- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 липня 2009 р.
за N 636/16652
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 206 від 09.11.2011 )
Про затвердження Положення про управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
Відповідно до Законів України
"Про захист прав споживачів" та
"Про рекламу", Указу Президента України від 18 березня 2003 року
N 225 "Питання Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Положення), що додається.
2. Управлінню правового забезпечення (Короленко М.П.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Керівникам управлінь у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити приведення положення про свої структурні підрозділи та посадові інструкції працівників у відповідність до вимог Положення, затвердженого цим наказом.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держспоживстандарту України від 12 вересня 2007 року
N 217 "Про затвердження Положення про територіальні органи Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2007 року за N 1219/14486.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
6. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації.
Голова ПОГОДЖЕНО: Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністр економіки України | Л.В.Лосюк О.Кужель Б.М.Данилишин |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої
політики
23.06.2009 N 229
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 липня 2009 р.
за N 636/16652
ПОЛОЖЕННЯ
про управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
1. Загальні положення
1.1. Територіальними органами Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики є управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління), які підпорядковуються Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики.
1.2. Управління у своїй діяльності керуються
Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Держспоживстандарту України, а також цим Положенням.
1.3. Управління утримуються за рахунок коштів державного бюджету. Чисельність, кошторис витрат, структуру та штатний розпис Управління затверджує Голова Держспоживстандарту України.
1.4. Управління під час виконання покладених на них завдань взаємодіють з державними центрами стандартизації, метрології та сертифікації Держспоживстандарту України, з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами та громадськими організаціями відповідно до чинного законодавства.
1.5. Управління є юридичними особами, мають самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
2. Основні завдання Управління
2.1. Забезпечення реалізації державної політики щодо захисту прав споживачів у відповідному регіоні.
2.2. Здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та про рекламу на території відповідного регіону.
2.3. Забезпечення міжгалузевої координації та функціонального регулювання у сфері захисту прав споживачів на території відповідного регіону.
2.4. Вивчення споживчого ринку на території відповідного регіону.
2.5. Захист прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними продукції для задоволення своїх особистих потреб.
2.6. Захист прав споживачів реклами від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства про рекламу.
2.7. Накладення штрафів на суб'єктів господарювання, а також рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами за порушення прав споживачів у випадках, передбачених законодавством.
2.8. Захист прав споживачів у разі укладання договорів поза торговельним або офісним приміщенням, а також на відстані.
2.9. Захист прав споживачів від нечесної підприємницької практики або у разі придбання ними продукції у кредит.
2.10. Сприяння органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів відповідно до вимог законодавства.
2.11. Створення необхідних умов для навчання та набуття правових знань населенням у сфері захисту прав споживачів.
2.12. Надання споживачам консультацій з питань захисту прав споживачів та реклами.
2.13. Висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та законодавства про рекламу.
3. Права та обов'язки Управління
3.1. Перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до діючого законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів. Результати перевірок кожного суб'єкта господарювання оформляти відповідним окремим актом.
3.2. Контролювати дотримання рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства про рекламу.
3.3. Контролювати додержання вимог технічних регламентів та обов'язкових вимог нормативних документів на продукцію (сировину), що виробляється та реалізується суб'єктами господарювання сфери торгівлі, громадського харчування і послуг.
3.4. У передбачених законом випадках брати участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних координаційних рад, атестаційних, конкурсних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості продукції та діяльністю у галузі реклами.
3.5. Вести облік виявлених порушень технології виробництва, поставки і продажу товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг, законодавства про рекламу.
3.6. Аналізувати практику застосування законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, причини порушень прав споживачів.
3.7. Узагальнювати результати перевірок і у випадках, передбачених законодавством, доводити до відома Держспоживстандарту України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
3.8. Здійснювати інші функції відповідно до законодавства України.
3.9. Відбирати у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт відповідно до законодавства.
................Перейти до повного тексту