- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.10.2020 № 249
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 жовтня 2020 р.
за № 1030/35313
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури
№ 633 від 24.07.2023 )
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства розвитку громад та територій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр розвитку громад та територій України
Відповідно до
Закону України "Про центральні органи виконавчої влади",
Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), та з метою створення дієвого механізму взаємодії Міністерства розвитку громад та територій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства розвитку громад та територій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр розвитку громад та територій України, що додається.
3. Юридичному департаменту (Чепелюк О.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра | В. Лозинський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
громад та територій України
16 жовтня 2020 року № 249
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 жовтня 2020 р.
за № 1030/35313
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства розвитку громад та територій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр розвитку громад та територій України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства розвитку громад та територій України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Кабінет Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій України (далі - центральні органи виконавчої влади), під час формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності забезпечення формування державної політики у відповідних сферах, визначених
Положенням про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), а також ефективності її реалізації.
3. Відповідальним за дотримання строків виконання актів Верховної Ради України та Президента України, актів та доручень Кабінету Міністрів України, звернень (запитів) народних депутатів України, наказів Мінрегіону та доручень Міністра розвитку громад та територій України (далі - Міністр), відповідальним (головним) виконавцем яких визначено центральний орган виконавчої влади, є його керівник.
5. Організацію опрацювання у Мінрегіоні проєктів нормативно-правових актів та документів до них, підготовлених центральним органом виконавчої влади, здійснює самостійний структурний підрозділ апарату Мінрегіону відповідно до компетенції, визначений наказом Міністра (далі - Відповідальний підрозділ).
II. Підготовка проєктів нормативно-правових актів
1. Центральний орган виконавчої влади відповідно до компетенції розробляє проєкти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, які підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України (далі - проєкт акта), на виконання Конституції України, законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до
Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства України.
2. Центральний орган виконавчої влади надсилає до Мінрегіону завізований керівником або особою, яка його заміщує, проєкт акта разом з підписаними ним документами, передбаченими законодавством, відповідно до вимог
Типової інструкції з документування в електронному та/або паперовому вигляді, у повному обсязі для його опрацювання структурними підрозділами апарату Мінрегіону та погодження Міністром.
У разі якщо проєкт акта є регуляторним Відповідальний підрозділ готує проєкт наказу про внесення змін до плану діяльності Мінрегіону з підготовки проєктів регуляторних актів.
3. Відповідальний підрозділ організовує опрацювання проєкту акта самостійними структурними підрозділами апарату Мінрегіону, визначеними у резолюції керівництва Мінрегіону, отримує у разі необхідності додаткову інформацію щодо нього від центрального органу виконавчої влади.
4. Центральний орган виконавчої влади та Відповідальний підрозділ вживають заходів щодо усунення зауважень і врахування пропозицій самостійних структурних підрозділів апарату Мінрегіону у робочому порядку.
5. Відповідальний підрозділ доводить до відома центрального органу виконавчої влади позицію Міністра щодо проєкту акта, розробленого ним, шляхом надсилання листа та у разі відсутності зауважень завізований Міністром проєкт акта.
6. У разі наявності зауважень та/або пропозицій до поданого проєкту акта він повертається до центрального органу виконавчої влади для їх врахування, доопрацювання та повторного подання на погодження до Мінрегіону у визначений Міністром або особою, яка його заміщує, строк.
Центральний орган виконавчої влади забезпечує доопрацювання проєкту акта у строки, які дозволять вчасно внести його на розгляд відповідного органу.
7. У разі наявності неврегульованих розбіжностей щодо положень проєкту акта остаточне рішення про його візування приймає Міністр.
8. Центральний орган виконавчої влади надсилає проєкт акта на погодження до заінтересованих органів лише після його погодження та візування Міністром.
9. Центральний орган виконавчої влади забезпечує погодження проєкту акта із заінтересованими органами відповідно до
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України).
10. Погоджений із заінтересованими органами проєкт акта центральний орган виконавчої влади надсилає до Мінрегіону разом із документами та матеріалами, передбаченими
Регламентом Кабінету Міністрів України, для внесення на розгляд відповідному органу. При цьому центральний орган виконавчої влади подає також необхідні матеріали (тези виступу) до проєктів актів для їх представлення Міністром на засіданні відповідного органу.
11. Наказ нормативно-правового характеру подається Відповідальним підрозділом в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
12. У разі втрати актуальності проєкту акта або з інших причин центральний орган виконавчої влади забезпечує своєчасне інформування та подання до Мінрегіону обґрунтованих пропозицій щодо його відкликання.
