1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
13.06.2012 № 689
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
4 липня 2012 р. за № 1108/21420
Про затвердження Державних вимог до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу
На виконання підпункту 77.1 пункту 77 розділу VI Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" , затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187, відповідно до пунктів 2, 8 і 19 Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2001 року № 978, з метою спрощення та модернізації акредитаційних критеріїв та нормативів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу, що додаються.
2. Директору департаменту наукової діяльності та ліцензування (Якименко О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр Д.В. Табачник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України
13.06.2012 № 689
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 липня 2012 р.
за № 1108/21420
ДЕРЖАВНІ ВИМОГИ
до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу
І. Загальні положення
1.1. Ці Державні вимоги розроблені відповідно до Законів України "Про освіту" , "Про вищу освіту" , постанови Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2001 року № 978 "Про затвердження Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах", Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти , затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 24 грудня 2003 року № 847 , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 року за № 75/8674 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29 листопада 2011 року № 1377) (далі - Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері вищої освіти).
1.2. Ці Державні вимоги є критеріями, які визначають мінімальні нормативи забезпечення вищих навчальних закладів науково-педагогічними та педагогічними кадрами, матеріально-технічною, навчально-методичною, інформаційною базою, якісні характеристики надання освітніх послуг, вимоги до освітньої і наукової діяльності вищого навчального закладу, виконання яких є підставою для прийняття рішення про акредитацію напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу.
ІІ. Державні вимоги до акредитації напряму підготовки та спеціальності
2.1. Виконання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України, та інших нормативно-правових актів у галузі освіти.
2.2. Провадження освітньої діяльності за ліцензованим напрямом підготовки, спеціальністю в межах ліцензованого обсягу прийому протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації напряму підготовки, спеціальності - з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації напряму підготовки, спеціальності - з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).
2.3. Дотримання Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації - з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації - з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).
2.4. Дотримання нормативних вимог щодо якісних характеристик підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів.
Назва показника (нормативу) Значення показника (нормативу) за освітньо-кваліфікаційними рівнями
молодший спеціаліст бакалавр спеціаліст магістр
1 2 3 4 5
Якісні характеристики підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів
1. Умови забезпечення державної гарантії якості вищої освіти
1.1. Виконання навчального плану за показниками: перелік навчальних дисциплін, години, форми контролю, % 100 100 100 100
1.2. Підвищення кваліфікації викладачів постійного складу за останні 5 років, % 100 100 100 100
1.3. Чисельність науково-педагогічних
(педагогічних) працівників, що обслуговують спеціальність і працюють у навчальному закладі за основним місцем роботи, які займаються вдосконаленням навчально-методичного забезпечення,
науковими дослідженнями,підготовкою підручників та навчальних посібників, %
100 100 100 100
2. Результати освітньої діяльності (рівень підготовки фахівців), не менше %
2.1. Рівень знань студентів з гуманітарної та соціально-економічної підготовки:
2.1.1. Успішно виконані контрольні завдання, % 90 90 90 90
2.1.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки "5" i "4"), % 50 50 50 50
2.2. Рівень знань студентів з природничо-наукової (фундаментальної) підготовки:
2.2.1. Успішно виконані контрольні завдання, % 90 90 90 90
2.2.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки "5" i "4"), % 50 50 50 50
2.3. Рівень знань студентів зі спеціальної (фахової) підготовки:
2.3.1. Успішно виконані контрольні завдання, % 90 90 90 90
2.3.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки "5" i "4"), % 50 50 50 50
3. Організація наукової роботи
3.1. Наявність у структурі навчального закладу наукових підрозділів - - + +
3.2. Участь студентів у науковій роботі (наукова робота на кафедрах та в лабораторіях, участь в наукових
конференціях, конкурсах, виставках, профільних олімпіадах тощо)
- - + +

................
Перейти до повного тексту