- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1238/34209
Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року
№ 197 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), підпункту 4 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року
№ 367 "Деякі питання дерегуляції господарської діяльності", пункту 1-1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року
№ 553 , та пункту 11 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року
№ 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 735),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності;
2) Зміни до деяких наказів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Департаменту містобудування, архітектури та планування територій (Білоус С.) разом з Юридичним департаментом (Чепелюк О.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Чаплінського Ю.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державного агентства з питань електронного урядування України В.о. Голови Державної архітектурно-будівельної інспекції України Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Т.в.о. Голови Державної регуляторної служби України Виконувач обов’язків Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
В. Бакал О. Строкач В. Петров О. Мірошніченко П. Кухта |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад та
територій України
02 грудня 2019 року № 285
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 грудня 2019 р.
за № 1238/34209
ПОРЯДОК
функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування, завдання та функціональні можливості електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності (далі - електронний кабінет), а також електронний документообіг через електронний кабінет під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та щодо отримання консультацій із зазначених питань.
Цей Порядок не регулює процедуру розгляду документів, поданих суб’єктом звернення (його уповноваженою особою), з метою отримання послуг у паперовій формі особисто або надісланих рекомендованим листом з описом вкладення.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
вебсторінка користувача (суб’єкта звернення або відповідальної особи) - індивідуальна персоніфікована вебсторінка суб’єкта звернення або відповідальної особи, на якій здійснюється електронний документообіг під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та щодо отримання консультацій із зазначених питань;
відповідальна особа - посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, визначена частиною третьою
статті 6 Закону України
"Про регулювання містобудівної діяльності", яка відповідно до вимог законодавства та в межах повноважень має право доступу до електронного кабінету із застосуванням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП);
електронні документи - документи, подані в електронній формі суб’єктом звернення через електронний кабінет під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, щодо надання/отримання послуг з питань декларативних і дозвільних процедур у будівництві, з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, отримання консультацій із зазначених питань з накладенням на них КЕП та/або електронної печатки;
електронні матеріали перевірок - матеріали перевірок за результатами державного архітектурно-будівельного контролю (акт, припис, протокол, постанова про накладення штрафу, постанова про закриття справи), складені/видані та внесені до електронного кабінету відповідальною особою з використанням КЕП;
користувачі електронного кабінету (далі - користувачі) - відповідальна особа та суб’єкт звернення;
право доступу - дії, які суб’єкт звернення та відповідальна особа мають право виконувати в електронному кабінеті;
суб’єкт звернення - будь-яка фізична або юридична особа, яка пройшла процедуру електронної ідентифікації та автентифікації в електронному кабінеті.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України
"Про регулювання містобудівної діяльності",
"Про архітектурну діяльність",
"Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності",
"Про ліцензування видів господарської діяльності",
"Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах",
"Про адміністративні послуги",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронні довірчі послуги",
Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року № 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 735),
Порядку ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 року № 1396,
Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750),
Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747),
Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, постанові Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року
№ 256 "Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками".
3. Органи державного архітектурно-будівельного контролю через електронний кабінет надають такі послуги (далі - послуги):
1) повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт;
2) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта / про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;
3) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
4) внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
5) подання заяви про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт;
6) зміна даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт;
7) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;
8) реєстрація декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
9) реєстрація декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили;
10) внесення змін до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта / декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1) / декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду;
11) внесення змін у зареєстровану в установленому порядку декларацію щодо об’єкта, який належить до III категорії складності (клас наслідків (відповідальності) СС2);
12) реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 300 квадратних метрів, збудованих у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, збудованих до 12 березня 2011 року;
13) внесення змін у разі виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) в зареєстрованій декларації, зазначеній у підпункті 12 цього пункту;
14) видача дозволу на виконання будівельних робіт/зміна даних у дозволі на виконання будівельних робіт;
15) видача сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками;
16) видача ліцензії із будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками;
17) переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
18) анулювання ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
19) внесення змін до переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню;
20) повідомлення про планове або позапланове припинення провадження господарської діяльності в цілому або за певними місцями провадження такої діяльності, про відновлення провадження господарської діяльності, про всі зміни даних, які зазначались в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії;
21) зупинення дії ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
22) відновлення дії ліцензії повністю або частково на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками або із середніми та значними наслідками;
23) повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру, за бажанням суб’єкта звернення.
4. Подання через електронний кабінет електронних документів для надання/отримання адміністративних послуг, визначених підпунктами 1-10 пункту 3 цього розділу, внесення до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Реєстр) здійснюються автоматично у день їх надходження.
5. Держателем електронного кабінету є Міністерство розвитку громад та територій України.
6. Технічним адміністратором є державне унітарне підприємство, що належить до сфери управління Міністерства цифрової трансформації та здійснює заходи адміністрування електронного кабінету, його технологічне забезпечення, технічну підтримку (впровадження, якісну та безперебійну роботу, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду), а також збереження та захист інформації, відомостей (даних) в електронному кабінеті.
Технічний адміністратор надає, блокує та анулює право доступу відповідальних осіб до електронного кабінету за зверненням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Внесення даних до електронного кабінету відповідальними особами в порядку, визначеному розділами VI, VII цього Порядку, можливе лише за наявності ключів доступу до Реєстру.
Технічний адміністратор забезпечує інформування користувачів про тимчасове припинення функціонування електронного кабінету у зв’язку з проведенням регламентних та інших робіт шляхом надсилання не пізніше ніж за три календарні дні до початку проведення зазначених робіт відповідного письмового повідомлення на адреси електронної пошти та на вебсторінки користувачів, а також розміщення такого повідомлення на вебсайті електронного кабінету.
7. Державна архітектурно-будівельна інспекція України забезпечує функціонування електронного кабінету (отримання, створення, перегляд, обробку, розгляд, опрацювання, відправлення, передання, використання, внесення інформації, документів, відомостей (даних) до електронного кабінету та надання пропозицій щодо удосконалення роботи електронного кабінету).
