1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.11.2003 N 873
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 грудня 2003 р.
за N 1104/8425
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 171 від 06.05.2005 )
Про затвердження Інструкції про порядок визначення дальності та оцінки якості авіаційного повітряного електрозв'язку
Відповідно до статті 55 Повітряного кодексу України, на виконання положень Концепції розвитку нормативної бази радіотехнічного забезпечення цивільної авіації України, з метою підвищення рівня безпеки та регулярності польотів повітряних суден при їх забезпеченні наземними засобами авіаційного повітряного електрозв'язку
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 01.01.2004 Інструкцію про порядок визначення дальності та оцінки якості авіаційного повітряного електрозв'язку (далі - Інструкція), що додається.
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Максимов В.О.):
2.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
2.2. Довести Інструкцію до відома керівників структурних підрозділів Укравіатрансу, підприємств, організацій і установ цивільної авіації, що входять до сфери управління Мінтрансу й Укравіатрансу, та прийняти її до неухильного виконання.
3. З введенням у дію цієї Інструкції вважати такою, що не застосовується на території України, "Методику определения дальности и оценки смысловой разборчивости речи на каналах авиационной воздушной связи диапазона ОВЧ N 3.1-132", затверджену заступником Міністра цивільної авіації СРСР 12.06.89.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Корнієнка В.В.
Міністр Г.Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
11.11.2003 N 873
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 грудня 2003 р.
за N 1104/8425
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок визначення дальності та оцінки якості авіаційного повітряного електрозв'язку
1. Загальні положення
1.1. Інструкція про порядок визначення дальності та оцінки якості авіаційного повітряного електрозв'язку (далі - Інструкція) встановлює єдиний порядок організації та забезпечення дій з метою визначення дальності та оцінки якості зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку діапазону дуже високих частот (ДВЧ) при обслуговуванні повітряного руху (ОПР), при здійсненні авіаційної діяльності підприємствами, організаціями та установами цивільної авіації (ЦА) України.
1.2. Дія Інструкції поширюється на підприємства, організації та установи, незалежно від форм власності, які здійснюють технічну експлуатацію наземних засобів радіотехнічного забезпечення польотів і авіаційного електрозв'язку (далі - наземні засоби РТЗ).
1.3. Технічне забезпечення та проведення заходів з визначення дальності та оцінки якості авіаційного повітряного електрозв'язку діапазону ДВЧ покладається на посадових осіб, відповідальних за радіотехнічне забезпечення (РТЗ) відповідних підприємств, організацій та установ, діяльність яких здійснюється в галузі ЦА України (далі - підприємства ЦА).
1.4. Фахівці управління повітряним рухом (УПР) відповідають за достовірність даних, на основі яких визначається дальність та оцінка якості зв'язку під час радіотелефонного зв'язку. За визначення дальності зв'язку та оцінку його відповідності встановленим нормам відповідають фахівці експлуатаційних підрозділів РТЗ.
1.5. Визначення дальності та оцінки якості зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку діапазону ДВЧ проводиться під час льотних перевірок наземних засобів авіаційного повітряного електрозв'язку при їх уведенні в експлуатацію та продовженні терміну служби (ресурсу), при зміні меж районів ОПР та рубежів передачі УПР, у випадку заміни передавальних, приймальних антен та антенно-фідерних пристроїв на інші типи, які не входять до складу штатного комплекту обладнання, а також при зміні місця розташування чи зниженні висоти встановлення антен.
1.6. Нормативні посилання
При розробленні Інструкції використовувалися такі нормативно-правові акти:Повітряний кодекс України;
Закон України "Про зв'язок";
Додаток 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію "Авиационная электросвязь". Том II "Правила связи, включая правила, имеющие статус PANS", ІКАО, 2001;
"Наставление по технической эксплуатации наземных средств радиотехнического обеспечения полетов и электросвязи в гражданской авиации СССР" (НТЭРТОС ГА-86), затверджене Міністром цивільної авіації СРСР від 31.12.86 N 84/и.
1.7. Визначення
В Інструкції терміни мають такі визначення:
Авіаційний повітряний електрозв'язок - авіаційний електрозв'язок, що використовує засоби проводового електрозв'язку та радіозв'язку з екіпажами повітряних суден у процесі усього польоту.
Авіаційний електрозв'язок - електрозв'язок, призначений для будь-яких авіаційних потреб.
Авіаційний радіозв'язок - вид електрозв'язку, що здійснюється за допомогою електромагнітних коливань у відведеному для цивільної авіації діапазоні частот і призначений для наземних і повітряних служб електрозв'язку.
Дальність авіаційного радіозв'язку - відстань між радіостанціями даного типу в заданих умовах стійкого зв'язку.
Двосторонній радіозв'язок - радіозв'язок, під час якого радіостанції передають та приймають радіосигнали.
Дуже високі частоти - радіочастоти у діапазоні 30 - 300 МГц.
Електрозв'язок (RR S1.3) - будь-яке передавання, випромінювання або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду проводами, радіо, оптичними або іншими електромагнітними системами.
