- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 вересня 2017 р.
за № 1112/30980
Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств та порядок ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з
цінних паперів та фондового ринку
№ 214 від 16.04.2019 )
1. Затвердити Положення про порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств та порядок ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств, що додається.
1) після пункту 8 доповнити новими пунктами 9-12 такого змісту:
"9. У строки, визначені пунктом 2 цього Порядку для подання річної Інформації, уповноважене рейтингове агентство розміщує (оновлює за необхідності) на власному веб-сайті в мережі Інтернет таку інформацію:
1) структуру власності рейтингового агентства із зазначенням інформації про засновників та/або учасників рейтингового агентства та кількості і вартості акцій (розміру часток, паїв), що перебувають у їх власності; засновників, акціонерів, учасників тих юридичних осіб, які мають понад 10 % у статутному капіталі рейтингового агентства, та щодо суб'єктів господарювання, у яких рейтингове агентство володіє або управляє (користується) частками (акціями, паями), у довільній формі;
2) організаційну структуру та інформацію про корпоративне управління рейтингового агентства (із зазначенням інформації щодо посадових осіб органів управління рейтингового агентства та кількості й вартості акцій (розміру часток, паїв), що перебувають у їх власності) у довільній формі та копії затверджених внутрішніх положень про діяльність рейтингового агентства;
3) інформацію про укомплектування персоналом рейтингового агентства та кваліфікацію такого персоналу із зазначенням чисельності працівників у довільній формі;
4) інформацію щодо філій рейтингового агентства та інших відокремлених підрозділів у довільній формі;
5) опис процедур та методологій, які застосовуються для здійснення та перегляду кредитних рейтингів, у довільній формі;
6) інформацію про політику та процедури, призначені для ідентифікації, управління та розкриття інформації стосовно будь-яких конфліктів інтересів, у довільній формі;
7) інформацію щодо рейтингових аналітиків у довільній формі;
8) інформацію про політику в галузі винагороди та оцінки результатів діяльності у довільній формі;
9) інформацію про послуги, крім робіт з визначення рейтингових оцінок, які рейтингове агентство має намір надавати своїм клієнтам (інформація про види діяльності уповноваженого рейтингового агентства), у довільній формі;
10) аудиторський висновок щодо річної фінансової звітності за звітний фінансовий рік;
11) інформацію щодо пов’язаних осіб юридичної особи та їхньої пов’язаності з учасниками ринків фінансових послуг у довільній формі;
12) відомості щодо участі рейтингового агентства в будь-яких об'єднаннях підприємств у довільній формі.
10. У строки, визначені пунктом 2 цього Порядку для подання нерегулярної Інформації, уповноважене рейтингове агентство розміщує (оновлює за необхідності) на власному веб-сайті в мережі Інтернет затверджені рейтингову методологію та рейтингову процедуру (зміни до них).
11. Рейтингове агентство протягом 90 календарних днів після закінчення кожного календарного півріччя подає до Комісії в паперовій формі та розміщує на власному веб-сайті в мережі Інтернет звіт за попереднє календарне півріччя щодо кількості дефолтів за рейтинговими рівнями Національної шкали, в якому зазначається кількість емітентів, які мали діючий кредитний рейтинг агентства на дату дефолту, за зобов’язаннями яких настав дефолт у звітному півріччі, у розбивці за рейтинговими рівнями (uaAAA, uaAA, uaA, uaBBB, uaBB, uaB, uaCCC, uaCC, uaC), до яких відносилися рейтинги відповідних емітентів (або рейтинги окремих зобов’язань, щодо яких настав дефолт) за 6 місяців до дати настання дефолту.
12. Рейтингове агентство протягом 6 календарних місяців з дати дефолту емітента з довгостроковим кредитним рейтингом інвестиційного рівня подає до Комісії в паперовій формі та розміщує на власному веб-сайті в мережі Інтернет пояснення щодо причин такого дефолту.".
У зв’язку з цим пункт 9 вважати пунктом 13;
2) у тексті Порядку та додатках до нього слово "присвоєння" замінити словом "визначення".
5. Департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Департаменту інформаційних технологій забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
8. Управлінню міжнародної співпраці та комунікацій забезпечити опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку О. Панченка.