8. Доступ до електронного кабінету здійснюється через вебсайт, який має офіційну адресу в мережі Інтернет - https://e-dabi.gov.ua/.
9. Інформація, відомості (дані), які містяться в електронному кабінеті, зберігаються постійно, електронні документи зберігаються відповідно до законодавства у сфері архівної справи та діловодства.
10. Програмними засобами електронного кабінету автоматично блокується можливість подання суб’єктом звернення електронного документа у разі непідтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки під час підписання такого документа шляхом накладення КЕП та/або електронної печатки.
11. Електронний кабінет ведеться українською мовою та функціонує цілодобово сім днів на тиждень.
II. Завдання та функціональні можливості електронного кабінету
1. Завдання електронного кабінету:
1) забезпечення електронного документообігу між суб’єктами звернення та органами державного архітектурно-будівельного контролю під час надання/отримання в електронній формі адміністративних послуг, здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та консультування з цих питань;
2) розміщення інформації, відомостей (даних), документів з надання/отримання адміністративних послуг, проведення заходів архітектурно-будівельного контролю та консультування з цих питань;
3) забезпечення прозорості, доступності та зручності під час отримання/надання адміністративних послуг, зменшення корупційних ризиків.
2. Функціональними можливостями електронного кабінету забезпечуються:
1) процедура електронної ідентифікації та автентифікації із використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації користувачів;
2) авторизація користувачів;
3) взаємодія із засобами КЕП чи електронної печатки суб’єктів звернення та відповідальних осіб з метою накладення ними власного КЕП чи електронної печатки для створення електронного документа;
4) доступ суб’єктів звернення до електронних документів та їх заповнення під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, та для отримання адміністративних послуг;
5) оформлення та подання електронних документів через електронний кабінет;
6) отримання, розгляд відповідальними особами електронних документів, поданих суб’єктом звернення через електронний кабінет (крім тих, які опрацьовуються автоматично), з автоматичною фіксацією часу відправлення та часу отримання, цілісність та автентичність електронних документів;
7) внесення відомостей (реєстрація) до Реєстру;
8) автоматичне направлення програмними засобами електронного кабінету повідомлення про стан розгляду електронних документів та прийняте за результатами їх розгляду відповідне рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та вебсторінки користувача;
9) електронна інформаційна взаємодія з іншими державними електронними інформаційними ресурсами, зокрема з:
Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Державним реєстром речових прав на нерухоме майно;
Державним земельним кадастром;
Реєстром атестованих осіб;
містобудівними кадастрами (за наявності та умови технічної можливості);
реєстрами містобудівних умов та обмежень (за умови технічної можливості);
Інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю);
іншими електронними інформаційними ресурсами та системами державних органів та органів місцевого самоврядування;
10) можливість сплати суб’єктом звернення за надання адміністративної послуги, штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності або подання документів, що підтверджують унесення такої плати;
11) автоматична перевірка програмними засобами електронного кабінету повноти даних у поданих суб’єктом звернення електронних документах для отримання послуги щодо декларативних процедур у будівництві;
12) автоматичний контроль наповненості та підтвердження цілісності електронних документів;
13) автоматична реєстрація і внесення відповідних відомостей (даних) до Реєстру;
14) проведення процедур і заходів контролю та верифікації відомостей (даних), моніторингу змін індивідуальних відомостей, захисту інформації, програмного забезпечення, в тому числі від несанкціонованого доступу;
15) шифрування та розшифрування електронних документів щодо ліцензування під час їх передання;
16) управління правами доступу до інформації, відомостей (даних);
17) захист інформації, що обробляється в електронному кабінеті, відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту інформації;
18) інтеграція з Єдиним державним порталом адміністративних послуг, іншими інформаційними системами державних органів та органів місцевого самоврядування (далі - інші інформаційні системи), електронними платіжними системами, що дають можливість сформувати платіжний документ;
19) інтерактивне консультування з найпоширеніших питань щодо надання адміністративних послуг та здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю;
20) доступність інформації для користувачів з порушеннями зору.
3. Структура та формат інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії, процедури взаємодії між електронним кабінетом та Реєстром та зміни до них визначаються Мінрегіоном та Держархбудінспекцією шляхом прийняття спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами, підготовленими на підставі цього Порядку.
III. Загальні вимоги до оформлення електронних документів, інформації, відомостей (даних) та їх обробки в електронному кабінеті
1. Отримання, створення, перегляд, обробка, розгляд, відправлення, передавання, зберігання, використання, внесення інформації, документів, відомостей (даних) в електронному кабінеті здійснюються користувачами відповідно до прав доступу, встановлених цим Порядком.
2. Електронні документи, подані суб’єктами звернення, оформлюються згідно з вимогами Законів України
"Про регулювання містобудівної діяльності",
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності",
"Про ліцензування видів господарської діяльності",
"Про адміністративні послуги",
"Про електронні довірчі послуги",
"Про електронні документи та електронний документообіг",
Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750),
Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747),
Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553,
Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 року № 256, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15 травня 2012 року
№ 240 "Про затвердження форм актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 липня 2012 року за № 1116/21428, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 липня 2018 року
№ 158 "Про затвердження Порядку проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за № 976/32428.
3. Створення електронного документа суб’єкта звернення або відповідальної особи завершується накладенням ними власного КЕП чи електронної печатки з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
4. Електронні документи для отримання послуг, визначених пунктом 3 розділу I цього Порядку, можуть бути створені та подані суб’єктом звернення через електронний кабінет, Єдиний державний портал адміністративних послуг, інші інформаційні системи.
5. Забезпечення захисту інформації в електронному кабінеті, у тому числі персональних даних суб’єктів звернення, здійснюється із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
IV. Права доступу користувачів до електронних документів, інформації, відомостей (даних) в електронному кабінеті
1. Створення/направлення електронних документів, контроль/перевірка статусу їх розгляду, опрацювання, формування/отримання результату надання адміністративної послуги або відмови у її наданні в електронній формі, надання консультацій із зазначених питань здійснюються за допомогою електронного кабінету через вебсторінку користувача.
