1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
25.04.2013 № 248
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2013 р.
за № 1117/23649
Про затвердження Положення про надання послуг із перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 826 від 17.12.2013 ) ( Додатково див. Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва № 826/216/14 від 17.03.2014 ) ( Рішення про державну реєстрацію Рішення скасовано на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1134/5 від 15.07.2014 ) ( Рішення скасовано на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 513 від 01.08.2014 )
Відповідно до статей 18, 32, 39 Закону України "Про телекомунікації", Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації,
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про надання послуг із перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів, що додається.
2. Операторам телекомунікацій забезпечити надання абонентам послуги з перенесення абонентського номера та користування персональним номером:
на мережах рухомого (мобільного) зв'язку з 01 липня 2014 року;
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно зРішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 826 від 17.12.2 013 )
на мережах фіксованого місцевого телефонного зв'язку з 01 січня 2015 року за наявності відповідної технічної можливості комутаційних станцій та вузлів і за умови придатності власної телекомунікаційної мережі для взаємодії з централізованою базою даних (далі - ЦБД), а з 01 січня 2025 року - в обов'язковому порядку.
3. Департаменту зв'язку спільно з Департаментом забезпечення діяльності протягом тижня з дня набрання чинності цим рішенням розмістити оголошення на офіційному веб-сайті НКРЗІ в мережі Інтернет у розділі "Оголошення" про прийом від організацій заяв про намір здійснювати централізоване технічне адміністрування персональних номерів та абонентських номерів, що перенесені.
4. Операторам телекомунікацій протягом двох місяців після введення в експлуатацію ЦБД укласти договори з Адміністратором ЦБД, забезпечити підключення власних телекомунікаційних мереж до обладнання ЦБД та їх взаємодію відповідно до Технічних вимог до телекомунікаційних мереж України щодо забезпечення надання телекомунікаційних послуг перенесення абонентського номера та користування персональним номером, затверджених наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 01 листопада 2012 року № 617, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21 листопада 2012 року за № 1947/22259.
5. Департаменту зв'язку в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв'язку
та інформатизації
П. Яцук
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань захисту персональних даних