Голова Комісії |
Т. Хромаєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
10.08.2017 № 607
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 вересня 2017 р.
за № 1112/30980
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств та порядок ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств
І. Загальні положення
1. Це Положення установлює порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств, порядок ведення та склад інформації Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств, порядок виключення уповноваженого рейтингового агентства з Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств, порядок видачі дубліката свідоцтва про включення до Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
Державний реєстр уповноважених рейтингових агентств (далі - Державний реєстр) - сукупність даних щодо уповноважених рейтингових агентств, які включені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) до Державного реєстру;
конкурс з визначення рейтингових агентств, уповноважених на проведення рейтингової оцінки (далі - конкурс), - спосіб відбору уповноважених рейтингових агентств, які мають право визначати обов'язкові за законом рейтингові оцінки емітентів та цінних паперів;
конкурсна комісія - орган, який складається з представників органів державної влади, професійних учасників ринку цінних паперів, емітентів, наукових закладів та основним завданням якого є визначення уповноваженого рейтингового агентства на конкурсній основі;
рейтингове агентство - юридична особа, яка надає послуги на ринку цінних паперів та спеціалізується на визначенні кредитних рейтингів (рейтингуванні) та наданні інформаційно-аналітичних послуг, пов'язаних із забезпеченням діяльності з визначення кредитних рейтингів;
рейтинговий аналітик - працівник рейтингового агентства, який виконує аналітичні функції, необхідні для визначення рейтингової оцінки;
рейтинговий комітет - колегіальний постійно діючий орган рейтингового агентства, до складу якого входить не менше трьох рейтингових аналітиків (крім керівника рейтингового агентства);
рейтингова методологія - сукупність документів, які визначають критерії визначення рейтингової оцінки уповноваженим рейтинговим агентством за Національною рейтинговою шкалою, у тому числі визначають порядок проведення аналізу емітента та його цінних паперів на предмет відповідності ознакам фіктивності;
рейтингова процедура - документ, який визначає послідовність дій з визначення, оновлення, призупинення та відкликання рейтингової оцінки за Національною рейтинговою шкалою;
уповноважене рейтингове агентство - рейтингове агентство, яке стало переможцем конкурсу з визначення рейтингових агентств, уповноважених на проведення рейтингової оцінки, який проводиться НКЦПФР, та включено до Державного реєстру.
3. Рішення про проведення конкурсу, затвердження рішення конкурсної комісії про переможця(ів) конкурсу, включення уповноваженого рейтингового агентства до Державного реєстру, видачу Свідоцтва про включення до Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств (далі - Свідоцтво), виключення його з Державного реєстру та анулювання Свідоцтва, видачу дубліката Свідоцтва та визнання недійсним Свідоцтва, що було втрачено або пошкоджено, приймається НКЦПФР на засіданні відповідно до цього Положення.
4. Рейтингові агентства, що не мають статусу уповноваженого рейтингового агентства та зацікавлені в його отриманні, мають право надсилати до НКЦПФР письмові звернення у довільній формі щодо необхідності проведення конкурсу.
Рішення про проведення конкурсу, створення конкурсної комісії, затвердження персонального складу конкурсної комісії та призначення її голови приймається НКЦПФР протягом 30 днів з дня надходження письмового звернення щонайменше одного рейтингового агентства щодо необхідності проведення конкурсу.
5. Рейтингове агентство набуває права визначати рейтингові оцінки, обов'язковість отримання яких визначається законом, з дати видачі йому Свідоцтва.
Право на проведення рейтингової оцінки не може бути передано третім особам.
ІІ. Порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств
1. Інформаційне повідомлення (оголошення) про конкурс з визначення уповноважених рейтингових агентств
1. Конкурсна комісія протягом 10 робочих днів з дати прийняття НКЦПФР рішення про проведення конкурсу затверджує текст інформаційного повідомлення (оголошення) про проведення конкурсу.
2. Інформаційне повідомлення (оголошенні) про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному веб-сайті НКЦПФР в мережі Інтернет не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення конкурсу.
