1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
23.03.2021 № 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2021 р.
за № 442/36064
( Наказ втратив чинність згідно з наказом Бюро економічної безпеки України  № 127 від 22.07.2024, враховуючи зміни, внесені наказом Бюро економічної безпеки України від 6 серпня 2024 року № 144 )
Про затвердження Змін до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку № 57 від 01.06.2022 )
Відповідно до статей 18, 32, 39 та 63 Закону України "Про телекомунікації" та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Зміни до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів, що додаються.
2. Департаменту зв’язку в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Це рішення набирає чинності з 01 грудня 2021 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.

Голова НКРЗІ

О. Животовський

ПОГОДЖЕНО:

Голова Антимонопольного комітету України

Голова Державної регуляторної служби України

Заступник Міністра цифрової трансформації України

Перший заступник Голови
Державної служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України



О. Піщанська

О. Кучер

О. Шелест



Д. Маковський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв’язку
та інформатизації
23 березня 2021 року № 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2021 р.
за № 442/36064
ЗМІНИ
до деяких рішень НКРЗІ з питань надання послуг із перенесення абонентських номерів
1. У Порядку надання послуг із перенесення абонентських номерів, затвердженому рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 31 липня 2015 року № 394, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2015 року за № 1019/27464 (із змінами):
1) у розділі І:
у пункті 2:
абзац третій після слів "оператором телекомунікацій" доповнити словами "(провайдером телекомунікацій цього оператора)";
абзац п’ятий після слів "передачі повідомлення" доповнити словами "на перенесений номер";
в абзаці восьмому слово "та" замінити словами "та/або";
доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
"базовий провайдер - провайдер телекомунікацій, який забезпечує базове надання телекомунікаційних послуг;";
"зареєстрований абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 28 листопада 2017 року № 607, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2018 року за № 145/31597 (далі - Порядок реєстрації абонентів);";
"знеособлений абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не зареєстрований в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів;";
"контрактний абонент - абонент, який отримує телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг;";
"провайдер-отримувач - провайдер телекомунікацій, якому подано заяву на ППН та який здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з оператором телекомунікацій (оператором-отримувачем), до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера;";
пункт 3 після слів "поширюється на всіх операторів телекомунікацій," доповнити словами "їх провайдерів телекомунікацій,";
пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. ППН надається абонентам, які отримують телекомунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання телекомунікаційних послуг або зареєстровані в оператора, провайдера телекомунікацій відповідно до Порядку реєстрації абонентів.";
2) у розділі ІІ:
у пункті 4:
підпункт 3 викласти в такій редакції:
"3) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;";
підпункт 6 викласти в такій редакції:
"6) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосової телефонії, коротких текстових повідомлень (SMS) та, за умови надання послуги, мультимедійних повідомлень (MMS)) на перенесені абонентські номери. У разі відсутності в оператора мережі фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу оператора-отримувача такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі оператора-донора;";
підпункт 7 викласти в такій редакції:
"7) здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах операторів, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі оператора-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.";
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. Після отримання письмової або здійсненої дистанційно за допомогою засобів зв’язку заяви абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера до мережі оператора-отримувача базовий оператор/провайдер припиняє базове надання телекомунікаційної послуги (послуг) та нарахування абонентної плати в момент завершення перенесення абонентського номера.
Для знеособленого або зареєстрованого абонента у базового оператора/провайдера заявою абонента про припинення надання послуги (послуг) у зв’язку з перенесенням абонентського номера вважається заява на ППН та відповідний запит оператора-отримувача до базового оператора щодо можливості здійснення ППН за абонентським номером, на перенесення якого подана заява.";
пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. Оператор, провайдер телекомунікацій не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН з будь-яких інших підстав, ніж визначених пунктом 28 цього розділу, у тому числі:
за наявності невиконаних зобов’язань за договором про надання телекомунікаційних послуг з базовим оператором/провайдером;
при відсутності реєстрації у базового оператора/провайдера, за умови наявності реєстрації у оператора-отримувача / провайдера-отримувача.";
пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. Після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту з використанням перенесеного номера згідно з пунктом 55 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295, базовий оператор/провайдер (крім випадку, коли базовий оператор є оператором-донором) не має права використовувати цей номер. Базовий провайдер повинен повідомити базового оператора про вивільнення номера. Базовий оператор повинен повідомити про вивільнення номера оператора-донора та адміністратора не пізніше ніж через 24 години після припинення надання телекомунікаційних послуг абоненту або отримання повідомлення від базового провайдера про вивільнення номера.";
пункт 9 викласти в такій редакції:
"9. Перед встановленням з’єднання з перенесеними абонентськими номерами, які належать до діапазону номерного ресурсу оператора-ініціатора та використовуються для отримання телекомунікаційних послуг у мережі іншого оператора телекомунікацій, оператор-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання звукового сигналу із голосовим повідомленням (далі - уніфіковане повідомлення), про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Надання зазначеного уніфікованого повідомлення здійснюється виключно оператором-ініціатором. У разі, якщо оператором-ініціатором виступає оператор фіксованого телефонного зв’язку або оператор телекомунікацій іншої держави, то зазначене уніфіковане повідомлення оператори фіксованого телефонного зв’язку та/або оператори-транзитери не надають.
Абонент має право подати звернення оператору, провайдеру телекомунікацій, в якого отримує телекомунікаційні послуги, щодо припинення/відновлення надання йому уніфікованих повідомлень про дзвінок на перенесений абонентський номер при здійсненні ним викликів. У разі звернення такого абонента, що надійшло письмово або дистанційно за допомогою власного кінцевого обладнання, у тому числі шляхом надсилання короткого текстового повідомлення, USSD запиту, оператор-ініціатор за наявності технічної можливості припиняє/відновлює надання повідомлень абоненту, що викликає, про дзвінок на перенесений абонентський номер.
Форму уніфікованого повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери наведено у додатку до цього Порядку.";
пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. У разі відсутності в оператора-ініціатора технічної можливості прямої маршрутизації викликів та/або повідомлень на мережу оператора-отримувача (обладнання мережі оператора-ініціатора не підтримує взаємодію з ЦБД та/або ЛБД), такий оператор повинен забезпечити маршрутизацію з’єднання або передачу повідомлення до мережі оператора-транзитера, який забезпечує їх подальшу маршрутизацію до мережі оператора-отримувача на основі даних, що отримуються з ЦБД та/або ЛБД.";
пункт 13 викласти в такій редакції:
"13. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача. Організація ППН здійснюється оператором-отримувачем, в тому числі для провайдера-отримувача, що здійснює діяльність у сфері телекомунікацій на підставі договору з цим оператором, який у взаємодії з оператором-донором, базовим оператором, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН.
З метою оперативного усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН, сторони повинні, поміж іншого, організувати електронні канали взаємодії, з дотриманням вимог законодавства щодо захисту персональних даних, для обміну повідомленнями між всіма сторонами, що приймають участь у перенесенні номера. Строк відповіді сторін на запит через електронні канали взаємодії не повинен перевищувати 2 робочі години.";
у пункті 14:
в абзаці першому слова "Оператор-отримувач" замінити словами "Оператор-отримувач / провайдер-отримувач";
після абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змісту:
"яким чином знеособленому абоненту можливо повернути невикористані кошти від базового оператора/провайдера, а саме щодо необхідності його реєстрації у базового оператора/провайдера, перед наданням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної телекомунікаційної картки базового оператора/провайдера.";
пункт 15 викласти в такій редакції:
"15. Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до оператора-отримувача / провайдера-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів оператора-отримувача / провайдера-отримувача;
дистанційно з використанням засобів зв’язку за допомогою телефону або з заповненням інтерактивної форми заяви на офіційному вебсайті оператора-отримувача / провайдера-отримувача.
У заяві зазначаються:
1) абонентський номер (номери), перенесення якого (яких) вимагається;
2) найменування базового оператора/провайдера, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
3) форма обслуговування у базового оператора/провайдера (контрактний, зареєстрований, знеособлений абонент);
4) найменування оператора-отримувача / провайдера-отримувача, якщо таким оператором/провайдером є юридична особа, або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи, якщо таким оператором/провайдером є фізична особа - підприємець;
5) номер іншого телефону або адреса електронної пошти для зворотного зв’язку;
6) місцезнаходження / місце проживання, за яким абонент мережі фіксованого телефонного зв’язку планує отримувати телекомунікаційні послуги з використанням перенесеного абонентського номера;

................
Перейти до повного тексту