III. Погодження проєктів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, актів, які підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади
1. Центральний орган виконавчої влади в установленому порядку опрацьовує проєкт нормативно-правового акта, який надійшов на погодження до нього як до заінтересованого органу, та подає Відповідальному підрозділу завізовані керівником центрального органу виконавчої влади зауваження або в разі їх відсутності завізований керівником центрального органу виконавчої влади проєкт акта разом з обґрунтованою позицією для погодження Міністром.
2. Позицію Міністра щодо проєкту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до центрального органу виконавчої влади як до заінтересованого органу, Відповідальний підрозділ доводить до центрального органу виконавчої влади шляхом надсилання листа для її обов’язкового доведення до відома розробника проєкту акта.
3. Погодження центральним органом виконавчої влади проєктів нормативно-правових актів без урахування позиції Міністра не допускається.
IV. Скасування актів
1. Центральний орган виконавчої влади щомісяця надсилає у паперовому та електронному вигляді Відповідальному підрозділу переліки наказів, прийнятих протягом місяця, крім актів персонального характеру (з кадрових питань), а у разі потреби та на вимогу Відповідального підрозділу - завірені в установленому законодавством порядку копії зазначених актів та актів територіальних органів (у разі наявності) центрального органу виконавчої влади.
2. Відповідальний підрозділ розглядає разом із заінтересованими самостійними структурними підрозділами апарату Мінрегіону отримані акти для визначення їх відповідності
Конституції України, законам України, указам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства України.
3. Якщо акти центрального органу виконавчої влади або його територіальних органів (у разі наявності) не відповідають
Конституції і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, Відповідальний підрозділ протягом трьох робочих днів з дня виявлення таких обставин інформує Міністра та за його рішенням порушує перед керівником центрального органу виконавчої влади питання щодо скасування таких актів повністю чи в окремій частині.
4. Керівник центрального органу виконавчої влади протягом визначеного Міністром або особою, яка його заміщує, строку зобов’язаний скасувати такі акти повністю чи в окремій частині, про що не пізніше ніж у дводенний строк письмово повідомити Мінрегіон.
5. Відповідальний підрозділ інформує Міністра про заходи, вжиті керівником центрального органу виконавчої влади, його територіальними органами (у разі наявності) для приведення актів у відповідність до
Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України чи інших актів законодавства.
6. Якщо акт центрального органу виконавчої влади, що не відповідає
Конституції і законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, не скасований в установлений цим Порядком строк, Відповідальний підрозділ в установленому порядку готує проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України щодо скасування такого акта повністю чи в окремій частині.
7. Якщо акт територіального органу (у разі наявності) центрального органу виконавчої влади, що не відповідає
Конституції і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, не скасовано в установлений цим Порядком строк, Відповідальний підрозділ готує проєкт доручення Міністра про скасування такого акта повністю чи в окремій частині керівником центрального органу виконавчої влади. У разі відмови у скасуванні Відповідальний підрозділ готує проєкт наказу Міністерства про скасування такого акта повністю чи в окремій частині та подає його на підпис Міністру.
V. Визначення пріоритетних напрямів роботи центрального органу
1. Центральний орган виконавчої влади та його територіальні органи (у разі наявності) здійснюють планування своєї роботи за визначеними Міністром пріоритетними напрямами роботи.
2. Для забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідних сферах центральний орган виконавчої влади подає Міністру пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи та шляхів виконання покладених завдань на наступний рік.
3. Відповідальний підрозділ опрацьовує надані центральним органом виконавчої влади пропозиції та подає їх на погодження Міністру.
4. Центральний орган виконавчої влади організовує свою роботу за планами.
Центральний орган виконавчої влади формує річні плани роботи та подає їх на затвердження Міністру.
5. Річний план роботи центрального органу виконавчої влади повинен передбачати:
заходи, спрямовані на виконання
Конституції України, законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та Законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України та Міністра, реалізацію пріоритетів діяльності центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів (у разі наявності), і шляхи виконання покладених на нього завдань;
вирішення актуальних питань, пов’язаних з реалізацією державної політики у відповідних сферах;
участь представників центрального органу виконавчої влади у конгресах, форумах, семінарах, нарадах, інших заходах (у тому числі міжнародних), що проводяться таким органом або за його участю;
підбиття підсумків діяльності центрального органу виконавчої влади за рік з визначенням основних напрямів подальшої роботи;
заходи з організації діяльності структурних підрозділів центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів (у разі наявності);
................Перейти до повного тексту