Доступ до вебсторінки користувача здійснюється після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації користувача з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.
2. Програмними засобами електронного кабінету забезпечується доступ суб’єкта звернення до:
створення та подання електронних документів під час здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, та для отримання адміністративних послуг;
відомостей (даних) про стан розгляду електронних документів та результати їх розгляду;
одержання повідомлення про проведення планової перевірки заходу державного архітектурно-будівельного контролю, електронних матеріалів перевірок;
отримання консультування за допомогою онлайн-сервісу - інтерактивного модуля електронного кабінету.
3. Програмними засобами електронного кабінету забезпечується доступ відповідальної особи до:
відомостей (даних), внесених до Реєстру;
отримання, розгляду електронного документа (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення відомостей (даних) про зміну стану розгляду електронного документа (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення/формування рішення за результатами розгляду електронних документів, поданих для отримання адміністративної послуги (крім випадків автоматичного опрацювання);
внесення документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (електронні матеріали перевірок).
V. Загальні вимоги до заповнення та розгляду / автоматичного опрацювання електронних документів в електронному кабінеті
1. В електронному кабінеті відповідальні особи здійснюють отримання, розгляд електронних документів (крім випадків автоматичного опрацювання), поданих суб’єктами звернення через електронний кабінет з фіксацією етапів.
Розгляд та опрацювання електронних документів відповідальними особами через електронний кабінет здійснюються відповідно до етапів їх розгляду, визначених у розділах VI-VIII цього Порядку.
Інформація та документи, надіслані суб’єктами звернення в електронній формі через електронний кабінет, Єдиний державний портал адміністративних послуг або інші інформаційні системи, інтегровані з електронним кабінетом, для отримання послуг, вважаються отриманими у день їх надходження, а у разі подання такої інформації та документів у неробочий час, неробочий, святковий або вихідний день - у перший робочий день, наступний за днем їх подання (крім випадків автоматичного опрацювання).
2. В електронному кабінеті під час заповнення суб’єктом звернення електронних документів здійснюються:
автоматичний контроль щодо заповнення всіх полів електронного документа;
автоматичне внесення до електронного документа відомостей, які містяться в інформаційних системах державних органів та органів місцевого самоврядування, або порівняння даних, внесених суб’єктом звернення до електронного документа, із відомостями, які містяться у зазначених системах.
3. У разі заповнення/опрацювання електронних документів, щодо яких здійснюється автоматична перевірка повноти даних, така перевірка здійснюється у режимі реального часу програмними засобами електронного кабінету відповідно до алгоритмів автоматичної перевірки (додатки 1-6).
Перевірка повноти даних здійснюється шляхом порівняння, встановлення відповідності та підтвердження даних, внесених суб’єктом звернення до електронного документа, із автоматизовано створеними та переданими в електронній формі даними, що надходять в порядку інформаційної взаємодії з відповідних інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування.
4. Алгоритмами автоматичної перевірки повноти даних у електронних документах встановлюються випадки блокування зазначених документів, що полягає у припиненні програмними засобами електронного кабінету можливості подальшого заповнення документа суб’єктом звернення, а також випадки надання повідомлення (попередження) суб’єктам звернення за формою згідно з додатками 7, 8 до цього Порядку.
5. Після завершення автоматичної перевірки повноти даних у електронних документах програмними засобами електронного кабінету автоматично здійснюється їх реєстрація шляхом внесення відомостей (даних) до Реєстру із автоматичним генеруванням відповідного номера запису у Реєстрі у день надходження.
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується і надсилається повідомлення за фактом здійснення таких дій користувачам на адресу електронної пошти та на вебсторінку користувача.
VI. Функціонування електронного кабінету під час здійснення декларативних і дозвільних процедур у будівництві щодо виконання підготовчих та будівельних робіт
1. Для отримання адміністративної послуги щодо виконання підготовчих та будівельних робіт суб’єкти звернення можуть через електронний кабінет подати:
повідомлення про початок виконання підготовчих робіт; заяву про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт; повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; заяву про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про зміну даних декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт; інформацію про зміну генерального підрядника чи підрядника (якщо підготовчі або будівельні роботи здійснюються без залучення субпідрядників); про зміну/присвоєння адреси об’єкта будівництва під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна, які подаються відповідно до
Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747) (далі - електронні документи з декларативних процедур);
заяву про отримання дозволу (внесення змін, анулювання) за формою, встановленою
Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), та додатки до цієї заяви, визначені Законом України
"Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 747), які подаються для отримання права на виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (далі - електронні документи з дозвільних процедур).
2. Електронні документи з декларативних процедур подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних форм із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
3. Опрацювання електронних документів з декларативних процедур здійснюється автоматично через електронний кабінет у порядку, визначеному пунктами 3-5 розділу V цього Порядку.
4. Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується і надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на вебсторінки користувачів.
5. Електронні документи з декларативних процедур, що надійшли через електронний кабінет та відомості (дані) про які внесено до Реєстру, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
6. Електронні документи з декларативних процедур можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з декларативних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету;
"Зареєстрований" - електронний документ з декларативних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення через електронний кабінет, пройшов процедуру підтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки, автоматичний контроль щодо заповнення всіх полів та перевірку повноти даних та відомості (дані) якого внесено/виключено до/з Реєстру;
"Скасований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт.
7. Електронні документи з дозвільних процедур можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з дозвільних процедур, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету та якому присвоєно вхідний номер програмними засобами електронного кабінету;
"Прийнятий" - електронний документ з дозвільних процедур, який прийнято до роботи органом державного архітектурно-будівельного контролю;
"Зупинений" - рішення органу державного архітектурно-будівельного контролю, прийняте за поданим суб’єктом звернення електронним документом з дозвільних процедур, про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру;
"Виданий" - електронний документ з дозвільних процедур, за результатами розгляду якого прийнято рішення про видачу дозволу та відомості (дані) внесено до Реєстру;
"Відмовлений" - електронний документ з дозвільних процедур, за результатами розгляду якого прийнято рішення про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт та внесено відомості (дані) до Реєстру;
"Анульований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, та внесено відомості (дані) до Реєстру.
