) перевірка своєчасності подання Звіту;
2) аналіз відповідності оформлення Звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства;
3) аналіз повноти та достовірності відображеної у Звіті інформації;
4) встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.
2. Перевірка своєчасності подання Звіту передбачає встановлення факту дотримання політичною партією строків подання Звіту до Національного агентства, встановлених частиною сьомою статті
17 Закону.
Оформлення Звіту з грубим порушенням встановлених вимог свідчить про недотримання вимог законодавства, у тому числі
Положення.
( Абзац другий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 178/19 від 24.12.2019 )
Грубим порушенням встановлених вимог є:
недотримання форми Звіту політичною партією та її місцевими організаціями при його підготовці;
подання Звіту без підпису керівника (уповноваженої особи) та/або головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку) на останній сторінці Звіту та без засвідчення печаткою політичної партії, її місцевої організації;
подання Звіту без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи;
неподання Звіту в електронному вигляді;
невідповідність Звіту в електронному вигляді Звіту в паперовому вигляді;
неподання висновків щорічного внутрішнього та незалежного зовнішнього фінансових аудитів у випадках, передбачених
Законом.
4. Аналіз повноти та достовірності відображеної у Звіті інформації здійснюється шляхом:
1) зіставлення та звірки відомостей, зазначених у Звіті, з доданими до Звіту документами, відомостями з інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інформацією, що надходить та/або отримана Національним агентством від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, а також фізичних осіб в установленому законом порядку, зокрема щодо отриманих доходів, внесків, наявності нерухомого майна, транспортних засобів та інших активів, фінансових зобов’язань, інших відомостей, які мають відображатися політичними партіями у Звіті;
2) встановлення недостовірності відомостей про майно, кошти або витрати політичної партії, її місцевої організації.
Інформація у Звіті вважається неповною у разі неподання копій документів, що підтверджують відображені у Звіті відомості (у тому числі копій платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках), та/або незазначення всіх відомостей, які мають відображатися політичною партією, її місцевими організаціями у Звіті.
Недостовірними відомостями у Звіті є відображені у ньому відомості про майно, доходи, витрати, зобов’язання фінансового характеру політичної партії, її місцевих організацій, які не відповідають даним, що містяться в первинних облікових документах, відомостям з інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інформації, що надходить та/або отримана Національним агентством від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також фізичних осіб в установленому законом порядку, зокрема щодо отриманих доходів, внесків, наявності нерухомого майна, транспортних засобів та інших активів, фінансових зобов’язань, інших відомостей, які мають відображатися політичними партіями у Звіті і які можуть бути спростовані.
5. Встановлення наявності або відсутності фактів порушень законодавства щодо фінансування політичних партій здійснюється шляхом:
1) аналізу даних про рахунки політичної партії, її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, рахунку (рахунків) виборчого фонду політичної партії, її місцевих організацій, кандидата(ів) від політичної партії (місцевих організацій партії) на відповідних загальнодержавних або місцевих виборах (у разі проведення виборів), у тому числі щодо залишків грошових коштів на рахунках на кінець звітного періоду, додержання порядку повідомлення про відкриття/закриття таких рахунків в установах банків України, кількості рахунків тощо;
2) аналізу даних про внески на користь політичної партії, її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, до виборчого фонду політичної партії, її місцевих організацій чи кандидата(ів) від політичної партії (місцевих організацій партії) щодо додержання політичною партією та її місцевими організаціями вимог
Закону;
3) виявлення фактів порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії;
4) аналізу законного та цільового використання політичною партією коштів державного бюджету на фінансування їх статутної діяльності за звітний період у разі отримання такого фінансування та відповідності даних Звіту інформації, отриманій від банківських установ, з інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інформації, що надходить та/або отримана Національним агентством від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування; аналізу відповідності даних Звіту інформації, отриманій від інших юридичних осіб публічного права, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також фізичних осіб в установленому законом порядку, яка може бути підтверджена;
5) виявлення фактів незаконного та нецільового використання коштів, виділених з державного бюджету на фінансування статутної діяльності політичних партій, шляхом використання їх на фінансування участі у виборах народних депутатів України, виборах Президента України, місцевих виборах або на цілі, не пов’язані із статутною діяльністю, а також фактів зарахування на окремий рахунок, відкритий для державного фінансування статутної діяльності політичних партій, інших коштів, ніж кошти державного бюджету, виділені на фінансування статутної діяльності партії.
................Перейти до повного тексту