В.о. Голови Державної служби
спеціального зв'язку
та захисту інформації України

Голова
Антимонопольного комітету України

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва



О.І. Мервінський



О.Г. Цуркан


В.П. Цушко



М.Ю. Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв'язку
та інформатизації
25.04.2013 № 248
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2013 р.
за № 1117/23649
ПОЛОЖЕННЯ
про надання послуг із перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів
I. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про телекомунікації" (далі - Закон) та визначає порядки:
надання послуг з перенесення абонентських номерів (далі - ППН);
адміністрування, присвоєння абонентам і обслуговування персональних номерів;
визначення організації, яка здійснює централізоване технічне адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів;
досудового вирішення спорів щодо надання послуг з перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів.
1.2. Надання телекомунікаційних послуг з перенесення абонентських номерів та користування персональними номерами (далі - КПН) здійснюється з дотриманням вимог Закону, Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295, Технічних вимог до телекомунікаційних мереж України щодо забезпечення надання телекомунікаційних послуг перенесення абонентського номера та користування персональним номером, затверджених наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 01 листопада 2012 року № 617, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21 листопада 2012 року за № 1947/22259 (далі - Технічні вимоги), інших нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері телекомунікацій.
1.3. Дія цього Положення поширюється на всіх операторів телекомунікацій, що надають телекомунікаційні послуги з використанням номерного ресурсу, абонентів та організацію, яка визначена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для здійснення централізованого технічного адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів.
1.4. Вимоги цього Положення є обов'язковими для застосування операторами телекомунікацій та Адміністратором при наданні ППН та КПН.
1.5. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
Адміністратор - організація, яка визначена НКРЗІ відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів;
базове надання телекомунікаційних послуг - надання телекомунікаційних послуг абоненту оператором телекомунікацій, який здійснює розрахунки з абонентом;
базовий оператор - оператор телекомунікацій, у мережі якого забезпечується базове надання телекомунікаційних послуг;
оператор-донор - оператор телекомунікацій, з діапазону номерного ресурсу якого здійснюється перенесення абонентського номера за заявою абонента та в мережі якого надавались телекомунікаційні послуги за цим абонентським номером до його перенесення;
оператор-ініціатор - оператор телекомунікацій, з мережі якого ініціюється виклик і/або повідомлення на перенесений абонентський або на персональний номер;
оператор-отримувач - оператор телекомунікацій, у мережі якого надаються телекомунікаційні послуги за перенесеним абонентським або персональним номером;
оператор-транзитер - оператор телекомунікацій, який забезпечує транзит трафіку від мережі оператора-ініціатора до мережі оператора-отримувача, а у разі необхідності забезпечує обмін/транзит сигнальних повідомлень.
1.6. Контроль за додержанням вимог цього Положення суб'єктами ринку телекомунікацій здійснює НКРЗІ.
II. Порядок надання послуг з перенесення абонентських номерів, користування персональним номером
2.1. Оператор телекомунікацій зобов'язаний надавати абонентам ППН та/або КПН, крім випадків, визначених пунктом 2.29 цього розділу.
2.2. Оператор телекомунікацій, що надає послуги фіксованого телефонного зв'язку, повинен надавати абонентам ППН у межах зони нумерації та КПН у власній мережі.
2.3. Оператор телекомунікацій, що надає послуги рухомого (мобільного) зв'язку, повинен надавати абонентам ППН та КПН у межах території України відповідно до ліцензії.
2.4. При наданні ППН/КПН оператор телекомунікацій повинен:
1) інформувати абонентів через засоби масової інформації, веб-сайт, пункти обслуговування споживачів тощо про умови і порядок надання ППН/КПН;
2) дотримуватись вимог цього Положення, інших актів законодавства та інструкцій з використання централізованої бази даних (далі - ЦБД);
3) надавати телекомунікаційні послуги на рівних та недискримінаційних умовах абонентам у своїй мережі із власним номерним ресурсом та тим абонентам, які перенесли свої абонентські номери в мережу цього оператора чи користуються персональними номерами;
4) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани оператора-отримувача, доступні для підключення на момент перенесення номера;
5) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосової телефонії, коротких текстових (SMS) та мультимедійних (MMS) повідомлень) на перенесені абонентські та персональні номери згідно з даними, отриманими від ЦБД;
6) забезпечувати відповідно до законодавства захист персональних даних про абонента, отриманих при замовленні чи наданні послуг;
7) вживати заходів для недопущення несанкціонованого доступу до ЦБД та наявної в ній інформації, дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
8) здійснювати маршрутизацію коротких текстових (SMS) та мультимедійних (MMS) повідомлень на перенесені абонентські номери і на персональні номери (для операторів телекомунікацій рухомого (мобільного) зв'язку);
9) у випадку, коли перенесення абонентських номерів потребує заміни кінцевого обладнання, яке використовує абонент, здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на перенесення абонентського номера щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі оператора-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.
2.5. Під час встановлення з'єднання з перенесеними абонентськими чи персональними номерами оператор-ініціатор безоплатно повідомляє абонента, що викликає (у визначений ним спосіб), про відмінність тарифу щодо абонентів оператора-ініціатора.
2.6. У разі отримання повідомлення про завершення процесу перенесення абонентського номера або персонального номера до мережі оператора-отримувача базовий оператор зобов'язаний припинити базове надання телекомунікаційних послуг та нарахування абонентної плати, що пов'язане з базовим наданням телекомунікаційних послуг абонентам, які здійснили таке перенесення, за вирахуванням тривалості втрати такими абонентами обслуговування їхніх абонентських номерів згідно з пунктом 2.28 цього розділу.