8. Електронні документи з дозвільних процедур подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом заповнення електронних форм та шляхом додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Електронні документи з дозвільних процедур, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
9. На подані електронні документи з дозвільних процедур програмними засобами електронного кабінету формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить:
перелік електронних документів, поданих суб’єктом звернення, підписаних за допомогою КЕП та/або електронної печатки;
відомості (дані) про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа, статус документа, вхідний номер);
відомості (дані) про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, фізичної особи - підприємця, найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, адреса електронної пошти, номер телефону);
відомості щодо справжності КЕП та/або електронної печатки;
мету звернення;
строк надання адміністративної послуги.
10. Розгляд відповідальною особою електронних документів з дозвільних процедур в електронному кабінеті здійснюється за таким порядком:
1) перегляд реєстраційно-моніторингової картки нового електронного документа з дозвільних процедур;
2) зміна статусу документа на "Прийнятий";
3) після зміни статусу документа на "Прийнятий" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняття документа до роботи суб’єкту звернення на його адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
12. Внесення результату розгляду електронних документів з дозвільних процедур (крім електронного документа про зупинення розгляду) до електронного кабінету здійснюється за таким порядком:
1) відповідальна особа вносить до електронного кабінету відомості (дані) про прийняте рішення;
2) програмними засобами електронного кабінету автоматично вносяться відомості (дані) про прийняте рішення та здійснюється відповідний запис в Реєстрі;
3) відповідальна особа змінює статус в реєстраційно-моніторинговій картці розгляду документа на "Виданий" або "Відмовлений";
4) після зміни статусу документа на "Виданий" або "Відмовлений" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про результат надання послуги суб’єкту звернення на адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
13. У разі подання суб’єктом звернення документів через електронний кабінет відповідальна особа на підставі прийнятого органом державного архітектурно-будівельного контролю рішення про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт або про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, або рішення суду, що набрало законної сили, протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової кратки та змінює статус документа з "Виданий" на "Скасований" або "Анульований".
У разі надходження до органу державного архітектурно-будівельного контролю рішення суду, що набрало законної сили, про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт або про анулювання документа, який дає право на виконання будівельних робіт, відповідальна особа вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової картки у строки та спосіб, визначені абзацом першим цього пункту.
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняте рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
VII. Функціонування електронного кабінету щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів
1. Для отримання адміністративної послуги щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів суб’єкти звернення можуть через електронний кабінет подати:
декларацію про готовність об’єкта до експлуатації, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта; заяву про внесення змін у зв’язку з виявленням технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта; декларацію про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1); заяву про внесення змін до декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1); декларацію про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили; заяву про внесення змін до декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на який визнано право власності за рішенням суду, що набрало законної сили (далі - електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію);
заяву про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта та видачу сертифіката та додатки до цієї заяви, які подаються відповідно до
Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750) (далі - електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію);
декларацію про готовність об’єкта до експлуатації індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 300 квадратних метрів, збудованих у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, збудованих до 12 березня 2011 року, за формою та процедурою, визначеними
Порядком проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 липня 2018 року № 158, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за № 976/32428 (далі - електронні документи про готовність в експлуатацію).
2. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію подаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом заповнення електронних документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
3. Опрацювання електронних документів з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію здійснюється автоматично через електронний кабінет у порядку, визначеному пунктами 3-5 розділу V цього Порядку.
4. Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про внесення електронного документа з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію до Реєстру суб’єкту звернення та відповідальній особі на адреси їх електронної пошти та на вебсторінки користувачів.
5. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, та відомості (дані) про які внесено до Реєстру, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
6. Електронні документи з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету;
"Зареєстрований" - електронний документ з декларативних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення через електронний кабінет, пройшов процедуру підтвердження справжності КЕП та/або електронної печатки, автоматичну перевірку повноти даних та відомості (дані) якого внесено до Реєстру;
"Скасований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про скасування реєстрації документів з декларативних процедур, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, та внесено відомості (дані) до Реєстру.
7. Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету та якому присвоєно вхідний номер програмними засобами електронного кабінету;
"Прийнятий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, який прийнято до роботи органом державного архітектурно-будівельного контролю;
"Зупинений" - рішення органу державного архітектурно-будівельного контролю, прийняте за поданим суб’єктом звернення електронним документом з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, про зупинення розгляду документів, поданих для отримання документа дозвільного характеру;
"Відмовлений" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про відмову у видачі сертифіката;
"Виданий" - електронний документ з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про видачу сертифіката;
"Завершений" - відомості щодо видачі сертифіката внесено до Реєстру після підтвердження суб’єктом звернення сплати за видачу сертифіката.
8. Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом заповнення електронних форм та шляхом додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
9. На подані електронні документи з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію програмними засобами формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить:
перелік електронних документів, поданих суб’єктом звернення, підписаних за допомогою КЕП та/або електронної печатки;
відомості (дані) про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа, статус документа, вхідний номер);
відомості (дані) про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, фізичної особи - підприємця, найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, адреса електронної пошти, номер телефону);
відомості (дані) щодо справжності КЕП та/або електронної печатки;
мету звернення;
строк надання адміністративної послуги.
10. Розгляд відповідальною особою електронних документів з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію в електронному кабінеті здійснюється за таким порядком:
1) перегляд реєстраційно-моніторингової картки електронного документа з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію;
2) зміна статусу документа на "Прийнятий";
3) після зміни статусу документа на "Прийнятий" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про прийняття до розгляду документа на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача;
4) внесення до реєстраційно-моніторингової картки отриманих відомостей за результатами проведення заходів, передбачених абзацом другим пункту 25 та пунктом 26 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року
№ 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2015 року № 750).
