1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
11.06.2013 № 991
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2013 р.
за № 1119/23651
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 555 від 22.07.2021 )
Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів) та компанії з управління активами
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1652 від 09.12.2014 № 656 від 05.09.2017 )
Відповідно до статті 7, пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статті 27 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", Закону України "Про аудиторську діяльність", Закону України "Про акціонерні товариства", Закону України "Про інститути спільного інвестування", Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Вимоги до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів) та компанії з управління активами, що додаються.
2. Управлінню інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій (А. Заїка) забезпечити опублікування цього рішення відповідно до вимог законодавства України.
3.Департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства (М. Лібанов) забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з 01 січня 2014 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена НКЦПФР О. Мозгового.
Голова Комісії Д. Тевелєв

Протокол засідання НКЦПФР
від 11.06.2013 р.№ 991
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
11.06.2013 № 991
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2013 р.
за № 1119/23651
ВИМОГИ
до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів) та компанії з управління активами
I. Загальні положення
Аудиторський висновок, який подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів) та компанії з управління активами, повинен бути складений відповідно до вимог Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг (далі - МСА), зокрема до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора", МСА 706 "Пояснювальні параграфи та параграфи з інших питань у звіті незалежного аудитора", МСА 710 "Порівняльна інформація - відповідні показники і порівняльна фінансова звітність", МСА 720 "Відповідальність аудитора щодо іншої інформації в документах, що містять перевірену аудитором фінансову звітність", МСА 250 "Розгляд законодавчих та нормативних актів при аудиті фінансової звітності", МСА 550 "Пов’язані сторони", МСА 610 "Використання роботи внутрішніх аудиторів".
II. Основні вимоги до аудиторського висновку при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів)
1. Аудиторський висновок складається з двох розділів:
1) "Звіт щодо фінансової звітності":
вступний параграф;
відповідальність управлінського персоналу за фінансову звітність;
відповідальність аудитора;
висловлення думки;
2) "Звіт про інші правові та регуляторні вимоги":
опис питань і висновки, яких дійшов аудитор;
допоміжна інформація, яка розкривається в аудиторському висновку;
основні відомості про аудиторську фірму;
основні відомості про умови договору на проведення аудиту;
підпис аудитора;
дата аудиторського висновку.
2. Аудиторський висновок має заголовок, який чітко вказує на те, що це є звіт незалежного аудитора, а саме: "Аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора)
щодо річної фінансової звітності ______________________________________________,
(найменування інституту спільного інвестування)
активи якого перебувають в управлінні _______________________________________
(найменування компанії з управління активами)
станом на 31 грудня _____ року".
3. Аудиторський висновок адресується тим, для кого він був підготовлений. Адресат - Комісія, загальні збори, наглядова рада тощо.
4. Розділ "Звіт щодо фінансової звітності".
Вступний параграф, у якому зазначаються:
1) основні відомості про інвестиційний фонд:
повне найменування;
код за ЄДРПОУ (для корпоративних інвестиційних фондів (далі - КІФ));
вид діяльності за КВЕД (для КІФ);
тип, вид та клас фонду;
дата та номер свідоцтва про внесення інвестиційного фонду до ЄДРІСІ;
реєстраційний код за ЄДРІСІ;
строк діяльності інвестиційного фонду (для строкових інвестиційних фондів);
місцезнаходження (для КІФ);
2) основні відомості про компанію з управління активами (далі - КУА):
повне найменування;
код за ЄДРПОУ;
вид діяльності за КВЕД;
місцезнаходження.
Опис аудиторської перевірки, у якому зазначається, що аудит було проведено відповідно до Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг та цих Вимог, вказується назва кожного із фінансових звітів, які входять до складу перевіреної фінансової звітності, із зазначенням дати або періоду, за який вони складені, а також посилання на стислий виклад облікової політики та іншу пояснювальну інформацію щодо фінансової звітності.
У параграфі з описом питань щодо відповідальності управлінського персоналу за підготовку та достовірне представлення фінансових звітів описується відповідальність тих осіб, на яких покладено зобов’язання із складання фінансової звітності, зокрема відповідальність за складання фінансової звітності до застосованої концептуальної основи фінансової звітності (Міжнародних стандартів фінансової звітності або національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"), а також за внутрішній контроль, необхідний для складання фінансової звітності, яка не містить суттєвих викривлень унаслідок шахрайства або помилки.
У параграфі, який стосується відповідальності аудитора, зазначається, що відповідальністю аудитора є висловлення думки щодо фінансової звітності на основі результатів аудиту, пояснюється, що вимагають стандарти від аудитора, та наводиться опис аудиту як виконання аудиторських процедур, а також вказується, чи забезпечують отримані аудиторські докази, на думку аудитора, достатню та відповідну основу для висловлення аудиторської думки.
Аудиторська думка щодо фінансової звітності повинна бути сформульована відповідно до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора", МСА 706 "Пояснювальні параграфи та параграфи з інших питань у звіті незалежного аудитора".
Аудитор може висловити немодифіковану або модифіковану думку. При висловленні немодифікованої думки зазначається, що фінансова звітність відображає достовірно в усіх суттєвих аспектах або надає достовірну та справедливу інформацію, що має бути подана у фінансовій звітності.
Модифікована думка висловлюється, якщо аудитор на основі отриманих аудиторських доказів дійшов висновку, що фінансова звітність у цілому містить суттєві викривлення, або аудитор не мав можливості отримати достатні й прийнятні аудиторські докази, щоб дійти висновку, що фінансова звітність у цілому не містить суттєвих викривлень.
Типи модифікованої думки:
умовно-позитивна думка;
негативна думка;
відмова від висловлення думки.
Якщо аудитор модифікує думку щодо фінансової звітності, до аудиторського висновку включається параграф "Підстава для висловлення умовно-позитивної думки", "Підстава для висловлення негативної думки" або "Підстава для відмови від висловлення думки".
Для висловлення умовно-позитивної думки аудитор вказує, що, за винятком можливого впливу питання (питань), про яке (які) йдеться у параграфі "Підстава для висловлення умовно-позитивної думки", фінансова звітність відображає достовірно в усіх суттєвих аспектах (або надає достовірну та справедливу інформацію про) фінансовий стан.
Для висловлення негативної думки аудитор зазначає, що фінансова звітність не відображає достовірно (або фінансова звітність не надає достовірну та справедливу інформацію про) фінансовий стан.
Якщо аудитор відмовляється від висловлення думки через неможливість отримати достатні й прийнятні аудиторські докази, він повинен зазначити, що у зв’язку із значущістю питання (питань), описаного (описаних) у параграфі "Підстава для відмови від висловлення думки", аудитор не мав можливості отримати достатні і прийнятні аудиторські докази, що формували б підставу для висловлення аудиторської думки. Відповідно аудитор не висловлює думку щодо фінансової звітності.
Аудитор для того, щоб привернути увагу користувачів до питання, яке розкрите у фінансовій звітності або не розкрите у фінансовій звітності, але є, на думку аудитора, важливим для розуміння, може включити до аудиторського висновку додаткову інформацію. Така додаткова інформація наводиться в параграфах, які розміщуються після параграфа "Висловлення думки".

................
Перейти до повного тексту