1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
31.08.2007 N 591
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 вересня 2007 р.
за N 1044/14311
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 1079 від 28.12.2023 )
Про затвердження Положення про діяльність органів військово-лікарської експертизи в системі МНС
Відповідно до статті 70 Основ законодавства України про охорону здоров'я та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 12.12.2000 N 16479/19 НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про діяльність органів військово-лікарської експертизи в системі МНС, що додається.
2. Директору Департаменту охорони здоров'я та медико-біологічного захисту Громазіну О.А., начальнику Управління правового забезпечення Матвієнку Р.П. забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Бута В.П.
Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра В.Антонець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
31.08.2007 N 591
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 вересня 2007 р.
за N 1044/14311
ПОЛОЖЕННЯ
про діяльність органів військово-лікарської експертизи в системі МНС
1. Основи організації діяльності органів військово-лікарської експертизи
1.1. Це Положення визначає організацію діяльності органів військово-лікарської експертизи в органах та підрозділах системи Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у мирний та воєнний час.
1.2. Лікарсько-експертні комісії (далі - ЛЕК) - це спеціальні органи в складі лікарів-спеціалістів, які створюються в системі МНС з метою проведення військово-лікарської експертизи і медичного огляду кандидатів на службу, осіб рядового й начальницького складу органів і підрозділів МНС і членів їх сімей, осіб цивільної молоді, які бажають вступити до навчальних закладів МНС (далі - кандидати до вступу на навчання), курсантів і слухачів навчальних закладів МНС, колишніх осіб рядового й начальницького складу органів і підрозділів МНС і колишніх військовослужбовців МНС.
1.3. Основним завданням ЛЕК є проведення військово-лікарської експертизи з метою:
1.3.1. Визначення за станом здоров'я, фізичного розвитку, а для окремих видів службової діяльності за індивідуальними психофізіологічними особливостями, придатності до служби в органах цивільного захисту, можливості проходження служби за кордоном, вступу (навчання) до навчальних закладів МНС осіб, які є кандидатами на службу в органи і підрозділи МНС, осіб рядового й начальницького складу органів і підрозділів МНС, у тому числі при переміщенні по службі, курсантів і слухачів навчальних закладів МНС.
1.3.2. Визначення за станом здоров'я можливості проживання за кордоном членів сімей осіб рядового й начальницького складу при виїзді останніх за кордон або при переміщенні їх по службі з переїздом в інші регіони України.
1.3.3. Оцінка результатів медичного огляду осіб, які є кандидатами на службу в органи і підрозділи МНС, осіб рядового й начальницького складу органів і підрозділів МНС, осіб, які вступають до навчальних закладів МНС, і розробка пропозицій щодо вдосконалення цієї роботи.
1.3.4. Визначення причинного зв'язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у осіб рядового й начальницького складу органів та підрозділів МНС, що проходять службу, при їх звільненні та осіб рядового і начальницького складу, що звільнилися зі служби, з проходженням служби або виконанням службових обов'язків.
1.3.5. Визначення причинного зв'язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у колишніх військовослужбовців МНС з проходженням служби або виконанням службових обов'язків.
1.3.6. Визначення причинного зв'язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв, що спричинили смерть осіб рядового й начальницького складу органів та підрозділів МНС, з проходженням служби або виконанням службових обов'язків.
1.3.7. Визначення причинного зв'язку захворювань (смерті) робітників та службовців МНС і колишніх військовослужбовців МНС з роботами з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
1.3.8. Розробка спільно з головними та іншими лікарями-спеціалістами зацікавлених органів методик медичного огляду, вимог до стану здоров'я, фізичного розвитку та індивідуальних психофізіологічних особливостей кандидатів на службу в органи та підрозділи МНС, осіб рядового й начальницького складу, кандидатів до вступу на навчання, членів сімей осіб рядового й начальницького складу МНС.
1.3.9. Аналіз наслідків захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв осіб рядового й начальницького складу МНС з метою визначення їх придатності до подальшої служби при узгодженні з підрозділом по роботі з особовим складом .
1.3.10. Розробка пропозицій щодо зміцнення здоров'я осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів МНС і збереження придатності до служби за спеціальністю.
1.3.11. Вивчення, узагальнення і поширення передового досвіду роботи з питань військово-лікарської експертизи.
1.3.12. Заходи щодо виконання обов'язків, визначених цим Положенням, враховуються в планах роботи і спеціальної підготовки лікарського складу МНС.
2. ЛЕК як органи військово-лікарської експертизи
2.1. Органами військово-лікарської експертизи є штатні й позаштатні (постійно та тимчасово діючі) ЛЕК, що організовують і здійснюють військово-лікарську експертизу.