Програмними засобами електронного кабінету формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про отримані відомості на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
12. Відповідальна особа вносить результати розгляду електронних документів з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію до електронного кабінету за таким порядком:
1) внесення відомостей (даних) про прийняте рішення за результатами розгляду електронного документа з дозвільних процедур щодо прийняття в експлуатацію;
2) програмними засобами електронного кабінету автоматично вносяться відомості (дані) про прийняте рішення та здійснюється відповідний запис в Реєстрі (крім електронного документа про зупинення розгляду);
3) зміна статусу розгляду документа на "Зупинений", "Виданий" або "Відмовлений";
4) після зміни статусу документа на "Зупинений", "Виданий" або "Відмовлений" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про прийняте рішення за результатами розгляду документа на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача;
5) зміна статусу розгляду документа на "Завершений" на підставі отриманих відомостей про здійснення сплати суб’єктом звернення за видачу сертифіката;
6) після зміни статусу розгляду документа програмними засобами електронного кабінету автоматично вносяться відомості (дані) до Реєстру про видачу сертифіката, автоматично формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про видачу сертифіката на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
13. У разі подання суб’єктом звернення документів через електронний кабінет відповідальна особа на підставі прийнятого органом державного архітектурно-будівельного контролю рішення про скасування реєстрації документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або рішення суду, що набрало законної сили, протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової кратки та змінює статус документа із "Завершений" на "Скасований".
Програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняте рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
14. Електронні документи про готовність в експлуатацію можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від стану їх розгляду:
"Чернетка" - електронний документ, який створюється, зберігається на вебсторінці суб’єкта звернення та може ним редагуватися до моменту надіслання;
"Новий" - електронний документ про готовність в експлуатацію, який надійшов від суб’єкта звернення до електронного кабінету та якому присвоєно вхідний номер програмними засобами електронного кабінету;
"Прийнятий" - електронний документ про готовність в експлуатацію, який прийнято до роботи органом державного архітектурно-будівельного контролю;
"Зареєстрований" - електронний документ про готовність в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про реєстрацію та внесення відомостей (даних) до Реєстру;
"Повернутий" - електронний документ про готовність в експлуатацію, за результатами розгляду якого прийнято рішення про повернення електронних документів про готовність в експлуатацію;
"Скасований" - електронний документ, щодо якого прийнято рішення органом державного архітектурно-будівельного контролю або є рішення суду, що набрало законної сили, про скасування реєстрації електронних документів про готовність в експлуатацію та здійснення вилучення запису у Реєстрі.
Електронні документи про готовність в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
15. Електронні документи про готовність в експлуатацію подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом заповнення електронної форми та додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками.
Електронні документи про готовність в експлуатацію, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
16. На подані електронні документи про готовність в експлуатацію програмними засобами електронного кабінету формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить:
перелік електронних документів, поданих суб’єктом звернення, підписаних за допомогою КЕП та/або електронної печатки;
відомості (дані) про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа, статус документа, вхідний номер);
відомості (дані) про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, фізичної особи - підприємця, найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, адреса електронної пошти, номер телефону);
відомості щодо справжності КЕП та/або електронної печатки;
мету звернення;
строк надання такої послуги.
17. Відповідальна особа розглядає електронні документи про готовність в експлуатацію в електронному кабінеті за таким порядком:
1) перегляд реєстраційно-моніторингової картки нового електронного документа про готовність в експлуатацію;
2) присвоєння вхідного номера електронному документу про готовність в експлуатацію, який відображається у реєстраційно-моніторинговій картці цього документа;
3) зміна статусу документа на "Прийнятий";
4) після зміни статусу документа на "Прийнятий" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про прийняття документа до роботи суб’єкту звернення на його адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
19. Внесення результату розгляду електронних документів про готовність в експлуатацію до електронного кабінету здійснюється за таким порядком:
1) відповідальна особа вносить до електронного кабінету відомості (дані) про прийняте рішення;
2) у разі прийняття рішення про реєстрацію електронного документа про готовність в експлуатацію програмними засобами електронного кабінету автоматично вносяться відомості (дані) про прийняте рішення та здійснюється відповідний запис в Реєстрі;
3) відповідальна особа змінює статус в реєстраційно-моніторинговій картці розгляду документа на "Зареєстрований" або "Повернутий";
4) після зміни статусу документа на "Зареєстрований або "Повернутий" програмними засобами електронного кабінету автоматично формується та надсилається повідомлення про результат надання послуги суб’єкту звернення на адресу електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
20. За умови подання суб’єктом звернення документів через електронний кабінет відповідальна особа на підставі прийнятого органом державного архітектурно-будівельного контролю рішення або рішення суду, що набрало законної сили, про скасування реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації вносить відповідні відомості (дані) до реєстраційно-моніторингової картки та змінює статус документа із "Зареєстрований" на "Скасований".
Програмними засобами електронного кабінету автоматично вилучається запис із Реєстру та формується і надсилається повідомлення про прийняте рішення суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
VIII. Функціонування електронного кабінету щодо здійснення ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками
1. Для отримання адміністративної послуги з ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, або направлення повідомлення до органу ліцензування суб’єкти звернення через електронний кабінет подають такі електронні документи щодо ліцензування:
заяву здобувача ліцензії про отримання ліцензії, заяву ліцензіата про переоформлення ліцензії, заяву про анулювання ліцензії повністю або частково, заяву про зупинення дії ліцензії повністю або частково, заяву про відновлення дії ліцензії повністю або частково, заяву про внесення змін до переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, та документи, що до них додаються, які подаються до органу ліцензування в електронній формі (далі - заяви в електронній формі);
повідомлення про планове або позапланове припинення провадження господарської діяльності в цілому або за певними місцями провадження такої діяльності, повідомлення про відновлення провадження господарської діяльності, повідомлення про всі зміни даних, які зазначалися в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, що подаються до органу ліцензування в електронній формі (далі - повідомлення в електронній формі).
