- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2021 р.
за № 442/36064
( Наказ втратив чинність згідно з наказом Бюро економічної безпеки України
№ 127 від 22.07.2024, враховуючи зміни, внесені наказом Бюро економічної безпеки України від 6 серпня 2024 року
№ 144 )
Про затвердження Змін до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання
у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
№ 57 від 01.06.2022 )
Відповідно до
статей 18,
32,
39 та
63 Закону України "Про телекомунікації" та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року
№ 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Зміни до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів, що додаються.
2. Департаменту зв’язку в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Це рішення набирає чинності з 01 грудня 2021 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Голова НКРЗІ |
О. Животовський |
ПОГОДЖЕНО: Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної регуляторної служби України Заступник Міністра цифрової трансформації України Перший заступник Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України |
О. Піщанська О. Кучер О. Шелест Д. Маковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв’язку
та інформатизації
23 березня 2021 року № 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2021 р.
за № 442/36064
ЗМІНИ
до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів
1. У
Порядку надання послуг із перенесення абонентських номерів, затвердженому рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 31 липня 2015 року № 394, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2015 року за № 1019/27464 (із змінами):
1) у розділі І:
у пункті 2:
абзац третій після слів "оператором телекомунікацій" доповнити словами "(провайдером телекомунікацій цього оператора)";
абзац п’ятий після слів "передачі повідомлення" доповнити словами "на перенесений номер";
в абзаці восьмому слово "та" замінити словами "та/або";
доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
"базовий провайдер - провайдер телекомунікацій, який забезпечує базове надання телекомунікаційних послуг;";
"зареєстрований абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до
Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 28 листопада 2017 року № 607, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2018 року за № 145/31597 (далі - Порядок реєстрації абонентів);";
"знеособлений абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до
Порядку реєстрації абонентів;";
"контрактний абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг;";
"провайдер-отримувач - провайдер телекомунікацій, якому подано заяву на ППН та який здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з оператором телекомунікацій (оператором-отримувачем), до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера;";
пункт 3 після слів "поширюється на всіх операторів телекомунікацій," доповнити словами "їх провайдерів телекомунікацій,";
пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. ППН надається абонентам, які отримують телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг або зареєстровані в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до
Порядку реєстрації абонентів.";
2) у розділі ІІ:
у пункті 4:
підпункт 3 викласти в такій редакції:
"3) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;";
підпункт 6 викласти в такій редакції:
"6) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосової телефонії, коротких текстових повідомлень (SMS) та, за умови надання послуги, мультимедійних повідомлень (MMS)) на перенесені абонентські номери. У разі відсутності в оператора мережі фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу оператора-отримувача такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі оператора-донора;";
підпункт 7 викласти в такій редакції:
"7) здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах операторів, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі оператора-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.";
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. Після отримання письмової або здійсненої дистанційно за допомогою засобів зв’язку заяви абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера до мережі оператора-отримувача базовий оператор/провайдер припиняє базове надання телекомунікаційної послуги (послуг) та нарахування абонентної плати в момент завершення перенесення абонентського номера.