2.2. Органи військово-лікарської експертизи у своїй роботі керуються чинним законодавством України, цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами України з питань військово-лікарської експертизи.
При звільненні осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів МНС України в запас та відставку з подальшою постановою їх на облік до військового комісаріату органи військово-лікарської експертизи керуються також нормативно-правовими актами з військово-лікарської експертизи, що діють у Збройних Силах України.
2.3. Штатні ЛЕК комплектуються лікарями з клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, отоларингологія, офтальмологія тощо), досвідом роботи в лікувально-профілактичних установах не менш п'яти років за спеціальністю.
Психіатричне, психологічне, психофізіологічне обстеження здійснюється лікарями-психіатрами, психологами та лікарями-психофізіологами (лікарями функціональної діагностики).
Лікарі-психіатри та лікарі-психофізіологи (лікарі функціональної діагностики) беруть участь у роботі комісії на правах членів ЛЕК.
2.4. У разі потреби до участі в роботі штатних ЛЕК на правах членів можуть залучатися лікарі-спеціалісти, а також представники підрозділів по роботі з особовим складом.
2.5. Органи військово-лікарської експертизи свої постанови, висновки та інші рішення (далі - постанови) приймають колегіально, більшістю голосів. Придатність до служби в органах та підрозділах МНС визначається методом індивідуальної оцінки.
При незгоді начальника (голови) чи окремих членів ЛЕК з думкою решти її членів особиста думка начальника (голови), окремих членів комісії записується в акті медичного огляду (протоколі засідання ЛЕК), а постанова приймається шляхом голосування з урахуванням більшості голосів.
2.6. При незгоді особи, яка пройшла медичний огляд, з рішенням ЛЕК може бути проведено повторний медичний огляд у вищій за статусом ЛЕК або додаткове обстеження і повторний медичний огляд у цій самій ЛЕК.
2.7. Постанови позаштатної ЛЕК згідно з цим Положенням розглядаються, контролюються, затверджуються, а за потреби переглядаються Центральною лікарсько-експертною комісією МНС (далі - ЦЛЕК).
У разі необхідності, за рішенням штатної ЛЕК, проводиться повторний або контрольний медичний огляд.
2.8. Документи позаштатних ЛЕК з питань військово-лікарської експертизи засвідчуються гербовою печаткою та кутовим штампом установ, при яких вони створені.
2.9. Діловодство у ЛЕК ведеться згідно з Примірною інструкцією з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 1997 року N 1153.
2.10. Забезпечення штатних і позаштатних ЛЕК медичною технікою, майном, санітарним і господарським інвентарем, меблями, речовим майном і канцелярським приладдям, надання їм приміщень і забезпечення комунальними послугами здійснюються відповідно до чинного законодавства.
2.11. Залучати особовий склад штатних ЛЕК до вирішення питань і завдань, не пов'язаних з військово-лікарською експертизою, забороняється.
Штатні ЛЕК
2.12. Штатними ЛЕК системи МНС є: ЦЛЕК, Центральна льотна лікарсько-експертна комісія МНС (далі - ЦЛЛЕК), ЛЕК Загону забезпечення МНС, ЛЕК Головних управлінь (управлінь) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Штатні ЛЕК належать до медичних установ спеціального призначення і при розв'язанні завдань, поставлених перед ними, взаємодіють з органами військово-лікарської експертизи, установами й організаціями інших міністерств, іншими центральними органами виконавчої влади, відповідними медичними службами, лікувально-профілактичними установами та керівництвом МНС. Вони мають гербову печатку та кутовий штамп.
2.13. На штатні ЛЕК покладаються:
2.13.1. Організація, керівництво і контроль за роботою підпорядкованих органів військово-лікарської експертизи та подання їм методичної і практичної допомоги.
2.13.2. Організація навчання лікарського складу лікувально-профілактичних установ і навчальних закладів МНС з питань військово-лікарської експертизи.
2.13.3. Розгляд заяв, пропозицій і скарг, приймання осіб рядового й начальницького складу, пенсіонерів МНС, колишніх осіб рядового й начальницького складу і військовослужбовців МНС з питань військово-лікарської експертизи; аналіз і узагальнення результатів цієї роботи.
2.13.4. Перевірка, аналіз і узагальнення результатів роботи підпорядкованих органів військово-лікарської експертизи.
2.13.5. Розробка і подання начальнику (голові) ЦЛЕК пропозицій щодо уточнення, доповнення і зміни нормативно-правових актів з питань військово-лікарської експертизи.

................
Перейти до повного тексту