2. Електронні документи щодо ліцензування можуть мати такі статуси в електронному кабінеті залежно від етапу їх розгляду:
"Новий" - електронний документ щодо ліцензування, який надійшов від суб’єкта звернення через електронний кабінет;
"Повернутий без розгляду" - електронний документ щодо ліцензування, повернутий без розгляду;
"Переданий на розгляд ліцензійної комісії" - заява в електронній формі, передана на розгляд ліцензійної комісії Держархбудінспекції;
"Розглянутий" - заява в електронній формі, розглянута на засіданні ліцензійної комісії Держархбудінспекції, щодо якої за результатами розгляду на підставі висновку ліцензійної комісії Держархбудінспекції прийнято відповідне рішення;
"Взято до відома" - повідомлення в електронній формі, що було розглянуто посадовими особами Держархбудінспекції та взято в роботу.
3. Електронні документи щодо ліцензування подаються через електронний кабінет суб’єктом звернення шляхом їх заповнення та шляхом додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі документів із накладеними на них КЕП та/або електронними печатками
Електронні документи щодо ліцензування, що надійшли через електронний кабінет, відображаються на вебсторінці відповідальної особи у розділі "Новий".
4. На подані електронні документи щодо ліцензування формується реєстраційно-моніторингова картка, яка містить:
перелік електронних документів щодо ліцензування, поданих суб’єктом звернення, підписаних за допомогою КЕП та або електронної печатки;
відомості про документ (дата надходження, унікальний порядковий номер документа, статус документа, вхідний номер);
відомості про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи-підприємця, найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, адреса електронної пошти, номер телефону);
відомості щодо справжності КЕП та/або електронної печатки суб’єкта звернення;
мету звернення;
строк надання адміністративної послуги.
5. Розгляд відповідальною особою електронних документів щодо ліцензування в електронному кабінеті здійснюється за таким порядком:
1) перегляд реєстраційно-моніторингової картки електронного документа щодо ліцензування;
2) виготовлення паперового примірника електронного документа щодо ліцензування та присвоєння вхідного номера, який відображається у реєстраційно-моніторинговій картці цього документа;
3) зміна статусу документа на "Прийнятий";
4) після зміни статусу документа на "Прийнятий" програмними засобами електронного кабінету формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про прийняття до розгляду документа на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
7. Внесення результатів розгляду електронних документів щодо ліцензування до електронного кабінету здійснюється за таким порядком:
1) у день направлення відповідного повідомлення про залишення заяви без розгляду відповідальна особа змінює статус документа в електронному кабінеті на "Повернутий без розгляду";
2) програмними засобами електронного кабінету формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про залишення без розгляду документа на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача;
3) у день надсилання матеріалів до ліцензійної комісії Держархбудінспекції відповідальна особа змінює статус документа в електронному кабінеті на "Переданий на розгляд ліцензійної комісії";
4) програмними засобами електронного кабінету формується та надсилається суб’єкту звернення повідомлення про направлення документа до ліцензійної комісії на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача;
5) у день направлення (на підставі висновку ліцензійної комісії Держархбудінспекції), повідомлення про прийняте рішення відповідальна особа вносить до реєстраційно-моніторингової картки відомості про вихідний номер та дату повідомлення, а також змінює статус розгляду документа в електронному кабінеті на "Розглянутий";
6) програмними засобами електронного кабінету суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача надсилається інформація "рішення про видачу ліцензії прийнято та опубліковано" або "рішення про відмову у видачі ліцензії прийнято та опубліковано" з відповідним посиланням на сайт Держархбудінспекції;
7) у день закінчення строку розгляду повідомлення про планове або позапланове припинення провадження господарської діяльності в цілому або за певними місцями провадження такої діяльності, повідомлення про відновлення провадження господарської діяльності, повідомлення про всі зміни даних, які зазначалися в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, в електронній формі відповідальна особа змінює статус розгляду документа на "Взято до відома";
8) після зміни статусу документа на "Взято до відома" програмними засобами електронного кабінету формується та надсилається суб’єкту звернення відповідна інформація на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
IX. Функціонування електронного кабінету щодо забезпечення здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю
1. Електронна взаємодія суб’єкта звернення з органом державного архітектурно-будівельного контролю здійснюється через електронний кабінет щодо:
2. Через електронний кабінет забезпечуються:
1) надсилання суб’єкту звернення повідомлення про проведення планової перевірки органом державного архітектурно-будівельного контролю;
2) подання суб’єктом звернення до органу державного архітектурно-будівельного контролю:
документів, пояснень в обсязі, який він вважає потрібним, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
пояснень, зауважень або заперечень до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки;
3) надсилання суб’єкту звернення оформлених за результатами заходу державного архітектурно-будівельного контролю електронних матеріалів перевірок;
4) повідомлення суб’єктом звернення про оскарження постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності;
5) сплата штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб’єктом звернення;
6) надання органом державного архітектурно-будівельного контролю за зверненням суб’єкта звернення, поданого через електронний кабінет, консультативної допомоги у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю.
3. Документи з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та консультування надсилаються суб’єктом звернення через електронний кабінет шляхом їх додавання відповідно до вимог законодавства у електронній формі із накладенням на них КЕП та/або електронної печатки.
4. Створені органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами надання суб’єкту звернення консультативної допомоги документи та електронні матеріали перевірок підписуються та вносяться відповідальною особою органу державного архітектурно-будівельного контролю до електронного кабінету з накладенням КЕП.
Програмними засобами електронного кабінету зазначені документи та електронні матеріали перевірок надсилаються суб’єкту звернення на адресу його електронної пошти та на його вебсторінку користувача.
Х. Функціонування електронного кабінету щодо забезпечення консультування з питань надання адміністративних послуг або здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю
1. Консультування з питань надання адміністративних послуг або здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю між суб’єктом звернення та органом державного архітектурно-будівельного контролю здійснюється безоплатно за допомогою онлайн-сервісу - інтерактивного модуля електронного кабінету (далі - чат-бот).