3. В інформаційному повідомленні (оголошенні) про проведення конкурсу зазначаються:
обов’язкові вимоги до учасників конкурсу;
дата, час і місце проведення конкурсу;
адреса, за якою подаються документи на конкурс;
кінцевий термін прийняття документів на конкурс;
контактні телефони, факси та адреси електронної пошти.
2. Конкурсна комісія з проведення конкурсу
1. Конкурс проводиться конкурсною комісією. Конкурсна комісія утворюється для організації та проведення конкурсу рішенням НКЦПФР.
2. Персональний склад конкурсної комісії та зміни до її складу затверджуються відповідним рішенням НКЦПФР. Кількісний склад конкурсної комісії - не менше 7 осіб.
Конкурсна комісія складається із представників органів державної влади, професійних учасників ринку цінних паперів та їх об’єднань, емітентів, наукових закладів, при цьому кількість представників професійних учасників ринку цінних паперів та їх об’єднань, емітентів, наукових закладів складає не менше 1/3 від кількісного складу конкурсної комісії.
3. Конкурсна комісія у своїй діяльності керується законодавством України, зокрема цим Положенням, та рішеннями, які приймаються безпосередньо конкурсною комісією.
4. Засідання конкурсної комісії є правомочним за умови участі в ньому не менше 2/3 членів конкурсної комісії. У разі неможливості прийняття участі в засіданнях конкурсної комісії (хвороба, відрядження, відпустка тощо) членом конкурсної комісії, кандидатуру якого затверджено рішенням НКЦПФР, на засідання конкурсної комісії може направлятися його представник, повноваження якого підтверджені відповідно до законодавства України.
5. Діяльністю конкурсної комісії та організацією її роботи керує голова конкурсної комісії. Голова конкурсної комісії, яким призначається один із членів НКЦПФР за рішенням НКЦПФР, має такі повноваження:
скликання засідань конкурсної комісії;
головування на засіданнях;
організація підготовки до розгляду матеріалів, передбачених цим Положенням;
залучення до роботи конкурсної комісії експертів та консультантів у разі необхідності.
6. Конкурсна комісія має такі повноваження:
визначення термінів проведення конкурсу;
затвердження інформаційного повідомлення (оголошення) про проведення конкурсу;
розгляд заяв претендентів на участь у конкурсі;
визначення претендентів, які допускаються до конкурсу;
розгляд та оцінка конкурсної документації претендентів;
визначення переможців конкурсу серед учасників конкурсу;
складання та затвердження протоколів про результати проведення конкурсу;
здійснення інших функцій, передбачених законодавством України.
3. Порядок та умови участі в конкурсі
1. До участі в конкурсі допускаються ті претенденти, які письмово підтвердили своє бажання взяти участь у конкурсі, надали відповідні документи і відповідають таким критеріям:
є резидентами;
надають професійні послуги та безпосередньо здійснюють визначення рейтингових оцінок (рейтингування) або інформаційно-аналітичні послуги, пов’язані із забезпеченням діяльності з визначення кредитного рейтингу;
при визначенні рейтингової оцінки, визначення якої є обов’язковим за законом, використовують Національну рейтингову шкалу;
мають власні веб-сайти у мережі Інтернет з вільним доступом користувачів;
мають досвід роботи не менш 1 року у зазначеній сфері діяльності та перелік визначених та оприлюднених кредитних рейтингів суб’єктам господарювання - резидентам;
мають внесений статутний капітал у розмірі не менше 2500 мінімальних заробітних плат, не менше 50 відсотків якого внесено у грошовій формі;
мають у своїй організаційній структурі рейтинговий комітет;
мають розроблені рейтингові процедури та рейтингові методології, які забезпечують обґрунтування рейтингових оцінок на основі комплексного дослідження інформації, що стосується рейтингового аналізу;
мають прийняті письмові внутрішні процедури, що визначають та усувають або врегульовують будь-які існуючі або потенційно можливі конфлікти інтересів, які могли б вплинути на думки та аналіз рейтингового агентства чи співробітників, які впливають на рейтингові оцінки;
мають прийняті процедури та механізми захисту конфіденційної інформації, що надається емітентами на умовах договору.