Для знеособленого або зареєстрованого абонента у базового оператора/провайдера заявою абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера вважається заява на ППН та відповідний запит оператора-отримувача до базового оператора щодо можливості здійснення ППН за абонентським номером, на перенесення якого подана заява.";
пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. Оператор, провайдер телекомунікацій не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН з будь-яких інших підстав, ніж визначених пунктом 28 цього розділу, у тому числі:
за наявності невиконаних зобов’язань за договором про надання телекомунікаційних послуг з базовим оператором/провайдером;
при відсутності реєстрації у базового оператора/провайдера, за умови наявності реєстрації у оператора-отримувача / провайдера-отримувача.";
пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. Після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту з використанням перенесеного номера згідно з пунктом 55 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295, базовий оператор/провайдер (крім випадку, коли базовий оператор є оператором-донором) не має права використовувати цей номер. Базовий провайдер повинен повідомити базового оператора про вивільнення номера. Базовий оператор повинен повідомити про вивільнення номера оператора-донора та адміністратора не пізніше ніж через 24 години після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту або отримання повідомлення від базового провайдера про вивільнення номера.";
пункт 9 викласти в такій редакції:
"9. Перед встановленням з’єднання з перенесеними абонентськими номерами, які належать до діапазону номерного ресурсу оператора-ініціатора та використовуються для отримання телекомунікаційних послуг у мережі іншого оператора телекомунікацій, оператор-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання звукового сигналу із голосовим повідомленням (далі - уніфіковане повідомлення), про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Надання зазначеного уніфікованого повідомлення здійснюється виключно оператором-ініціатором. У разі, якщо оператором-ініціатором виступає оператор фіксованого телефонного зв’язку або оператор телекомунікацій іншої держави, то зазначене уніфіковане повідомлення оператори фіксованого телефонного зв’язку та/або оператори-транзитери не надають.
Абонент має право подати звернення оператору, провайдеру телекомунікацій, в якого отримує телекомунікаційні послуги, щодо припинення/відновлення надання йому уніфікованих повідомлень про дзвінок на перенесений абонентський номер при здійсненні ним викликів. У разі звернення такого абонента, що надійшло письмово або дистанційно за допомогою власного кінцевого обладнання, у тому числі шляхом надсилання короткого текстового повідомлення, USSD запиту, оператор-ініціатор за наявності технічної можливості припиняє/відновлює надання повідомлень абоненту, що викликає, про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Форму уніфікованого повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери наведено у додатку до цього Порядку.";
пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. У разі відсутності в оператора-ініціатора технічної можливості прямої маршрутизації викликів та/або повідомлень на мережу оператора-отримувача (обладнання мережі оператора-ініціатора не підтримує взаємодію з ЦБД та/або ЛБД), такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію з’єднання або передачу повідомлення до мережі оператора-транзитера, який забезпечує їх подальшу маршрутизацію до мережі оператора-отримувача на основі даних, що отримуються з ЦБД та/або ЛБД.";
пункт 13 викласти в такій редакції:
"13. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача. Організація ППН здійснюється оператором-отримувачем, в тому числі для провайдера-отримувача, що здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з цим оператором, який у взаємодії з оператором-донором, базовим оператором, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН.
З метою оперативного усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН, сторони повинні, поміж іншого, організувати електронні канали взаємодії, з дотриманням вимог законодавства щодо захисту персональних даних, для обміну повідомленнями між всіма сторонами, що приймають участь у перенесенні номера. Строк відповіді сторін на запит через електронні канали взаємодії не повинен перевищувати 2 робочі години.";
у пункті 14:
в абзаці першому слова "Оператор-отримувач" замінити словами "Оператор-отримувач / провайдер-отримувач";
після абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змісту:
"яким чином знеособленому абоненту можливо повернути невикористані кошти від базового оператора/провайдера, а саме щодо необхідності його реєстрації у базового оператора/провайдера, перед наданням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної телекомунікаційної картки базового оператора/провайдера.";
пункт 15 викласти в такій редакції:
"15. Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів оператора-отримувача / провайдера-отримувача;
дистанційно з використанням засобів зв’язку за допомогою телефону або з заповненням інтерактивної форми заяви на офіційному вебсайті оператора-отримувача / провайдера-отримувача.
У заяві зазначаються:
1) абонентський номер (номери), перенесення якого (яких) вимагається;
2) найменування базового оператора/провайдера, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
3) форма обслуговування у базового оператора/провайдера (контрактний, зареєстрований, знеособлений абонент);
4) найменування оператора-отримувача / провайдера-отримувача, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
5) номер іншого телефону або адреса електронної пошти для зворотного зв’язку;
6) місцезнаходження / місце проживання, за яким абонент мережі фіксованого телефонного зв’язку планує отримувати телекомунікаційні послуги з використанням перенесеного абонентського номера;
................Перейти до повного тексту