2. Програмними засобами чат-боту автоматично забезпечується надання відповідей на найпоширеніші запитання щодо надання адміністративних послуг або здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю.
3. Для отримання консультування суб’єкт звернення у чат-боті самостійно обирає найменування адміністративної послуги за життєвою подією або запитання щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, заповнює відповідне поле шляхом формулювання запитання із запропонованих варіантів програмними засобами.
4. Програмними засобами чат-боту автоматично забезпечується пошук/підбір максимально наближеної відповіді на запитання та в режимі онлайн надається відповідь суб’єкту звернення, яка має інформаційний характер.
Директор Департаменту містобудування, архітектури та планування територій |
С. Білоус |
Додаток 1
до Порядку функціонування
електронного кабінету у сфері
містобудівної діяльності
(пункт 3 розділу V)
АЛГОРИТМ
автоматичної перевірки повідомлення про початок виконання підготовчих робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт
№ з/п |
Поле повідомлення |
Зміст роботи програмних засобів |
1 |
2 |
3 |
1 |
Найменування органу державного архітектурно-будівельного контролю, якому надсилається повідомлення |
Поле автоматично заповнюється програмними засобами електронного кабінету (далі - ЕК) відповідно до відомостей, зазначених у полі "місце розташування об’єкта будівництва" (рядок 16) |
2 |
Замовник |
Заповнюються рядки 3-7 або рядки 8-11 |
3 |
Прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи |
Поле автоматично заповнюється програмними засобами ЕК після ідентифікації та автентифікації суб’єкта звернення у зазначеному кабінеті |
4 |
Місце проживання |
Перевіряється повнота заповнення таких субполів: 1) країна проживання; 2) регіон України або субнаціональна адміністративно-територіальна одиниця (штат, провінція, земля тощо) іноземної країни проживання; 3) район або місто обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, до складу якого входить населений пункт; 4) населений пункт (місто, селище, село); 5) вулиця (проспект, бульвар, площа, провулок, квартал, куток тощо); 6) номер будинку; 7) номер корпусу (крило будинку, блок, секція тощо); 8) номер квартири (кімнати); 9) поштовий індекс. Програмними засобами ЕК: пропонуються у вигляді переліку: назви країн, а також регіонів, адміністративно-територіальних одиниць та населених пунктів України; назви вулиць, номери будинків, корпусів та квартир (за наявності електронної взаємодії між ЕК та відповідним реєстром адрес); автоматично заповнюється поштовий індекс (субполе 9) після заповнення субполів 1-6 (за наявності електронної взаємодії між ЕК та реєстром поштових індексів). У разі незаповнення субполів 1-9 відповідно до запропонованих варіантів - блокування. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та реєстром адрес - міст роботи програмних засобів у субполях 5-8, як у рядку 7. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та реєстром поштових індексів - зміст роботи програмних засобів у субполі 9, як у рядку 7 |
5 |
Серія і номер паспорта, ким і коли виданий/унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі |
Якщо зазначені дані входять до складу даних, що використовуються для ідентифікації та автентифікації суб’єкта звернення, поле автоматично заповнюється програмними засобами ЕК; якщо поле заповнюється суб’єктом звернення, зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
6 |
Номер реєстраційної облікової картки платника податків |
Поле автоматично заповнюється програмними засобами ЕК після проходження електронної процедури ідентифікації та автентифікації суб’єкта звернення у зазначеному кабінеті-1 |
7 |
Номер телефону-2 |
Перевіряється встановлений формат. У разі недодержання формату - попередження |
8 |
Найменування юридичної особи |
Рядки 8-10 автоматично заповнюються програмними засобами ЕК після ідентифікації та автентифікації суб’єкта звернення - представника юридичної особи у зазначеному кабінеті |
9 |
Місцезнаходження-3 |
10 |
Код платника податків згідно з ЄДРПОУ або податковий номер |
11 |
Номер телефону |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
12 |
Повідомляю |
Якщо суб’єкту звернення пропонується для заповнення форма для повідомлення про початок виконання підготовчих робіт (рядок 13), рядок 14 може бути у формі відсутній, а якщо пропонується форма для повідомлення про зміну даних (рядок 14), у формі може бути відсутній рядок 13 |
13 |
Про початок виконання підготовчих робіт, визначених державними будівельними нормами, стандартами і правилами |
Підкреслюється рядок 13 або рядок 14. У разі недодержання цієї вимоги - попередження |
14 |
Про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт від ___ ___________ 20___ року |
Перевіряється наявність у єдиному реєстрі документів повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за заявленою датою. У разі недодержання запропонованого варіанту - попередження. У разі подання повідомлення про зміну даних усі його поля пропонуються до автоматичного заповнення програмними засобами ЕК відомостями, зазначеними у повідомленні, до якого вносяться зміни |
15 |
Найменування об’єкта будівництва |
Не перевіряється |
16 |
Місце розташування об’єкта будівництва |
Заповнюється один з чотирьох варіантів (пункти 1-4 цієї графи) |
1. Якщо у полі зазначаються кадастровий номер та місцезнаходження земельної ділянки, на якій розташовуватиметься об’єкт будівництва, то: 1) за наявності електронної взаємодії між ЕК та Державним земельним кадастром (ДЗК) зазначені дані перевіряються на відповідність відомостям ДЗК-4. У разі відсутності відомостей про кадастровий номер у ДЗК - блокування. У разі невідповідності цільового призначення земельно ділянки відомостям у ДЗК - блокування; 2) за відсутності електронної взаємодії між ЕК та ДЗК зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7; 3) у полі "вид будівництва" (рядок 18) перевіряється наявність слів "нове будівництво". У разі недодержання цієї вимоги - попередження |
2. Якщо у полі зазначається адреса об’єкта будівництва, перевіряється повнота заповнення таких субполів: 1) назва держави (Україна); 2) назва адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим; область; міста Київ та Севастополь); 3) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування; 4) назва населеного пункту або назва селищної чи сільської ради; 5) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого аналогічного об’єкта; 6) назва вулиці (площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо); 7) номер об’єкта (групи будівель і споруд підприємства (як єдиного майнового комплексу), будівлі, споруди); 8) номер корпусу - для об’єктів, які складаються з декількох корпусів; 9) номер окремої частини об’єкта - для квартири, приміщення тощо. При цьому: програмними засобами ЕК пропонуються у вигляді переліку назви субполів 1-4 та за наявності електронної взаємодії між ЕК та відповідним реєстром адрес - назви субполів 6-9. |