Завада на каналі авіаційного електрозв'язку - будь-який небажаний вплив у каналі авіаційного електрозв'язку, який погіршує якість приймання.
Канал авіаційного електрозв'язку - сукупність технічних засобів та середовища поширення сигналів, що забезпечує передавання повідомлень під час підключення абонентських пристроїв.
Надійність авіаційного електрозв'язку - здатність засобів електрозв'язку та абонентів забезпечити своєчасне встановлення та стале утримання безперебійного зв'язку впродовж усього польоту і в будь-який час доби за умови високої якості передавання повідомлень та їхньої достовірності.
Підприємства ЦА - підприємства, організації та установи, діяльність яких здійснюється в галузі цивільної авіації України.
Радіозв'язок - електрозв'язок, який здійснюється за допомогою радіохвиль.
Радіотелефонний зв'язок - телефонний електрозв'язок за допомогою радіохвиль.
Радіомовлення (у системі авіаційного електрозв'язку) - передавання інформації, яка не адресується конкретній станції чи станціям.
Якість авіаційного електрозв'язку - сукупність визначених ознак прийнятого повідомлення, що обумовлює його тотожність переданому.
1.8. Скорочення
В Інструкції використовуються наступні скорочення:
ДВЧ - дуже висока частота;
ЕТД - експлуатаційно-технічна документація;
ОПР - обслуговування повітряного руху;
ПС - повітряне судно;
РТЗ - радіотехнічне забезпечення;
УПР - управління повітряним рухом;
ЦА - цивільна авіація.
2. Визначення дальності та оцінка якості зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку
2.1. Визначення дальності та оцінка якості зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку проводяться відповідним органом ОПР у зоні контрольованого ним повітряного простору під час ведення радіообміну за встановленою фразеологією між диспетчером УПР та екіпажем повітряного судна (ПС).
З метою отримання об'єктивних даних перевірки, які повинні визначати характеристики каналів авіаційного повітряного електрозв'язку, перевірки проводяться при взаємодії з екіпажами ПС, які виконують польоти:
на нижніх ешелонах (висотах) визначених повітряних трас (маршрутів);
у зоні підходу;
за встановленими схемами зльоту, польоту по колу, набору висоти, заходження на посадку, а також під час руління ПС льотним полем за встановленими маршрутами.
Крім цього, перевірці підлягає обладнання каналів передавання метеорологічної інформації та обладнання, яке забезпечує радіотелефонний зв'язок на аварійному каналі 121,5 МГц.
2.2. Перевірка якості радіомовлення метеорологічної інформації проводиться екіпажем ПС. Інформація про результати перевірки передається каналами авіаційного електрозв'язку органу ОПР (пункту УПР) для реєстрації.
2.3. Перевірка наземних радіостанцій аварійного каналу (121,5 МГц) проводиться шляхом перестроювання частоти відповідної радіостанції (передавального, приймального пристроїв) на робочу частоту каналу авіаційного електрозв'язку органу ОПР (пункту УПР), з якого здійснюється перевірка.
2.4. Для визначення дальності та оцінки якості зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку необхідно провести не менше п'яти сеансів авіаційного радіозв'язку з ПС у кожній визначеній точці повітряної траси (зони) контрольованого простору. У кожному сеансі авіаційного радіозв'язку вказуються: пізнавальний індекс (бортовий номер ПС), координати (віддаленість, висота польоту, азимут, а для ПС, яке рухається льотним полем, - його місцезнаходження) і проводиться оцінка якості авіаційного електрозв'язку.
Якість зв'язку на каналах авіаційного повітряного електрозв'язку оцінюється за ступенем чутності та змістовної розбірливості мови під час приймання сигналу та визначається за наступною шкалою:
5 балів - цілком розбірливо;
4 бали - розбірливо;
3 бали - розбірливо, але важко;
2 бали - часом нерозбірливо;
1 бал - нерозбірливо.
2.5. Дальність авіаційного повітряного електрозв'язку визначається віддаленістю та висотою польоту ПС, за яких якість зв'язку оцінюється не нижче 3-х балів.
2.6. При використанні приймально-передавальних наземних засобів каналів авіаційного повітряного електрозв'язку, які з метою збільшення відповідної зони покриття географічно винесені від точок розміщення відповідних органів ОПР (пунктів УПР), визначення дальності дії та оцінки якості зв'язку на цих каналах здійснюється відносно точок розташування органів ОПР (пунктів УПР) з подальшим урахуванням місць розташування віддалених приймально-передавальних засобів.
2.7. При проведенні льотної перевірки наземного засобу авіаційного повітряного електрозв'язку також виявляється вплив завад (сторонніх чинників) на якість зв'язку.
При цьому враховується справний стан приймально-передавальних пристроїв кореспондентів каналу авіаційного електрозв'язку, що не можуть бути джерелами завад. При льотній перевірці розглядаються фактори впливу сторонніх чинників.

................
Перейти до повного тексту