2.7. Базовий оператор, з мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера, та абонент зобов'язані дотримуватись укладеного між ними договору про надання телекомунікаційних послуг у разі перенесення абонентського номера, за винятком визначених у ньому зобов'язань у частині надання телекомунікаційних послуг та сплати абонентної плати за абонентським номером, який переноситься. Оператор телекомунікацій не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН та КПН.
2.8. Після припинення оператором-отримувачем надання послуг абоненту з використанням перенесеного номера оператор-отримувач повідомляє про вивільнення цього номера оператора-донора та Адміністратора не пізніше ніж через 24 години.
2.9. При використанні ЦБД оператор телекомунікацій на умовах відповідного договору повинен:
1) здійснити підключення власних телекомунікаційних мереж до обладнання ЦБД (безпосереднє або через транзитну мережу) для обміну сигнальними повідомленнями та службовою інформацією;
2) забезпечити придатність власної телекомунікаційної мережі для взаємодії з ЦБД згідно з Технічними вимогами, цим Положенням та інструкціями з використання ЦБД;
3) дотримуватись інструкцій з використання ЦБД.
2.10. Оператор телекомунікацій має право:
1) на безперешкодний, цілодобовий, рівний і недискримінаційний доступ до інформації з ЦБД в обсязі, що є необхідним для встановлення з'єднання з перенесеним абонентським номером або персональним номером;
2) на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок недотримання Адміністратором строків реалізації перенесення абонентського номера, що пов'язано з порушеннями та збоями в роботі ЦБД з вини Адміністратора відповідно до пункту 2.11 цього розділу;
3) на відшкодування збитків через неможливість маршрутизації трафіку на перенесені та персональні номери, що пов'язано з порушеннями та збоями в роботі ЦБД з вини Адміністратора.
2.11. Відшкодування збитків, зазначених у підпунктах 2, 3 пункту 2.10 цього розділу, здійснюється за рахунок Адміністратора, якщо це передбачено умовами договору між Адміністратором та операторами телекомунікацій, у порядку, визначеному законодавством України.
2.12. У разі якщо обладнання мережі оператора-ініціатора не підтримує формування альтернативних сигнальних та інформаційних маршрутів безпосередньо до обладнання Адміністратора, то такий оператор повинен забезпечити таке з'єднання через мережу оператора-транзитера.
2.13. У разі якщо обладнання в мережі оператора-ініціатора не підтримує формування альтернативних сигнальних та інформаційних маршрутів до інших телекомунікаційних мереж і до обладнання Адміністратора та не в змозі підключитись до мережі оператора-транзитера при наданні ППН/КПН, такий оператор-ініціатор повинен протягом 7 днів з моменту виникнення факту неможливості виклику з мережі цього оператора абонентів з перенесеними або персональними номерами повідомити про такі обставини Адміністратора, який вживає необхідних заходів для забезпечення обробки сигнального та інформаційного трафіку цього оператора-ініціатора.
2.14. ППН надається абоненту, який на законних підставах використовує абонентський номер, щодо якого замовляється послуга, за заявою цього абонента.
2.15. Оператор-отримувач організовує перенесення абонентського номера. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до оператора-отримувача для усунення таких порушень.
2.16. Надана абонентом оператору-отримувачу заява є підставою для перенесення абонентського номера.
При отриманні заяви оператор-отримувач:
роз'яснює абоненту його права та обов'язки;
роз'яснює умови надання телекомунікаційних послуг за обраним тарифним планом;
роз'яснює порядок та умови надання ППН, зазначаючи період часу, протягом якого не надаватимуться телекомунікаційні послуги за відповідним абонентським номером, та конкретний час завершення робіт з перенесення цього номера;
укладає з особою, що бажає перенести абонентський номер, договір на надання телекомунікаційних послуг.
2.17. Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до оператора-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
надсилання короткого текстового повідомлення (SMS) на визначений оператором-отримувачем номер;
подання заяви в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів оператора-отримувача;
заповнення інтерактивної анкети на офіційному веб-сайті оператора-отримувача або в будь-який інший спосіб, визначений оператором-отримувачем, з дотриманням вимог законодавства.
2.18. Оператор-отримувач при отриманні заяви на ППН повинен забезпечити ідентифікацію абонентського номера, щодо якого замовляється послуга, і зафіксувати дату та час отримання заяви.
2.19. У заяві, оформленій письмово, зазначаються:
1) абонентський номер (номери), перенесення якого (яких) вимагається;
2) найменування оператора-донора або базового оператора, якщо таким оператором є юридична особа, або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, якщо таким оператором є фізична особа - підприємець;
3) найменування оператора-отримувача, якщо таким оператором є юридична особа, або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, якщо таким оператором є фізична особа - підприємець, та підтвердження того, що заявникові відомі і зрозумілі умови надання телекомунікаційних послуг оператором-отримувачем за обраним тарифним планом;
4) номер іншого телефону або адреса електронної пошти для зворотного зв'язку;
5) бажаний час перенесення абонентського номера (номерів);
6) обраний тариф та/або тарифний план у мережі оператора-отримувача та умови оплати;
7) для абонентів - юридичних осіб - повне найменування, місцезнаходження та код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України.
Абонент - фізична особа за власним бажанням може вказати в заяві прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, серію та номер паспорта або іншого документа, що посвідчує особу.
Уповноважена особа абонента - юридичної особи повинна пред'явити оригінал документа, що підтверджує повноваження на здійснення перенесення абонентського номера (номерів) такої юридичної особи.
2.20. Якщо абонент планує отримувати телекомунікаційні послуги на підставі укладеного в письмовій формі договору, то він додатково до інформації, зазначеної в пункті 2.19 цього розділу, надає відомості, передбачені законодавством для укладення договору про надання телекомунікаційних послуг.
2.21. Процедура обміну інформаційними повідомленнями між сторонами, що задіяні в наданні ППН, послідовність дій цих сторін визначаються інструкціями з використання ЦБД, які розробляються і погоджуються відповідно до Технічних вимог.
2.22. При надходженні заяви від абонента про отримання ППН:

................
Перейти до повного тексту