2. Не пізніше кінцевого терміну подання документів на конкурс, зазначеного в інформаційному повідомленні (оголошенні) про проведення конкурсу, претенденти подають такі документи (інформацію):
1) заява на участь у конкурсі з визначення уповноважених рейтингових агентств (додаток 1);
2) структура власності рейтингового агентства із зазначенням інформації про засновників та/або учасників рейтингового агентства та кількості і вартості акцій (розміру часток, паїв), що перебувають у їх власності; засновників, акціонерів, учасників тих юридичних осіб, які мають понад 10 % у статутному капіталі рейтингового агентства, та щодо суб'єктів господарювання, у яких рейтингове агентство володіє або управляє (користується) частками (акціями, паями), у довільній формі;
3) організаційна структура та інформація про корпоративне управління рейтингового агентства (із зазначенням інформації щодо посадових осіб органів управління рейтингового агентства та кількості й вартості акцій (розміру часток, паїв), що перебувають у їх власності) у довільній формі та копії затверджених внутрішніх положень про діяльність рейтингового агентства;
4) інформація про укомплектування персоналом рейтингового агентства та кваліфікацію такого персоналу із зазначенням чисельності працівників у довільній формі;
5) інформація щодо філій рейтингового агентства та інших відокремлених підрозділів у довільній формі;
6) опис процедур та методологій, які застосовуються для здійснення та перегляду кредитних рейтингів, у довільній формі;
7) інформація про політику та процедури, призначені для ідентифікації, управління та розкриття інформації стосовно будь-яких конфліктів інтересів, у довільній формі;
8) інформація щодо рейтингових аналітиків (у тому числі інформація щодо кваліфікації, досвіду роботи, інформація про інші місця роботи (за наявності) у довільній формі;
9) інформація про політику в галузі винагороди та оцінки результатів діяльності у довільній формі;
10) інформація про послуги, крім робіт з визначення рейтингових оцінок, які рейтингове агентство має намір надавати своїм клієнтам (інформація про види діяльності уповноваженого рейтингового агентства), у довільній формі ;
11) річна фінансова звітність та аудиторський висновок (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінансової звітності за фінансовий рік, що передував року, в якому проводиться конкурс, та фінансова звітність за останній звітний період, що передував звітному періоду, в якому проводиться конкурс, та звіт аудитора щодо огляду проміжної фінансової інформації за відповідний період (крім випадку, коли таким звітним періодом є рік);
12) інформація щодо пов’язаних осіб юридичної особи та їхньої пов’язаності з учасниками ринків фінансових послуг у довільній формі;
13) відомості щодо участі рейтингового агентства в будь-яких об'єднаннях підприємств у довільній формі.
3. Документи на конкурс подаються (надсилаються) у письмовій формі в запечатаному конверті рекомендованим листом із позначкою "Конкурсна документація" та в електронному вигляді на електронних носіях даних.
Конверти адресуються конкурсній комісії із зазначенням дати та часу проведення конкурсу і поміткою "НЕ ВІДКРИВАТИ ДО ______".
На конверті, що містить документи на конкурс, крім вищезазначеного напису, має бути вказано адресу та реквізити конкурсної комісії, місцезнаходження та найменування претендента.
Документи на конкурс засвідчуються підписом керівника претендента або особи, уповноваженої представляти його інтереси.
4. Документи на конкурс реєструються у спеціальному журналі реєстрації секретарем конкурсної комісії за датою їх реєстрації в НКЦПФР, а в разі подання їх кур’єром - за датою їх вручення секретарю конкурсної комісії, про що останній ставить свій підпис у журналі реєстрації.
5. Документи на конкурс мають бути одержані конкурсною комісією не пізніше дати та часу, зазначених в інформаційному повідомленні (оголошенні) про проведення конкурсу. Документи на конкурс, отримані конкурсною комісією після закінчення зазначеного терміну, не розпечатуються і повертаються претендентам, які їх подали.
6. Документи на конкурс учасників конкурсу відповідають встановленим вимогам, якщо вони містять усю необхідну інформацію, надання якої передбачено пунктом 2 цієї глави.
4. Порядок проведення конкурсу
1. Конкурс проводиться за наявності хоча б однієї юридичної особи, допущеної до конкурсу (далі - претендент(и)), з кількості претендентів, що подали заяву на участь у конкурсі в установлений строк.
................Перейти до повного тексту