- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 жовтня 2007 р.
за N 1219/14486
Про затвердження Положення про територіальні органи Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного
комітету України з питань технічного регулювання
та споживчої політики
N 229 від 23.06.2009 )
Відповідно до Законів України
"Про захист прав споживачів" та
"Про рекламу", Указу Президента України від 18 березня 2003 року
N 225 "Питання Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про територіальні органи Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (далі - Територіальні органи), що додається.
2. Управлінню правового забезпечення та взаємодії з органами державної влади (Козлов П.Б.) забезпечити:
подання на державну реєстрацію цього наказу до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку;
приведення найменувань, структур та штатних розписів Територіальних органів у відповідність до встановлених Положенням про територіальні органи Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики вимог.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 листопада 2006 року
N 332 "Про затвердження Положення про головні управління (управління) у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 січня 2007 року за N 69/13336.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Пічугіна О.Ю.
Голова ПОГОДЖЕНО: Міністр економіки України В.о. Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва |
О.Шнипко А.Кінах К.О.Ващенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої
політики
12.09.2007 N 217
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 жовтня 2007 р.
за N 1219/14486
ПОЛОЖЕННЯ
про територіальні органи Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
1. Територіальними органами Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики є управління у Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі (далі - Територіальні органи), які підпорядковуються Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (далі - Держспоживстандарт).
Територіальні органи Держспоживстандарту забезпечують реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів на території відповідного регіону.
Територіальні органи входять до системи органів Держспоживстандарту і в межах своїх повноважень здійснюють державний захист прав споживачів.
2. Територіальні органи у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, у тому числі Держспоживстандарту, та цим Положенням.
3. Основними завданнями Територіальних органів є:
здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та суб'єктами господарювання на території відповідного регіону;
забезпечення реалізації державної політики щодо захисту прав споживачів у відповідному регіоні;
забезпечення міжгалузевої координації та функціонального регулювання у сфері захисту прав споживачів на території відповідного регіону;
вивчення споживчого ринку на території відповідного регіону;
захист прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними продукції для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства про рекламу;
ужиття до суб'єктів господарювання, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
захист прав споживачів у випадках укладання угод поза торговельним або офісним приміщенням, а також на відстані;
захист прав споживачів від нечесної підприємницької практики;
захист прав споживачів у разі придбання ними продукції у кредит;
сприяння органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів;
сприяння створенню необхідних умов для навчання та набуття правових знань населенням у сфері захисту прав споживачів;
організація надання споживачам консультацій з питань захисту прав споживачів та реклами;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Територіальні органи відповідно до покладених на них завдань:
1) перевіряють у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі, виконання робіт та надання послуг;
2) здійснюють контроль за дотриманням рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
3) перевіряють додержання вимог технічних регламентів та обов'язкових вимог нормативних документів на продукцію (сировину), що виробляється та реалізується суб'єктами господарювання сфери торгівлі, громадського харчування і послуг;
4) беруть, відповідно до законодавства, участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних координаційних рад, атестаційних, конкурсних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості продукції та діяльністю у галузі реклами;
5) ведуть облік виявлених порушень технології виробництва, поставки і продажу товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг, законодавства про рекламу;
6) аналізують причини порушень прав споживачів, узагальнюють результати перевірок і доповідають про них Держспоживстандарту, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, повідомляють зацікавленим установам та організаціям про стан дотримання суб'єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів, дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами законодавства про рекламу, уносять їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
7) передають відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень;
8) вивчають практику застосування законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, уносять до Держспоживстандарту пропозиції про його вдосконалення;
9) розробляють і здійснюють разом із заінтересованими місцевими органами виконавчої влади заходи, спрямовані на захист прав споживачів;
10) розглядають скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції Територіальних органів, консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
11) ведуть через місцеві засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформують населення про результати контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, а також про роботу Територіальних органів;
12) здійснюють інші функції відповідно до законодавства України.
5. Територіальні органи мають право:
1) давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів;
2) перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів. Результати перевірок суб'єктів господарювання оформлюються відповідними актами;
................Перейти до повного тексту