У разі незаповнення субполів 1-4 та 6-9 відповідно до запропонованих варіантів - блокування. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та відповідним реєстром адрес зміст роботи програмних засобів у субполях 6-9, як у рядку 7. Субполе 5 не перевіряється; Якщо у полі "вид будівництва" (рядок 18) зазначені слова "нове будівництво", перевіряється наявність даних у полі "дата і номер наказу про присвоєння адреси об’єкту будівництва, найменування органу, який його видав" (рядок 17). У разі недодержання цієї вимоги - попередження |
3. Якщо у полі зазначається опис місця розташування об’єкта будівництва, мають бути: 1) у полі "вид будівництва" відсутнє словосполучення "нове будівництво"; 2) не заповнені рядки 3-7. У разі недодержання вимог 1, 2 - попередження |
4. У повідомленні про зміну даних це поле має містити дані, ідентичні даним "місце розташування об’єкта будівництва", що зазначалися у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, до якого вносяться зміни. У разі недодержання цієї вимоги - попередження |
17 |
Дата і номер наказу про присвоєння адреси об’єкту будівництва, найменування органу, який його видав |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та однією із таких інформаційних систем: реєстром адрес, реєстром містобудівних умов та обмежень зазначені дані перевіряються на відповідність відомостям цих інформаційних систем. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та зазначеними інформаційними системами зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
18 |
Вид будівництва |
Програмними засобами ЕК пропонуються чотири варіанти: "нове будівництво"; "реконструкція"; "реставрація"; "капітальний ремонт". У разі незаповнення поля жодним із варіантів - блокування |
19 |
Відповідальною особою проєктувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено |
20 |
Прізвище, ім’я та по батькові |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та Реєстром атестованих осіб (РАО) зазначені у рядках 20, 21 дані перевіряються на відповідність відомостям РАО. У разі невідповідності зазначеним відомостям або їх відсутності у РАО - попередження. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та РАО зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
21 |
Серія і номер кваліфікаційного сертифіката, дата видачі |
22 |
Номер телефону |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
23 |
Відповідальною особою, що здійснює технічний нагляд, визначено |
24 |
Прізвище, ім’я та по батькові |
Зміст роботи програмних засобів у рядках 24, 25, як у рядку 20 |
25 |
Серія і номер кваліфікаційного сертифіката, дата видачі |
26 |
Номер телефону |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
27 |
Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі |
Заповнюється рядок 28 або 29. У разі недодержання цієї вимоги - попередження |
28 |
Дата, серія, номер документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та Державним реєстром речових прав на нерухоме майно (ДРПП) перевіряється відповідність зазначених у рядках 28 або 29 даних відомостям ДРПП. У разі невідповідності відомостям ДРПП - блокування. У разі відсутності відомостей у ДРПП зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та ДРПП зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
29 |
Дата, номер договору суперфіцію |
30 |
Кадастровий номер земельної ділянки |
Зміст роботи програмних засобів, як у підпунктах 1, 2 пункту 1 графи 3 рядка 16. За наявності кадастрового номера у рядку 16 перевіряється його ідентичність та відповідність цільового призначення земельної ділянки. Якщо номер не ідентичний та/або цільове призначення земельної дідянки не відповідає відомостям у ДЗК - блокування |
31 |
Інформація про генерального підрядника (підрядника - у разі, якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) |
32 |
Прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та Єдиним державним демографічним реєстром (ЄДДР) або єдиною інформаційно-аналітичною системою управління міграційними процесами (ЄІАСУМП) зазначені у рядках 32, 33 дані перевіряються на відповідність відомостям ЄДДР/ЄІАСУМП. У разі невідповідності зазначеним відомостям - попередження. У разі відсутності відомостей у ЄДДР/ЄІАСУМП зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та ЄДДР/ЄІАСУМП зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7. Якщо підрядником є фізична особа-підприємець, зміст роботи програмних засобів, як у рядку 36 |
33 |
Серія і номер паспорта, ким і коли виданий/унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі |
34 |
Місце проживання |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 4 |
35 |
Номер реєстраційної облікової картки платника податків-5 |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (ДРФО) зазначені дані перевіряються на відповідність відомостям ДРФО. У разі невідповідності зазначеним відомостям або відсутності зазначених відомостей у ДРФО - попередження. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та ДРФО зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
36 |
Найменування юридичної особи |
За наявності електронної взаємодії між ЕК та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (ЄДР) зазначені у рядках 36-38 дані перевіряються на відповідність відомостям ЄДР. У разі невідповідності зазначеним відомостям або їх відсутності у ЄДР - блокування. За відсутності електронної взаємодії між ЕК та ЄДР зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
37 |
Місцезнаходження |
38 |
Код платника податків згідно з ЄДРПОУ або податковий номер |
39 |
Номер телефону |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 7 |
40 |
(згода на оброблення персональних даних) Прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи |
Зміст роботи програмних засобів, як у рядку 3 |
41 |
Замовник |
42 |
Підпис |
Програмні засоби ЕК відкривають поле для заповнення за умови заповнення усіх полів повідомлення. |
|
|
Перевіряється відповідність даних кваліфікованого електронного підпису відомостям ЕК суб’єкта звернення. У разі невідповідності зазначеним відомостям - блокування |
43 |
Ініціали та прізвище |
Поле автоматично заповнюється програмними засобами ЕК відповідно до даних кваліфікованого електронного підпису |
44 |
МП |
Перевіряється відповідність даних електронної печатки даним ЕК суб’єкта звернення (за наявності) |
................Перейти до повного тексту